Hati-Hati Dengan Maksud Upin & Ipin

*

Author Topic: Hati-Hati Dengan Maksud Upin & Ipin  (Read 24343 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

FlaiR

  • *
  • Posts: 157
  • Ingatlah Allah walau di mana ~
    • View Profile
20 November, 2010, 05:29:07 PM
  • Publish
  • Sebutlah Uffin bukan Upin sebab Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud "Aku
    benci Rasul."

    Sebutlah Ariffin bukan Ipin sebab Ipin dalam bahasa Syriac bermaksud " Aku
    suka Israel ."

    Ini diburukkan lagi oleh penggunaan huruf "U" pada baju Upin dan "I" pada
    baju Ipin.
    "U" bermaksud " USA "
    "I" bermaksud " Israel "

    Terbuktilah bahawa Upin & Ipin juga merupakan agenda tersembunyi Yahudi
    dalam melemahkan akidah umat Islam. Mereka menggunakan Upin & Ipin sebagai
    jarum halus terbaru setelah mereka gagal dalam misi Pokemon, Doraemon,
    Digimon dan Mamula Moon.

    LAGI SATU :

    Baru-baru ini Syarikat Apple telah melancarkan iPhone 4g. Diharap ikhwah dan
    akhawat semua dapat sama2 memboikot iPhone 4g kerana ia sebenarnya adalah
    agenda yahudi. 'i' pada perkataan iPhone sebenarnya merujuk kepada ' Israel '.
    4g pula bermaksud "god, gold, glory and girl". kalu kamu benar2 cintakan
    Allah dan rasul, sila sebarkan kepada semua umat Islam kalau tidak solat
    kamu tidak sah selama 40 hari 40 malam.




    Sumber -
    Emel
    Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah, tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya

    Ummu Fatimah

    • *
    • Posts: 2154
      • View Profile
    Reply #1 20 November, 2010, 05:43:25 PM
  • Publish
  • Kalau tidak, solat kamu tidak sah 40hari 40malam? Amboi, begitu dahsyat sekali ya..
    zaujah n aliah yusri.. ummu yusuf ramadhan & nur fatimah mujahidah..

    Reply #2 20 November, 2010, 05:46:31 PM
  • Publish
  •  :msya:..........
    saya m'pkn slh s0rg pmnt kartun animasi ni...syukran atas mklumat...

    FlaiR

    • *
    • Posts: 157
    • Ingatlah Allah walau di mana ~
      • View Profile
    Reply #3 20 November, 2010, 05:47:54 PM
  • Publish
  • Kalau tidak, solat kamu tidak sah 40hari 40malam? Amboi, begitu dahsyat sekali ya..

    tu lah..
    yg pasti bukan ana yg tulis

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1642
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Reply #4 20 November, 2010, 06:28:19 PM
  • Publish
  • Quote
    kalu kamu benar2 cintakan
    Allah dan rasul, sila sebarkan kepada semua umat Islam kalau tidak solat
    kamu tidak sah selama 40 hari 40 malam
    .

    =.="

    “Barangsiapa yang meminum ARAK dan MABUK, solatnya tidak diterima selama 40 hari dan jika dia mati, dia akan masuk neraka” [Hadith Riwayat Ibn Maajah #3377]
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    hairilnua

    • *
    • Posts: 1052
    • Allahuakbar....!!
      • View Profile
    Reply #5 20 November, 2010, 06:55:08 PM
  • Publish
  • buat fakta biarlah berpada2..xpayah la nak tentukan hukum allah di tangan sendiri sampai nak kata 40 ari x sah solat pulak..

    rasulullah sendiri ada bersabda,, "Barangsiapa mengadakan hal yang baru yang bukan dari kami maka perbuatannya tertolak"

    biarpun fakta tu betul @ x,,masih lagi boleh nak check..tapi,, bab hukum,,sape nak tanggung....
    Aku insan yg agak selambe..
    X pndai jaga hati orang..
    Suke cari pasal..

    Jangan call @ sms :  0193587327(hehehhe)
    http://hairilnua.blogspot.com
    Ada Brani?

    hambasepi

    • *
    • Posts: 178
    • ~Allah kuasa makhluk tak kuasa..~
      • View Profile
    Reply #6 20 November, 2010, 06:56:13 PM
  • Publish
  • iyo lah tu...doh sepuluh kali doh pokcik dengor pasal agendo yohudi ni..
    dok uboh2 jugok eh...
    wat la lagu mano pun, kalo diri sedirik tok uboh..
    pondai2 je reko budok2 ni..
    dalam cito upin ipin tu tak dok pon bondo jahat pokcik raso..
    yang adonyo suroh berposo, suruh bangun sahur, jangan menipu..
    jangan melawan cokap orang tuo2..
    berbudi bahaso pun ado le jugok  nilainyo..
    tak ke gitu.. eden buwi pondapat jo..
    ~ rezeki akan mencari tuannya sebagaimana maut mencari tuannya...~

    Ummu Fatimah

    • *
    • Posts: 2154
      • View Profile
    Reply #7 20 November, 2010, 07:00:48 PM
  • Publish
  • Kot elok-elok pencipta niat wat dakwah, dah jadi fitnah 'jarum yahudi' pula. Pastu kita pun dok sebar, sebar dan sebar.. Macammana tu?

    hambasepi

    • *
    • Posts: 178
    • ~Allah kuasa makhluk tak kuasa..~
      • View Profile
    Reply #8 20 November, 2010, 07:47:45 PM
  • Publish
  • tu le.. luqmanul hakim bagi nasihat kat anak dia... masa dia naik kuda ngan anak dia...
    wahai anakku bahawa kamu tak kan dapat lari dari  kata2 manusia...


    erm.. mana yang baik kita ikut..mana yang tak baik tinggalkan..

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1289
      • View Profile
    Reply #9 20 November, 2010, 08:44:48 PM
  • Publish
  • Sekadar peringatan, dalam Islam setiap perkara ada panduannya, termasuklah menyebarkan khabar berita,


    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (٦)

    6. Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.


    al-Hujurat(49):6
    Mrs. Ikan Pari

    Pencari Syahid

    • *
    • Posts: 7
      • View Profile
    Reply #10 20 November, 2010, 08:46:47 PM
  • Publish
  •  :)
    kejut ambo baca post atas 2...  :msya:
    tp betul la kata sdaro kito hambasepi..
    hok mana baik kita ikot..
    hok mana jahat kita bentras..

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1289
      • View Profile
    Reply #11 20 November, 2010, 08:48:09 PM
  • Publish
  • Quote
    Sebutlah Uffin bukan Upin sebab Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud "Aku
    benci Rasul."
    [/quote]

    { وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً كَرِيماً } [الإسراء:23]



    anasameen

    • *
    • Posts: 1048
    • free al-Quds!!!
      • View Profile
    Reply #12 20 November, 2010, 09:18:52 PM
  • Publish
  •  :)
    urm, sampai macam tu sekali...kena teliti betul2 hal2 agama ni, thanks a lot!
    kalau guna tapi bukan niat untuk maksudkan macam tu xapa kan?
    tapi bila dah tau ni, alhamdulillah, boleh elak...
    :: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

    hambasepi

    • *
    • Posts: 178
    • ~Allah kuasa makhluk tak kuasa..~
      • View Profile
    Reply #13 20 November, 2010, 09:22:00 PM
  • Publish
  • mungkin kebetulan kot... dia punye producer pun muslim rasanya.. bleh la check mana2..
    ape2 pon...tak leh cakap bnyok sngat.. nnti salah malu pulak..

    Ummu Fatimah

    • *
    • Posts: 2154
      • View Profile
    Reply #14 20 November, 2010, 09:26:43 PM
  • Publish
  • Betul betul betul.. Gaya upin & ipin.. Sahabat halaqian sekalian, bukanlah upin & ipin itu sahaja 'jarum yahudi' tapi televisyen itu sendiri 'jarum yahudi' ... Bukan facebook itu 'jarum yahudi' tapi internet itu sendiri 'jarum yahudi'

    kita ni dok sebut itu ini 'jarum yahudi' tapi kita faham tak gaknya yahudi ni, apa matlamat dia kat kita?

    zumar

    • *
    • Posts: 303
      • View Profile
    Reply #15 20 November, 2010, 09:28:56 PM
  • Publish
  • selagi mana tak merosakkan hubungan kita dengan allah dan rasul guna lah selagi ia memberi mamfaat.... :ins:

    Duratul_Mujahid

    • *
    • Posts: 608
      • View Profile
    Reply #16 20 November, 2010, 10:05:11 PM
  • Publish
  • Sebaik-baik contoh adalah Rasulullah.. Bukan kartun doraemon..bukan juga upin dan ipin. maka tanamlah dalam diri anak-anak kamu rasa cinta kepada baginda.
    Menterjemah Apa Yang Tersirat DI MInda
    http://durratulmujahid.blogspot.com/

    zumar

    • *
    • Posts: 303
      • View Profile
    Reply #17 20 November, 2010, 10:06:44 PM
  • Publish
  • :senyum: tak de tv ok kan...tak lah gaduh pkir hal2 kartunnn ni...-senyum- :msya:

    Ummu Fatimah

    • *
    • Posts: 2154
      • View Profile
    Reply #18 20 November, 2010, 10:15:30 PM
  • Publish
  • :-) setuju dengan ust zumar.. Ada sahabat-sahabat saya, tak pernah tengok tv seumur hidup tapi taklah ketinggalan zaman pun. Masih hidup dengan sempurna..

    Duratul_Mujahid

    • *
    • Posts: 608
      • View Profile
    Reply #19 20 November, 2010, 10:18:30 PM
  • Publish
  • Tak de tv pun tak pe.. asalkan masa yang terluang dikongsi dengan program ilmiah.. Yang penting anak-anak jangan diabai. Ini tanggungjawab ketua keluarga la.. Buat tazkirah, cerita ke.. aktiviti mewarna ke..main kejar-kejar dalam rumah ke.. berfaedah la juga.

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    9 Replies
    4695 Views
    Last post 07 January, 2009, 01:15:11 PM
    by ibnubahri
    84 Replies
    11423 Views
    Last post 18 January, 2011, 01:58:31 PM
    by crazyghostseekers
    10 Replies
    2377 Views
    Last post 14 December, 2010, 11:27:26 AM
    by mine