Bolehkah mencari calon isteri solehah untuk suami sendiri?

*

Author Topic: Bolehkah mencari calon isteri solehah untuk suami sendiri?  (Read 5664 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #20 19 November, 2010, 04:15:58 PM
  • Publish
  • salam..... sebenarnya, penat jadi lelaki ni..... tapi sebab kerana ALLAH, akan ku teruskan jua tanggungjawabku ini......
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    Reply #21 15 March, 2011, 08:39:18 AM
  • Publish
  • :)

    Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH..

    Saya ingin bertanya, adakah wajar, atau lebih tepat lagi , adakah dibenarkan syara' untuk seorang  isteri mencari calon isteri yang lebih solehah untuk suaminya dan untuk dijadikan madunya ?


     :msya:
    Wah...hebatnya sitikhadijah..
    Teruskanlah niat tu kalau benar2 dah bersedia..
    Qaseh tak mampu menjadi sehebat sitikhadijah..
    teruskanlah....perjuangan mu..
     :jaz:
    :msya:

    saya pun dari segi ilmu islam saya pun masih tidak mampu untuk menjadi owner payung emas
    darwish pun tak mampu menjadi sehebat sitikhadijah
    tetapi cukuplah menjadi seperti siti fatimah sepanjang hayatnya bersama saidina Ali.
     :aamiin:

    Tidak perlulah mengharapkan payung emas di syurga nanti dengan beri suami poligami, sebab hadis ini palsu

    cukuplah keredhaan Allah dan suami

    hadis ni palsu??????
    "Ukhwah fillah takkan musnah..lautan erat takkan mungkin patah..Bertemu, berpisah..hanya KENANGAN SEMATA..Redho Allah, Kita cari..Moga2 kita kan diRahmati..Dengan niat yang suci,bertemu kembali di negeri Abadi.. Salam kemaafan."

    Reply #22 15 March, 2011, 08:54:24 AM
  • Publish
  • :)

    Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH..

    Saya ingin bertanya, adakah wajar, atau lebih tepat lagi , adakah dibenarkan syara' untuk seorang  isteri mencari calon isteri yang lebih solehah untuk suaminya dan untuk dijadikan madunya ?

    Atas dasar kerana ALLAH..maksud lebih terperinci ialah untuk bersama-sama menuju ke jalan ALLAH..bersama-sama mengaji Al-Quran, berkongsi ilmu, bersolat jemaah, mengisi waktu sunyi (terutamanya bila suami sibuk dgn urusan kerja, jihad) dengan menuntut ilmu bersama-sama, berkongsi perasaan, berkongsi suka duka, bersama-sama berusaha menjadi isteri yang lebih baik untuk suami...

    Ya Allah,mujahadahnya perempuan macam ni,ana tak sanggup menduakan isteri ana.biar la dia sorang je yang ada untuk ana
    Nama diberi Ahmad Maliki.ukwah fillah senyum*
    Ape yang baik itu semuannya dari Allah taala,dan ape yang buruk itu datangnya dari kelemahan ana sendiri.Maaf.

    Reply #23 02 December, 2013, 04:22:44 PM
  • Publish
  •  :msya:
    ramainye wanita solehah kat sini yg sanggup dikongsi kasihnya..teringin benor rasa hati nak beristeri yg begini..pasti harmoni hdp dlm baitulmuslim..pasti anak2 juga dididik utk mengasihi umat yg lain sperti ia mengasihi dirinya sendiri..masyaallah..bertuah sungguh keluarga mcmni..tahniah buat ukhwat yg berani dr awl lagi utk menerima saudara 'baru' sbg teman hidup...

    Reply #24 02 December, 2013, 05:00:52 PM
  • Publish
  • :msya:
    ramainye wanita solehah kat sini yg sanggup dikongsi kasihnya..teringin benor rasa hati nak beristeri yg begini..pasti harmoni hdp dlm baitulmuslim..pasti anak2 juga dididik utk mengasihi umat yg lain sperti ia mengasihi dirinya sendiri..masyaallah..bertuah sungguh keluarga mcmni..tahniah buat ukhwat yg berani dr awl lagi utk menerima saudara 'baru' sbg teman hidup...

    Yer... saya harap saudara putra mahkota dapat wanita solehah sedemikian sebagai teman hidup dan dapat membina baitulmuslim seperti saudara yang impikan...  =;8) =;8) =;8)

    Reply #25 03 December, 2013, 12:10:07 PM
  • Publish
  • :msya:
    ramainye wanita solehah kat sini yg sanggup dikongsi kasihnya..teringin benor rasa hati nak beristeri yg begini..pasti harmoni hdp dlm baitulmuslim..pasti anak2 juga dididik utk mengasihi umat yg lain sperti ia mengasihi dirinya sendiri..masyaallah..bertuah sungguh keluarga mcmni..tahniah buat ukhwat yg berani dr awl lagi utk menerima saudara 'baru' sbg teman hidup...

    Yer... saya harap saudara putra mahkota dapat wanita solehah sedemikian sebagai teman hidup dan dapat membina baitulmuslim seperti saudara yang impikan...  =;8) =;8) =;8)
    :aamiin: :aamiin: :aamiin:

    Reply #26 03 December, 2013, 02:12:49 PM
  • Publish
  • :senyum: di antara  isteri isteri hebat. Sama macam isteri saya.  :)  pesan saya, dalam nak mencari calon yang sesuai untuk suami, pastikan nilai betul betul. Doa banyak banyak, tawakal dan kena bersedia untuk menerima penolakkan dari suami  ...  heheheh  ..  maklumlah suami nie ada "high taste" sikit  hehhehe 

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    147 Replies
    25374 Views
    Last post 17 October, 2014, 08:17:59 AM
    by pawie
    336 Replies
    51637 Views
    Last post 17 October, 2014, 08:25:35 AM
    by pawie
    43 Replies
    5923 Views
    Last post 28 July, 2013, 08:26:09 AM
    by m.azam.adam