Johorean

*

Author Topic: Johorean  (Read 20268 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

This topic contains a post which is marked as Best Answer. Press here if you would like to see it.

NoZaBiZz

04 July, 2007, 08:14:07 PM
  • Publish
  •  :)
    hmmm... mari lah  sini orang-orang  Johor...

    Ana duk kat Skudai, Johor Bahru sekarang...

    kampung kat Serkat Pontian...

    dekat dengan Tanjung Piai tue...

    Tanjung Piai ni kan penghujung benua Asia...

    ada Taman Negara kat sini,

    Mari la jalan sini,  ana boleh jadi tour guide
    « Last Edit: 25 February, 2010, 06:13:43 PM by Ummi Munaliza »

    nco

    • *
    • Posts: 28
    • kurindukan syahid dijalanmu
      • View Profile
    Reply #1 04 July, 2007, 09:03:19 PM
  • Publish
  • yeah... im proud to say im johorean too...
    :senyum:... apa yg nak dibanggakan saya pun tak tau...
    semoga islam akan menjadi world order

    analisis_amal

    • *
    • Posts: 173
      • View Profile
    Reply #2 10 July, 2007, 11:09:44 PM
  • Publish
  • salam...

    ana pun anak kelahiran johor.

    duduk johor selama 9 tahun.
    tp, sekarang rumah kat kuala lumpur.

    belajar di negeri sembilan.

    wassalam...
    "dimana bumi dipijak, disitu ISLAM dijunjung"

    adeq_fauzy

    • *
    • Posts: 693
    • :: KeranaMU ya Allah ::
      • View Profile
    Reply #3 11 July, 2007, 01:15:38 AM
  • Publish
  • Dengar khabar Johor terdapat kumpulan penjenayah yang berprofil tinggi.
    boleh jelaskan dengan lebih lanjut tak..
    SUMBANGAN TABUNG HALAQAH
    CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services
    "Saham akhirat anda, insyaAllah.."

    analisis_amal

    • *
    • Posts: 173
      • View Profile
    Reply #4 13 July, 2007, 10:26:38 PM
  • Publish
  • Dengar khabar Johor terdapat kumpulan penjenayah yang berprofil tinggi.
    boleh jelaskan dengan lebih lanjut tak..

    salam...

    maaf. ana tak berapa tahu tentang itu.

    kalau nak diikutkan, kes jenayah dinegara ini semakin menjadi2.

    kumpulan2 samseng tumbuh cepat sangat bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.

    aman23

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Reply #5 14 July, 2007, 07:49:59 AM
  • Publish
  • Johor dulu menarik,sekarang teruk sangat keadaannya......kenapa kadar jenayah tinggi?sbb nya BN perintah terlalu lama hinggakan banyak berlaku rasuah yg tinggi dan Islam d tekan dgn teruk.Hasilnya kita dapat lihat dgn jelas rakyat yg derita dgn bala yg tidak sudah.Pemerintah banyak ....zzzzzzzzzz

    adeq_fauzy

    • *
    • Posts: 693
    • :: KeranaMU ya Allah ::
      • View Profile
    Reply #6 14 July, 2007, 08:52:26 AM
  • Publish
  • ana dapat tahu melalui berita.
    jenayah berprofil tinggi terjadi dengan lebih kuat kerana penglibatan mafia2 dari taiwan, cina, singapura, hongkong dan negara2 jiran lain.

    analisis_amal

    • *
    • Posts: 173
      • View Profile
    Reply #7 14 July, 2007, 04:19:14 PM
  • Publish
  • ana dapat tahu melalui berita.
    jenayah berprofil tinggi terjadi dengan lebih kuat kerana penglibatan mafia2 dari taiwan, cina, singapura, hongkong dan negara2 jiran lain.
    salam...

    wah....ni memang kes berat ni.

    masyarakat akan hidup dalam keresahan bila tahu ada kumpulan2 samseng sekitar kediaman mereka.

    hhhmm.....

    BDK_SEMPOI85

    • *
    • Posts: 105
      • View Profile
    Reply #8 10 September, 2007, 12:22:06 PM
  • Publish
  • salam...sy pun org johor gak...keje kat KL...slalunyer jenayah yg b'laku d johor nie dlakukan oleh pndatang asing...yg pling rmai dlakukan oleh org indon..kwn sy pernah drmpak dgn indon...diorg nie mmg brani..kiter mlawan skit jer trus diorg tetak...kalo x dsekat kbanjiran pndatang asing ke negeri kiter maka b'tambah lah kadar jenayah nye...renungkan lah b'sama wahai shabat2 sekalian...

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #9 14 September, 2007, 04:46:54 PM
  • Publish
  • betul juga tu BDK_SEMPOI85... kat sini byk jenayah oleh warga asing...

    org kita ni...mgkn ada tp, kurang la....
    "LA ILLAHAILLALLAH MUHAMMADURRASULLULLAH"

    Shah_zehan

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #10 16 September, 2007, 03:49:34 AM
  • Publish
  •  :)seharusnya pihak berkuasa yang bertanggungjawab tentang keselamatan disesuatu tempat...pikul amanah yang diamanahkan oleh ALLAH dengan penuh  keimanan dalam diri.... >:( jenayah pasti akan berjaya dibenteras....ALLAH sentiasa melindungi hamba nya yang bertakwa dan bertawakal... :o
    HIDUP HANYA SEMENTARA....

    analisis_amal

    • *
    • Posts: 173
      • View Profile
    Reply #11 17 September, 2007, 12:34:38 AM
  • Publish
  • :)seharusnya pihak berkuasa yang bertanggungjawab tentang keselamatan disesuatu tempat...pikul amanah yang diamanahkan oleh ALLAH dengan penuh  keimanan dalam diri.... >:( jenayah pasti akan berjaya dibenteras....ALLAH sentiasa melindungi hamba nya yang bertakwa dan bertawakal... :o
    salam..

    sepatutnya begitulah..

    tapi.... apa yang ana dengar lain..

    hhmm....

    harap2 orang yang berkuasa dapat menjalankan tanggungjawab dengan jujur dan amanah...

    supaya keamanan dan kesejahteraan yang diwarwarkan menjadi suatu yg nyata....

    kerana..
    orang2 dijohor dah mula risau dgn "kejadian2 ini"...

    wassalam...

    layyinul

    • *
    • Posts: 34
      • View Profile
    Reply #12 17 September, 2007, 11:00:41 AM
  • Publish
  • salam....
    johor...
    hmmm....memang profil jenayah agak tinggi..
    terutama di johor bahru....
    paling glamer jenayah ragut...
    ramai kawan2 yang dah kena...
    x tahu la siapa pelakunya...
    LAILAHAILLALLAH

    mencari_sinar

    • *
    • Posts: 30
    • ''Mencari Sinar Cinta Yang Agung dan Hakiki''
      • View Profile
    Reply #13 18 September, 2007, 10:55:08 PM
  • Publish
  • salam.......
     sy asal mmang Johor,mmang anak jati Johor,mmang xpnah brhijrah negeri laen,
     last skali mmang lahir kat spital hikhik .Itu shj
    Gersang Bumi Tanpa Hujan, Gersang Minda Tanpa Ilmu,
    Gersang Hati Tanpa Iman, Gersang Jiwa Tanpa Amal.

    AsRaR

    • *
    • Posts: 205
    • hidup dengAn tArbiyyAh
      • View Profile
    Reply #14 08 October, 2007, 09:50:16 AM
  • Publish
  • nak gi johor ...............

    doakan ana dapat studi form kat skudai,johor
    kadang-kadang keadaan sukar untuk dimengertikan, ditafsirkan........

    maka kembara diteruskan...

    Ya Allah....redhailah perjalananku...

    almulk

    • *
    • Posts: 209
      • View Profile
    Reply #15 17 October, 2007, 12:38:58 PM
  • Publish
  • anak jati johor!!!
    dari muo!!
    Kembara MencariNYA

    BDK_SEMPOI85

    • *
    • Posts: 105
      • View Profile
    Reply #16 24 October, 2007, 04:19:22 PM
  • Publish
  • Lahir kat Kota Tinggi, tinggal kat Endau (johor punya, bukan pahang punya. ada 2 tu, jgn keliru :-D), sekolah kat Mersing..
    sape org mersing tu, 'hello..hello' la saye kat sini ;p

    cane nak helo andak...no fon pun x da...:senyum:...tp andak jgn risola...sy cam keta andak...nnti kalo prasan sy wat helo kat andak ek...:senyum:...

    faseh

    • *
    • Posts: 999
    • Cahaya Cinta Allah..Guru d PPK(knk2 pekak)
      • View Profile
    Reply #17 25 October, 2007, 02:45:01 PM
  • Publish
  • anak jati johor!!!
    dari muo!!

    muo kat parit mane?
    muo tengah banjir skarang ni..
    tapi kabar nyer da surut...
    *Image Removed*
    Ya ALLAH, jadikan aku wanita yang solehah...yang baik di antara yang terbaik...dan kurniakan aku pendamping yang baik...
    dlm mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu...
    Amin...

    Reply #18 28 October, 2007, 01:52:42 AM
  • Publish
  • bismillahiwalhamdulillah..

    ana asal kluang,
    tp skolah je kat SMKAJB..matrik n u kat luar negeri johor:)
    nway, smg dpt bkhidmat d johor, bumi bertuah! ameen..

    almulk

    • *
    • Posts: 209
      • View Profile
    Reply #19 29 October, 2007, 03:39:37 PM
  • Publish
  • anak jati johor!!!
    dari muo!!

    muo kat parit mane?
    muo tengah banjir skarang ni..
    tapi kabar nyer da surut...

    kejap ajer banjir..
    banjir kilat.. kat kawasan2 dekat gan parit...

    divider3
    halaqahforum4