Debat antara Ulama' Islam dengan Ketua Paderi Kristian

*

Author Topic: Debat antara Ulama' Islam dengan Ketua Paderi Kristian  (Read 17587 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

13 March, 2010, 12:54:56 AM
  • Publish
  • DEBAT AGUNG: ULAMA ISLAM vs. KETUA PADERI BESAR KRISTIAN

    Assalammualaikum wrt. Wbt.   

    Saudara/ri yang dimuliakan,

    Saya terpanggil untuk mencadangkan supaya Saudara/ri turut sama mengetahui pembongkaran penyelewengan kitab Bible Kristian melalui perdebatan agung di antara Ulama Islam dan  Ketua Paderi Besar Sweden yang diadakan di bandar suci kristian, Stockholm. Perdebatan tersebut bertajuk : IS THE BIBLE TRUE WORD OF GOD?

    Dalam perdebatan agung tersebut, anda pasti terkejut setelah mengetahui bagaimana kitab Bible yang dijadikan panduan oleh penganut Kristian sekarang ini sebenarnya bukan Bible asal. Di dalamnya terdapat terlalu banyak pindaan dan penambahan yang dibuat tanpa disedari umum.

    Malah lebih menggemparkan lagi, hampir semua versi Bible berlainan sesama sendiri. Semua ini berjaya dibongkarkan dengan jelas dalam perdebatan ini sehingga tidak mampu disanggah oleh muktabar Kristian sendiri.

    Ulama Ahmad Deedat telah berjaya mengIslamkan bukan sahaja penganut Kristian malahan juga ramai paderi kristian seluruh dunia dengan kepintarannya membuktikan pemalsuan teks kitab bible.

    Beliau terlah berdebat dengan ramai ketua paderi besar dunia, di antaranya ketua paderi USA, Kanada, Australia dan Sweden dan sehingga ke hari ini telah ramai orang kristian yang mula meragui kesahihan isi kandungan Bible setelah mendengar hujahnya yang jelas, jitu dan masuk akal.

    Sehingga ke hari ini penjelasan beliau tidak mampu disanggah dengan hujah yang tepat oleh golongan muktabar kristian.

    Ahmad Deedat dianugerahkan Allah dengan kepintaran yang tinggi  dan luar biasa dalam ilmu comparative religion dan beliau seorang hafiz al-quran dan turut menghafaz lebih dari 8  versi bible. Beliau juga mampu bertutur dengan fasih lebih dari 10 jenis bahasa dunia.

    Saya merasakan amat beruntung sekiranya Saudara/ri dapat menonton perdebatan agung ini kerana kandungan ilmunya amat menarik dan boleh diperturunkan kepada cucu cicit sehingga hari kiamat. Juga ianya amat sesuai dikongsi bersama saudara mara dengan harapan tiada lagi yang menjadi murtad kelak.

    Melalui debat ini juga kita jelas dapat melihat kekuatan al-Quran sebagai mukjizat yang terpelihara sehingga hari kiamat, dengan kekuatan bahasanya tanpa sebarang kesilapan grammar dan kekuatan isinya disebalik bahasanya, jelas sekali tidak seperti Bible yang diselewengkan.

    Saya sedia mengirimkan perdebatan tersebut dlm bentuk VCD (mengandungi 3cd) kepada Saudara/ri dengan harga RM13.00 setiap set (1 set= 3cd= RM13). Saudara/ri hanya perlu memberikan kepada saya NAMA Saudara/ri, ALAMAT POS LENGKAP untuk penghantaran pos serta NOMBOR HANDPHONE. Bayaran boleh dibuat melalui kiriman wang/ cek atau Banking Online SETELAH penghantaran selamat diterima

    Wassalam.
    MOHD BADRUN BIN MOHD ARSHAD
    Email ke: mohdbadrun@yahoo.com
    No. HP: 019-4050395
    skype Name: mohdbadrun

    Selayang, Selangor, Malaysia

    Jika berminat, sila emailkan nama, alamat dan h/p no ke:
    Email ke: mohdbadrun@yahoo.com
    Atau sms ke: 019-4050395


    •   Sila sebarkan email ini kepada rakan-rakan anda agar perkara yang baik dapat kita kongsi bersama.


    WEB RASMI: http://www.debatagung.com

    « Last Edit: 13 March, 2010, 07:12:44 AM by Ummi Munaliza »

    Reply #1 13 March, 2010, 05:54:55 AM
  • Publish
  • owh berminat jugak nie..nak liht jugak
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    Reply #2 13 March, 2010, 06:47:07 AM
  • Publish

  • Assalammualaikum..

    Berminat jugak ni..
    Ada part 2 ke..??
    Termasuk 1 harga ke..??

    Cd ni ada subtitile tak..??

    Reply #3 13 March, 2010, 06:59:24 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum...
    Saya nak satu set..
    kalau hantar kat sabah ada bayaran tambahan ke???

    Reply #4 13 March, 2010, 06:59:57 AM
  • Publish
  • kalau disabah.bayarannye rm50 malaysia..

    Reply #5 13 March, 2010, 07:09:42 AM
  • Publish
  • kalau disabah.bayarannye rm50 malaysia..
    biar betul,takkan sampai begitu sekali pertambahan bayarannya...?

    Reply #6 13 March, 2010, 09:56:48 AM
  • Publish
  • Ada forum debat Islam - Kristian di sini:

    http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TP2GLI8F822FOJ382

    Reply #7 13 March, 2010, 10:04:55 AM
  • Publish
  • http://mengenal-islam.phpbb3now.com/viewtopic.php?f=26&t=652

    Banyak forum-forum Debat Islam - Kristian. Apabila moderator2nya adalah Kristian, maka jawaban2 Islam tentang agama Kristian pasti kena tapis atau delete.
    « Last Edit: 13 March, 2010, 10:12:55 AM by semangka »

    Reply #8 13 March, 2010, 10:24:39 AM
  • Publish
  • pengalaman ana berforum di Halaqah ini, komputer ana kena hack kerana mempromosikan laman web Debat Islam - Kristian dibawah ini:

    http://www.answering-christianity.com/ac.htm

    tertulis di skrin komputer ana "..someone is trying to impersonate your computer". sambungan internet terputus.

    jadi ana terpaksa bertukar daripada Windows Xp kepada Linux Ubuntu. nampaknya forum Halaqah ini sudah dilawat oleh ramai pembaca2 Kristian juga.

    Reply #9 13 March, 2010, 01:25:57 PM
  • Publish
  • Banyak forum-forum Debat Islam - Kristian. Apabila moderator2nya adalah Kristian, maka jawaban2 Islam tentang agama Kristian pasti kena tapis atau delete.


    Biasalah tu...
    Mereka merasakan jawapan Islam tentang Kristian membahayakan mereka...
    Sebab tu mereka delete..

    pengalaman ana berforum di Halaqah ini, komputer ana kena hack kerana mempromosikan laman web Debat Islam - Kristian dibawah ini:

    http://www.answering-christianity.com/ac.htm

    tertulis di skrin komputer ana "..someone is trying to impersonate your computer". sambungan internet terputus.

    jadi ana terpaksa bertukar daripada Windows Xp kepada Linux Ubuntu. nampaknya forum Halaqah ini sudah dilawat oleh ramai pembaca2 Kristian juga.


    SubhanaAllah...
    Semoga Allah memberikan kesabaran kepada awak...
    Bila komputer awak kena Hack??

    Reply #10 13 March, 2010, 03:26:47 PM
  • Publish

  • Assalammualaikum..

    Berminat jugak ni..
    Ada part 2 ke..??
    Termasuk 1 harga ke..??

    Cd ni ada subtitile tak..??

    X payah susah2, dalm dvd 'the divine book' dah menceritakan segalanya. Donlot jer di http://www.wakeupproject.com percuma jer. Titlle The DIvine Book
    "It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not..." - Kurt Cobain

    Reply #11 13 March, 2010, 03:57:14 PM
  • Publish

  • Assalammualaikum..

    Berminat jugak ni..
    Ada part 2 ke..??
    Termasuk 1 harga ke..??

    Cd ni ada subtitile tak..??

    X payah susah2, dalm dvd 'the divine book' dah menceritakan segalanya. Donlot jer di http://www.wakeupproject.com percuma jer. Titlle The DIvine Book


    Yeke...
    Allah... Benda depan mata pun tak tahu... isk...
    Ye2.. baik2..

    Reply #12 13 March, 2010, 07:57:10 PM
  • Publish
  • pengalaman ana berforum di Halaqah ini, komputer ana kena hack kerana mempromosikan laman web Debat Islam - Kristian dibawah ini:

    http://www.answering-christianity.com/ac.htm

    tertulis di skrin komputer ana "..someone is trying to impersonate your computer". sambungan internet terputus.

    jadi ana terpaksa bertukar daripada Windows Xp kepada Linux Ubuntu. nampaknya forum Halaqah ini sudah dilawat oleh ramai pembaca2 Kristian juga.


    kita hack balik....jangan bagi dyorg hack kita
    * nilai persahabatan diukur dengan kejujuran..bukan kebendaan
    *Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan.....
    * Iman itu bukan hanya harapan, ia adalah apa yang terpancar di dalam hati dan dibuktikan dengan amalan...

    Reply #13 13 March, 2010, 10:47:15 PM
  • Publish
  • kalau disabah.bayarannye rm50 malaysia..
    biar betul,takkan sampai begitu sekali pertambahan bayarannya...?

    ana berguraw je.hahahahaaa

    Reply #14 14 March, 2010, 12:31:33 AM
  • Publish
  • menarik...... rasanya macam nak beli je........ saya duk kat sepang...... kalo jumpe face to face bley tak???? bley bayar cash skali??? huhuhuuhuhuhu..........
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    Reply #15 14 March, 2010, 12:34:21 AM
  • Publish
  • Sudah pernah berdebat sendiri  dengan hal tersebut jadi sudah tahu selok belok yang mahu dipaparkan...
    Wallahu 'Alam bissawob.
    Jazakallahu khairan wabarakallhu fik
    İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    30 Replies
    10073 Views
    Last post 29 October, 2010, 03:28:32 PM
    by hazanutz
    2 Replies
    2239 Views
    Last post 06 January, 2013, 03:54:15 PM
    by iman_danish
    2 Replies
    991 Views
    Last post 14 June, 2013, 09:04:54 PM
    by f.mubarakah