Karnival 1 Malaysia 1 Halal Menipu Umat Islam Secara Terancang

*

Author Topic: Karnival 1 Malaysia 1 Halal Menipu Umat Islam Secara Terancang  (Read 1500 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Sum79

  • *
  • Posts: 569
  • THE TRUTH IS OUT THERE!!
    • View Profile
27 February, 2010, 09:04:29 AM
  • Publish
  • Karnival 1 Malaysia 1 Halal yg berlangsung di perkarangan Masjid Negara Kuala Lumpur pada 26-28 Februari 2010 adalah satu lagi agenda terancang Freemason. Jelas sekali produk2 makanan yg diboikot seperti Nestle,Munchy's dan banyak lagi terlibat sama dlm kempen tersebut. 'Matlamat Menghalalkan Cara'. So kpd 'mereka yg mahu berpikir' :-)
    "It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not..." - Kurt Cobain

    mohdazri

    • *
    • Posts: 1061
      • View Profile
    Reply #1 27 February, 2010, 09:57:34 AM
  • Publish
  • Salam buat semua

    memang benar kata sahabat kita,ini adalah agenda dari pihak yang ak bertanggung jawab.asal ada halal sahaja boleh masuk karnival halal seperti ini.saya cadangkan kepada semua pengusaha produk halal dapatkan IMP.seperti produk2 dalam IKIM>FM tu.

    nkarul

    • *
    • Posts: 270
      • View Profile
    Reply #2 27 February, 2010, 10:27:04 AM
  • Publish
  • tak tau la kan nak cakap macam mane..

    tapi saya sebagai orang islam yang cetek penggetahuan nya pun rase was2 pasal karnival nie

    mungkin dengan karnival nie diorang boleh menghalalkan ape yang muslimin malaysia rase ragu2 tentang kehalalan sesuatu produk yang macam sum79 cakapkan

    dan rase sakit hati, halal itu sendiri dimonopoli/disalah tafsir kan oleh gov...


    kokok

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #3 27 February, 2010, 10:36:45 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum wbt kepada semua pembaca.  Salam perkenalan saya ucapkan. Semoga dalam ruangan ini dapatlah kita nerkongsi ilmu yang bermanfaat, In Sya Allah.
    Saya ingin berkongsi pengetahuan.  Ada atau tidak pembaca yang arif tentang Ilmu Qiraat Saba'ah atau berpengetahuan tentangnya bacaan imam-imamnya?
    Terima kasih.

    cahaya pencinta

    • *
    • Posts: 1086
    • Dalam pahit hidup, aku merasa manisnya~
      • View Profile
    Reply #4 27 February, 2010, 10:54:11 AM
  • Publish
  • hmm..saya jadi bingung nih..semua ada kaitan dengan freemason..kita sedang menuduh pihak penganjur kah kalau ia adalah terancang?tak faham..

    anasameen

    • *
    • Posts: 1048
    • free al-Quds!!!
      • View Profile
    Reply #5 27 February, 2010, 12:56:35 PM
  • Publish
  • Karnival 1 Malaysia 1 Halal yg berlangsung di perkarangan Masjid Negara Kuala Lumpur pada 26-28 Februari 2010 adalah satu lagi agenda terancang Freemason. Jelas sekali produk2 makanan yg diboikot seperti Nestle,Munchy's dan banyak lagi terlibat sama dlm kempen tersebut. 'Matlamat Menghalalkan Cara'. So kpd 'mereka yg mahu berpikir' :-)

     :)

    Mungkin benar, mungkin tidak. Sebab itu sebelum terima apa-apa idea kena selidik dulu. Jangan ikut tanpa fikir. Mungkin halal yang dimaksudkan disini, produk tersebut halal tetapi tidak fikir dari mana datangnya produk itu.
    :: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    4 Replies
    2528 Views
    Last post 16 August, 2011, 12:01:30 PM
    by mohdazri
    1 Replies
    1279 Views
    Last post 12 July, 2011, 03:45:47 PM
    by al_ahibbatu
    0 Replies
    1048 Views
    Last post 09 December, 2011, 02:52:51 AM
    by cikgu_ika