Video: Paderi Menghina Nabi Muhammad dan Para Malaikat

*

Author Topic: Video: Paderi Menghina Nabi Muhammad dan Para Malaikat  (Read 3155 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

29 August, 2010, 12:26:24 AM
  • Publish
  • MELAMPAU! SANGAT MELAMPAU!

    Menggeletar aku saksikan video ini. Beliau menghina Nabi Muhammad SAW kita secara terang-terangan. Juga menghina para malaikat. Fakta-fakta yang dikeluarkan langsung tak sahih dan tak boleh terima dek akal. Nauzubillah.

    http://
    BENJAMIN CELAKA (FULL VER) 2/8


    Cuba lihat video ini..Tengok dan nilailah sendiri. Adakah tiada pembelaan sewajarnya? Kebebasan agama diberikan bermakna kebebasan untuk mengutuk dan menghina agama lain? Islam tidak pernah mengutuk agama lain. Islam tidak pernah menghina amalan-amalan yang diamalkan oleh penganut agama lain. TAK PERNAH!

    Fitnah akhir zaman semakin berleluasa. Tanda-tanda dunia sampai penghujungnya. Adakah kita mampu berpeluk tubuh sahaja?
    « Last Edit: 29 August, 2010, 12:29:28 AM by syafiqah96 »

    Reply #1 29 August, 2010, 12:35:04 AM
  • Publish
  • ramai ustaz yang ajak berdebat dengan si benjamin ni tapi dia tak berani....
    kalau menghukum gunakan logik akal...memang la semuanya TAK MASUK AKAL....

    Reply #2 29 August, 2010, 12:55:53 AM
  • Publish
  • jalan nya ialah dengan Al-Hikmah....untuk menegakkan sesuatu kebenaran di depan mereka2 seperti Benjamin itu....perlu lah dengan jalan hikmah....dan sudah pasti orang yang dapat mematahkan hujah2 nya itu ialah kekasih Allah.....seperti kisah Imam Hanafi mematahkan hujah dan pertanyaan si Dahari Muktazillah yang bertanyakan di mana ALlah dengan jalan akal secara batil....maka sudah pasti lah memerlukan taufik dan hidayah dari Allah untuk mengalahkan dakyah dan fitnah seperti itu....insyaAllah....semoga segala lemparan dan lontaran fitnah itu juga akan menjadi sebab musabab dia berfikir tentang kebenaran yang Nabi Muhammad SAW yang mulia itu bawa untuk sekelian umat dan alam....sesungguh kebenaran itu akan mengatasi kebatilan....
    " Apabila iman itu tergantung di bintang Suraya, nescaya ia akan dicapai oleh lelaki berbangsa Parsi."

    Reply #3 29 August, 2010, 09:49:37 AM
  • Publish
  • jalan nya ialah dengan Al-Hikmah....untuk menegakkan sesuatu kebenaran di depan mereka2 seperti Benjamin itu....perlu lah dengan jalan hikmah....dan sudah pasti orang yang dapat mematahkan hujah2 nya itu ialah kekasih Allah.....seperti kisah Imam Hanafi mematahkan hujah dan pertanyaan si Dahari Muktazillah yang bertanyakan di mana ALlah dengan jalan akal secara batil....maka sudah pasti lah memerlukan taufik dan hidayah dari Allah untuk mengalahkan dakyah dan fitnah seperti itu....insyaAllah....semoga segala lemparan dan lontaran fitnah itu juga akan menjadi sebab musabab dia berfikir tentang kebenaran yang Nabi Muhammad SAW yang mulia itu bawa untuk sekelian umat dan alam....sesungguh kebenaran itu akan mengatasi kebatilan....

    Reply #4 29 August, 2010, 09:53:07 AM
  • Publish
  • Astaghfirullahalazim.... entah apa2 si Benjamin laknat tu  cakap...... nak berkhutbah di gereja pun lantaklah tapi jangan sentuh sensitiviti agama... Dahlah cara bercakap berceramah tak ada langsung kredibiliti sebagai penceramah.... macam pondan gaya pun ada bercakap macam orang otak tiga suku.... tangan kejap kejap naik ke atas macam pondan... kalua tak tau apa2 tak payahlah nak berucap aish mau aje aku berdepan dengan BENJAMIN (setan bertopeng manusia) Allah lebih mengetahui....

    nur zulaikha

    • *
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #5 29 August, 2010, 04:19:41 PM
  • Publish
  • jalan nya ialah dengan Al-Hikmah....untuk menegakkan sesuatu kebenaran di depan mereka2 seperti Benjamin itu....perlu lah dengan jalan hikmah....dan sudah pasti orang yang dapat mematahkan hujah2 nya itu ialah kekasih Allah.....seperti kisah Imam Hanafi mematahkan hujah dan pertanyaan si Dahari Muktazillah yang bertanyakan di mana ALlah dengan jalan akal secara batil....maka sudah pasti lah memerlukan taufik dan hidayah dari Allah untuk mengalahkan dakyah dan fitnah seperti itu....insyaAllah....semoga segala lemparan dan lontaran fitnah itu juga akan menjadi sebab musabab dia berfikir tentang kebenaran yang Nabi Muhammad SAW yang mulia itu bawa untuk sekelian umat dan alam....sesungguh kebenaran itu akan mengatasi kebatilan....

    ana setuju benar
    cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
    rasulmu dan ALLAH
    cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
    cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

    Reply #6 29 August, 2010, 04:27:35 PM
  • Publish
  • astaghfirullahalazim..gila apa benjamin ni.

    azrinkun

    • *
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Reply #7 29 August, 2010, 04:30:15 PM
  • Publish
  • Wahai Allah! Berilah kami untuk mencintai kebenaran dan penuhilah hati kami dengannya, dan jadikan kami benci, kepada kekufuran, akhlak yang rosak, dan dosa-dosa serta golongkan kami ke dalam orang-orang yang soleh.

    Wahai Allah! Matikanlah kami di dalam Islam dan satukan kami dengan orang-orang soleh agar kami tidak diuji dan dihina.

    Wahai Allah! Hancurkanlah orang-orang kafir yang mendustakan RasulMu dan menghalang orang lain kepada jalanMu, azablah mereka dengan azabMu yang perih lagi menyiksa. Wahai Tuhan yang Haq. Aamin
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    aqilah_93

    • *
    • Islam Itu Indah
      • View Profile
    Reply #8 29 August, 2010, 04:33:28 PM
  • Publish
  • astaghfirullahalazim.......entah apa2 dia cakap........
    Semakin bertambah umurku, semakin dekat diriku dengan kematian....

    Reply #9 29 August, 2010, 05:00:00 PM
  • Publish
  • Salam dan Selamat Berpuasa..

    Sesungguhnya Taufik dan Hidayah itu dari Allah..

    Semoga Benjamin ni diberi Taufik dan Hidayah sekali lagi..

    Marilah kita Umat Islam Brsama2 berdoa agar Benjamin ni di beri Taufik dan Hidayah..

    Semoga orang yang mahu mengikuti jejak langkahnya turut diberi Taufik dan Hidayah..

    Semoga kita semua diberi Taufik dan Hidayah.. Amin Ya Allah.. Ya Rahman.. Ya Rahim..

    "Sesungguhnya Doa itu senjata umat islam"
    Memikili Tuhan.. Memiliki segalanya..
    Kehilangan Tuhan.. Kehilangan segala2Nya..

    beruang

    • *
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Reply #10 29 August, 2010, 06:42:22 PM
  • Publish
  • Adakah benjamin ni asalnya orang Islam??

    assiddiq

    • *
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Reply #11 29 August, 2010, 07:39:50 PM
  • Publish
  • Faham logik akal.. Tafsir kot logik akal.. Tengok separuh je. CERDIK la tu kononnya.. Nauzubillah
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    Reply #12 29 August, 2010, 08:46:05 PM
  • Publish
  • benjamin celaka!

    syidaspongebob

    • *
    • maaf zahir batin
      • View Profile
    Reply #13 15 March, 2011, 08:24:59 AM
  • Publish
  • Adakah benjamin ni asalnya orang Islam??

    yup dia dulu islam...
    "Ukhwah fillah takkan musnah..lautan erat takkan mungkin patah..Bertemu, berpisah..hanya KENANGAN SEMATA..Redho Allah, Kita cari..Moga2 kita kan diRahmati..Dengan niat yang suci,bertemu kembali di negeri Abadi.. Salam kemaafan."

    kasihiro

    • *
    • Beliau selalu ingat kita...kita lupa padanya..:(
      • View Profile
    Reply #14 15 March, 2011, 12:31:59 PM
  • Publish
  •  :)

    Video ini hanyalah sedikit sahaja....
    berlambak video2 dan cerita yang anda lihat sekarang menghina Rasulullah saw...



    ermm..

    Reply #15 15 March, 2011, 10:34:20 PM
  • Publish
  • SEBAGAI HAMBA ALLAH SYA SETUJU TAPI JANGAN CEPAT MELATAH
    BAGUS KITE PUNYI PERASAAN SENSITIF CAM TU,SEBEB AKHIR ZAMAN NANTI UMAT ISLAM DIANGGAP TAKISAH KALOO KAUM KAFIR MANCABARR KEWIBAWAAN KESUCIAN ISLAM
    A\ :syukur: KITA CUBA DOA YANG TERBAIK MANA TAHU ALLAH MEMBERI HIDAYAH KEPADA GOLONGAN CAM NIEE
    KALO KORANG RAJIN ADE KISAH DI RUSIA DAN AMERIKA KO SEARCH DLM WEB
    ADE KISAHH DIMANA HAMBA ALLAH MENHINA ALQURAN MELALUI PERBUTAN DAN LISANN
    TAPI BERKAT ORG ILSAM YANG BERILMU DAN SABOR. :syukur: DIA PELUK ISLAM MELIHAT KEPERIBADIAN MUSLIM TERSEBUTT SEBAB HAMBA ALLAH TU MENCACI BERDEPAN
    LIHATT KEPERIBADIAN KITA CERMIN ISLAM SEBENARNYA CAM RASULLAH SAW GUNAKAN DLM MENDAKWAHH SEBARKAN ISLAMMM
    DOAKAN TERBAIK ORG CAM NIII,DAN TUNJUKKAN ACAHKAN KEPERIBADIAN KITE
    DENGAN SOLAT 5 WAKTU BERJEMAAH ZIKIR PUASA ALQURAN BERSEDEKAH.RENDAH DIRI,JGN EGOO DAN SABOO
    IKUT PERINTAH ALLAH DANA JARAN RASULLAH SAW,ALQURAN DAN SUNNAH DAN TINGGALKAN APE YG DITEGAHH
    SEBAB SEKARNG PERIBADI UMAT ISLAMM :msya: DOAKANN ISLAM KITA KUKUH SAMAPI HABISS NYAWA... :aamiin:

    divider3
    halaqahforum4