Rahsia Mimpi

Author Topic: Rahsia Mimpi  (Read 104343 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

5zul

  • *
  • Posts: 3047
  • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
    • View Profile
Jawab #40 09 June, 2011, 09:55:09 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum.....
    Saya ingin bertanya tentang saya bermimpi saya sedang menangis-nangis meminta maaf pada musuh. Yang bermaksud musuh adalah orang yang pernah mengkhianati saya dari belakang.Minta penjelasan,Terima kasih.
    adakah itu kebenarannya yg kamu percaya dia yang membuat semua itu -
    adakah kamu ada bukti mengatakan dia adalah si musuh mu -
    ALLAH melarang memusuhi saudara sendiri lebih lebih lagi saudara se Islam... (senyum)-
    kamu memaafkan.. mendoakan kebahagianNya... Insyallah yg lain ALLAH akan urusankan... (Senyum)-

    maksud mu menangis itu ada rezeki yang akan ketemui akan diri mu - berdoalah dan berusaha lah -
    semuga ada pengajaranNya...
    wawaualam...
    ALLAH mengetahui - (Senyum)-
    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    5zul

    • *
    • Posts: 3047
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #41 09 June, 2011, 09:58:46 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum.....

     secara realitynya sebelum mimpi itu hadir saya memang bertekak dengan kakak saya yang membuatkan saya hilang sabar.

    saya ingin bertanya. baru2 ni pada 2minggu lepas saya bermimpi yang saya bergaduh dengan adik beradik saya,  semua yang ada dalam rumah saya pun turut marah termasuk kedua ibubapa saya dan saya turut cakap pada orang tua saya. klu mak abah tak suka. wan boleh kua rumah ni.. sepas pada saya cakap macamtu..!! saya tersentak... lantas saya dengan tiba2 berubah haty lalu terus peluk dan sembah dikaki orang tua.. minta penjelasan
    ALLAH itu maha memberikan hidayah dalam dan bagaimana situasi yang mana ALLAH mahukan..
    bersyukur lah - (Senyum)- kamu sedar akan hasutan jin dan manusia itu - (Senyum)-
    itu 1 rezeki yang amat besar sekali - dan di dalam mimpi itu adalah kebenaran tidak nyata akan diri kamu , dan bahawasanya diri kamu meyanyangi akan keluarga mu - cuma perasaan Ammarah yg tidak dapat di kawal -
    cuba cuba lah kawal yer - Insyallah (Senyum)-
    Pagari Nafsu -

    5zul

    • *
    • Posts: 3047
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #42 09 June, 2011, 10:02:25 AM
  • Publish Di FB
  • salam... nax tye lah.. betol ker, oang kate kalo mimpi gigi patah o tercabut kate nye ade bende x elok akan berlaku?
    itu kesimpulan org terdahulu jer -
    usah percaya kan sangat benda cam tue- akan ingat memperingati akan ALLAH - dan  dimana keimanan mu, kepercayaan kepada ALLAH -
    (Senyum)-
    perkara yg belum berlaku dan akan berlaku itu semua di perbendaharaanNya ...
    sebagai khalifah Nya.. banyak istifar dan zikir - (Senyum)-

    * gigi patah - ada rezeki akan datang kepada mu - cuma bagaimana kamu memperolehi akan Nya.. itu kamu kena Usahakan...(Senyum)-

    Sachiko Rosa

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Jawab #43 15 June, 2011, 08:31:59 AM
  • Publish Di FB
  •  :) w.b.t..sy ingin bertanya pasal mimpi yg telah sy alami..
    semalam sy bermimpi rambut sy gugur dengan banyaknya..
    setiap kali sy sikat rambut, ianya gugur dengan banyak sekali..
    tak ubah seperti seseorang yg mempunyai penyakit leukimia..
    bangun pagi jer ketar satu badan..

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #44 15 June, 2011, 10:06:26 AM
  • Publish Di FB
  • Salamun'ala manittaba'al Huda

    Saya mohon pencerahan bagi dua mimpi ini.

    1. Saya mimpi saya mengandung. Realitinya, saya belum pun menikah.

    2. Dalam mimpi saya, ada kupu-kupu yang cantik sungguh. Ia terbang pusing keliling di depan saya dan beri saya hisap air dari bunga siantan.

    Syukran :)


    huuuuuuuuuuuu
    saya dah pernah jawab dulu
       cuba cik baca kisah terdahulu

    saya ulangi di sini
    kemudahan buat cik yang di sayangi

    mimpi - ada jin - ajak satu daripada ruh dalam dirimu , REWANG ( ronda, pusing alam)
                           - jin ini lah, memberi alamat  kepadamu
                           - dia inginkan dirimu

    ( jika cik pernah baca, ada orang mengandung beberapa bulan, kemudian kandungannya hilang - inilah satu cara, permainan jin)

    jadi ada baiknya, cari orang yang tahu, buanglah 'gangguan' itu, agar dapat ilmu pelindung, muga Allah selamatkan, dan jauhkan dirimu daripada gangguan jin serta syaitan, Inshallah

    maaflah ya, syariat kata, Roh itu rahsia Allah

    dalam diri sendiri, ada ROH dariNYA
    seharusnya yang SUFI atau Tarikah, mengetahuinya

    inshallah ya, mahu cerita lanjut, inshallah boleh, silakan

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #45 15 June, 2011, 10:27:42 AM
  • Publish Di FB
  • :) w.b.t..sy ingin bertanya pasal mimpi yg telah sy alami..
    semalam sy bermimpi rambut sy gugur dengan banyaknya..
    setiap kali sy sikat rambut, ianya gugur dengan banyak sekali..
    tak ubah seperti seseorang yg mempunyai penyakit leukimia..
    bangun pagi jer ketar satu badan..

    dari dalam dirimu ada Roh dari AKU,

    jika lalai ingat Allah, syaitan yg banyak merapatinya

    mimpi itu di tunjukkan, di ilhamkan oleh jin ada yg islam, ada yg syaitan

    jadi macam macam alamat di beri
    jika diri was was, tak ingat Ilahi rabbi, jadilah mimpi tu realiti, walau tak sepenuhnya
    sebab jin bukan tahu, sepertimana Allah

    subhanallah, maaf

    carilah orang yang tahu, buang itu gangguan, semuga dapat kenal Allah
    inshallah

    flowerpink

    • *
    • Posts: 93
      • View Profile
    Jawab #46 15 June, 2011, 11:55:18 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum..

    Saya ingin bertanya, saya telah bermimpi yang saya sedang mengharungi sungai bersama dengan seorang kawan tapi saya tak nampak wajahnya untuk sampai ke tebing. Air sungai itu sangat pekat dan hitam...Terima kasih.

    5zul

    • *
    • Posts: 3047
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #47 15 June, 2011, 11:59:07 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum..

    Saya ingin bertanya, saya telah bermimpi yang saya sedang mengharungi sungai bersama dengan seorang kawan tapi saya tak nampak wajahnya untuk sampai ke tebing. Air sungai itu sangat pekat dan hitam...Terima kasih.
    banyakkan berzikir...diri mu di kuasai oleh perkara perkara yang boleh mendatangkan kemurkaan ALLAH -
    sesungguhNya jin dan setan hasut dan hasut oleh bisikkan nya....

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #48 17 June, 2011, 11:40:05 AM
  • Publish Di FB
  • :)

    saya nak bertanya.. saya bermimpi di datangi seekor buaya yang sangat besar dan ganas.. badanya bewarna hitam pekat.. pada awalnya buaya nie agak jinak dan saya membelai-belai buaya nie.. tetapi dengan tiba-tiba buaya ni bertindak ganas kerana marahkan saya dan menyerang saya.. saya sempat melarikan diri tetapi kaki saya sebelah kiri sempat digigit oleh buaya nie.. saya terpaku dan rasa sakit akibat bisa gigitannya.. kemudian saya cuba merentap kaki saya dari mulut buaya tersebut.. dan selepas itu saya terjaga.. apa makna di sebalik mimpi ini??

    hitam pekat, kucing, anjing, haiwan lain = syaitan, jin

    adalah tu, godaan dan pesona jin syaitan, jadi ingatlah Allah, sentiasa

    atau segeralah cari yang tahu, buanglah gangguan itu dari dirimu

    inshallah

    Firazu

    • *
    • Posts: 9
      • View Profile
    Jawab #49 17 June, 2011, 12:26:35 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum, adik saya dalam seminggu dua ni sering saja bermimpi mengenai banjir saja, minta pendapat apa maksudnya?

    5zul

    • *
    • Posts: 3047
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #50 17 June, 2011, 12:54:12 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum, adik saya dalam seminggu dua ni sering saja bermimpi mengenai banjir saja, minta pendapat apa maksudnya?
    (senyum)-
    banjir di kaitan dengan musibah .., akan tetapi banjir yg bagaimana.. yang membolehkan mendatangkan kemudaratan kepada diri kamu atau pun tidak..

    kalau tidak Insyallah di limpahi pula dengan rezeki.. kalau sebalikNya... mohon perlindungan dari ALLAH -
    sesungguhNya.. ALLAH megetahui apa yg di kurniakan...
    selalu lah menperingati akan diri Nya...

    * banjir di kaitan dengan rezki... Usahalah bagaimana kamu mendatangkanNya...
    (Senyum)-

    Firazu

    • *
    • Posts: 9
      • View Profile
    Jawab #51 18 June, 2011, 05:34:23 PM
  • Publish Di FB
  • banjir yang dimaksudkan, pernah adik saya menaiki kapal terbang dengan mengajak orang ramai naik bersama daripada banjir tersebut... tapi sejak akhir-akhir ni mimpi hanya nampak suasana atau keadaan banjir saja.

    Jawab #52 18 June, 2011, 09:52:39 PM
  • Publish Di FB
  •  :) Saya nak bertanya...saya sering mimpikan arwah nenek saya.... padahal nenek belah ayah, sy tak rapat pun dengannya.... nenek belah mak yelah... dan saya jugak mimpi bahawa arwah itu tak berkata ape2 cuma nak memandang ke arah saya... yang paling terbaru ialah saya mimpi arwah nenek belah ayah saya yang mana arwah duduk d muka pintu dan arwah nenek belah mak saya pula memakai telekung tapi kaki kirinya cacat.....  Adakah mimpi saya tu membawa petanda ape2????

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #53 18 June, 2011, 10:08:22 PM
  • Publish Di FB
  • :) Saya nak bertanya...saya sering mimpikan arwah nenek saya.... padahal nenek belah ayah, sy tak rapat pun dengannya.... nenek belah mak yelah... dan saya jugak mimpi bahawa arwah itu tak berkata ape2 cuma nak memandang ke arah saya... yang paling terbaru ialah saya mimpi arwah nenek belah ayah saya yang mana arwah duduk d muka pintu dan arwah nenek belah mak saya pula memakai telekung tapi kaki kirinya cacat.....  Adakah mimpi saya tu membawa petanda ape2????

    roh si mati tak akan balik ke rumah

    mimpi itu mainan jin

    jin ambil rupa arwah, datang dalam mimpi, mahu menumpang, sebagai pusaka dari nenek, selalu dapat ke cucu
    nenek pernah jadi, bidan, atau ubat orang, atau ajar quran, atau............. boleh saja jin copycat wajah mereka, dan masuk dalam dirikita, mimpikan

    untuk lebih baik, cuba cari orang yang tahu, lihat benar tak, ada pusaka nenek

    inshallah jika di selangor, boleh juga jumpa kami


    jaimejoothman

    • *
    • Posts: 232
    • striving for an independent soul
      • View Profile
    Jawab #54 20 June, 2011, 04:38:22 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    hari tu kawan saya pergi umrah, di madinah tidur dan bermimpi berada di dalam masjid nabi (nabawi) tiba-tiba dia nampak saya juga di dalam masjid nabi, dia sangat terkejut, dia tanya JJ, kenapa ada di sini, kenapa tak cakap nak datang, saya cakap rahsia, kemudian saya peluk dia dan hilangkan diri. dia terkapa-kapa.

    ape maksudnye yer? ader urusan tak selesai ke di sana. btw saya pergi umrah tahun lepas. ke lambaian yang menyuruh pergi lagi ni~ rindunya~
    A Long Walk Home - http://jaimejoothman.blogspot.com ~ Kerugian & kemiskinan yang paling mengerikan; bahwa surga itu seluas langit & bumi; tapi kita tak beroleh sepijakpun tempat di sana~

    Iffah Muhsin

    • *
    • Posts: 820
      • View Profile
    Jawab #55 20 June, 2011, 04:40:14 PM
  • Publish Di FB
  • :)
    hari tu kawan saya pergi umrah, di madinah tidur dan bermimpi berada di dalam masjid nabi (nabawi) tiba-tiba dia nampak saya juga di dalam masjid nabi, dia sangat terkejut, dia tanya JJ, kenapa ada di sini, kenapa tak cakap nak datang, saya cakap rahsia, kemudian saya peluk dia dan hilangkan diri. dia terkapa-kapa.

    ape maksudnye yer? ader urusan tak selesai ke di sana. btw saya pergi umrah tahun lepas. ke lambaian yang menyuruh pergi lagi ni~ rindunya~
    JJ tak lambai iffah skali pun...
    Thabit bin Qurrah berkata: "Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan."

    jaimejoothman

    • *
    • Posts: 232
    • striving for an independent soul
      • View Profile
    Jawab #56 20 June, 2011, 04:51:16 PM
  • Publish Di FB
  • :)
    hari tu kawan saya pergi umrah, di madinah tidur dan bermimpi berada di dalam masjid nabi (nabawi) tiba-tiba dia nampak saya juga di dalam masjid nabi, dia sangat terkejut, dia tanya JJ, kenapa ada di sini, kenapa tak cakap nak datang, saya cakap rahsia, kemudian saya peluk dia dan hilangkan diri. dia terkapa-kapa.

    ape maksudnye yer? ader urusan tak selesai ke di sana. btw saya pergi umrah tahun lepas. ke lambaian yang menyuruh pergi lagi ni~ rindunya~
    JJ tak lambai iffah skali pun...
    kekee nak lambai cemane..mase tu kite tak kenal lagi..
    nanti nak kumpul duit lah nak pegi, pastu bley la lambai-lambai lagi..

    abyana

    • *
    • Posts: 7
      • View Profile
    Jawab #57 20 June, 2011, 10:54:09 PM
  • Publish Di FB
  • Pernah termimpi, sebahagian kepala  (rambut) ditumbuhi  uban dengan tiba-tiba dan amat mengejutkan.
    « Last Edit: 20 June, 2011, 10:56:40 PM by abyana »

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #58 21 June, 2011, 08:31:27 PM
  • Publish Di FB
  • alia dan abyana, mimpi hanya mainan tidur, mainan syaitan, cara jin syaitan memperdaya manusia

    mimpi yang tak baik ludah ke kiri

    mimpi yang baik patut simpan dalam diri

    Allah menduga, kita mahu yakin siapa

    di larang menujum, kerana tak mungkin tahu masa depan, kecuali Allah berikan dia nikmat itu

    di sini juga jika saya, saya selalu katakan, jin syaitan, yang menjadi, dampingan keturunan kita, masa lain di namakan, saka baka, itu banyak pengaruh ke atas mimpi

    cuba cari ustaz, alim, sebagainya, yang dapat melihat diri kamu
    bolehlah yakinkan, kata saya ni

    di rawang ada, di internet ada, semuga tak terpedaya dengan mainan jin, terutama syaitan, dan manusia syaitan,

    subhanallah

    hairilnua

    • *
    • Posts: 1058
    • Allahuakbar....!!
      • View Profile
    Jawab #59 22 June, 2011, 12:20:13 AM
  • Publish Di FB
  • best woo dapat mimpi ni.. leh wat bukan2.. mane tau mimpi gitu2 ke,, kan dpt jamu mata.. haahaha.... pakcik batuuuu pun meleleh air liur... haahaha...
    Aku insan yg agak selambe..
    X pndai jaga hati orang..
    Suke cari pasal..

    Jangan call @ sms :  0193587327(hehehhe)
    http://hairilnua.blogspot.com
    Ada Brani?

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    7 Replies
    4828 Views
    Last post 08 June, 2013, 11:37:23 AM
    by afaf
    64 Replies
    11142 Views
    Last post 17 April, 2012, 04:38:15 PM
    by Ana ibrahim
    0 Replies
    1349 Views
    Last post 26 December, 2011, 10:35:45 PM
    by LAN