Pengangkutan

Author Topic: Pengangkutan  (Read 2463 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

umsha

  • *
  • Posts: 695
  • Be yourself & always remember ALLAH
    • View Profile
04 July, 2007, 01:25:06 PM
  • Publish Di FB
  • Pulau Pinang dikaitkan dengan tanah besar Semenanjung Malaysia melalui Jambatan Pulau Pinang yang disiapkan pada tahun 1985. Dengan panjangnya sebanyak 13.5 kilometer, jambatan ini merupakan salah satu daripada jambatan yang terpanjang di wilayah Asia. Perkhidmatan feri masih disediakan di antara:

    Georgetown dan Butterworth (yang mana stesen keretapi yang terdekat ditempatkan) di tanah besar; dan Georgetown dan Pulau Langkawi, sebuah pulau peranginan di utara.
     
    Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang ditempatkan di selatan pulau dan memberi kemudahan penerbangan antarabangsa ke London, Hong Kong, Singapura, Medan, Taipei, Bangkok, Seoul, Riau, Xiamen, dan Guangzhou.

    Beca masih lagi boleh didapati dibeberapa tempat di Georgetown. Walau bagaimanapun, dengan ketibaan pengangkutan moden, beca semakin menjadi daya tarikan utama kepada pelancong. Malangnya, pengangkutan moden telah membawa masalah kesesakan trafik kepada lebuhraya Pulau Pinang, disebabkan kebanyakan jalan di pusat bandaraya terlalu sempit kerana ketiadaan perancangan yang baik.

    Usahlah memandang semua dgn pandangan mata semata-mata, tetapi pandanglah dghn pandangan hati....kita bukan saja dpt melihatNya dimana-mana tetapi dpt merasa rahmat kurniaanNya juga....

    acapklcc9

    • *
    • Posts: 339
    • Perjuangan Belum Selesai
      • View Profile
    Jawab #1 05 April, 2009, 07:17:07 PM
  • Publish Di FB
  • kena la buat perancangan bandar yg betul supaya pinang x sesak...........
    pertambahan kenderaan di atas jalan raya mmg membuatkan jalan semakin sesak............
    pihak2 berwajib mestilah mengambil langkah2 yg sesuai utk mengatasi mslh ini..........

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #2 05 April, 2009, 08:26:32 PM
  • Publish Di FB
  • kena la buat perancangan bandar yg betul supaya pinang x sesak...........
    pertambahan kenderaan di atas jalan raya mmg membuatkan jalan semakin sesak............
    pihak2 berwajib mestilah mengambil langkah2 yg sesuai utk mengatasi mslh ini..........
    perancangan apanya cek oii...kat tanjong ni memang dah padat dah...
    pekan yang terancang pun farlim (banyak rumah flat)...
    Kalau hampa rajin tengok dalam kereta orang lain kebanyakannya sorang-sorang ja...jarang boleh tengok naik kereta ramai-ramai sekali gus...
    x cukup dngan tu...tengok kat dalam bas, rapid ka...transit ka...milan ka...memang penuh sentiasa...
    nak buat macam mana memang dah sesak...
    cek ni pun penin jgak dok pikiaq....

    acapklcc9

    • *
    • Posts: 339
    • Perjuangan Belum Selesai
      • View Profile
    Jawab #3 05 April, 2009, 09:51:22 PM
  • Publish Di FB
  • kena la buat perancangan bandar yg betul supaya pinang x sesak...........
    pertambahan kenderaan di atas jalan raya mmg membuatkan jalan semakin sesak............
    pihak2 berwajib mestilah mengambil langkah2 yg sesuai utk mengatasi mslh ini..........
    perancangan apanya cek oii...kat tanjong ni memang dah padat dah...
    pekan yang terancang pun farlim (banyak rumah flat)...
    Kalau hampa rajin tengok dalam kereta orang lain kebanyakannya sorang-sorang ja...jarang boleh tengok naik kereta ramai-ramai sekali gus...
    x cukup dngan tu...tengok kat dalam bas, rapid ka...transit ka...milan ka...memang penuh sentiasa...
    nak buat macam mana memang dah sesak...
    cek ni pun penin jgak dok pikiaq....

    ape lg...........
    tambak le laut2 yg ada tu.........
    kena buat galakan utk berkongsi kenderaan.............
    kena buat perancangan family kot..........
    x pyh lg bgnkan kwsn2 besar kat pinang............
    nanti lg la sesak..........

    mualli

    • *
    • Posts: 462
    • PERANGI MAKSIATTTT!!!!!ayuhhhh...
      • View Profile
    Jawab #4 17 September, 2009, 11:44:51 PM
  • Publish Di FB
  • betui2 memang pening kali p belah tanjung...tapi itulah lagi sesak lg orang nak mai...
    belah seberang  dekat Bukit mertajam...pun dah mula dah nak sesak mcm tanjung...kalu musim raya...kebas kaki kira dok tekan brek kereta
    Pulau pinang....Pulau Pinang...itulah negeriku...:-)
    Berjihad Fisabilillah...
    Paksalah diri untuk melakukan ibadat...baguss gabuss
    Berilmu...Beramal...kerana ALLAH!
    PERANGI MAKSIATTTT!!!!!ayuhhhh...
    http://jomperahotakk.blogspot.com/
    http://imageshack.us/

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    16 Replies
    2407 Views
    Last post 03 June, 2010, 02:12:02 AM
    by nazirul razali
    3 Replies
    755 Views
    Last post 27 July, 2013, 12:24:17 PM
    by Ana Tholibah