Din Beramboi dikebumikan sebelum solat Jumaat

*

Author Topic: Din Beramboi dikebumikan sebelum solat Jumaat  (Read 2690 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

02 April, 2010, 02:04:33 PM
  • Publish
  • 2010/04/02
    KUALA LUMPUR: Pelawak dan penyampai radio terkenal, Din Beramboi atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri yang meninggal dunia awal pagi ini akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ehsan sebelum solat Jumaat.

    Din Beramboi, 43, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang jam 12.30 pagi akibat demam denggi berdarah sehingga mengakibatkan hati dan buah pinggangnya gagal berfungsi.

    Adik perempuannya, Rozana Mior Badri, 39, berkata hampir semua ahli keluarga terdekat berada disisinya sebelum Allahyarham menghembuskan nafas yang terakhir.


    "Hampir semua ahli keluarga berada disampingnya, kecuali bapa kami yang tak sempat berada di sisi Allahyarham kerana perlu berehat atas sebab sakit jantung.
    "
    Bagaimanapun Alhamdulillah arwah pergi dengan aman, tenang dan dengan raut wajah yang tersenyum," katanya di Hospital Selayang di sini hari ini.

    Din Beramboi meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak yang masing-masing berumur antara 18, 16 dan enam tahun.

    Beliau dimasukkan ke ICU Hospital Selayang sejak Selasa lepas setelah kritikal akibat mengalami demam denggi berdarah.
    Allahyarham adalah anak ketiga daripada empat beradik dan merupakan anak lelaki tunggal.

    Din Beramboi terkenal kerana gandingannya bersama Aznil Nawawi dalam slot Riuh Pagi Era di stesen radio Era.

    Rozana berkata jenazah akan dibawa ke rumah ibu mertua pelawak itu di Taman Ehsan, Kepong, untuk dimandikan sebelum disembahyangkan di Masjid Taman Ehsan dan seterusnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ehsan.

    "Beliau adalah insan pertama yang ''pergi'' dahulu dalam keluarga kami dan kami sedih atas pemergian beliau.

    "Dia suka melawak dan ramai orang yang menyenangi dan menyayanginya," kata Rozana. - Bernama[/b]

    Di petik dari [b]Berita Harian ON9[/b]
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    Reply #1 02 April, 2010, 02:06:46 PM
  • Publish
  • :senyum:.. Ye ke.. Xprasan.. Sorry Ummi..Delete la.. :sedihnya:

    Reply #2 02 April, 2010, 02:09:12 PM
  • Publish
  • Ummi inform kat topik Hari2 di lalui pesakit yek.. Baru perasan..

    Reply #3 02 April, 2010, 02:30:04 PM
  • Publish
  • Innalillahi wa ina ilaihirajiun...
    Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
      http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

    Reply #4 02 April, 2010, 02:38:29 PM
  • Publish
  • Takziah kepada Ahli Keluarga ...
    You'll Never Walk Alone

     Akaun Akhirat Anda No: CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services

    Reply #5 02 April, 2010, 03:03:53 PM
  • Publish
  • innalillahi wainna ilaihi raji'un. semg Allah cucuri roh arwah dengan magfirah dan redhaNya.

    Reply #6 02 April, 2010, 03:52:26 PM
  • Publish
  • semoga rohnya dicucuri rahmat.....terkenang gelagat n lawaknya yg mencuit ati....

    Reply #7 02 April, 2010, 03:55:32 PM
  • Publish
  • Innalillahi wainna ilaihirojiun.. AL Fatihah..

    Rasulullah SAW bersabda..

    "Ingatlah maut, kepedihan dan sakitnye.." beliau bersabda.." Maut itu sama dengan tiga ratus pukulan pedang.. sesungguhnye maut yang teringan bagaikan kawat jeriji menjerat kambing. bila kambing terlepas pasti ada bulu yang tersangkut padanye.. "

    dan nabi bersabda lagi " Aku tahu, bahawa keringat yang keluar darinye adalah SAKITNYE KETAJAMAN MAUT.."

    MAKSUDNYE..

    Maut tiu kepedihan dunia akhirat yg paling mengerikan bagi orang mukmin. ia lebih dahsyat daripada dipotong dengan gergaji atau si gunting atau dipanaskan dgn tungku.

    sesungguhnye apabila seorang diantara mereka itu mati .. ia berkata " YA ALLAH..kembalikan lah aku kedunia.. mudah2an aku mengerjekan perkerjaan yang baik.." tetapi segalanye sudah tidak berguna lagi.. ana mengingatkan diri ana dan sahabat2 di DD semuga sentiase mengingati mati dan kepedihan sakaratulmaut dan hari pembalasan diakhirat..
    Sekadar Menterjemah Apa Yang Tersirat Di Minda

    Reply #8 02 April, 2010, 04:33:17 PM
  • Publish
  • Assalamulaikum w.w,
    Ucapan takziah kepada keluarga beliau dan Al-Fatihah semoga roh beliau tergolong dalam orang yang beriman, sesungguhnya mati itu adalah benar. Dan ini untuk mengingatkan buat diri sendiri betapa sakitnya ditinggalkan orang yang tersayang, bersabarlah.

    Reply #9 02 April, 2010, 05:10:27 PM
  • Publish
  • Innalillahi wainna ilahiroji'un. Takziah kepada keluarga beliau.

    Itulah. maut akan tiba jua,tidak kenal siapa, usia , masa dan di mana. (peringatan untuk diri sendiri)
    ALLAH sentiasa dekat dengan kita.

    Reply #10 02 April, 2010, 05:27:30 PM
  • Publish
  • orang yang menghiburkan orangl lain dengan lawaknya....dia ialah din beramboi.....

    Reply #11 02 April, 2010, 05:39:47 PM
  • Publish
  • hmm bagusnya meninggal pagi jumaat

    Reply #12 02 April, 2010, 05:56:59 PM
  • Publish
  • bila nak "pergi"tu sekejap jer.. tak dapat alamat dan isyarat pun..

    Semoga Allah merahmati rohmya..
    Bersama menyumbang ke Tabung Sehati Sejiwa..

    Reply #13 02 April, 2010, 06:44:31 PM
  • Publish
  • ajal maut ditangan tuhan, tidak kira tua dan muda. Perumpamaan " bukan kelapa tua jer yang jatuh ke bumi, kelapa muda pun leh jatuh ke bumi".



    Innalillahi wainna ilahiroji'un. Takziah kepada keluarga beliau
    ALLAH answer PRAYERS in 3 ways..
    1- HE says YES & GIVES u wat u WANT..
    2- HE says NO & GIVES u somthg BETTER..
    3- HE says WAIT & GIVES u da BEST in HIS own time

    Reply #14 02 April, 2010, 06:49:00 PM
  • Publish
  • salam takziah buat keluarga din beramboi
    semoga rohnya dicucuri rahmat..

    Reply #15 02 April, 2010, 06:51:42 PM
  • Publish
  • Memang sebelum ni arwah demam teruk sangat-sangat...

    Reply #16 02 April, 2010, 06:56:42 PM
  • Publish
  • Salam.
    Terkejut betulla baca topik ni sebab tak sempat nak baca paper. Moga tenang bersemadi
    :: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

    Reply #17 02 April, 2010, 09:56:25 PM
  • Publish
  • Pergi tak kembali...takziah buat keluarga Allahyarham Din Beramboi..Al-Fatihah.
    semoga rohnya di tempat kan bersama2 para soleh solihin..

    Reply #18 02 April, 2010, 10:08:11 PM
  • Publish
  • Sape nie? Ada gambar tak?
    Tgh cari butang DELETE AKAUN

    Reply #19 02 April, 2010, 10:37:03 PM
  • Publish
  • Ni


    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    14 Replies
    13247 Views
    Last post 23 September, 2010, 01:27:36 PM
    by ibnushams
    1 Replies
    1896 Views
    Last post 06 July, 2007, 12:27:07 PM
    by aye
    17 Replies
    40335 Views
    Last post 27 January, 2012, 08:31:55 AM
    by 5zul