Motivasi Bergambar

Author Topic: Motivasi Bergambar  (Read 10153 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

elienz87

  • *
  • Posts: 221
    • View Profile
08 June, 2010, 09:06:23 AM
  • Publish Di FB
  • sekadar perkongsian tentang email2 yang saya terima..
    mudah-mudahan dapat dimanfaatkan bersama.



    « Last Edit: 07 January, 2013, 03:51:44 PM by PenaHalaqah »
    "Mahu beli topup serendah RM3?
    Mahu topup murah dari kedai?
    Mahu topup dari YahooMessenger?
    Mahu topup pakai HandPhone sahaja?
    Jangan ketinggalan!!"
    Jom click link ni:
    http://elqirani-reload.blogspot.com/p/pengenalan.html

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #1 08 June, 2010, 09:13:48 AM
  • Publish Di FB
  • Koleksi doa-doa dari forwarded email yang saya terima.
    sekadar perkongsian.










    « Last Edit: 08 June, 2010, 09:17:22 AM by elienz87 »

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #2 08 June, 2010, 09:19:42 AM
  • Publish Di FB
  • Koleksi doa lagi dari forwarded email~ =)












    Serikandi_88

    • *
    • Posts: 317
    • ISLAM ITU INDAH JIKA DINIKMATI .. ALLAHUAKBAR
      • View Profile
    Jawab #3 08 June, 2010, 09:20:39 AM
  • Publish Di FB
  • wah bagus ni..cam ne elianz masukan pic ni???

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #4 08 June, 2010, 09:24:32 AM
  • Publish Di FB

  • koleksi doa lagi,






    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #5 08 June, 2010, 09:26:09 AM
  • Publish Di FB
  • wah bagus ni..cam ne elianz masukan pic ni???

    masukkan gambar?
    upload dulu kat mana2 - picasawebs, flickr, blog dan sebagainya
    ambil link gambar,
    paste ke ruang post, highlight kan link,
    tekan icon gambar,
    test
    tadaaaa
    jadi la gambar =)

    ok tak?

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #6 08 June, 2010, 10:36:17 AM
  • Publish Di FB


  • Dosa gugur apabila suami, isteri bersalam

    Dosa gugur apabila suami, isteri bersalam RASULULLAH saw bersabda, yang bermaksud: "Seorang isteri yang bermuka muram di hadapan suaminya, maka ia dalam kemurkaan Allah hingga ia dapat membuat suasana yang riang gembira kepada suaminya dan memohon kerelaannya. "

    Begitulah besarnya harga senyuman seorang isteri kepada suaminya kerana senyuman akan mencetuskan suasana kegembiraan yang sebenarnya dikehendaki suami ketika pulang dalam keletihan.

    Muka yang masam bukan saja akan menimbulkan kemarahan suami, malahan menyebabkan Allah turut murka dan kemurkaan Allah itu berkekalan hingga isteri berjaya mengembalikan suasana gembira serta memohon keampunan daripada suami.

    Sesungguhnya keredaan Allah terletak pada keredaan suami. Justeru, apabila suami pulang segeralah bukakan pintu, persilakan masuk dengan penuh hormat dan ciumlah tangan suami sebagai tanda hormat serta meminta maaf,walaupun isteri merasakan tidak berbuat sebarang kesalahan pada hari itu.

    Sebuah hadis ada menyebut bahawa apabila seorang suami bersalaman dengan isterinya, maka gugurlah segala dosa dari celah-celah jari mereka berdua.

    Andai mempunyai anak-anak, ajarlah mereka itu untuk selalu bersalaman dengan ayahnya kerana kelaziman akan memupuk rasa kasih dan hormat anak-anak kepada orang tua.

    Kebahagiaan rumahtangga terletak pada akhlak dan budi pekerti isteri. Biarpun seorang isteri itu tidak cantik tapi jika cukup sempurna layanannya terhadap suami dan berakhlak pula, tentu ia akan menjadi penghibur dalam rumahtangga.

    Oleh itu wahai isteri, hendaklah berlumba-lumba untuk menjadi seorang isteri yang solehah, yang bertakwa, berakhlak mulia dan taat kepada suami.

    Rasulullah bersabda, yang bermaksud: "Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung- burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."

    Jika seorang isteri mengharap cintanya berbalas, maka banyakkan mencari keredhaan Allah melalui keredhaan suami.

    Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

    "Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu, Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam disulami dengan taubat kepada Dzat yang memiliki mu."

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #7 08 June, 2010, 11:46:23 AM
  • Publish Di FB
  • Koleksi kata2 hikmah lagi =)





    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #8 09 June, 2010, 10:45:45 AM
  • Publish Di FB

  • Motivasi hari ini:






    godeng

    • *
    • Posts: 52
    • Yakinlah dengan ketentuan Allah s.w.t
      • View Profile
    Jawab #9 10 June, 2010, 04:16:18 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum saudara.. inilah yang dikatakan apabila bakat bertembung dengan ilmu.. hasilnya seperti mana yang sdr paparkan.. saya kagum kerana saya tidak mampu menyediakan seperti mana yang sdr sudah hasilkan.. tahniah dari saya.
    Hidup hari ini untuk impian semalam dan menerus impian esok namun setiap detik berlalu adalah ambang kematian.

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #10 11 June, 2010, 11:25:24 AM
  • Publish Di FB
  • Next Pictures:






    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #11 11 June, 2010, 11:26:09 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum saudara.. inilah yang dikatakan apabila bakat bertembung dengan ilmu.. hasilnya seperti mana yang sdr paparkan.. saya kagum kerana saya tidak mampu menyediakan seperti mana yang sdr sudah hasilkan.. tahniah dari saya.

    Salam, mudah-mudahan dapat dimanfaatkan bersama..
    kredit buat yang design gambar2 ini..
    semestinya bukan saya =)

    yusrina_abadi

    • *
    • Posts: 36
    • Aku Tetap Aku
      • View Profile
    Jawab #12 11 June, 2010, 12:38:58 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum saudara.. inilah yang dikatakan apabila bakat bertembung dengan ilmu.. hasilnya seperti mana yang sdr paparkan.. saya kagum kerana saya tidak mampu menyediakan seperti mana yang sdr sudah hasilkan.. tahniah dari saya.

    Salam, mudah-mudahan dapat dimanfaatkan bersama..
    kredit buat yang design gambar2 ini..
    semestinya bukan saya =)

    mmg best sgt2 kata hikmah & DOa2 di atas itu...... thanks saudari  elienz87
    Aku Tetap Aku......
    ALLAH Tetap Di Hati

    zunita

    • *
    • Posts: 745
      • View Profile
    Jawab #13 06 January, 2011, 03:55:49 PM
  • Publish Di FB
  • Nak tumpang sekaki...




    لا إله إلا الله

    umar_khalil

    • *
    • Posts: 130
      • View Profile
    Jawab #14 12 March, 2011, 06:22:16 PM
  • Publish Di FB
  • ni sedikit perkongsian dr hasil ana..
    semoga bermanfaat,,

    ni pic amik kat terengganu..


    di salah satu pic jiran ana..ade cerita dlm ini gambar


    di perlis..


    dalam masjid shah alam..


    imanhunter

    • *
    • Posts: 162
    • Hunting the real within me
      • View Profile
    Jawab #15 24 May, 2012, 12:38:34 PM
  • Publish Di FB


  • Tatkala diri semakin musnah dalam kelam kehidupan, aku mencari sinar-Mu membimbing diri..
    Seorang diri berkelana, Mencari diri dalam dalam diri,
    Aku mencari dia dalam dia, Aku mencari cinta dalam cinta,

    5zul

    • *
    • Posts: 3045
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #16 24 May, 2012, 03:47:36 PM
  • Publish Di FB


  • renungkan firmanNya....
    Insyallah ambillah Iktibar daripada firmanNya...

    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    Nurul Nawar

    • *
    • Posts: 1379
    • Forgive me. May Allah bless you -)
      • View Profile
    Jawab #17 24 September, 2012, 10:16:53 PM
  • Publish Di FB


  •  :syukur:

    Peringatan berguna untuk kita...

    alisha_

    • *
    • Posts: 21
      • View Profile
    Jawab #18 25 September, 2012, 09:44:55 AM
  • Publish Di FB

  • Post atas..
    BELAJAR DIAM DARI BANYAK BERBICARA..
    ni lah yg arwah mak saya pesan dulu bila saya dah mula akan hidup berjiran sendiri kat kawasan perumahan..
    Tambah pulak sini macam kawasan kampung pun ada..
    Dulu banyak cakap..biasalah dengan kawan-kawan..kadang2 melawak tak kira tempat..
    Tapi mak pesan, hidup berjiran, bercakap bila perlu sahaja..maniskan muka..
    Jangan cakap banyak bimbang ada yg terguris walaupun kita tak berniat..
    terasa dalam kita tak sedar..
    Biasalah makcik-makcik kampung suka buat mesyuarat tingkap..bila ajak join, diam je banyak..senyum je..=)
    Alhamdulillah disenangi orang tua di sini..memang tak sama bergaul dengan sebaya dengan org tua..
    banyak yg kena belajar..=)
    BELAJAR DIAM DARI BANYAK BERBICARA..

    keMuNcUpp

    • *
    • Posts: 884
      • View Profile
    Jawab #19 25 September, 2012, 10:14:03 PM
  • Publish Di FB

  • Post atas..
    BELAJAR DIAM DARI BANYAK BERBICARA..
    ni lah yg arwah mak saya pesan dulu bila saya dah mula akan hidup berjiran sendiri kat kawasan perumahan..
    Tambah pulak sini macam kawasan kampung pun ada..
    Dulu banyak cakap..biasalah dengan kawan-kawan..kadang2 melawak tak kira tempat..
    Tapi mak pesan, hidup berjiran, bercakap bila perlu sahaja..maniskan muka..
    Jangan cakap banyak bimbang ada yg terguris walaupun kita tak berniat..
    terasa dalam kita tak sedar..

    Biasalah makcik-makcik kampung suka buat mesyuarat tingkap..bila ajak join, diam je banyak..senyum je..=)
    Alhamdulillah disenangi orang tua di sini..memang tak sama bergaul dengan sebaya dengan org tua..
    banyak yg kena belajar..=)
    BELAJAR DIAM DARI BANYAK BERBICARA..

    betul la tu alisha...bagi kita gurauan tu biasa2 jer...tapi tidak bagi orang lain...susah kan...so...better leave it...susah nak jangka hati orang camne...hurmmm

    ♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫​♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫ ♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫​♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫
    CatcH Me If U CaN...LoVe Me If U WaNt...HaTe Me IF U DarE...Hidup ini indah jika Ukhwah Fillah Ila Jannah ++++++

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    10 Replies
    4593 Views
    Last post 18 November, 2009, 03:58:46 AM
    by an-nisa
    9 Replies
    2172 Views
    Last post 22 October, 2011, 01:38:53 AM
    by al_ahibbatu
    165 Replies
    7874 Views
    Last post 16 October, 2013, 08:42:20 PM
    by alhaudhie