Teka Teki Siri 3

*

Author Topic: Teka Teki Siri 3  (Read 29283 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

hada_islamic

  • *
  • Posts: 1198
  • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
    • View Profile
Reply #120 25 February, 2011, 12:36:53 PM
  • Publish
  •  :)

    ni ha den bagi lagi teka teki..jawab yo...

    Banyak-banyak peralatan, peralatan apa yang selalu minta untuk ke Amerika?
    mencari redha ALLAH...jadilah insan berguna kepada orang lain

    durian

    • *
    • Posts: 145
    • alhamdulillah..bernapeh lagi den....
      • View Profile
    Reply #121 25 February, 2011, 12:37:34 PM
  • Publish
  • den dah kasik dah jawapan....


    sobolum den poei solat jumaat di masjid berhampiran...den nak tinggalkan satu toka toki lagi
    yg dipetik dari buku teks darjah ompek thn lopeh....

    CAMANO NAK BUEK AIR TORJUN BERENTI......????

    mAkAn mEsTi miNuM,tApi kAlaU miNuM bELum tEnTu mAkAn..bUanG Air BeSAr mEsTi bUanG Air kEciL,tAPi bUAnG Air kEciL bELum tEnTu BuAnG Air BeSaR...kAn...???
    ** mAcAm Tu `iA` mAsUk mAcAm Tu LaH `iA` kELuaR..... **

    durian

    • *
    • Posts: 145
    • alhamdulillah..bernapeh lagi den....
      • View Profile
    Reply #122 25 February, 2011, 12:42:56 PM
  • Publish
  • :)

    ni ha den bagi lagi teka teki..jawab yo...

    Banyak-banyak peralatan, peralatan apa yang selalu minta untuk ke Amerika?

    yo lah ayatul...oleh kerano ekau x tahu bahaso melako...den redha yo...

    peralatan yg mintak ke amerika....????

    beg duit barack obama kut....dulu dio maso dtg sini tertinggal kek hotel.... oklahtu*

    akmalshirou

    • *
    • Posts: 410
    • The past should give us hopes.
      • View Profile
    Reply #123 25 February, 2011, 12:47:55 PM
  • Publish
  • den dah kasik dah jawapan....


    sobolum den poei solat jumaat di masjid berhampiran...den nak tinggalkan satu toka toki lagi
    yg dipetik dari buku teks darjah ompek thn lopeh....

    CAMANO NAK BUEK AIR TORJUN BERENTI......????

    Tangkap gambarlah!!!

    Waduh, eden pun kena siap nak pergi masjid ini...~
    "We pray for our sorrow to end and hopes for our hearts will blend.And who knows, starting a new journey may not be so hard or its already begun"

    Saya Hamba

    • *
    • Posts: 1375
      • View Profile
    Reply #124 25 February, 2011, 12:50:16 PM
  • Publish
  • Mengapa si Juha terjerit2 sambil mengatakan Jubah beliau jatuh ????

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1198
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #125 25 February, 2011, 12:52:48 PM
  • Publish


  • beg duit barack obama kut....dulu dio maso dtg sini tertinggal kek hotel.... oklahtu*

    salah la pok cik..cuba laie

    den dah kasik dah jawapan....


    sobolum den poei solat jumaat di masjid berhampiran...den nak tinggalkan satu toka toki lagi
    yg dipetik dari buku teks darjah ompek thn lopeh....

    CAMANO NAK BUEK AIR TORJUN BERENTI......????



    tangkap gambar la..nanti dia berenti..botul tak pokcik??

    durian

    • *
    • Posts: 145
    • alhamdulillah..bernapeh lagi den....
      • View Profile
    Reply #126 25 February, 2011, 12:55:31 PM
  • Publish
  • hada...ekau pikir ko ekau baco si akmalshirou punyo jawapan dulu......

    salah ko jwapan den tu......???

    nti den balik jumaat den akan kembali dongan jawapan yg lobih mengancam...... perhatian*

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1198
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #127 25 February, 2011, 12:57:46 PM
  • Publish
  • hada...ekau pikir ko ekau baco si akmalshirou punyo jawapan dulu......

    salah ko jwapan den tu......???

    nti den balik jumaat den akan kembali dongan jawapan yg lobih mengancam...... perhatian*

    eh..dah ado yang bg jawapan ko?den tak perasan pulok pak cik..

    maaf la yo akmal..dentiru jawapan ekau..

    ok pak cik...teruskan berusaha

    Izzah0404

    • *
    • Posts: 653
    • o()xxxx[{::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::>
      • View Profile
    Reply #128 25 February, 2011, 04:46:30 PM
  • Publish
  • [positive]Ade sorang budak, mak dia suruh beli kain dan tebu. Pastu, bila dia sampai je kat kedai, dia cakap kat kakak tuh. Tetiba je kakak tu malu. Apasal kakak tuh malu agaknye??[/positive]
    [warning]I AM NOT WHO I THINK I AM. I AM NOT WHO YOU THINK I AM. I AM WHO I THINK YOU THINK I AM[/warning]

    akmalshirou

    • *
    • Posts: 410
    • The past should give us hopes.
      • View Profile
    Reply #129 25 February, 2011, 04:50:12 PM
  • Publish
  • hada...ekau pikir ko ekau baco si akmalshirou punyo jawapan dulu......

    salah ko jwapan den tu......???

    nti den balik jumaat den akan kembali dongan jawapan yg lobih mengancam...... perhatian*

    eh..dah ado yang bg jawapan ko?den tak perasan pulok pak cik..

    maaf la yo akmal..dentiru jawapan ekau..

    ok pak cik...teruskan berusaha

    Oit, bayar-bayar...
    5 ringgit..

    Tak adalah..
    Rilex sahaja..

    Yosh!

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1198
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #130 25 February, 2011, 08:15:21 PM
  • Publish
  • hada...ekau pikir ko ekau baco si akmalshirou punyo jawapan dulu......

    salah ko jwapan den tu......???

    nti den balik jumaat den akan kembali dongan jawapan yg lobih mengancam...... perhatian*

    eh..dah ado yang bg jawapan ko?den tak perasan pulok pak cik..

    maaf la yo akmal..dentiru jawapan ekau..

    ok pak cik...teruskan berusaha

    Oit, bayar-bayar...
    5 ringgit..

    Tak adalah..
    Rilex sahaja..

    Yosh!


    eh..hada bukan tiru la..hada fikir jawapan

    akmalshirou

    • *
    • Posts: 410
    • The past should give us hopes.
      • View Profile
    Reply #131 25 February, 2011, 09:00:19 PM
  • Publish
  • Saya bergurau sahajalah...

    maaf ya Kak Hada..~

    akmalshirou

    • *
    • Posts: 410
    • The past should give us hopes.
      • View Profile
    Reply #132 25 February, 2011, 11:23:45 PM
  • Publish
  • hada...ekau pikir ko ekau baco si akmalshirou punyo jawapan dulu......

    salah ko jwapan den tu......???

    nti den balik jumaat den akan kembali dongan jawapan yg lobih mengancam...... perhatian*

    Eden dah jawab betul..

    Tak ada hadiah ke?

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1198
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #133 26 February, 2011, 12:08:55 AM
  • Publish
  • :)

    ni ha den bagi lagi teka teki..jawab yo...

    Banyak-banyak peralatan, peralatan apa yang selalu minta untuk ke Amerika?

    xde sape ke nak jawab?

    Serikandi_88

    • *
    • Posts: 315
    • ISLAM ITU INDAH JIKA DINIKMATI .. ALLAHUAKBAR
      • View Profile
    Reply #134 26 February, 2011, 01:28:12 AM
  • Publish
  • :)

    ni ha den bagi lagi teka teki..jawab yo...

    Banyak-banyak peralatan, peralatan apa yang selalu minta untuk ke Amerika?

    xde sape ke nak jawab?

    Assalamualikum...ok den jawab ye...duit la...senyum
    lau tak da duit cam ne mu nak g sana///(senyum)

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1198
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #135 26 February, 2011, 08:46:39 PM
  • Publish
  • :)

    ni ha den bagi lagi teka teki..jawab yo...

    Banyak-banyak peralatan, peralatan apa yang selalu minta untuk ke Amerika?

    xde sape ke nak jawab?

    Assalamualikum...ok den jawab ye...duit la...senyum
    lau tak da duit cam ne mu nak g sana///(senyum)

    salah la...harap maaf...cuba lagi ye...

    Saya Hamba

    • *
    • Posts: 1375
      • View Profile
    Reply #136 26 February, 2011, 09:14:19 PM
  • Publish
  • Apa pendapatmu mengenai seorang laki-laki yang menyembelih seekor kambing di rumahnya, kemudian dia keluar sebentar untuk suatu keperluan lalu kembali lagi seraya berkata kepada keluarganya, “Makanlah oleh kalian kambing ini karena ia sudah haram bagiku.’ Lalu dijawab oleh keluarganya pula, “Ia juga haram bagi kami.” (bagaimana hal ini bisa terjadi.?)

    Serikandi_88

    • *
    • Posts: 315
    • ISLAM ITU INDAH JIKA DINIKMATI .. ALLAHUAKBAR
      • View Profile
    Reply #137 26 February, 2011, 09:18:55 PM
  • Publish
  • Apa pendapatmu mengenai seorang laki-laki yang menyembelih seekor kambing di rumahnya, kemudian dia keluar sebentar untuk suatu keperluan lalu kembali lagi seraya berkata kepada keluarganya, “Makanlah oleh kalian kambing ini karena ia sudah haram bagiku.’ Lalu dijawab oleh keluarganya pula, “Ia juga haram bagi kami.” (bagaimana hal ini bisa terjadi.?)

     :)
    konfius sikit kerna die sudah sembelih ka kambin tu??

    aiju

    • *
    • Posts: 5
      • View Profile
    Reply #138 05 May, 2011, 01:22:01 PM
  • Publish
  • :)
    ada 3 ekor gajah boleh tak masuk dalam satu kereta?

    jawapanya boleh tapi macam mane ea?

    mashatul

    • *
    • Posts: 554
      • View Profile
    Reply #139 05 May, 2011, 01:54:32 PM
  • Publish
  • :)
    ada 3 ekor gajah boleh tak masuk dalam satu kereta?

    jawapanya boleh tapi macam mane ea?
    camni kot aiju.....wat masuk gajah tu sekor dulu...pastu keluarkan sebelah pintu satu lagi....pastu wat masuk pulak yang kedua....keluar .....wat masuk yang ketiga....keluar...kiranya masuk la jugak....hahaa

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Teka-Teki Siri 1

    Started by NurWahidaFauzi « 1 2 ... 30 31 » Uji IQ

    604 Replies
    115674 Views
    Last post 03 April, 2009, 10:07:01 AM
    by Ummi Munaliza
    Teka-teki islamik...

    Started by faseh « 1 2 3 4 5 » Uji IQ

    99 Replies
    19825 Views
    Last post 16 May, 2011, 11:34:34 AM
    by Izzah0404
    Teka-teki Siri 2

    Started by Annalthafunnisa « 1 2 ... 23 24 » Uji IQ

    462 Replies
    63395 Views
    Last post 20 October, 2012, 10:13:50 PM
    by sonidoter89