Teka Teki Siri 3

*

Author Topic: Teka Teki Siri 3  (Read 29585 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #160 27 June, 2011, 10:14:48 PM
  • Publish
  • 1)Apakah ikan yang kita panggil dengan bahasa inggeris dan bahasa melayu??????????????

    2)Kalau kapal di laut kita panggil kapal laut,kalau kapal di awan kita panggil kapal terbang,kalau kapal di darat,kapal apakah namenya??

    3)bila diisi dia menjadi ringan,bila dilepas dia akan terbang?

    1.ikan yu
    2.tak tau
    3.belon

    2. Karpal Singh (alaa...yang peguam tu...:senyum:)
    [warning]I AM NOT WHO I THINK I AM. I AM NOT WHO YOU THINK I AM. I AM WHO I THINK YOU THINK I AM[/warning]

    Reply #161 27 June, 2011, 10:15:55 PM
  • Publish
  • 1)Apakah ikan yang kita panggil dengan bahasa inggeris dan bahasa melayu??????????????

    2)Kalau kapal di laut kita panggil kapal laut,kalau kapal di awan kita panggil kapal terbang,kalau kapal di darat,kapal apakah namenya??

    3)bila diisi dia menjadi ringan,bila dilepas dia akan terbang?


    1) Ikan jos

    2) Kapal kertas

    3) Belon

    :senyum:
    1. Ikan Sardin

    2. Karpal Singh (sori yek)

    3. Belon 

    Reply #162 27 June, 2011, 10:20:11 PM
  • Publish
  • 1)Apakah ikan yang kita panggil dengan bahasa inggeris dan bahasa melayu??????????????

    2)Kalau kapal di laut kita panggil kapal laut,kalau kapal di awan kita panggil kapal terbang,kalau kapal di darat,kapal apakah namenya??

    3)bila diisi dia menjadi ringan,bila dilepas dia akan terbang?

    jawapan teka teki ni..dah lama ditunggu..tapi tak da jawapn pun..huh

    Reply #163 27 June, 2011, 10:32:10 PM
  • Publish
  • knapa ikan josh? bahasa melayu ke tu??

    tu KARPAL..bukan kapal..adoiya..

    tuan punye teka teki simpan jawapan wat harta karun..ape ntah jawapannya
    ..jAdIkAn aKu mEncIntAi sEsuAtu yAng mEmbAwA kEpAdA kEcIntAanMU..
    ..salamesrakuntukmuselamanya..

    Reply #164 27 June, 2011, 10:34:51 PM
  • Publish
  • knapa ikan josh? bahasa melayu ke tu??

    tu KARPAL..bukan kapal..adoiya..

    tuan punye teka teki simpan jawapan wat harta karun..ape ntah jawapannya

    nama dia ikan josh sebab ikan tu nama josh..hee

    Reply #165 14 July, 2011, 08:56:48 PM
  • Publish
  • 1)Apakah ikan yang kita panggil dengan bahasa inggeris dan bahasa melayu??????????????

    2)Kalau kapal di laut kita panggil kapal laut,kalau kapal di awan kita panggil kapal terbang,kalau kapal di darat,kapal apakah namenya??

    3)bila diisi dia menjadi ringan,bila dilepas dia akan terbang?

    jawapan teka teki ni..dah lama ditunggu..tapi tak da jawapn pun..huh

    no.2 : klau kapal didarat... di panggil pembohong besar... mane ade kapal di darat... replika kapal ade la.. erk... betul ke... cuba je nih...

    Reply #166 14 July, 2011, 09:35:02 PM
  • Publish
  • 1)Apakah ikan yang kita panggil dengan bahasa inggeris dan bahasa melayu??????????????

    2)Kalau kapal di laut kita panggil kapal laut,kalau kapal di awan kita panggil kapal terbang,kalau kapal di darat,kapal apakah namenya??

    3)bila diisi dia menjadi ringan,bila dilepas dia akan terbang?

    jawapan teka teki ni..dah lama ditunggu..tapi tak da jawapn pun..huh

    no.2 : klau kapal didarat... di panggil pembohong besar... mane ade kapal di darat... replika kapal ade la.. erk... betul ke... cuba je nih...


    wah..pandainya zilawatie..kalah den..:senyum:..bijak bijak..hiks

    Reply #167 15 July, 2011, 01:19:46 PM
  • Publish
  • nak bagi satu teka teki....

    kalau no. 1,dia no. 2. Kalau no.2, dia no.3. Kalau no. 3, dia no. 4. Kalau no.4, dia pun no. 4...
    APAKAH DIA?

    Reply #168 15 July, 2011, 01:22:22 PM
  • Publish
  • nak bagi satu teka teki....

    kalau no. 1,dia no. 2. Kalau no.2, dia no.3. Kalau no. 3, dia no. 4. Kalau no.4, dia pun no. 4...
    APAKAH DIA?


    jawapannya nombor..:senyum:..kelako

    Reply #169 15 July, 2011, 01:35:26 PM
  • Publish
  • nak bagi satu teka teki....

    kalau no. 1,dia no. 2. Kalau no.2, dia no.3. Kalau no. 3, dia no. 4. Kalau no.4, dia pun no. 4...
    APAKAH DIA?


    jawapannya nombor..:senyum:..kelako
    salah2...

    Reply #170 16 September, 2011, 09:50:36 AM
  • Publish
  • -salam-

     Katakan anda sedang bersiap untuk pergi ke kerja pada suatu pagi, dan anda terlupa sesuatu yang tertinggal di dalam rumah,tiba-tiba anda ternampak jalan di hadapan anda, agaknya apa yang ada di tengah-tengah jalan tu?


    sangat senang jawapannya
    Jangan menilai saya berdasarkan penulisan atau post saya!!!!!(kalau saya post pasal christianity/pluralisme bukan saya nak ajak anda join agama/fahaman itu!!!!atau saya seorang christian!!!!!TETAPI saya sedang berkongsi apa yang saya belajar!!!!!
    INGAT!!!!DAKWAH IS NOT ABOUT I AM BETTER THAN YOU!!!

    Reply #171 26 May, 2012, 10:32:18 PM
  • Publish
  • Let's test our brain with simple riddles.. :senyum:

    English Riddles

    1)
    Below the sky is the roof,
    Below the roof is the ceiling,
    Below the ceiling there is one leader,
    Beside the leader's assistance,there are three followers.

    2)
    I'm killed,
    But I don't cry;
    But my killer cries.
    Who am I?

    3)
    What has rivers,but no water;
    cities,but no buildings;
    forests but no trees;
    deserts but no sand;
    and mountains but no rocks?

    4)
    I have feet,
    I have legs;
    I don't have head,
    I don't have hands,
    I am borrowed by legs;
    And I have nothing else.

    5)
    Some possesses good percentage of me;
    Some possesses bad percentage of me;
    Some even lose me,
    I can be remembered;
    I can be recalled;
    I can be forgotten,
    But traces of me always exists.
    Guess me?

    6)
    You have no control over me,
    I am not real,though sometimes you believe me;
    I come back every night,but am often forgotten,
    Though left alone,I will never become rotten.
    What am I?

    7)
    I am tall when I'm young
    I'm short when I'm old,
    When I live I glow;
    From your breath,I die.
    What am I?

    Reply #172 23 July, 2012, 04:42:12 PM
  • Publish
  • Ni main belasah je...
     
    1)???

    2)onion

    3)sky

    4)table

    5)name

    6)fire/candle

    7)cigarette

    Reply #173 23 July, 2012, 06:24:52 PM
  • Publish
  • Ni main belasah je...
     
    1)???

    2)onion-betul..

    3)sky

    4)table

    5)name

    6)fire/candle

    7)cigarette



    Satu betul..
    Lainnya salah,takpe cuba lagi :senyum:
    « Last Edit: 23 July, 2012, 06:26:54 PM by Nurul Nawar »

    Reply #174 25 July, 2012, 04:18:39 PM
  • Publish
  • 1)tree

    3)map

    4)socks

    5)sate kajang..ntahla

    6)dream

    7)candle with fire

    Reply #175 25 July, 2012, 11:52:56 PM
  • Publish
  • 2) Onion
    3) map
    5) miss call
    6) dream
    7) candle with fire

    Reply #176 26 July, 2012, 05:36:45 PM
  • Publish
  • Let's test our brain with simple riddles.. :senyum:

    English Riddles

    1)
    Below the sky is the roof,
    Below the roof is the ceiling,
    Below the ceiling there is one leader,
    Beside the leader's assistance,there are three followers.


    2)
    I'm killed,
    But I don't cry;
    But my killer cries.
    Who am I?  onion

    3)
    What has rivers,but no water;
    cities,but no buildings;
    forests but no trees;
    deserts but no sand;
    and mountains but no rocks?   map

    4)
    I have feet,
    I have legs;
    I don't have head,
    I don't have hands,
    I am borrowed by legs;
    And I have nothing else.   socks

    5)
    Some possesses good percentage of me;
    Some possesses bad percentage of me;
    Some even lose me,
    I can be remembered;
    I can be recalled;
    I can be forgotten,
    But traces of me always exists.
    Guess me?


    6)
    You have no control over me,
    I am not real,though sometimes you believe me;
    I come back every night,but am often forgotten,
    Though left alone,I will never become rotten.
    What am I?    dream

    7)
    I am tall when I'm young
    I'm short when I'm old,
    When I live I glow;
    From your breath,I die.
    What am I?       candle with fire


    Tahniah kepada yang berjaya menjawab dengan betul soalan-soalan di atas..tinggal dua je soalan lagi..sapa nak jawab..? Sila-sila..:senyum:
    « Last Edit: 26 September, 2012, 03:43:10 PM by Nurul Nawar »

    Reply #177 27 July, 2012, 11:05:56 AM
  • Publish
  • ha ni mesti betul

    1)family
    5)picture / painting

    Reply #178 28 July, 2012, 12:04:14 PM
  • Publish
  • ha ni mesti betul

    1)family
    5)picture / painting

    salah..PK2121 :senyum:

    Reply #179 28 August, 2012, 10:36:09 PM
  • Publish
  •  :msya: :msya: :msya:
    bagus.....
    teka teki bagus...............

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Teka-Teki Siri 1

    Started by NurWahidaFauzi « 1 2 ... 30 31 » Uji IQ

    604 Replies
    116007 Views
    Last post 03 April, 2009, 10:07:01 AM
    by Ummi Munaliza
    Teka-teki islamik...

    Started by faseh « 1 2 3 4 5 » Uji IQ

    99 Replies
    19899 Views
    Last post 16 May, 2011, 11:34:34 AM
    by Izzah0404
    Teka-teki Siri 2

    Started by Annalthafunnisa « 1 2 ... 23 24 » Uji IQ

    462 Replies
    63704 Views
    Last post 20 October, 2012, 10:13:50 PM
    by sonidoter89