Rahsia Mimpi

*

Author Topic: Rahsia Mimpi  (Read 152359 times)

0 Halaqian and 5 Guests are viewing this topic.

Reply #200 01 July, 2012, 10:53:45 AM
  • Publish
  • :)
    saya selalu mimpikan teman lelaki saya tahun lepas.dalam mimpi tu dia tinggalkan saya dan putuskan hubungan kami.berkali-kali mimpi yang sama berulang.saya hampir percaya masa itu.saya tanya dia tapi dia berjanji takkan tinggalkan saya,dia akan sayang saya sampai mati..tapi awal tahun ini saya dapat tahu dia ada kekasih lain,kami bergaduh dan dia betul-betul tinggalkan saya.dia benci saya betul-betul dan cakap takkan balik pada saya....tapi selepas kami putus,saya asyik mimpikan dia.saya mimpi dia nak jumpa saya waktu malam dan pada keesokan harinya dia mesej damn cakap nak jumpa saya..dan baru-baru ini saya mimpikan dia lagi.saya jumpa dia kat kampung saya (dia tak pernah tahu pun kampung saya dekat mana)..dia duduk atas kerusi roda.mak dia pun ada.mak dia nasihatkan saya lupakan dia je sekarang sebab dia dah memang tak nak dengan saya tapi dalam 3 atau 4 tahun lagi tak tahu siapa yang akan berubah antara kami..lepas itu dia minta saya suapkan dia laksa dan terus saya terjaga...apa maknanyan mimpi saya tu..adakah gangguan syaitan atau ada yang tersirat...mohon pandangan dari teman-teman

    jika rajin baca, serata alam ada cerita, tentu akan faham, subhanallah
    sendiri tanya, tapi sendiri dah agak, ada gangguan, subhanallah

    carilah ILmu ya, semuga dapat lurus, jujur dan ikhlas, subhanallah

    Reply #201 01 July, 2012, 11:01:03 AM
  • Publish
  • salam,
    saya ingin bertanya mengenai petanda mimpi tersebut

    - selalu mimpi didatangi arwah nenek yang dirasuk ataupun hesteria,kadang-kadang datang untuk mengubati penyakit saya dalam mimpi.

    - mimpi mengubati ahli keluarga yang sakit dengan surah yasin,zikir dll

    -saya sentiasa mimpi menangis teresak-esak dan bila terjaga saya dapati betu-betul menangis.

    terima kasih....... :)

    dalam halaqah ni, ada cerita dah, mengenai jenis mimpi kamu hadapi

    percaya tak jika saya kata, Gangguan tu ada pada kamu
    gangguan sebab tak dapat Ikhlaskan diri kepada Allahu ahad

    gangguan daripada darah keturunan kamu, cuba selidiki darah keturunan kamu, pernah tak kamu demam panas, sewaktu usia kamu bawah 7 tahun,
    jika ada, ketika itulah, gangguan itu masuk ke dalam diri kamu

    itu pasal kamu mimpi aruah
    selalu sangat, aruah tu terganggu, sebab anak cucu, tidak menyambut 'gangguan' dan tidak pula tahu menahu untuk membuangnya

    baca baca ayat tu selalu ada dampingan
    sebab Allah nyatakan - siapa tak ambil pelajaran dari al quran ( baca ayat) Allah akan hantar syaitan syaitan kepada diri ( az zukhruf ayat 36 dan 37 - surah ke 43 boleh rujuk )

    silakan ya, jika mahu kebaikan telitikan ayat ayat kami ini, subhanallah

    Reply #202 01 July, 2012, 12:21:49 PM
  • Publish
  • Air yang mengalir ialah air yang jernih bermaksud ilmu yang dijelaskan untuk difahami bahawa jernihnya  jiwa dengan tidak mensyirikkan Tuhan.  Kalau mensyirikkan Tuhan maka terhenti atau pasang surut TIADA MENAFAAT.

    Bila mana terjumpa signboard sebaiknya signin barulah income as wellcome NO SYIRIK kenalah mengaji buah buah yang boleh dikunyah makan.  Buah fikiran yang dapat menyatakan Tuhan, itulah buah yang yang perlu ada di akal untuk dirasai, dinikmati sebagai seorang yang beragama.

    Reply #203 01 July, 2012, 12:23:28 PM
  • Publish
  • di Merlimau sana ada rezeki bagi dirimu, berupa seperti buah buahan, tetapi bila kamu hendakkannya, kamu kena bawa air yang cukup dan dapat menyirami tanah di sana, jangan sampai seperi air banjir, bila surut, terus kering

    inshallah ya

    Maaf bertanya....lawak jenaka atau mmg serius tafsir mimpi saya ni?


    Air yang mengalir ialah air yang jernih bermaksud ilmu yang dijelaskan untuk difahami bahawa jernihnya  jiwa dengan tidak mensyirikkan Tuhan.  Kalau mensyirikkan Tuhan maka terhenti atau pasang surut TIADA MENAFAAT.

    Bila mana terjumpa signboard sebaiknya signin barulah income as wellcome NO SYIRIK kenalah mengaji buah buah yang boleh dikunyah makan.  Buah fikiran yang dapat menyatakan Tuhan, itulah buah yang yang perlu ada di akal untuk dirasai, dinikmati sebagai seorang yang beragama.


    Reply #204 01 July, 2012, 03:30:03 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum, saya ingin bertanya apakah maksud mimpi saya begini: Dlm mimpi tersebut saya terjaga dari tidur di suatu tempat, dan ada seorang perempuan yang saya kenal tidur berhampiran dengan tempat saya di juga baru terjaga. Lalu saya beredar dan terjumpa seekor lipan bara, belum sempat saya memberi tahu rakan saya dlam mimpi tersebut, lipan itu melompat kebadan saya dan kawan saya cuba membuang nya tapi gagal, dan akhirnya saya berjaya memegang kepala lipan tersebut dengan tangan yang bersarung tangan. Lantas saya terjaga dan membca 3 kul berkali2.. Dalam tahun ini pertama kali saya mengalami mimpi.. Minta penjelasan.. ;(

    Reply #205 01 July, 2012, 03:37:37 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum, saya ingin bertanya apakah maksud mimpi saya begini: Dlm mimpi tersebut saya terjaga dari tidur di suatu tempat, dan ada seorang perempuan yang saya kenal tidur berhampiran dengan tempat saya di juga baru terjaga. Lalu saya beredar dan terjumpa seekor lipan bara, belum sempat saya memberi tahu rakan saya dlam mimpi tersebut, lipan itu melompat kebadan saya dan kawan saya cuba membuang nya tapi gagal, dan akhirnya saya berjaya memegang kepala lipan tersebut dengan tangan yang bersarung tangan. Lantas saya terjaga dan membca 3 kul berkali2.. Dalam tahun ini pertama kali saya mengalami mimpi.. Minta penjelasan.. ;(


    silakan klik   KITA - Peringatan     lihat Jawab 231 - dalil mimpi dari syarah hadis sahih muslim

    silakan klik  http://al-merapu.blogspot.com/2012/01/mimpi-why.html

    semuga tuan dapat faham, inshallah

    Reply #206 01 July, 2012, 04:10:57 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum, saya ingin bertanya apakah maksud mimpi saya begini: Dlm mimpi tersebut saya terjaga dari tidur di suatu tempat, dan ada seorang perempuan yang saya kenal tidur berhampiran dengan tempat saya di juga baru terjaga. Lalu saya beredar dan terjumpa seekor lipan bara, belum sempat saya memberi tahu rakan saya dlam mimpi tersebut, lipan itu melompat kebadan saya dan kawan saya cuba membuang nya tapi gagal, dan akhirnya saya berjaya memegang kepala lipan tersebut dengan tangan yang bersarung tangan. Lantas saya terjaga dan membca 3 kul berkali2.. Dalam tahun ini pertama kali saya mengalami mimpi.. Minta penjelasan.. ;(


    silakan klik   KITA - Peringatan     lihat Jawab 231 - dalil mimpi dari syarah hadis sahih muslim

    silakan klik  http://al-merapu.blogspot.com/2012/01/mimpi-why.html

    semuga tuan dapat faham, inshallah

    Alhamdulillah, terima kasih tuan saya dah baca, tapi apa yang saya paham mungkin berbeza apa yang tuan nak saya fahami. Kalau boleh, boleh tak tuan menghurai sedikit untuk saya..?

    Reply #207 11 July, 2012, 03:35:50 PM
  • Publish
  • Assalamualikum ustaz,
    Saya nak bertanya kepada ustaz,
    Saya ada bermimpi mengenai seorang gadis (berketurunan Cina) yang memakai pakaian serba merah, cantik tetapi bisu yang melambaikan tangannya kepada saya di dalam mimpi tersebut. Apakah maksud mimpi saya itu ustaz ? Adakah ia petanda baik atau buruk ?
    Terima kasih kerana menjawab pertanyaan saya.

    Reply #208 11 July, 2012, 03:46:32 PM
  • Publish
  • Assalamualikum ustaz,
    Saya nak bertanya kepada ustaz,
    Saya ada bermimpi mengenai seorang gadis (berketurunan Cina) yang memakai pakaian serba merah, cantik tetapi bisu yang melambaikan tangannya kepada saya di dalam mimpi tersebut. Apakah maksud mimpi saya itu ustaz ? Adakah ia petanda baik atau buruk ?
    Terima kasih kerana menjawab pertanyaan saya.

    merah, warnanya angin bawaan syaitan
    sebab itu, kuil buddha, suka kaler merah

    subhanallah, jin bunian, syaitan, merekalah menjadikan tuan bermimpi

    maksudnya inginlah jin bunian syaitan tu berkenalan dengan tuan

    jika mahukan Ilmu, agar dapat kebaikan, silakan mesej saya, inshallah ya

    semuanya atas keyakinan kepada Allah

    inshallah


    Reply #209 11 July, 2012, 04:26:42 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum, saya ingin bertanya apakah maksud mimpi saya begini: Dlm mimpi tersebut saya terjaga dari tidur di suatu tempat, dan ada seorang perempuan yang saya kenal tidur berhampiran dengan tempat saya di juga baru terjaga. Lalu saya beredar dan terjumpa seekor lipan bara, belum sempat saya memberi tahu rakan saya dlam mimpi tersebut, lipan itu melompat kebadan saya dan kawan saya cuba membuang nya tapi gagal, dan akhirnya saya berjaya memegang kepala lipan tersebut dengan tangan yang bersarung tangan. Lantas saya terjaga dan membca 3 kul berkali2.. Dalam tahun ini pertama kali saya mengalami mimpi.. Minta penjelasan.. ;(


    silakan klik   KITA - Peringatan     lihat Jawab 231 - dalil mimpi dari syarah hadis sahih muslim

    silakan klik  http://al-merapu.blogspot.com/2012/01/mimpi-why.html

    semuga tuan dapat faham, inshallah

    Alhamdulillah, terima kasih tuan saya dah baca, tapi apa yang saya paham mungkin berbeza apa yang tuan nak saya fahami. Kalau boleh, boleh tak tuan menghurai sedikit untuk saya..?

    mimpi mu bukan hidayah
    jadi ia terjatuh dalam bahagian kedua


    mimpi mainan syaitan, dan mainan tidur

    adapun haiwan haiwan tadi yang kamu mimpi jenis yang jin kurang ilmu boleh masuk dalam haiwan serangga kecil
    jika lebih ilmu masuk dalam ular, masuk dalam kucing, dalam anjing

    dalam lain lain haiwan, termasuk dalam diri manusia, ada kena meroyan, mabuk, gila, dan sebagainya

    macam macam gaya permainan dan tipudaya mereka

    jadi silakan, jika mahukan Ilmu, inshallah ya

    subhanallah

    Reply #210 16 July, 2012, 11:21:55 PM
  • Publish
  •  :)
    salam 'alaik .
    siapa boleh beri pendapat tentang mimipi ana ni ?
    aritu ana ada mimpi cakap dalam bahasa arab . memang pelik sedangkan ana tak tau pon cakap dalam bahasa arab . jadi mcm mana ni ?
    ALlah ALlah ALlah !!

    Reply #211 17 July, 2012, 02:55:45 AM
  • Publish
  • saya nak tanya adakah semua mimpi kita ada membawa makna?

    mimpi yg saya paling tak boleh lupa ialah beberapa kali mimpi tentang gigi saya banyak yang rosak,patah dan tercabut..
    bukan sekali,dah berkali-kali saya mimpi menyedihkan tentang gigi saya tapi pada masa yg berlainan,bukan berturut-turut..
    ada makna tersiratkah di sebalik mimpi ni?

    Reply #212 17 July, 2012, 09:37:11 AM
  • Publish
  •  :)

    Saya penah dengar, kalo mimpi bayi ni ada yang baik dan sebaliknya.
    Berkenaan mimpi saya ni, saya mimpi bayi...harap ada yang membantu(takut)

    time tu bayi ni nangis then semua yang pegang/dodoikan bayi tu tak berjaya untuk diamkannya.
    tapi bila saya pegang, dia terus senyap dan dia boleh senyum pulak dekat saya...

    kalo mimpi ni buruk moga ia adalah mainan tidur...

    wallahualam~

    Reply #213 17 July, 2012, 11:12:45 AM
  • Publish
  • :)

    Saya penah dengar, kalo mimpi bayi ni ada yang baik dan sebaliknya.
    Berkenaan mimpi saya ni, saya mimpi bayi...harap ada yang membantu(takut)

    time tu bayi ni nangis then semua yang pegang/dodoikan bayi tu tak berjaya untuk diamkannya.
    tapi bila saya pegang, dia terus senyap dan dia boleh senyum pulak dekat saya...

    kalo mimpi ni buruk moga ia adalah mainan tidur...

    wallahualam~

    Seorang bayi yang dilahirkan adalah putih bersih. Putih bersih yang dimaksudkan ialah tidak mensyirikkan Tuhan.
    Bila ada pegangan yang betul itulah Iqtikad Ketuhanan.

    Reply #214 17 July, 2012, 11:15:25 AM
  • Publish
  • saya nak tanya adakah semua mimpi kita ada membawa makna?

    mimpi yg saya paling tak boleh lupa ialah beberapa kali mimpi tentang gigi saya banyak yang rosak,patah dan tercabut..
    bukan sekali,dah berkali-kali saya mimpi menyedihkan tentang gigi saya tapi pada masa yg berlainan,bukan berturut-turut..
    ada makna tersiratkah di sebalik mimpi ni?

    Tidak ada yang kekal selain Allah.
    Sebagai makluk menerima binasa, berubah ubah dari muda kepada tua dan mati.
    Persediaan ialah jangan tercabut Iqtikad (pegangan) menyaksi Tuhan.
    Segala anggota dapat menyaksi Tuhan itulah sebaik baiknya.

    Reply #215 17 July, 2012, 11:23:45 AM
  • Publish
  • :)
    salam 'alaik .
    siapa boleh beri pendapat tentang mimipi ana ni ?
    aritu ana ada mimpi cakap dalam bahasa arab . memang pelik sedangkan ana tak tau pon cakap dalam bahasa arab . jadi mcm mana ni ?

    Awal bahasa dari bangsa.   Arab yang Tuhan maksudkan ialah A Rob iaitu diri Tuhan.
    Awal dan Akhir , zahir dan batin ialah pada makluk.  Pada diri Tuhan tiada awal dan tiada akhir, tiada zahir dan tiada bathin.  Tiada sesuatu menyamai dirinya.
    Esa.
    Hadis:-  Kata Nabi 'Di kalangan bangsaku ialah bangsa Arab'.
    Maksud Hadis bangsa Arab yang Nabi maksudkan ialah orang yang kenal Tuhan, itulah sebenar benar dikalangan bangsaku. Bukan bangsa hanya kepada pengertian berbangsa bangsa, kaum dan keturunan.
    Firman Tuhan:- Ku jadikan manusia berwarna kulit, kaum dan keturunan untuk kamu kenal mengenali.
    Maksudnya kenal Tuhan bukan hanya kenal manusia, kaum itu dan orang itu, Tetapi erti segala makluk ialah apa yang Tuhan perbuat adalah kebesarannya.

    Reply #216 17 July, 2012, 11:50:49 AM
  • Publish
  • Assalamualikum ustaz,
    Saya nak bertanya kepada ustaz,
    Saya ada bermimpi mengenai seorang gadis (berketurunan Cina) yang memakai pakaian serba merah, cantik tetapi bisu yang melambaikan tangannya kepada saya di dalam mimpi tersebut. Apakah maksud mimpi saya itu ustaz ? Adakah ia petanda baik atau buruk ?
    Terima kasih kerana menjawab pertanyaan saya.

    merah, warnanya angin bawaan syaitan
    sebab itu, kuil buddha, suka kaler merah

    subhanallah, jin bunian, syaitan, merekalah menjadikan tuan bermimpi

    maksudnya inginlah jin bunian syaitan tu berkenalan dengan tuan

    jika mahukan Ilmu, agar dapat kebaikan, silakan mesej saya, inshallah ya

    semuanya atas keyakinan kepada Allah

    inshallah

    Mereka mengaku berilmu, wahal tidak layak pun bagi mereka. Sesungguhnya merekalah orang yang mendustakan agama.
    Mereka memanggil dengan mesej keTuhanan kononnya.  Mereka mengadakan mesej halatuju manusia lain itu maian jin dan syaitan.
    Sebenar benar syaitan tidak mengaku dirinya syaitan dan mengadakan sesuatu selain wujud Tuhan.

      Mereka mengenakan syarat sesudah orang lain berkehendakkan ilmu.  Mereka mengadakan istilah belajar ilmu, kononya mereka menyelesaikan masalah jiwa mukmin.  Mereka meperdagangkan ayat ayat Allah dengan habuan yang sedikit.  Merekalah itulah orang yang munafik.
     Lambaian seorang  gadis cina berpakaian serba merah tetapi bisu ditafsirkan bertemu dengan sifat berani, maka berani mengjhadapi segala rintangan dunia untuk tidak mensyirkkan Tuhan,   Tidak ada jin dan istilah karut di dalam diri.  Bisu yang dimaksudkan tidak berhuruf dan bersuara, maka di situ bertemu dengan kalam Allah yang tidak bersuara dan berhuruf.

                     Tidak ada persoalan  bagi seorang gadis cina tentang  jin atau syiatan bila setentang baginya  hanyalah kebesaran Tuhan.  Apa yang besar sangat dipersoalkan jin dan syiatan (adakah kuasa jin dan syiatan lebih besar dari kuasa Tuhan hingga asyik menpersembahkan jawapan jin dan syaitan).  Selama ini amalan diucap Allah hu AKhbar ( Allah Maha Besar ), sedarilah makluk tak ada kuasa selain kebesaran kuasa Tuhan  mengatasi segala yang ada.

    Carilah guru yang mengadakan Tuhan dan bukan terhenti pada persoalan jin dan syaitan di dalam pelajaran. Dapat guru merapu habis jadi penipu dan tertipu.
    Bila Tuhan tak ada (wujud Tuhan )maka  anasir  (makluk ) dipuja puja.
    Puja dan puji hanya layak pada Allah..

    Reply #217 17 July, 2012, 01:23:08 PM
  • Publish
  • Assalamualikum ustaz,
    Saya nak bertanya kepada ustaz,
    Saya ada bermimpi mengenai seorang gadis (berketurunan Cina) yang memakai pakaian serba merah, cantik tetapi bisu yang melambaikan tangannya kepada saya di dalam mimpi tersebut. Apakah maksud mimpi saya itu ustaz ? Adakah ia petanda baik atau buruk ?
    Terima kasih kerana menjawab pertanyaan saya.

    merah, warnanya angin bawaan syaitan
    sebab itu, kuil buddha, suka kaler merah

    subhanallah, jin bunian, syaitan, merekalah menjadikan tuan bermimpi

    maksudnya inginlah jin bunian syaitan tu berkenalan dengan tuan

    jika mahukan Ilmu, agar dapat kebaikan, silakan mesej saya, inshallah ya

    semuanya atas keyakinan kepada Allah

    inshallah

    Mereka mengaku berilmu, wahal tidak layak pun bagi mereka. Sesungguhnya merekalah orang yang mendustakan agama.
    Mereka memanggil dengan mesej keTuhanan kononnya.  Mereka mengadakan mesej halatuju manusia lain itu maian jin dan syaitan.
    Sebenar benar syaitan tidak mengaku dirinya syaitan dan mengadakan sesuatu selain wujud Tuhan.

      Mereka mengenakan syarat sesudah orang lain berkehendakkan ilmu.  Mereka mengadakan istilah belajar ilmu, kononya mereka menyelesaikan masalah jiwa mukmin.  Mereka meperdagangkan ayat ayat Allah dengan habuan yang sedikit.  Merekalah itulah orang yang munafik.
     Lambaian seorang  gadis cina berpakaian serba merah tetapi bisu ditafsirkan bertemu dengan sifat berani, maka berani mengjhadapi segala rintangan dunia untuk tidak mensyirkkan Tuhan,   Tidak ada jin dan istilah karut di dalam diri.  Bisu yang dimaksudkan tidak berhuruf dan bersuara, maka di situ bertemu dengan kalam Allah yang tidak bersuara dan berhuruf.

                     Tidak ada persoalan  bagi seorang gadis cina tentang  jin atau syiatan bila setentang baginya  hanyalah kebesaran Tuhan.  Apa yang besar sangat dipersoalkan jin dan syiatan (adakah kuasa jin dan syiatan lebih besar dari kuasa Tuhan hingga asyik menpersembahkan jawapan jin dan syaitan).  Selama ini amalan diucap Allah hu AKhbar ( Allah Maha Besar ), sedarilah makluk tak ada kuasa selain kebesaran kuasa Tuhan  mengatasi segala yang ada.

    Carilah guru yang mengadakan Tuhan dan bukan terhenti pada persoalan jin dan syaitan di dalam pelajaran. Dapat guru merapu habis jadi penipu dan tertipu.
    Bila Tuhan tak ada (wujud Tuhan )maka  anasir  (makluk ) dipuja puja.
    Puja dan puji hanya layak pada Allah..

    semuga kalian di terima di sisi Allah
    semuga kebenaran yang kalian bawa
    semuga tidak dari bisikan syaitan

    inshallah, semuga beroleh aman, dan kesihatan


    bahagialah hendaknya bila di terima di sisi Allaah

    Reply #218 18 July, 2012, 11:57:54 AM
  • Publish
  •  :)

    Saya bermimpi dipatuk 2 ekor ular berwarna kelabu cair semalam dimana kedua-dua ekor ular ini boleh terbang. Beberapa kali cubaan saya mengelak dari patukan ular ni berjaya tapi memandangkan serangan yang bertalu-talu, akhirnya seekor daripada ular tersebut berjaya mematuk jari kanan saya manakala seekor lagi berjaya mematuk jari kanan saya. Selepas mematuk saya, kedua-dua ekor ular tersebut pun hilang dan muncul pula ibu saya yang menyelamatkan keadaan dengan menyedut keluar bisa ular di kedua-dua jari saya yang mula membiru.  Selepas itu, dengan sekelip mata, kedua-dua jari saya pulih seperti sedia kala dan saya terus terjaga daripada tidur yang pada ketika itu jam telah menunjukan pukul 4.36 pagi. Apakah ada maksud yang tersirat disebalik mimpi yang saya alami ini? Saya risau sekiranya mimpi ini adalah petanda kepada panahan sihir. Mohon pandangan Tuan yang arif mengenai perkara ini.

    Terima kasih.

    Reply #219 21 July, 2012, 09:13:04 AM
  • Publish
  •  :)
    tadi sebelum sahur , ana bermimpi yg ana tngh berzikir . kemudian , ada satu pokok kelapa ni , dia tunduk betol2 atas kepala ana . jadi siapa bleh bagitau apa mksd dia ?? ana baru lagi dalam ahli tasauf ni , so perlahan2 ana baca wirid2 untuk dekatkan diri dngn Allah , ana tnya kawan ana yg dah berpengalaman , dia kata yg tu mungkin tipu daya syaitan . sebab dia pernah kena dngn bisikan halus yg mengatakan dia akan jadi khalifah . jadi dia pon bertanya pada sheikh lalu sheikh tu pon bagitau ,'kamu nk Allah ke khalifah' , dia pon jawab la 'Allah'
     
    jadi ana nk tau la , sama mimpi ana tu dari syaitan , Allah atau hanya permainan mimpi ..

    divider3
    halaqahforum4