Cinta Pakai Buang, Syok ke?

*

Author Topic: Cinta Pakai Buang, Syok ke?  (Read 5721 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

husainy amir

  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Reply #20 01 February, 2011, 12:12:00 PM
  • Publish
  • ya allah sedihnye la....manusia tiada pri kemanusiaan dh mcm binatang pon syg anak :msya:

    akmalshirou

    • *
    • Posts: 410
    • The past should give us hopes.
      • View Profile
    Reply #21 02 February, 2011, 03:39:29 AM
  • Publish
  • Bahaya cinta sebelum kahwin .
    by محمدون أمين on Monday, January 17, 2011 at 12:02pm

    Pasti kelak diriku ibarat lembu yang ditarik hidung oleh nafsu .

    Menyibukkan hati merindui makhluk yang tidak halal bagiku seumpama membuka pintu syaitan menjalankan jarumnya untuk melupakan dari-NYA .

    Hati akan terseksa dengan barah rindu yang tidak mempunyai apa-apa makna .

    Rindu palsu akan membelenggu minda hingga ia terjajah dan terhina dibawah jajahan syaitan .

    Cinta lalai akan menyebabkan alpa daripada mempersiapkan diri untuk keperluaan dunia dan akhirat .

    Aku boleh menjadi tak rasional berfikir jika benar - benar mabuk cinta .

    Fitnah cinta ibarat racun yang akan membunuh akal , jiwa , dan perasaan .

    Jiwa terganggu dalam menilai mana yang baik , mana yang buruk untuk diriku .

    Jika aku dan dia berjaya melangkah ke alam rumah tangga nescaya ia terbina atas dasar maksiat , yang mengundang padah kepada peribadi zuriat kami pastinya .

    Nauzubillah !!!

    Dipetik dari buku '' Pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul
    "We pray for our sorrow to end and hopes for our hearts will blend.And who knows, starting a new journey may not be so hard or its already begun"

    ctnornabila

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #22 15 March, 2011, 11:20:15 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum...

    Apabila terpandang gambar-gambar yang dipaparkan...satu jer yang terfkir di kepala saya...ianya bukan soal CINTA... tapi disebakan BERZINA... hubungan seks tanpa NIKAH... yang sememangnya dilaknat Allah s.w.t...yang mana ZINA tersebut membawa kepada mereka yang terlibat menjadi hilang akal.. tertekan...

    Tajuk Topik nih ..Cinta Pakai Buang... Maksudnya... CINTA silih berganti... bila dah bercinta... putus dipertengahan jalan... kecewa...bercinta lagi...putus dan seterusnya....berlaku... Syok tak syok cinta pakai buang...jawapannya bagi saya...sengsara...buang masa, buang duit, buang tenaga....kecewa...sedih...kecewa sedih berulang ...tapi ada kadangkalanya berlaku tanpa diminta...berjumpa orang yang silap sebelum terjumpa dengan orang yang benar-benar ikhlas dan suci CINTANYA... berjumpa dengan jodoh yang baik... namun ada juga hikmahnya bila cinta pakai buang nih... kita jadi seorang yang kuat dengan cabaran... tak mudah putus asa dan kalah dengan dugaan... Apapun Kita sendiri perlu berubah menjadi baik...buang perbuatan buruk jika ada...dekatkan diri dengan Allah...

    Bagi pendapat saya...bukan CINTA namanya oleh seorang lelaki kepada seorang perempuan JIKA lelaki tersebut ..sanggup menghalalkan yang HARAM terhadap tubuh wanita itu termasuk adengan berpegang-pegang tangan, bersentuh-sentuhan apalagi berzina atau mencederakan wanita terbabit... Itu NAFSU... Jika seseorang lelaki benar2 CINTA seorang wanita... pasti dia menjaga Adab Pergaulan... Menjaga Perhubungan dan berusaha memperbaiki dirinya... dan akan berusaha memiliki wanita idamannya secara yang benar.... tanpa mengabaikan hak wanita yang dicintai...tanpa mengabaikan hak keluarga wanita tersebut..dan yang pasti tanpa mengabaikan hak Allah...

    Buat adik2... kakak2... teman2... yang belum bernikah/berkahwin... Jagalah hak2 yang sepatutnya.. jangan terpedaya dengan bisikan NAFSU ...


    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1204
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #23 15 March, 2011, 11:48:58 AM
  • Publish
  •  :)

    saban tahun,saban bulan,saban hari..dengar cerita kes buang bayi...sedih yang amat..berani buat ..tak berani tanggung...masyaALLAH...YA ALLAH...tunjukkanlah kebenaran kepada mereka2 yang buta hati, buta mata...amiin ya rabb
    mencari redha ALLAH...jadilah insan berguna kepada orang lain

    Ayatul Ukhuwwah

    • *
    • Posts: 388
    • sy mahu jd serikandi berjiwa pejuang..InsyaAllah
      • View Profile
    Reply #24 15 March, 2011, 01:09:36 PM
  • Publish
  • :)

    saban tahun,saban bulan,saban hari..dengar cerita kes buang bayi...sedih yang amat..berani buat ..tak berani tanggung...masyaALLAH...YA ALLAH...tunjukkanlah kebenaran kepada mereka2 yang buta hati, buta mata...amiin ya rabb


     :)

    hurm..sedih bila dengar kes pembuangan bayi..rasa marah dekat mak dan ayahnya..sebab apa ni berlaku..sebab cinta pakai buang ke..??..so, dah lahirkan anak..tak nak pergi buang anak tu..
    sedarlah..buka la mata anda..nie lagi teruk dari zaman jahiliah..dosa sedia ada tak tertanggung..tambah dosa baru pula.. :msya:

    apa nak jadi..??

    annur nafisah

    • *
    • Posts: 161
      • View Profile
    Reply #25 23 April, 2011, 06:10:24 PM
  • Publish
  •  :)
    cinta pakai buang? hurm da jadi macam orang jahiliah je kan? da pakai lepas tu buang.. :sedihnya:... tul-tul serupa cam jahiliah... =_="
    nauzubillah min zalikh
    ya Allah..jadikanlah hambamu ini seorang yang soleha dan sentiasa berpegang teguh pada tali agama Mu ya Allah...

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 875
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Reply #26 23 April, 2011, 08:25:54 PM
  • Publish
  •  :)

    lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    Nor_207

    • *
    • Posts: 896
    • Just be yourself
      • View Profile
    Reply #27 23 April, 2011, 08:44:11 PM
  • Publish
  • :)

    lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="


    Tak syok kalu lama-lama, nanti dah basi hu..hu..
    Mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #28 23 April, 2011, 10:42:59 PM
  • Publish
  • -salam-

     Hasil cinta haram, cinta pakai buang, si perempuan buang family,buang maruah diri,si lelaki buang si perempuan, si perempuan buang anak. Na'uzubillah...
    Kalau baby,dia nangis tu kena buang,lepas buang kena pakai takut tak terbuang yang terbuang..hukhuk
    « Last Edit: 23 April, 2011, 10:46:07 PM by sonidoter89 »
    Jangan menilai saya berdasarkan penulisan atau post saya!!!!!(kalau saya post pasal christianity/pluralisme bukan saya nak ajak anda join agama/fahaman itu!!!!atau saya seorang christian!!!!!TETAPI saya sedang berkongsi apa yang saya belajar!!!!!
    INGAT!!!!DAKWAH IS NOT ABOUT I AM BETTER THAN YOU!!!

    anasameen

    • *
    • Posts: 1052
    • free al-Quds!!!
      • View Profile
    Reply #29 23 April, 2011, 10:49:11 PM
  • Publish
  • :)

    lepas cinta dalam 2~3 tahun....... bertunang lak........ lepas tu nikah....... ni lagi syok ke tak ni......??? =.="


    Tak syok kalu lama-lama, nanti dah basi hu..hu..

    Uish, 2-3 tahun banyak benda boleh kongsi

    Nanti bila dah kahwin, istimewa lagi ke

    Makan berdua dah rasa

    P jalan berdua dah rasa

    Makan angin berdua dah rasa

    Jadinya, keistimewaan tu kureng sikitlaa =(
    :: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 875
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Reply #30 24 April, 2011, 12:45:24 AM
  • Publish
  •  :)

    betul-betul........ den setuju dengan anasameen...... haish..... sekarang ni tahan diri tuk bercinto awal-awal..... lepas nikah baru rasa nikmatnya...... =.="

    Akh FalAh

    • *
    • Posts: 225
      • View Profile
    Reply #31 24 April, 2011, 12:55:48 AM
  • Publish
  • asyik2 cakap sal cinta je tahu,,,,,
    cintakan manusia pulak tu,,,,,,

    cintakan kucing ke,cintakan mata ke,cintakan tangan ke x nak pakai buang,,,,,
    Tak habis-habis,,, cinta,,,,,cinta,,,,,,cinta,,,,,,

    anasameen

    • *
    • Posts: 1052
    • free al-Quds!!!
      • View Profile
    Reply #32 24 April, 2011, 10:56:21 AM
  • Publish
  • Cinta itu fitrah

    Dan konsepnyer luas

    Harus difikirkan dan tidak tertumpu pada cinta sesama manusia sahaja

    Kadang2 memang seakan bosan

    Tapi itulah dia, tak dapat nak elak

    Topik lain berkenaan cinta Allah:

    CINTA DALAM ISLAM
    Re: ...:Doa mencintai ALLAH:..
    Re: CINTA ALLAH TERHADAP HAMBA-NYA

    Akh FalAh

    • *
    • Posts: 225
      • View Profile
    Reply #33 24 April, 2011, 12:47:39 PM
  • Publish
  • ye bile sebut je sal cinta je semua orang akn kate itu satu fitrah hidup di dunia ini..........................
    tapi cintakan manusia ade la,,,,,,,,,,,,,,,

    putri_hambali

    • *
    • Posts: 1060
    • menjadi isteri dan mujahidah solehah impian diriku
      • View Profile
    Reply #34 19 May, 2011, 09:24:35 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum..

    Putri nak kongsikan 1 video disini..


    Wajah Suci- MESTICA
    « Last Edit: 19 May, 2011, 09:31:27 PM by putri_hambali »
    Ya Allah..semoga diriku ini menjadi anak yang solehah pada kedua ibu bapaku dan isteri solehah pada suamiku..dan menjadi ibu yang mithali pada anak-anaku..amin,amin,ya rabbal alamin..

    Nasiha Sakina

    • *
    • Posts: 97
    • _ Insan Dhaif, Faqir _
      • View Profile
    Reply #35 12 April, 2012, 10:12:18 PM
  • Publish
  • Ya Allah sedihnya tengok baby baby diperlakukan begini.. kalau tak mahu sangat. p bagi kat orang yang tak ada baby.. manusia jenis apa buat perkara mcam nih ::sedih::

    norakira

    • *
    • Posts: 252
      • View Profile
    Reply #36 22 April, 2012, 07:01:38 PM
  • Publish
  • orang yang melakukan perbuatan ni.
    akan dapat balasan lebih teruk dari ni...

    Perawat Islam

    • *
    • Posts: 61
      • View Profile
    Reply #37 28 May, 2012, 09:57:50 AM
  • Publish
  • cinta pakai buang tu tuk sape-sape yang cintakan makhluk semata-mata....... cinta yang kekal & agung adalah CINTA KEPADA ALLAH....

    Tetapi jalan untuk mendapatkan cinta yang agung itu mesti melalui rasa cinta kepada makhluk juga.
    Saya menyediakan perkhidmatan merawat masalah berkaitan gangguan.Maklumat lanjut, layari blog saya:http://gangguanjin.com

    Perawat Islam

    • *
    • Posts: 61
      • View Profile
    Reply #38 28 May, 2012, 10:00:24 AM
  • Publish
  • Ya Allah sedihnya tengok baby baby diperlakukan begini.. kalau tak mahu sangat. p bagi kat orang yang tak ada baby.. manusia jenis apa buat perkara mcam nih ::sedih::

    Inilah manusia yang Allah sebut di dalam al-Quran mereka seperti binatang ternakan,bahkan lebih hina dari binatang ternakan.Mudah-mudahan Allah akan memberikan taufik-Nya kepada sipelaku dosa ini.

    robhunhayati

    • *
    • Posts: 1068
    • anak-anakku permata hatiku... Syukran ya ALLAH..
      • View Profile
    Reply #39 29 May, 2012, 10:25:25 AM
  • Publish
  • ramai yang terpesona dengan kata-kata. ramai yang tertarik dengan keindahan. dan ramai yang hanyut dengan belaian. malah ada yang menjadi pak turut hanya kerana pertolongan yang pernah dihulurkan. ada yang berbangga mengungkapkan Cinta pada pasangan tetapi ada juga yang menyepi malah menjauhkan diri daripada Cinta. ada yang menyatakan Cinta zaman kini lebih kepada Cinta nafsu. cinta dunia. kerana itu wujudnya cinta pakai buang... pokok pangkalnya "cinta" tu tak bersalah tetapi orang-orang yang terlibat dalam cinta tu yang bersalah. apa jua istilahnya, ia datang dari sikap manusia. datang dari keegoan dan kelemahan kawalan diri manusia itu sendiri... Wallahu'alam...

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    56 Replies
    12757 Views
    Last post 25 April, 2011, 05:58:35 PM
    by 5zul
    1 Replies
    946 Views
    Last post 14 December, 2010, 12:24:49 AM
    by mujahid_fiq
    54 Replies
    9956 Views
    Last post 14 October, 2012, 08:45:36 PM
    by afiQoh