Bagus sangat ke dia????/ - Page 2

*

Author Topic: Bagus sangat ke dia????/  (Read 4428 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #20 13 March, 2011, 07:04:33 PM
  • Publish
  •  :)
    SAHABATKU, cuba muhasabah diri dan berfikir dengan akal orang yg beriman..saudara, menyukai dan mencintai tidak semestinya memiliki. pada ana, perasaan cinta boleh lahir bilamana hati melihat kecantikan. cuba tanya hati saudara betul2..apa cinta yg lahir itu kerana kecantikannya, sikapnya atau kerana ALLAH?

    kadang2 hati menjadi bingung...namun, apa yg penting, soal hati perlu dirujuk pada pemilik segala hati... tanyalah ALLAH...solat istiqarah...mudah2an DIA memberimu ketenangan dan jawapannya..
    ;)

    Reply #21 13 March, 2011, 07:38:06 PM
  • Publish
  •  :)
    cuma na beri pendapat..sebaiknya awak wat selamba je...
    iyala perempuan ni bukannya suka dipaksa..lelaki juga sama...
    mungkin dia tak suka awak..tapi cuba fikr ke arah positif...
    mungkin dia tak suka awak sebab Allah da sediakan yang lebih baik darinya tuk awak...
    jd takyah na fikir sangat...kalau ada jodoh mesti ada jalan yang Allah tunjukkan tuk awak bersama dgn dia..
    takpalah harap awak sabar...

    Reply #22 29 March, 2011, 11:39:40 AM
  • Publish
  • :)
    Agaknya semua awek suka budak sekolah agama,kaki surau ke?Saya tahulah jawapannya tak semua..kalau setakat nak jadi baik saya pun boleh jadi baik
    tak hari ini ..esok esokpun bolehkan[/color

     :)
    ermm....memang tak smue ppuan suka budak sekolah agama, kaki surau....and tak semua budak sekolah agama, kaki surau tu boleh dipercayai...
    Kadang2 ada jugak yang menggunakan faktor luaran...contoh pergi surau or background academic sekolah agama untuk memancing ppuan...
    Kalau dah terkena orang akan menuduh si ppuan yang tak pandai jg diri, yang memerangkap...padahal semua manusia mempunyai nafsu yang mana ia sepatutnya di kawal bukan dituruti...

    P/S : Nasihat saya kalau boleh tak perlu tunggu esok2 untuk jadi baik....sebab kita tak tau bila ajal tu tiba... Baik kena dalaman dan luaran...yang paling penting dalaman kena lagi tebal...

    Reply #23 29 March, 2011, 11:47:28 AM
  • Publish
  • :)
    Agaknya semua awek suka budak sekolah agama,kaki surau ke?Saya tahulah jawapannya tak semua..kalau setakat nak jadi baik saya pun boleh jadi baik
    tak hari ini ..esok esokpun bolehkan[/color

     :)
    ermm....memang tak smue ppuan suka budak sekolah agama, kaki surau....and tak semua budak sekolah agama, kaki surau tu boleh dipercayai...
    Kadang2 ada jugak yang menggunakan faktor luaran...contoh pergi surau or background academic sekolah agama untuk memancing ppuan...
    Kalau dah terkena orang akan menuduh si ppuan yang tak pandai jg diri, yang memerangkap...padahal semua manusia mempunyai nafsu yang mana ia sepatutnya di kawal bukan dituruti...

    P/S : Nasihat saya kalau boleh tak perlu tunggu esok2 untuk jadi baik....sebab kita tak tau bila ajal tu tiba... Baik kena dalaman dan luaran...yang paling penting dalaman kena lagi tebal...
    :)
    btul2...
    kite hendak la pandang ati nye,dan akhlak pada diri seseorang itu....
    jgn mudah terpedaya dengan penampialan n tempat pengajian mereka...walaupon mereka sekolah agama...
    Hawa nafsu tetap ad pd diri mereka...
    yg membezakan mereka adalah...bagaimana mereka mengawalnye...

    Reply #24 29 March, 2011, 01:33:26 PM
  • Publish
  • Tak apa jika dia tak suka kita asalkan Allah sukakan kita...

    heee..saya sokong!!1

    Reply #25 15 April, 2012, 08:33:32 PM
  • Publish
  • Tak apa jika dia tak suka kita asalkan Allah sukakan kita...

    heee..saya sokong!!1
    tak pastilah aku ni disukai ALLAH..sebab dosa aku banyak ..sekejap baik ..sekejab jahat..huhukkkk

    Reply #26 15 April, 2012, 08:39:06 PM
  • Publish
  • :)
    Agaknya semua awek suka budak sekolah agama,kaki surau ke?Saya tahulah jawapannya tak semua..kalau setakat nak jadi baik saya pun boleh jadi baik
    tak hari ini ..esok esokpun bolehkan[/color

     :)
    ermm....memang tak smue ppuan suka budak sekolah agama, kaki surau....and tak semua budak sekolah agama, kaki surau tu boleh dipercayai...
    Kadang2 ada jugak yang menggunakan faktor luaran...contoh pergi surau or background academic sekolah agama untuk memancing ppuan...
    Kalau dah terkena orang akan menuduh si ppuan yang tak pandai jg diri, yang memerangkap...padahal semua manusia mempunyai nafsu yang mana ia sepatutnya di kawal bukan dituruti...

    P/S : Nasihat saya kalau boleh tak perlu tunggu esok2 untuk jadi baik....sebab kita tak tau bila ajal tu tiba... Baik kena dalaman dan luaran...yang paling penting dalaman kena lagi tebal...
    aha..betul ler tu..mati bukan kenal tua muda..aku dalam tak baik..luarpun sama jer..huhukk

    Reply #27 15 April, 2012, 08:40:41 PM
  • Publish
  • :)
    SAHABATKU, cuba muhasabah diri dan berfikir dengan akal orang yg beriman..saudara, menyukai dan mencintai tidak semestinya memiliki. pada ana, perasaan cinta boleh lahir bilamana hati melihat kecantikan. cuba tanya hati saudara betul2..apa cinta yg lahir itu kerana kecantikannya, sikapnya atau kerana ALLAH?

    kadang2 hati menjadi bingung...namun, apa yg penting, soal hati perlu dirujuk pada pemilik segala hati... tanyalah ALLAH...solat istiqarah...mudah2an DIA memberimu ketenangan dan jawapannya..
    istiqorah?  tak nak lah aku..pasal awekpun aku nak susahkan diri istikarah..banyak lagi urusan aku..huhukkk

    Reply #28 15 April, 2012, 08:43:29 PM
  • Publish
  • :)
    cuma na beri pendapat..sebaiknya awak wat selamba je...
    iyala perempuan ni bukannya suka dipaksa..lelaki juga sama...
    mungkin dia tak suka awak..tapi cuba fikr ke arah positif...
    mungkin dia tak suka awak sebab Allah da sediakan yang lebih baik darinya tuk awak...
    jd takyah na fikir sangat...kalau ada jodoh mesti ada jalan yang Allah tunjukkan tuk awak bersama dgn dia..
    takpalah harap awak sabar...
    aha aku sabar ler ni..sebab awek tu dah kawenpun..huhukkk

    Reply #29 15 April, 2012, 08:43:49 PM
  • Publish
  • -salam-

    senyum je baca thread ni..lawak...nak gelak guling2.. okaja*

    maaf

    perasaan adalah tidak seharusnya di pamerkan..lebih2 lagi yang bukan mahram..tak perlu menzahirkan perasaan tu..simpan sahaja..kalau percaya dengan ALLAH..percaya jodoh kita..jauh lari mana pun kita..kalau dah jodoh en. wisel dengan si awek tu..tak kemana..tapi kalau jodh en wisel dan si awek tu takde..macam2 cara yang en wisel buat pun takkan berhasil..

    p/s: perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik(fikir2kanlah)

    bukan nak cakap orang yang baik tu kaki masjid n kaki surau je...orang lain pown boleh jadi baik..sekian :jaz:
    mencari redha ALLAH...jadilah insan berguna kepada orang lain

    Reply #30 15 April, 2012, 08:46:47 PM
  • Publish
  • -salam-

    senyum je baca thread ni..lawak...nak gelak guling2.. okaja*

    maaf

    perasaan adalah tidak seharusnya di pamerkan..lebih2 lagi yang bukan mahram..tak perlu menzahirkan perasaan tu..simpan sahaja..kalau percaya dengan ALLAH..percaya jodoh kita..jauh lari mana pun kita..kalau dah jodoh en. wisel dengan si awek tu..tak kemana..tapi kalau jodh en wisel dan si awek tu takde..macam2 cara yang en wisel buat pun takkan berhasil..

    p/s: perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik(fikir2kanlah)

    bukan nak cakap orang yang baik tu kaki masjid n kaki surau je...orang lain pown boleh jadi baik..sekian :jaz:
    hahhhhaahaa..memang ler lawak...tapi aku bukan nak buat lawak..masa tu aku serius giler..
    tapi sekrg aku tahu ..sia2 jer...huhukkkk

    Reply #31 15 April, 2012, 09:04:08 PM
  • Publish
  • hahhhhaahaa..memang ler lawak...tapi aku bukan nak buat lawak..masa tu aku serius giler..
    tapi sekrg aku tahu ..sia2 jer...huhukkkk

    Dah lebih setahun wisel, tak usah dikenang lagi  =;8), memang sia-sia kan.
    لا إله إلا الله

    Reply #32 15 April, 2012, 09:07:40 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum wbt...

    Semoga en wisel bertemu dengan pemaisuri hati 1 hari nanti....amin ya rabbal alamin
    Ya Allah..semoga diriku ini menjadi anak yang solehah pada kedua ibu bapaku dan isteri solehah pada suamiku..dan menjadi ibu yang mithali pada anak-anaku..amin,amin,ya rabbal alamin..

    Reply #33 15 April, 2012, 09:09:50 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum

    kalau Lola, Lola suka lelaki yg kaki surau, Lola suka lelaki yg alim sbb apa, sbb utk membimbing Lola dan anak2 Lola. Utk akhi cinta tak boleh paksa. Tp tak salah mencuba nasib. Lagi satu berubahlah mulai sekarang utk menjadi lelaki yg baik, kaki surau, alim agar mudah2an mendapat isteri solehah. Ameen... Jgn lupa, berubah kerana ALLAH bukan kerana wanita idaman tu :)

    Reply #34 15 April, 2012, 09:11:46 PM
  • Publish
  • oh ni cerita lama yer? Terlambat jwb la... Minta maaf. Semoga akhi mendapat isteri solehah, penyejuk mata penenang jiwa... Ameen

    Reply #35 22 April, 2012, 11:56:02 AM
  • Publish
  • andai ada ruang untuk saya berkongsi bersama....

     :ins: itu adalah dugaan yg Allah uji untuk saudara

    =apabila hati sudah suka, semua indah saja=
    Tanda Kasih (Ahmad Madmud & Rahmah Rahmat (The video's owner prevents external embedding)

    memang lumrah wanita untuk didampingi, dan memang lumrah lelaki untuk memberi kasih

     :ins: :ins: :ins:
    akan hadir wanita yg saudara impikan..   :aamiin:



    Reply #36 22 April, 2012, 12:03:25 PM
  • Publish
  • Huhuuu, ramai betul aweksss jawab bab ni...
    TERBAIKKK punyalah aweksss kat sini sporting beb!
    Cukuplah bila kami merasa mulia karena Engkau sebagai Pencipta bagi kami dan cukuplah bila kami bangga bahawa kami menjadi hamba bagiMu. Engkau bagi kami sebagaimana yang kami cintai, maka berilah kami taufik sebagaimana yang Engkau cintai.

    Reply #37 22 April, 2012, 04:54:12 PM
  • Publish
  • Huhuuu, ramai betul aweksss jawab bab ni...
    TERBAIKKK punyalah aweksss kat sini sporting beb!


    awek ku tak jawab la kat sini..tak spoting betul punya awek..hihi
    ~ rezeki akan mencari tuannya sebagaimana maut mencari tuannya...~

    Reply #38 22 April, 2012, 05:18:08 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum...

    Sudah tertulis di Luf Mahfuz siapa jodoh kita...
    Mungkin jiran sebelah rumah kita adalah jodoh kita...
    Allah swt Maha Mengetahui...
    Apa yang terbaik untuk hambaNya....
    Kepada ahli halaqah yang masih belum mempunyai pasangan..
    Yakinlah pada Allah swt..
    Satu hari nanti kalian akan menemui pasangan anda...
    (Maafkan putri andai putri telah keluar dari topik)..
    Semoga kalian menemui pasangan yang sesuai dengan kalian..
    Amin ya rabbal alamin..

    Reply #39 23 May, 2012, 06:36:37 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum

    kalau Lola, Lola suka lelaki yg kaki surau, Lola suka lelaki yg alim sbb apa, sbb utk membimbing Lola dan anak2 Lola. Utk akhi cinta tak boleh paksa. Tp tak salah mencuba nasib. Lagi satu berubahlah mulai sekarang utk menjadi lelaki yg baik, kaki surau, alim agar mudah2an mendapat isteri solehah. Ameen... Jgn lupa, berubah kerana ALLAH bukan kerana wanita idaman tu :)

    lola kawen ngan marcelo ajee.....

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    76 Replies
    13371 Views
    Last post 17 February, 2012, 10:08:36 PM
    by mashatul
    76 Replies
    30481 Views
    Last post 31 May, 2011, 03:03:43 AM
    by nazirul razali
    5 Replies
    2827 Views
    Last post 22 June, 2011, 07:50:47 PM
    by hamimah