Cinta Pakai Buang, Syok ke?

Author Topic: Cinta Pakai Buang, Syok ke?  (Read 11259 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #20 01 February, 2011, 12:12:00 PM
ya allah sedihnye la....manusia tiada pri kemanusiaan dh mcm binatang pon syg anak :msya:

akmalshirou

  • *
  • The past should give us hopes.
    • View Profile
Reply #21 02 February, 2011, 03:39:29 AM
Bahaya cinta sebelum kahwin .
by محمدون أمين on Monday, January 17, 2011 at 12:02pm

Pasti kelak diriku ibarat lembu yang ditarik hidung oleh nafsu .

Menyibukkan hati merindui makhluk yang tidak halal bagiku seumpama membuka pintu syaitan menjalankan jarumnya untuk melupakan dari-NYA .

Hati akan terseksa dengan barah rindu yang tidak mempunyai apa-apa makna .

Rindu palsu akan membelenggu minda hingga ia terjajah dan terhina dibawah jajahan syaitan .

Cinta lalai akan menyebabkan alpa daripada mempersiapkan diri untuk keperluaan dunia dan akhirat .

Aku boleh menjadi tak rasional berfikir jika benar - benar mabuk cinta .

Fitnah cinta ibarat racun yang akan membunuh akal , jiwa , dan perasaan .

Jiwa terganggu dalam menilai mana yang baik , mana yang buruk untuk diriku .

Jika aku dan dia berjaya melangkah ke alam rumah tangga nescaya ia terbina atas dasar maksiat , yang mengundang padah kepada peribadi zuriat kami pastinya .

Nauzubillah !!!

Dipetik dari buku '' Pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul
"We pray for our sorrow to end and hopes for our hearts will blend.And who knows, starting a new journey may not be so hard or its already begun"

Reply #22 15 March, 2011, 11:20:15 AM
Assalamualaikum...

Apabila terpandang gambar-gambar yang dipaparkan...satu jer yang terfkir di kepala saya...ianya bukan soal CINTA... tapi disebakan BERZINA... hubungan seks tanpa NIKAH... yang sememangnya dilaknat Allah s.w.t...yang mana ZINA tersebut membawa kepada mereka yang terlibat menjadi hilang akal.. tertekan...

Tajuk Topik nih ..Cinta Pakai Buang... Maksudnya... CINTA silih berganti... bila dah bercinta... putus dipertengahan jalan... kecewa...bercinta lagi...putus dan seterusnya....berlaku... Syok tak syok cinta pakai buang...jawapannya bagi saya...sengsara...buang masa, buang duit, buang tenaga....kecewa...sedih...kecewa sedih berulang ...tapi ada kadangkalanya berlaku tanpa diminta...berjumpa orang yang silap sebelum terjumpa dengan orang yang benar-benar ikhlas dan suci CINTANYA... berjumpa dengan jodoh yang baik... namun ada juga hikmahnya bila cinta pakai buang nih... kita jadi seorang yang kuat dengan cabaran... tak mudah putus asa dan kalah dengan dugaan... Apapun Kita sendiri perlu berubah menjadi baik...buang perbuatan buruk jika ada...dekatkan diri dengan Allah...

Bagi pendapat saya...bukan CINTA namanya oleh seorang lelaki kepada seorang perempuan JIKA lelaki tersebut ..sanggup menghalalkan yang HARAM terhadap tubuh wanita itu termasuk adengan berpegang-pegang tangan, bersentuh-sentuhan apalagi berzina atau mencederakan wanita terbabit... Itu NAFSU... Jika seseorang lelaki benar2 CINTA seorang wanita... pasti dia menjaga Adab Pergaulan... Menjaga Perhubungan dan berusaha memperbaiki dirinya... dan akan berusaha memiliki wanita idamannya secara yang benar.... tanpa mengabaikan hak wanita yang dicintai...tanpa mengabaikan hak keluarga wanita tersebut..dan yang pasti tanpa mengabaikan hak Allah...

Buat adik2... kakak2... teman2... yang belum bernikah/berkahwin... Jagalah hak2 yang sepatutnya.. jangan terpedaya dengan bisikan NAFSU ...


hada_islamic

  • *
  • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
    • View Profile
Reply #23 15 March, 2011, 11:48:58 AM
 :)

saban tahun,saban bulan,saban hari..dengar cerita kes buang bayi...sedih yang amat..berani buat ..tak berani tanggung...masyaALLAH...YA ALLAH...tunjukkanlah kebenaran kepada mereka2 yang buta hati, buta mata...amiin ya rabb
mencari redha ALLAH...jadilah insan berguna kepada orang lain

Ayatul Ukhuwwah

  • *
  • sy mahu jd serikandi berjiwa pejuang..InsyaAllah
    • View Profile
Reply #24 15 March, 2011, 01:09:36 PM
:)

saban tahun,saban bulan,saban hari..dengar cerita kes buang bayi...sedih yang amat..berani buat ..tak berani tanggung...masyaALLAH...YA ALLAH...tunjukkanlah kebenaran kepada mereka2 yang buta hati, buta mata...amiin ya rabb


 :)

hurm..sedih bila dengar kes pembuangan bayi..rasa marah dekat mak dan ayahnya..sebab apa ni berlaku..sebab cinta pakai buang ke..??..so, dah lahirkan anak..tak nak pergi buang anak tu..
sedarlah..buka la mata anda..nie lagi teruk dari zaman jahiliah..dosa sedia ada tak tertanggung..tambah dosa baru pula.. :msya:

apa nak jadi..??

Reply #25 23 April, 2011, 06:10:24 PM
 :)
cinta pakai buang? hurm da jadi macam orang jahiliah je kan? da pakai lepas tu buang.. :sedihnya:... tul-tul serupa cam jahiliah... =_="
nauzubillah min zalikh
ya Allah..jadikanlah hambamu ini seorang yang soleha dan sentiasa berpegang teguh pada tali agama Mu ya Allah...

nazirul razali

  • *
  • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
    • View Profile
Reply #26 23 April, 2011, 08:25:54 PM
 :)

lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="
<')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                     <')))))<

Nor_207

  • *
  • Just be yourself
    • View Profile
Reply #27 23 April, 2011, 08:44:11 PM
:)

lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="


Tak syok kalu lama-lama, nanti dah basi hu..hu..
Mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis

sonidoter89

  • *
  • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
    • View Profile
Reply #28 23 April, 2011, 10:42:59 PM
-salam-

 Hasil cinta haram, cinta pakai buang, si perempuan buang family,buang maruah diri,si lelaki buang si perempuan, si perempuan buang anak. Na'uzubillah...
Kalau baby,dia nangis tu kena buang,lepas buang kena pakai takut tak terbuang yang terbuang..hukhuk
~ Dakwah is not about i am better than you but let's do something better together next time ~ inshaa Allah ^_^

anasameen

  • *
  • free al-Quds!!!
    • View Profile
Reply #29 23 April, 2011, 10:49:11 PM
:)

lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="


Tak syok kalu lama-lama, nanti dah basi hu..hu..

Uish, 2-3 tahun banyak benda boleh kongsi

Nanti bila dah kahwin, istimewa lagi ke

Makan berdua dah rasa

P jalan berdua dah rasa

Makan angin berdua dah rasa

Jadinya, keistimewaan tu kureng sikitlaa =(
:: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

nazirul razali

  • *
  • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
    • View Profile
Reply #30 24 April, 2011, 12:45:24 AM
 :)

betul-betul........ den setuju dengan anasameen...... haish..... sekarang ni tahan diri tuk bercinto awal-awal..... lepas nikah baru rasa nikmatnya...... =.="

Reply #31 24 April, 2011, 12:55:48 AM
asyik2 cakap sal cinta je tahu,,,,,
cintakan manusia pulak tu,,,,,,

cintakan kucing ke,cintakan mata ke,cintakan tangan ke x nak pakai buang,,,,,
Tak habis-habis,,, cinta,,,,,cinta,,,,,,cinta,,,,,,

anasameen

  • *
  • free al-Quds!!!
    • View Profile
Reply #32 24 April, 2011, 10:56:21 AM
Cinta itu fitrah

Dan konsepnyer luas

Harus difikirkan dan tidak tertumpu pada cinta sesama manusia sahaja

Kadang2 memang seakan bosan

Tapi itulah dia, tak dapat nak elak

Topik lain berkenaan cinta Allah:

CINTA DALAM ISLAM
Re: ...:Doa mencintai ALLAH:..
Re: CINTA ALLAH TERHADAP HAMBA-NYA

Reply #33 24 April, 2011, 12:47:39 PM
ye bile sebut je sal cinta je semua orang akn kate itu satu fitrah hidup di dunia ini..........................
tapi cintakan manusia ade la,,,,,,,,,,,,,,,

putri_hambali

  • *
  • menjadi isteri dan mujahidah solehah impian diriku
    • View Profile
Reply #34 19 May, 2011, 09:24:35 PM
Assalamualaikum..

Putri nak kongsikan 1 video disini..
<a href="http://youtu.be/XdVqVpIarUY" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/XdVqVpIarUY</a>


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=XdVqVpIarUY" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">Wajah Suci- MESTICA</a>
Ya Allah..semoga diriku ini menjadi anak yang solehah pada kedua ibu bapaku dan isteri solehah pada suamiku..dan menjadi ibu yang mithali pada anak-anaku..amin,amin,ya rabbal alamin..

Nasiha Sakina

  • *
  • _ Insan Dhaif, Faqir _
    • View Profile
Reply #35 12 April, 2012, 10:12:18 PM
Ya Allah sedihnya tengok baby baby diperlakukan begini.. kalau tak mahu sangat. p bagi kat orang yang tak ada baby.. manusia jenis apa buat perkara mcam nih ::sedih::

Reply #36 22 April, 2012, 07:01:38 PM
orang yang melakukan perbuatan ni.
akan dapat balasan lebih teruk dari ni...

Reply #37 28 May, 2012, 09:57:50 AM
cinta pakai buang tu tuk sape-sape yang cintakan makhluk semata-mata....... cinta yang kekal & agung adalah CINTA KEPADA ALLAH....

Tetapi jalan untuk mendapatkan cinta yang agung itu mesti melalui rasa cinta kepada makhluk juga.
Saya menyediakan perkhidmatan merawat masalah berkaitan gangguan.Maklumat lanjut, layari blog saya:http://gangguanjin.com

Reply #38 28 May, 2012, 10:00:24 AM
Ya Allah sedihnya tengok baby baby diperlakukan begini.. kalau tak mahu sangat. p bagi kat orang yang tak ada baby.. manusia jenis apa buat perkara mcam nih ::sedih::

Inilah manusia yang Allah sebut di dalam al-Quran mereka seperti binatang ternakan,bahkan lebih hina dari binatang ternakan.Mudah-mudahan Allah akan memberikan taufik-Nya kepada sipelaku dosa ini.

robhunhayati

  • *
  • anak-anakku permata hatiku... Syukran ya ALLAH..
    • View Profile
Reply #39 29 May, 2012, 10:25:25 AM
ramai yang terpesona dengan kata-kata. ramai yang tertarik dengan keindahan. dan ramai yang hanyut dengan belaian. malah ada yang menjadi pak turut hanya kerana pertolongan yang pernah dihulurkan. ada yang berbangga mengungkapkan Cinta pada pasangan tetapi ada juga yang menyepi malah menjauhkan diri daripada Cinta. ada yang menyatakan Cinta zaman kini lebih kepada Cinta nafsu. cinta dunia. kerana itu wujudnya cinta pakai buang... pokok pangkalnya "cinta" tu tak bersalah tetapi orang-orang yang terlibat dalam cinta tu yang bersalah. apa jua istilahnya, ia datang dari sikap manusia. datang dari keegoan dan kelemahan kawalan diri manusia itu sendiri... Wallahu'alam...

divider3
halaqahforum4