Teka-Teki Siri 1

Author Topic: Teka-Teki Siri 1  (Read 106661 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

meow

Jawab #580 02 April, 2009, 11:14:40 PM
  • Publish Di FB
  • Ape la jawabnye Ummi..

    Sy surrender la.. susah benor la..

    Air ape? Air hujan kot.. :senyum:

    bagi klu la Ummi.. kot2 dapat pencerahan skit.. :sedihnya:

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #581 02 April, 2009, 11:21:32 PM
  • Publish Di FB
  • Ape la jawabnye Ummi..

    Sy surrender la.. susah benor la..

    Air ape? Air hujan kot.. :senyum:

    bagi klu la Ummi.. kot2 dapat pencerahan skit.. :sedihnya:

    jangan nak kata agak dah pulak....
    teng..teng...jual ais......jual semua pun habis, tak jual semua pun habis, sebab ais tu cair....
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    meow

    Jawab #582 02 April, 2009, 11:36:55 PM
  • Publish Di FB
  • Ala jual air pun sama jugak.. kalo jual air ia akan terpeluwap menjadi haba dan akhirnya kering kontang jua.. :senyum:

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #583 02 April, 2009, 11:39:37 PM
  • Publish Di FB



  • rasanya ada lagi soalan di atas sana yang belum di jawap betul.

    silakan menjawap....menguji kecergasan minda kita...

    teka teki budak tadika sahaja....

    meow

    Jawab #584 02 April, 2009, 11:41:25 PM
  • Publish Di FB

  • Teka teki tahun 3

    1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....

    LEMANG

    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.

    JAGUNG

    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?

    Lesung batu

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #585 02 April, 2009, 11:45:06 PM
  • Publish Di FB
  • Teka teki tahun 3
    1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....
    LEMANG
    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
    JAGUNG
    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?
    Lesung batu

    1~~~~~~~~~betui
    2~~~~~~~~~salah,
    3~~~~~~~~~salah

    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Jawab #586 03 April, 2009, 02:11:53 AM
  • Publish Di FB
  • 2.balut cempedak kot..
    3.penipu besar kot..
    Teka teki tahun 3
    1.dalam batang ada daun, dalam daun ada isi....
    LEMANG
    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
    JAGUNG
    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?
    Lesung batu

    1~~~~~~~~~betui
    2~~~~~~~~~salah,
    3~~~~~~~~~salah




    2.kain blut cempedak??
    3.penipu besar kot..

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #587 03 April, 2009, 04:51:04 AM
  • Publish Di FB
  • 2.kain blut cempedak??
    3.penipu besar kot..

    Ini lari sungguh jawapannya..........

    kedua-dua jwapannya salah.............................

    Ini teka-teki tahun tiga saja....




    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Jawab #588 03 April, 2009, 07:13:12 AM
  • Publish Di FB
  • 2.kain blut cempedak??
    3.penipu besar kot..

    Ini lari sungguh jawapannya..........

    kedua-dua jwapannya salah.............................

    Ini teka-teki tahun tiga saja....





    xde idea la ummi...

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #589 03 April, 2009, 07:34:26 AM
  • Publish Di FB

  • xde idea la ummi...

    cuba lagi...jangan putus asa....dah masuk universiti, mana boleh soalan teka teki tahun 3 tak boleh jawap...
    biar semua kerja keras nak berfikir.....

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #590 03 April, 2009, 08:47:22 AM
  • Publish Di FB


  • Teka teki tahun 3


    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.

    = ketupat

    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?

    =bapak katak kot
    " Semua manusia tahu bagaimana
    hendak bercakap tetapi
    tidak semua orang tahu bila dia
    patut bercakap."

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #591 03 April, 2009, 08:59:46 AM
  • Publish Di FB
  • Teka teki tahun 3
    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
     ketupat
    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?
    =bapak katak kot

    Wah....ni memang bapak bijaksana.....
    betul jawapan tu....
    sila ambil hadiahnya.....seorang isteri....


    ada lagi soalan kat dalam tu belum berjawap, silakan lah menguji kepintaran anda....

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #592 03 April, 2009, 09:01:46 AM
  • Publish Di FB


  • INi teka uji minda....

    Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

    Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #593 03 April, 2009, 09:05:05 AM
  • Publish Di FB


  • INi teka uji minda....

    Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

    Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


    lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #594 03 April, 2009, 09:06:04 AM
  • Publish Di FB
  • Teka teki tahun 3
    2.bajunya ketat, tubuhnya sendat, apakah benda, sebutlah cepat.
     ketupat
    3.ada dua ekor katak....
       satu kecik, satu besar,
       yang kecil anak, yang besar itu bukan ibunya.
       siapakah yang besar itu?
    =bapak katak kot

    Wah....ni memang bapak bijaksana.....
    betul jawapan tu....
    sila ambil hadiahnya.....seorang isteri....


    ada lagi soalan kat dalam tu belum berjawap, silakan lah menguji kepintaran anda....


    eh betui..tak sangka yerk..dah ler hadiah lumayan plak tuh..:senyum:

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #595 03 April, 2009, 09:10:17 AM
  • Publish Di FB


  • INi teka uji minda....

    Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

    Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


    lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

    sah memang pernah buat.....jawapan yang betul

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #596 03 April, 2009, 09:16:07 AM
  • Publish Di FB


  • INi teka uji minda....

    Banyak-banyak lampu, lampu apa kalau kita pecahkan keluar orang?

    Kalau betul ,memang lah anda selalu buat....


    lampu pagar jiran sebelah..hehehehe..

    sah memang pernah buat.....jawapan yang betul


    jawapan berdasarkan pengalaman...:senyum:

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #597 03 April, 2009, 09:25:14 AM
  • Publish Di FB
  • meh ...ummi nak beri teka teki tadika lagi...

    1.bila siang dia kecik, bila malam dia gemok

    2.mak seronok berbaring, anak main golek-golek

    3.teka teki,teka tekok,ular mati bawah pokok....

    sapa jawap betui dia dapat bini....


    try jawab ler..

    1) kelambu
    2) meow dah jawab
    3) akar

    ibnuwalidaini

    • *
    • Posts: 2895
    • .:: StiLL iN JoUrNeY tO kNoW AbOuT LiFe ::.
      • View Profile
    Jawab #598 03 April, 2009, 09:28:02 AM
  • Publish Di FB

  • Teka teki ni untuk budak tahun satu...



    4. Dimakan bukan kerana lapar, diminum bukan kerana haus


    ubat

    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Jawab #599 03 April, 2009, 09:47:19 AM
  • Publish Di FB
  • emm..sume teka teki dh dijwb kn ummi..

    nk kluarkn teka teki baru leh??

    rsnye rmi dh tau tp nk try jg..

    "kenape org naik teksi tak bayar duit dulu??"

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    26 Replies
    7152 Views
    Last post 14 October, 2009, 11:51:23 AM
    by aman_arab
    Teka-teki Siri 2

    Started by Annalthafunnisa « 1 2 ... 23 24 » Uji IQ

    462 Replies
    56479 Views
    Last post 20 October, 2012, 10:13:50 PM
    by sonidoter89
    Teka Teki Siri 3

    Started by hafidzalrahman « 1 2 ... 10 11 » Uji IQ

    218 Replies
    23509 Views
    Last post 19 February, 2014, 06:20:17 PM
    by Ana Tholibah