Teka-Teki Siri 1 - Page 5

*

Author Topic: Teka-Teki Siri 1  (Read 117467 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #80 08 July, 2007, 06:46:33 PM
  • Publish
  • Jap, sejak bila kuda kepang ada telur kat leher?
    pak kanjeng, ana konfiusla...
    hurm...

    ala, asyik kak wawa & pak kanjeng ja bagi jawapan.
    ana pun nak bagila.

    what room can be eaten?

    Reply #81 08 July, 2007, 06:58:41 PM
  • Publish
  • kak wahidah yg kedua saya tau....
    badak terbang ngan susah payahnya....
    tapi yg 1st tak sure lah
    semoga islam akan menjadi world order

    Reply #82 08 July, 2007, 07:01:57 PM
  • Publish
  • kak wahidah yg kedua saya tau....
    badak terbang ngan susah payahnya....
    tapi yg 1st tak sure lah


    yaa...betul..... tingal satu lagi teka teki nie...nnt nak post lain lak



    Ikan apa yg banyak di laut ?   


    Dengan apa badak terbang?

    = Terbang Dengan Susah Payah


     ??? 8) :-\


    sila jawab yerk...
    ~..Ukhwah yang dibina antara kita, Biarlah seperti seutas tasbih, Ada awal,  Tiada penghujungnya, Dicipta untuk mengingatiNYA, Dibahagi untuk cintaNYA, Diratib demi redhaNYA..~

    Reply #83 08 July, 2007, 07:22:59 PM
  • Publish
  • Quote
    what room can be eaten?

    amboi sekali soalan dalam bahasa omputih la pulak..susah ni..teman dah ler kureng sket bahasa omputeh ni..tapi teman cuba ok..jawapan dari teman ROOMput.....amamcam nur ansar..
    " Semua manusia tahu bagaimana
    hendak bercakap tetapi
    tidak semua orang tahu bila dia
    patut bercakap."

    NoZaBiZz

    Reply #84 08 July, 2007, 07:38:15 PM
  • Publish

  • what room can be eaten?

    cam mushroom jer...

    ok seterusnyer... burung apa yg paling baik?

    Reply #85 08 July, 2007, 07:46:09 PM
  • Publish

  • what room can be eaten?

    cam mushroom jer...

    ok seterusnyer... burung apa yg paling baik?


    burung belatuk kot

    NoZaBiZz

    Reply #86 08 July, 2007, 08:04:37 PM
  • Publish
  • bijak bijak.. nanti cakap lah dia nyer sebab sekali. soalan seterusnya, burung apa kepala kat kaki..

    Reply #87 08 July, 2007, 10:35:08 PM
  • Publish
  • bijak bijak.. nanti cakap lah dia nyer sebab sekali. soalan seterusnya, burung apa kepala kat kaki..

    burung kakak tua kot...
    atau...
    burung apa ekkk...
    sape tahu



    soklan wawa...x berjawab lagi nie.... :-X

    Ikan apa yg banyak di laut ?   

    Reply #88 09 July, 2007, 12:44:55 PM
  • Publish

  • Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
    teman nih....

    Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

    Reply #89 09 July, 2007, 12:49:42 PM
  • Publish

  • Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
    teman nih....

    Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

    nak bagi tahu ni...

    jawapan anda salah...sila cuba lagi...

    atau..wawa bagi klu kot unutk jawapan nie

    Reply #90 09 July, 2007, 12:53:53 PM
  • Publish
  • Jap, sejak bila kuda kepang ada telur kat leher?
    pak kanjeng, ana konfiusla...
    hurm...

    ala, asyik kak wawa & pak kanjeng ja bagi jawapan.
    ana pun nak bagila.

    what room can be eaten?

    rooom...put....
    ahakkkk
    TuhAN cInTa aGuNg..

    Reply #91 09 July, 2007, 12:58:45 PM
  • Publish
  • Quote
    Ikan apa yg banyak di laut ?

    wahida, nak cuba jawab boleh..?

    jawapannya: Ikan Masin...

    :sedihnya:.. taktau, hentam je lah ye...
    (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya" [Ali-Imran:8]

    Reply #92 09 July, 2007, 01:00:16 PM
  • Publish

  • Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
    teman nih....

    Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

    nak bagi tahu ni...

    jawapan anda salah...sila cuba lagi...

    atau..wawa bagi klu kot unutk jawapan nie

    ikan buntal...

    Reply #93 09 July, 2007, 01:02:29 PM
  • Publish
  • Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

    Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
    takleh skip-skip...

    soalannya...jeng..jeng..

    1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

    2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
        Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

    3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
        mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
        satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
        titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
        takder?

    Reply #94 09 July, 2007, 01:04:42 PM
  • Publish
  • Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

    Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
    takleh skip-skip...

    soalannya...jeng..jeng..

    1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

    2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
        Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

    3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
        mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
        satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
        titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
        takder?

    banyak nye...nak jawap sekali gus ker nie zul...

    Reply #95 09 July, 2007, 01:07:39 PM
  • Publish
  • Heh..heh..jawab sekaligus la baru terrer....jawab skit2 kira kureng terer
    skit...Cuba Pak Kanjeng..jangan tak cuba..

    Reply #96 09 July, 2007, 01:09:29 PM
  • Publish
  • Heh..heh..jawab sekaligus la baru terrer....jawab skit2 kira kureng terer
    skit...Cuba Pak Kanjeng..jangan tak cuba..

    waduh nie kena guna tenaga dalaman nie..
    coz banyak sangat...hehhee,,,tak pe kejap lagi bakal di jawap...

    tungguuuuuuuuuuu

    Reply #97 09 July, 2007, 02:25:02 PM
  • Publish
  • Ikan apa yg banyak di laut ?



    ikan bilis kot...
    « Last Edit: 09 July, 2007, 02:27:46 PM by umsha »
    Usahlah memandang semua dgn pandangan mata semata-mata, tetapi pandanglah dghn pandangan hati....kita bukan saja dpt melihatNya dimana-mana tetapi dpt merasa rahmat kurniaanNya juga....

    Reply #98 09 July, 2007, 02:33:37 PM
  • Publish
  • Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

    1)Bukak pintu peti ais
    2)Masukkan gajah dalam peti ais
    3)Tutup pintu peti ais

     und

    Reply #99 09 July, 2007, 02:43:34 PM
  • Publish
  • Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

    Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
    takleh skip-skip...

    soalannya...jeng..jeng..

    1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

    2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
        Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

    3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
        mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
        satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
        titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
        takder?

    meh sini teman cuba jawab zul..:senyum:..

    1)dah dijawab oleh sailormoon
    2)binatang yg takder adalah gajah..sebab gajah ada dalam pet ais..
    3)yg ni teman rasa kene panggil sang kancil la..suruh buaya tuh berbaris..:senyum:

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    26 Replies
    8139 Views
    Last post 14 October, 2009, 11:51:23 AM
    by aman_arab
    Teka-teki Siri 2

    Started by Annalthafunnisa « 1 2 ... 23 24 » Uji IQ

    462 Replies
    64703 Views
    Last post 20 October, 2012, 10:13:50 PM
    by sonidoter89
    Teka Teki Siri 3

    Started by hafidzalrahman « 1 2 ... 10 11 » Uji IQ

    218 Replies
    30314 Views
    Last post 19 February, 2014, 06:20:17 PM
    by Ana Tholibah