Gambar Calculator Zaman Dulu

*

Author Topic: Gambar Calculator Zaman Dulu  (Read 4903 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

umsha

  • *
  • Posts: 695
  • Be yourself & always remember ALLAH
    • View Profile
Reply #20 21 May, 2010, 09:28:59 AM
  • Publish
  • Untuk pengetahuan semua, komputer yang anda guna pada harini dan ketika ini adalah berasaskan kalkulator. Bermula dari kalkulator asas, maka terhasil sebuah mesin yang mampu mempercepatkan proses. Komputer kita adalah kalkulator pantas. Setiap yang kita nampak ini dalah bit yang terhasil dari tindakan pemproses. Seperti juga kita picit keyboard, semuanya ada kod tersendiri. Nak mudah tahu, ingat tak kita pernah belajar asas no di tingkatan 3 tak silap. Itu adalah bahasa komputer! Dari terjemahan itu diprogram ke dalam komputer.

     Contoh RAM kita 1Gb, ia adalah punca kuasa kepada 2.

    *Tiap kali ana nampak kalkulator, ana anggap ia adalah asas komputer. ;-)

    sgt bermanfaat
    Usahlah memandang semua dgn pandangan mata semata-mata, tetapi pandanglah dghn pandangan hati....kita bukan saja dpt melihatNya dimana-mana tetapi dpt merasa rahmat kurniaanNya juga....

    mooks

    • *
    • Posts: 801
      • View Profile
    Reply #21 21 May, 2010, 10:14:30 AM
  • Publish
  • wau cool laaaa gambar2 nie...mana kome jumpa....ana tgk pun tak pernah...

    ليس الفتى يقول هو أبي لكن الفتى يقول هذا أنا

    Reading to live - Flaubert ..... Say No to Intellectual Barbarism!
    ---Raden Kiai Mooksy---

    umminadiah

    • *
    • Posts: 158
    • permata hatiku
      • View Profile
    Reply #22 21 May, 2010, 10:38:00 AM
  • Publish
  • Salam..hanya nak kongsi














    mantop!kalao dulu2 cikgu marah confirm anak murid takut dipelangkong denagn calculator ni.naya!

    khuratuain

    • *
    • Posts: 120
      • View Profile
    Reply #23 21 May, 2010, 04:27:19 PM
  • Publish
  • bentuknya macam pembesar suara (speaker) pun ada... macam kotak musik pun ada..
    ALLAH..hidupkanlah diriku selagi mana kehidupan itu adalah terbaik untukku..

    studentlife

    • *
    • Posts: 69
    • Salam ukhuwah XD
      • View Profile
    Reply #24 21 May, 2010, 05:21:17 PM
  • Publish
  • uniknye calculator zmn dlu2..

    miftahul jannah

    • *
    • Posts: 132
    • jihad fisabilalLAH...
      • View Profile
    Reply #25 21 May, 2010, 08:10:34 PM
  • Publish
  • Salam..hanya nak kongsi














    wah..menarik..subhanalLAH..betapa besarnya kurnian yang ALLAH swt...kpd manusia..

    minaina

    • *
    • Posts: 201
    • setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya
      • View Profile
    Reply #26 22 May, 2010, 01:05:44 AM
  • Publish
  • whoaaa..antik gilerr..:senyum:..kalau dapat 1 ni ok jgk kan..hehee
    bukan mudah memiliki apa yang diingin dalam hidup..
    selagi ia masih berada dalam genggaman,hargai dan sayangilah ia dengan seikhlasnya..
    kerana penyesalan sudah tdk berarti ketika kita kehilangannya..

    HafizahUmairoh

    • *
    • Posts: 435
      • View Profile
    Reply #27 22 May, 2010, 04:21:59 PM
  • Publish
  • saya pun nak satu.. boleh dapat kat mana ni...wawawa..
    Timbangan yang paling berat diakhirat ialah Akhlak.

    keMuNcUpp

    • *
    • Posts: 881
      • View Profile
    Reply #28 05 March, 2012, 06:37:03 PM
  • Publish
  • cigku physics ana cakap "the calculator you are using right now (scintific calculator) is far more advance than the computer used to land a man on a moon years ago (first man on moon)..."


    wahhh...it is true facts?
    ♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫​♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫ ♥♫•¸.•´¯`•.♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫​♥¸•´¯`•.♥•´¯`•.♥•♪♫
    CatcH Me If U CaN...LoVe Me If U WaNt...HaTe Me IF U DarE...Hidup ini indah jika Ukhwah Fillah Ila Jannah ++++++

    hani muslim

    • *
    • Posts: 847
      • View Profile
    Reply #29 05 March, 2012, 10:26:13 PM
  • Publish
  • Salam..hanya nak kongsi














    wah..menarik..subhanalLAH..betapa besarnya kurnian yang ALLAH swt...kpd manusia..


     :)
    comelnya..:senyum:..macam mana lah erk digunakan..sama macam kalkulator biasa ke juga kegunaanya?

    mashatul

    • *
    • Posts: 554
      • View Profile
    Reply #30 19 August, 2013, 09:54:17 AM
  • Publish
  •  :)

    wow...

    Memang antik dan classic la...

    Tapi kan...kalau kena makan dengan anai2 susah juga...

    Nampak macam dari kayu...

    Cara guna pula macam mane?

    Kamu dapat dari mane gambar2 ni...?Muzium?

    atysya

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Reply #31 19 August, 2013, 11:37:58 AM
  • Publish
  • (^,^)....

    Bayangkan kalau kalkulator begitu dibawa dalam dewan peperiksaan SPM...

    mashatul

    • *
    • Posts: 554
      • View Profile
    Reply #32 19 August, 2013, 11:45:19 AM
  • Publish
  • (^,^)....

    Bayangkan kalau kalkulator begitu dibawa dalam dewan peperiksaan SPM...

    tak boleh nak bayang...:ketawa:

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    49 Replies
    6076 Views
    Last post 14 December, 2010, 04:14:55 PM
    by Ummu Fatimah
    30 Replies
    3415 Views
    Last post 18 April, 2012, 07:57:56 PM
    by putri_hambali
    2 Replies
    935 Views
    Last post 07 September, 2013, 10:20:08 PM
    by ZakiaAliaMedina