Teka-Teki Siri 1

Author Topic: Teka-Teki Siri 1  (Read 168530 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

meow

Reply #580 02 April, 2009, 11:14:40 PM
Ape la jawabnye Ummi..

Sy surrender la.. susah benor la..

Air ape? Air hujan kot.. :senyum:

bagi klu la Ummi.. kot2 dapat pencerahan skit.. :sedihnya:

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #581 02 April, 2009, 11:21:32 PM
Ape la jawabnye Ummi..

Sy surrender la.. susah benor la..

Air ape? Air hujan kot.. :senyum:

bagi klu la Ummi.. kot2 dapat pencerahan skit.. :sedihnya:

jangan nak kata agak dah pulak....
teng..teng...jual ais......jual semua pun habis, tak jual semua pun habis, sebab ais tu cair....
Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
Penal Utama Baitul Muslim


meow

Reply #582 02 April, 2009, 11:36:55 PM
Ala jual air pun sama jugak.. kalo jual air ia akan terpeluwap menjadi haba dan akhirnya kering kontang jua.. :senyum:

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #583 02 April, 2009, 11:39:37 PM



rasanya ada lagi soalan di atas sana yang belum di jawap betul.

silakan menjawap....menguji kecergasan minda kita...

teka teki budak tadika sahaja....

meow

Reply #584 02 April, 2009, 11:41:25 PM

Teka teki tahun 3

1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....

LEMANG

2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.

JAGUNG

3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?

Lesung batu

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #585 02 April, 2009, 11:45:06 PM
Teka teki tahun 3
1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....
LEMANG
2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
JAGUNG
3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?
Lesung batu

1~~~~~~~~~betui
2~~~~~~~~~salah,
3~~~~~~~~~salah

fear Allah

  • *
  • Beramal kerana Allah
    • View Profile
Reply #586 03 April, 2009, 02:11:53 AM
2.balut cempedak kot..
3.penipu besar kot..
Teka teki tahun 3
1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....
LEMANG
2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
JAGUNG
3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?
Lesung batu

1~~~~~~~~~betui
2~~~~~~~~~salah,
3~~~~~~~~~salah




2.kain blut cempedak??
3.penipu besar kot..

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #587 03 April, 2009, 04:51:04 AM
2.kain blut cempedak??
3.penipu besar kot..

Ini lari sungguh jawapannya..........

kedua-dua jwapannya salah.............................

Ini teka-teki tahun tiga saja....




fear Allah

  • *
  • Beramal kerana Allah
    • View Profile
Reply #588 03 April, 2009, 07:13:12 AM
2.kain blut cempedak??
3.penipu besar kot..

Ini lari sungguh jawapannya..........

kedua-dua jwapannya salah.............................

Ini teka-teki tahun tiga saja....





xde idea la ummi...

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #589 03 April, 2009, 07:34:26 AM

xde idea la ummi...

cuba lagi...jangan putus asa....dah masuk universiti, mana boleh soalan teka teki tahun 3 tak boleh jawap...
biar semua kerja keras nak berfikir.....

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #590 03 April, 2009, 08:47:22 AM


Teka teki tahun 3


2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.

= ketupat

3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?

=bapak katak kot
" Semua manusia tahu bagaimana
hendak bercakap tetapi
tidak semua orang tahu bila dia
patut bercakap."

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #591 03 April, 2009, 08:59:46 AM
Teka teki tahun 3
2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
 ketupat
3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?
=bapak katak kot

Wah....ni memang bapak bijaksana.....
betul jawapan tu....
sila ambil hadiahnya.....seorang isteri....


ada lagi soalan kat dalam tu belum berjawap, silakan lah menguji kepintaran anda....

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #592 03 April, 2009, 09:01:46 AM


INi teka uji minda....

Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #593 03 April, 2009, 09:05:05 AM


INi teka uji minda....

Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #594 03 April, 2009, 09:06:04 AM
Teka teki tahun 3
2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
 ketupat
3.ada dua ekor katak....
   satu kecik, satu besar,
   yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
   siapakah yang besar itu?
=bapak katak kot

Wah....ni memang bapak bijaksana.....
betul jawapan tu....
sila ambil hadiahnya.....seorang isteri....


ada lagi soalan kat dalam tu belum berjawap, silakan lah menguji kepintaran anda....


eh betui..tak sangka yerk..dah ler hadiah lumayan plak tuh..:senyum:

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #595 03 April, 2009, 09:10:17 AM


INi teka uji minda....

Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

sah memang pernah buat.....jawapan yang betul

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #596 03 April, 2009, 09:16:07 AM


INi teka uji minda....

Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

sah memang pernah buat.....jawapan yang betul


jawapan berdasarkan pengalaman...:senyum:

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #597 03 April, 2009, 09:25:14 AM
meh ...ummi nak beri teka teki tadika lagi...

1.bila siang dia kecik, bila malam dia gemok

2.mak seronok berbaring, anak main golek-golek

3.teka teki,teka tekok,ular mati bawah pokok....

sapa jawap betui dia dapat bini....


try jawab ler..

1) kelambu
2) meow dah jawab
3) akar

ibnuwalidaini

  • *
  • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
    • View Profile
Reply #598 03 April, 2009, 09:28:02 AM

Teka teki ni untuk budak tahun satu...



4. Dimakan bukan kerana lapar, diminum bukan kerana haus


ubat

fear Allah

  • *
  • Beramal kerana Allah
    • View Profile
Reply #599 03 April, 2009, 09:47:19 AM
emm..sume teka teki dh dijwb kn ummi..

nk kluarkn teka teki baru leh??

rsnye rmi dh tau tp nk try jg..

"kenape org naik teksi tak bayar duit dulu??"

divider3
halaqahforum4