Teka-Teki Siri 1

Author Topic: Teka-Teki Siri 1  (Read 168386 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Nur_Ansar

  • *
  • ~Islam, the Best Way of Life~
    • View Profile
Reply #80 08 July, 2007, 06:46:33 PM
Jap, sejak bila kuda kepang ada telur kat leher?
pak kanjeng, ana konfiusla...
hurm...

ala, asyik kak wawa & pak kanjeng ja bagi jawapan.
ana pun nak bagila.

what room can be eaten?

nco

  • *
  • kurindukan syahid dijalanmu
    • View Profile
Reply #81 08 July, 2007, 06:58:41 PM
kak wahidah yg kedua saya tau....
badak terbang ngan susah payahnya....
tapi yg 1st tak sure lah
semoga islam akan menjadi world order

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
Reply #82 08 July, 2007, 07:01:57 PM
kak wahidah yg kedua saya tau....
badak terbang ngan susah payahnya....
tapi yg 1st tak sure lah


yaa...betul..... tingal satu lagi teka teki nie...nnt nak post lain lak



Ikan apa yg banyak di laut ?   


Dengan apa badak terbang?

= Terbang Dengan Susah Payah


 ??? 8) :-\


sila jawab yerk...
~..Ukhwah yang dibina antara kita, Biarlah seperti seutas tasbih, Ada awal,  Tiada penghujungnya, Dicipta untuk mengingatiNYA, Dibahagi untuk cintaNYA, Diratib demi redhaNYA..~

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #83 08 July, 2007, 07:22:59 PM
Quote
what room can be eaten?

amboi sekali soalan dalam bahasa omputih la pulak..susah ni..teman dah ler kureng sket bahasa omputeh ni..tapi teman cuba ok..jawapan dari teman ROOMput.....amamcam nur ansar..
" Semua manusia tahu bagaimana
hendak bercakap tetapi
tidak semua orang tahu bila dia
patut bercakap."

NoZaBiZz

Reply #84 08 July, 2007, 07:38:15 PM

what room can be eaten?

cam mushroom jer...

ok seterusnyer... burung apa yg paling baik?

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
Reply #85 08 July, 2007, 07:46:09 PM

what room can be eaten?

cam mushroom jer...

ok seterusnyer... burung apa yg paling baik?


burung belatuk kot

NoZaBiZz

Reply #86 08 July, 2007, 08:04:37 PM
bijak bijak.. nanti cakap lah dia nyer sebab sekali. soalan seterusnya, burung apa kepala kat kaki..

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
Reply #87 08 July, 2007, 10:35:08 PM
bijak bijak.. nanti cakap lah dia nyer sebab sekali. soalan seterusnya, burung apa kepala kat kaki..

burung kakak tua kot...
atau...
burung apa ekkk...
sape tahu



soklan wawa...x berjawab lagi nie.... :-X

Ikan apa yg banyak di laut ?   

Reply #88 09 July, 2007, 12:44:55 PM

Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
teman nih....

Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
Reply #89 09 July, 2007, 12:49:42 PM

Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
teman nih....

Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

nak bagi tahu ni...

jawapan anda salah...sila cuba lagi...

atau..wawa bagi klu kot unutk jawapan nie

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #90 09 July, 2007, 12:53:53 PM
Jap, sejak bila kuda kepang ada telur kat leher?
pak kanjeng, ana konfiusla...
hurm...

ala, asyik kak wawa & pak kanjeng ja bagi jawapan.
ana pun nak bagila.

what room can be eaten?

rooom...put....
ahakkkk
TuhAN cInTa aGuNg..

Reply #91 09 July, 2007, 12:58:45 PM
Quote
Ikan apa yg banyak di laut ?

wahida, nak cuba jawab boleh..?

jawapannya: Ikan Masin...

:sedihnya:.. taktau, hentam je lah ye...
(Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya" [Ali-Imran:8]

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #92 09 July, 2007, 01:00:16 PM

Wah...tak perasan ada ruangan teka-teki kat sini...mesej pending betulla
teman nih....

Ikan apa yg banyak di laut....Ikan laut la kot...:senyum:...

nak bagi tahu ni...

jawapan anda salah...sila cuba lagi...

atau..wawa bagi klu kot unutk jawapan nie

ikan buntal...

Reply #93 09 July, 2007, 01:02:29 PM
Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
takleh skip-skip...

soalannya...jeng..jeng..

1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
    Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
    mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
    satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
    titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
    takder?

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #94 09 July, 2007, 01:04:42 PM
Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
takleh skip-skip...

soalannya...jeng..jeng..

1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
    Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
    mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
    satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
    titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
    takder?

banyak nye...nak jawap sekali gus ker nie zul...

Reply #95 09 July, 2007, 01:07:39 PM
Heh..heh..jawab sekaligus la baru terrer....jawab skit2 kira kureng terer
skit...Cuba Pak Kanjeng..jangan tak cuba..

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #96 09 July, 2007, 01:09:29 PM
Heh..heh..jawab sekaligus la baru terrer....jawab skit2 kira kureng terer
skit...Cuba Pak Kanjeng..jangan tak cuba..

waduh nie kena guna tenaga dalaman nie..
coz banyak sangat...hehhee,,,tak pe kejap lagi bakal di jawap...

tungguuuuuuuuuuu

umsha

  • *
  • Be yourself & always remember ALLAH
    • View Profile
Reply #97 09 July, 2007, 02:25:02 PM
Ikan apa yg banyak di laut ?



ikan bilis kot...
Usahlah memandang semua dgn pandangan mata semata-mata, tetapi pandanglah dghn pandangan hati....kita bukan saja dpt melihatNya dimana-mana tetapi dpt merasa rahmat kurniaanNya juga....

Reply #98 09 July, 2007, 02:33:37 PM
Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

1)Bukak pintu peti ais
2)Masukkan gajah dalam peti ais
3)Tutup pintu peti ais

 und

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #99 09 July, 2007, 02:43:34 PM
Hah...bagi klu...bagi jawapan terus le...takyah pikio-pikio...:senyum:..

Teman pun ada soklan jugak...tapi kena bagi semua jawapan sekaligus..
takleh skip-skip...

soalannya...jeng..jeng..

1)  Camner nak masukkan gajah dalam peti ais ?

2) Didalam hutan, Raja rimba panggil semua binatang2 untuk mesyuarat
    Agung. Dalam banyak2 binatang tuh sekor binatang tak datang..apa dia?

3) Didalam satu sungai ada banyak buaya..pendek kata apa benda yg jatuh
    mesti kena baham punya. Ketua kampung pun panggil le rakyatnya untuk
    satu pengumuman..semua rakyat kena hadir...on the spot. Nak jadi cerita
    titi kat sungai tuh roboh. camner diorang nak menyeberang...sampan pun
    takder?

meh sini teman cuba jawab zul..:senyum:..

1)dah dijawab oleh sailormoon
2)binatang yg takder adalah gajah..sebab gajah ada dalam pet ais..
3)yg ni teman rasa kene panggil sang kancil la..suruh buaya tuh berbaris..:senyum:

divider3
halaqahforum4