Rahsia Mimpi

*

Author Topic: Rahsia Mimpi  (Read 151115 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #60 22 June, 2011, 08:26:22 AM
  • Publish
  • best woo dapat mimpi ni.. leh wat bukan2.. mane tau mimpi gitu2 ke,, kan dpt jamu mata.. haahaha.... pakcik batuuuu pun meleleh air liur... haahaha...

    hahaaha....pakcik batu belum mimpi dah terkedu baca post hairil ni..tak baik tau hairil.... berasalam*
    Thabit bin Qurrah berkata: "Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan."

    Reply #61 07 August, 2011, 04:45:30 AM
  • Publish
  •  :)
    Saya bermimpi menaiki kapal terbang, kemudian melihat kaabah dan ramai yang mengerjakan tawaf, apakah maksud mimpi saya tersebut, mimpi ini berlaku di dalam bulan Ramadhan ini....

    Reply #62 07 August, 2011, 03:36:00 PM
  • Publish
  •  :)

    jika kita selalu bermimpikan air....cth,air sg,tggl atas air,berenang,main air hujan,banjir..setiap kali mimpi,unsur air mesti ada.jadi apakah maksud atau pesanan yang nak disampaikan...

    Reply #63 07 August, 2011, 04:44:12 PM
  • Publish
  • dengan air, Kami berikan kehidupan, berbagai buah dan rasa, tanam tanaman

    jika volume besar boleh banjir, menenggelamkan, mematikan

    ada pada diri kita segala sifat tu

    mahu jadi baik, orang buang apa sekalipin dalam arus air, air selamba terima, menukarkan kepada lebih baik

    baguslah jika dapat demikian ya, inshallah
    yakinlah dirimu, buatlah kebaikan di mana pun, inshallah, jaga diri


    Reply #64 09 August, 2011, 12:07:32 PM
  • Publish
  • Bagaimana pula dengan mimpi yang menjadi kenyataan namun dalam keadaan sebaliknya? Saya bukan orang yang mudah melayan mimpi. Tapi bila setiap kali bermimpi pasti berlaku sebaliknya...kadang-kadang jadi mimpi ngeri pula.. Bermula zaman sekolah menengah..Kalau nak keluar result exam..mesti mimpi. Kalau mimpi dapat result teruk, kenyataannya mesti cemerlang.. Berlarutan.. Kalau mimpi dapat duit, mesti ada duit yang hilang.. Pernah sekali, mimpi arwah nenek saya sihat wal'afiat..minggu hadapannya dia meninggal dunia..

    Dan yang menjadi kebimbangan saya.. Bila istikharah.. Benda yang sama terjadi. Kadang-kadang saya mimpi bukan sekali dua mimpi...seolah-olah dah nampak dia yang saya pilih.. Tapi di kemudian hari putus pula. Sampaikan bila istikharah kemudian mimpi..saya jadi musykil... Ini ke petunjuk.. atau yang sebaliknya..

    Hm..memang musykil..
    Menterjemah Apa Yang Tersirat DI MInda
    http://durratulmujahid.blogspot.com/

    Reply #65 09 August, 2011, 12:16:08 PM
  • Publish
  • Dan yang menjadi kebimbangan saya.. Bila istikharah.. Benda yang sama terjadi. Kadang-kadang saya mimpi bukan sekali dua mimpi...seolah-olah dah nampak dia yang saya pilih.. Tapi di kemudian hari putus pula. Sampaikan bila istikharah kemudian mimpi..saya jadi musykil... Ini ke petunjuk.. atau yang sebaliknya..

    Hm..memang musykil..

    Maaf menyampuk, bukankah keputusan dari istikharah itu adalah ketetapan hati, bukan dari mimpi.
    لا إله إلا الله

    Reply #66 09 August, 2011, 12:26:30 PM
  • Publish
  • Dan yang menjadi kebimbangan saya.. Bila istikharah.. Benda yang sama terjadi. Kadang-kadang saya mimpi bukan sekali dua mimpi...seolah-olah dah nampak dia yang saya pilih.. Tapi di kemudian hari putus pula. Sampaikan bila istikharah kemudian mimpi..saya jadi musykil... Ini ke petunjuk.. atau yang sebaliknya..

    Hm..memang musykil..

    Maaf menyampuk, bukankah keputusan dari istikharah itu adalah ketetapan hati, bukan dari mimpi.

    macam ni..kadang kala bila dah ada gerak hati yang kuat dan sebagainya..tiba2 satu hari bermimpi..kononnya kita bernikah dengan dia.. tak lama lepas kita bermimpi... tiba-tiba ada halangan..

    Reply #67 09 August, 2011, 12:39:59 PM
  • Publish
  • Bagaimana pula dengan mimpi yang menjadi kenyataan namun dalam keadaan sebaliknya? Saya bukan orang yang mudah melayan mimpi. Tapi bila setiap kali bermimpi pasti berlaku sebaliknya...kadang-kadang jadi mimpi ngeri pula.. Bermula zaman sekolah menengah..Kalau nak keluar result exam..mesti mimpi. Kalau mimpi dapat result teruk, kenyataannya mesti cemerlang.. Berlarutan.. Kalau mimpi dapat duit, mesti ada duit yang hilang.. Pernah sekali, mimpi arwah nenek saya sihat wal'afiat..minggu hadapannya dia meninggal dunia..

    Dan yang menjadi kebimbangan saya.. Bila istikharah.. Benda yang sama terjadi. Kadang-kadang saya mimpi bukan sekali dua mimpi...seolah-olah dah nampak dia yang saya pilih.. Tapi di kemudian hari putus pula. Sampaikan bila istikharah kemudian mimpi..saya jadi musykil... Ini ke petunjuk.. atau yang sebaliknya..

    Hm..memang musykil..

    sebelum saya buang 'gangguan' dengan orang yang tahu, begitulah kebanyakkkan mimpi saya
    satelah saya jumpa orang yang tahu itu, saya makin mendalami tauhid, tiada sudah mimpi

    sebenarnya begitulah Allah menyatakan, bolak balik hati
    sebenarnya Allah hendak menguji
    samada yakin kepadaNYa
    atau kepada mimpi

    mimpi mainan tidur, cara syaitan, jin, masuk campur
    dalam kehidupan manusia, sewaktu manusia tu tidur
    ada sebahagian ruh manusia tu, di bawa berjalan jalan
    itu yang kita termimpi, ke daerah yang sama, bertemu pujaan hati, semuatu di tunjuk oleh JIN terutama, JIN saka baka, dia mahu kita ikut aturannya

    jadi hanyalah Ingat kepada Allah yang tanzih
    yang dapat menghindari kejadian sebegitu

    sila pm saya, jika mahu perbaiki diri
    Inshallah

    Reply #68 17 August, 2011, 10:00:07 PM
  • Publish
  •  :)
    Dalam bulan ini saya bermimpi 2 kali...pertama bermimpi menaiki kapal terbang...kemudian ternampak kaabah dan ramai org sedang tawaf...semalam saya bermimpi lagi...bersama dengan orang kenamaan,melawat ke negara arab...dan org yang menyambut kami berkata alang2 dan sampai ke tempat ini lebih baik melawat ke makam NABI IBRAHIM dahulu...kemudian kami semua melawat ke MAKAM NABI IBRAHIM...diatas Makam Baginda tumbuh sepohon pokok yang besar dan rendang...namun makam baginda bersih seperti di jaga....saya mengalami mimpi ke dua mimpi ini di dalam bulan RAMADHAN ini..... tolong tafsir mimpi saya ini...

    Reply #69 18 August, 2011, 11:45:21 AM
  • Publish
  • :)
    Dalam bulan ini saya bermimpi 2 kali...pertama bermimpi menaiki kapal terbang...kemudian ternampak kaabah dan ramai org sedang tawaf...semalam saya bermimpi lagi...bersama dengan orang kenamaan,melawat ke negara arab...dan org yang menyambut kami berkata alang2 dan sampai ke tempat ini lebih baik melawat ke makam NABI IBRAHIM dahulu...kemudian kami semua melawat ke MAKAM NABI IBRAHIM...diatas Makam Baginda tumbuh sepohon pokok yang besar dan rendang...namun makam baginda bersih seperti di jaga....saya mengalami mimpi ke dua mimpi ini di dalam bulan RAMADHAN ini..... tolong tafsir mimpi saya ini...
    Alhamdulilah- mugaan di bulan yang mulia ini di susuli atas RahmatNya....
    Kaabah itu tempat yang suci - yang kamu nampak itu di kembalikan pada DIRI - maksudNya Kaabah Diri-
    nabi Ibrahim itu siapa sebenarNya... dah baca kisahNya - apa Tauhid yang di pegang..semuga kamu dapat mencari kisah kisahNya...

    dalam solat - selalu di katakan Nabi Ibrahim mengapa alpa lagi -


    Bacaan ketika Tahiyat Akhir
    Segala penghormatan yang berkat solat yang baik adalah untuk Allah. Sejahtera atas engkau wahai Nabi dan rahmat Allah serta keberkatannya. Sejahtera ke atas kami dan atas hamba-hamba Allah yang soleh. Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku naik saksi bahawasanya Muhammad itu adalah pesuruh Allah. Ya Tuhan kami, selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarganya. Sebagaimana Engkau selawatkan ke atas Ibrahim dan atas keluarga Ibrahim. Berkatilah ke atas Muhammad dan atas keluarganya sebagaimana Engkau berkati ke atas Ibrahim dan atas keluarga Ibrahim di dalam alam ini. Sesungguhnya Engkau Maha Terpuji lagi Maha Agung.

    dah dikatakan nabi Muhammad ketemukan Nabi Ibrahim di langit ke berapa dalam perjalan nabi di Arasy Nya...
    semua itu ada penjelasanNya...
    Kaabah itu tidak lari daripada diri -
    (Senyum)-

    semuga dapat mengenal erti...
    ALhamdulilah -

    dan jangan terlalu taksub kelak diri di datangi setan dan jin.. hati hati yer-

    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    Reply #70 18 August, 2011, 03:48:24 PM
  • Publish
  • SALAM...........Saya bermimpi 3 KALI mengenai emas...tolong tasirkan mimpi saya... 

    1) mimpi org tua menunjukan emas dan barang antik diatas pasir ...tpi sya hanya dpt mengambil emas 2 jew dan barang antik tidak berjaya...

    2) mimpi bertemu org selesai solat dn berzikir.....ditepinya ada emas diatas kain.....dan sebatang  tongkat....dia memberitahu sya emas 2 boleh ambil dan diguna kan tetapi hendak lah di sedekah kn kpd anak2 yatim dan masjid terlebih dahulu.....tetepi sya memilih untuk megambil tongkatnya..dlm mimpi tersebut...

    3) mimpi ada org dtg memberi emas dlm bekas puteh....dan memarahi sya .supaya jgn bercakap bnyk...

    ok..2 jew...mimpi berurutan......sekian terima kasih......tolong huraikannya....salam

    Reply #71 18 August, 2011, 05:46:02 PM
  • Publish
  • mimpi mainan tidur, mainan jin, bunian, jin islam


    umpankan emas ( banyak kes, harta alam ghaib )

    nanti termimpi mimpi reality, terasa macam ada emas itu
    mulalah melangkah cari guru, untuk zahirkan
    lama kelamaan, akan bertemu berbagai bagai permainan

    abaikan sahajalah

    sekiranya ada mimpi seakan sama, berulang kali
    eloklah cari orang yang tahu, untuk buat sesuatu pada dirimu

    inshallah

    jangan sekutukan Allah dengan sesuatu yang lain


    Reply #72 18 August, 2011, 05:50:01 PM
  • Publish
  • SALAM...........Saya bermimpi 3 KALI mengenai emas...tolong tasirkan mimpi saya... 

    1) mimpi org tua menunjukan emas dan barang antik diatas pasir ...tpi sya hanya dpt mengambil emas 2 jew dan barang antik tidak berjaya...

    2) mimpi bertemu org selesai solat dn berzikir.....ditepinya ada emas diatas kain.....dan sebatang  tongkat....dia memberitahu sya emas 2 boleh ambil dan diguna kan tetapi hendak lah di sedekah kn kpd anak2 yatim dan masjid terlebih dahulu.....tetepi sya memilih untuk megambil tongkatnya..dlm mimpi tersebut...

    3) mimpi ada org dtg memberi emas dlm bekas puteh....dan memarahi sya .supaya jgn bercakap bnyk...

    ok..2 jew...mimpi berurutan......sekian terima kasih......tolong huraikannya....salam
    :ws:
    mugaan ada ertiNya di situ -

    emas juga di kaitan dengan nilai nya.. maksud nilai adalah nilai pada diri sendiri -
    mempercayai diri kepada ujian ujian ALLAH - dan emas juga di kaitan dengan kekayaan.. hati hati yer di situ jua ada kenikmatan dunia dengan nilai tersebut -
    sedangkan permainan jin dan setan itu nyata mengasikkan...

    kamu memilih tongkat sebab apa dan kenapa tak pilih emas.. kamu sendiri boleh nilaikan sebab apa (Senyum)-
    cuba berbalik pada diri - apa yg kamu miliki -

    selebihnya mainan jin semata mata...
    Insyallah nilai nilai yg tertinggi pada diri itu adalah keimanan...
    (Senyum)-
    cuba lah yer -

    Reply #73 18 August, 2011, 06:10:18 PM
  • Publish
  •  :)
    mimpi lemas tapi xmati maksud apa pulak??????
    We are JuXTicE.626    We are not sharing.    We are not telling.    Except us.

    Reply #74 18 August, 2011, 06:15:57 PM
  • Publish
  • :)
    mimpi lemas tapi xmati maksud apa pulak??????
    di berikan peringatan supaya ingat mati - isi lah tauhid dan hidayahNya..
    usah lalai udah ler...

    * Air kaitan rezeki (Senyum)

    Reply #75 18 August, 2011, 06:24:29 PM
  • Publish
  • :)
    mimpi lemas tapi xmati maksud apa pulak??????
    di berikan peringatan supaya ingat mati - isi lah tauhid dan hidayahNya..
    usah lalai udah ler...

    * Air kaitan rezeki (Senyum)
    OH..mimpi kena tembak tapi dapat elak...takut ooo

    Reply #76 18 August, 2011, 10:10:43 PM
  • Publish
  • mimpi mainan tidur, mainan jin, bunian, jin islam


    umpankan emas ( banyak kes, harta alam ghaib )

    nanti termimpi mimpi reality, terasa macam ada emas itu
    mulalah melangkah cari guru, untuk zahirkan
    lama kelamaan, akan bertemu berbagai bagai permainan

    abaikan sahajalah

    sekiranya ada mimpi seakan sama, berulang kali
    eloklah cari orang yang tahu, untuk buat sesuatu pada dirimu

    inshallah

    jangan sekutukan Allah dengan sesuatu yang lain











    terima kasih.. atas huraian saudara...saya ingin bertanya betulkah harta di alam ghaib atau yang terdampar di dalam perut bumi....akan menjadi harta peperangan di akhir zaman?? adakah ia di ceritakan dalam al quran dan hadis hadis...... terima kasih
    « Last Edit: 18 August, 2011, 10:30:21 PM by lanturbo »

    Reply #77 18 August, 2011, 10:18:15 PM
  • Publish
  • SALAM...........Saya bermimpi 3 KALI mengenai emas...tolong tasirkan mimpi saya... 

    1) mimpi org tua menunjukan emas dan barang antik diatas pasir ...tpi sya hanya dpt mengambil emas 2 jew dan barang antik tidak berjaya...

    2) mimpi bertemu org selesai solat dn berzikir.....ditepinya ada emas diatas kain.....dan sebatang  tongkat....dia memberitahu sya emas 2 boleh ambil dan diguna kan tetapi hendak lah di sedekah kn kpd anak2 yatim dan masjid terlebih dahulu.....tetepi sya memilih untuk megambil tongkatnya..dlm mimpi tersebut...

    3) mimpi ada org dtg memberi emas dlm bekas puteh....dan memarahi sya .supaya jgn bercakap bnyk...

    ok..2 jew...mimpi berurutan......sekian terima kasih......tolong huraikannya....salam
    :ws:
    mugaan ada ertiNya di situ -

    emas juga di kaitan dengan nilai nya.. maksud nilai adalah nilai pada diri sendiri -
    mempercayai diri kepada ujian ujian ALLAH - dan emas juga di kaitan dengan kekayaan.. hati hati yer di situ jua ada kenikmatan dunia dengan nilai tersebut -
    sedangkan permainan jin dan setan itu nyata mengasikkan...

    kamu memilih tongkat sebab apa dan kenapa tak pilih emas.. kamu sendiri boleh nilaikan sebab apa (Senyum)-
    cuba berbalik pada diri - apa yg kamu miliki -

    selebihnya mainan jin semata mata...
    Insyallah nilai nilai yg tertinggi pada diri itu adalah keimanan...
    (Senyum)-
    cuba lah yer -




    terima kasih atas ulasan saudara...........saya tidak memiliki apa2.........Saya anak yatim piatu...ibu bapa meninggal msa umur  saya 5 tahun .....sya x milih emas sbb emas tiada nilai di sisi tuhan....dan sya memilih tongkat.......krn...berhajat mencari ilmu dan kehidupan yang diredai allah.......saudara kalau  apa yang sya ckp salah....tolong beri tunjuk ajar yg btl....terima kasih
    « Last Edit: 18 August, 2011, 10:32:03 PM by lanturbo »

    Reply #78 18 August, 2011, 11:18:38 PM
  • Publish
  • hadis akhir zaman, cerita sungai di sham, atau di iraq akan kekeringan, lalau manusia akan berebut harta dalam sungai tersebut

    maaf saya lupa kat mana hadis tu

    lagi pula, harta dalam tanah di panggil harta karun, mengenangkan Qarun di zaman Firaun yang tenggelam dalam tanah, kunci hartanya beberapa unta, subhanallah

    inshallah nanti bila jumpa hadis saya taruk sini

    Reply #79 18 August, 2011, 11:28:49 PM
  • Publish
  • hadis akhir zaman, cerita sungai di sham, atau di iraq akan kekeringan, lalau manusia akan berebut harta dalam sungai tersebut

    maaf saya lupa kat mana hadis tu

    lagi pula, harta dalam tanah di panggil harta karun, mengenangkan Qarun di zaman Firaun yang tenggelam dalam tanah, kunci hartanya beberapa unta, subhanallah

    inshallah nanti bila jumpa hadis saya taruk sini


    salam....saudara bukankah kebenaran hadis tersebut telah berlaku dan tanda tanda akan berlakunya kiamat....berlakunya peperangan di iraq..kerana ingin memiliki emas hitam...iaitu petroleum....benarkah saudara?
    « Last Edit: 18 August, 2011, 11:30:59 PM by lanturbo »

    divider3
    halaqahforum4