Pelajar Terdedah kepada Bahan Khayal dan Lucah

Author Topic: Pelajar Terdedah kepada Bahan Khayal dan Lucah  (Read 3976 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Eyda Aam

  • *
  • Posts: 685
  • Wanita solehah adalah sebaik2 perhiasan duniawi
    • View Profile
Jawab #20 19 April, 2010, 11:33:30 PM
  • Publish Di FB
  • Salam,
    Baru menjadi guru ni , dah banyak cerita hal tentang perkara yang menakutkan itu.
    Ada yang sampai tertangkap oleh guru disiplin kerana berani membawa pil hayal ke sekolah.
    Mengalah ejen perisik jahat dalam cerita di tv. Pandai pula menyembunyikan benda-benda tu.
    Bila di soal , jawab selamba ja " saja nak try" ish. macm nak tampar rasanya.
    Tapi kadang2 kesian pulak. Kebanyakkan berlatarbelakangkan masalah keluarga.
    Kaunselor take over. Budak-budak macam ni memang kena kaunseling demi nak memperbetulkan
    kesalahan mereka. Masih muda , perjalanan masih jauh. Dah terjatuh ,jangan sampai tersungkur.
     Semoga ALLAH yang PENGASIH memberi petunjuk kepada mereka ke jalan yang benar.


    ALLAH sentiasa dekat dengan kita.

    mohdazri

    • *
    • Posts: 1063
      • View Profile
    Jawab #21 20 April, 2010, 11:07:45 AM
  • Publish Di FB
  • sape yg bersalah dalam hal ini tidak perlu untuk dibahaskan akan tetapi kita kene pikirkan bersama bagaimana nak mengatasi masalah gejala sosial dikalangan budak2 sekolah skng ni yang semakin parah.alangkah indah sekiranya kite semua hidup dengan perasaan bertuhan....
    http://www.kedaisauda.blogsopot.com

    manjasmile

    • *
    • Posts: 473
      • View Profile
    Jawab #22 20 April, 2010, 12:07:19 PM
  • Publish Di FB
  • saya rase yang paling terpenting adalah didikan agama.then, mind set minda anak2 oleh ibubapa. sebab sebelum anak2 tu kenal dunia luar, mereka akan memilih untuk mempercayai apa2 yang dikatakan oleh orang tuanya. kiranya bagaimana kedua orang tuanya menilai sesuatu perkara maka dengan acuan yang sama jugalah anak2 akan gunakan. so, kat sini orang tua kena ambil peluang nie untuk mencorak minda anak2 seblom anasir2 luar mengambil tempat.

    waridusham

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Jawab #23 20 April, 2010, 12:18:56 PM
  • Publish Di FB
  • saya menggambarkan dunia hari ini adalah dunia yang penuh dengan fitnah...saya rasa takut walaupun kita mendapat didikan agama,kita mempunyai pengetahuan agama,kita mahir al-qur'an,kita faham hadis,kita tahu halal dan haram..namun,dunia hari ini terlalu mencabar sehinggakan tidak ada yang dapat lari daripada menghadapi fitnah ini...umat islam tidak boleh leka sedikitpun dari mengingati ALLAH...Perlu sentiasa memperbaharui imannya..perlu menguatkan ketakwaannya..perlu mengenal diri..perlu mendidik jiwa..semoga ALLAH melindungi kita semua...menghadapi fitnah dunia...

    bungekasturi

    • *
    • Posts: 15
      • View Profile
    Jawab #24 16 October, 2011, 06:14:17 PM
  • Publish Di FB
  • :)
    kalau kita lihat sekarang bahan2 seperti ini sangat mudah didapati..even pelajar sekolah rendah pun dah terexpose dengan perkara2 seperti ini..jadi prevention and precautions are really important. cyber cafe perlu menghalang pelajar bawah umur masuk!WAJIB!..parents perlu selalu pantau gerak-geri anak mereka..n kepada belia2 sekalian, fikirla apa yang terbaik untuk masa depan anda..
    berbaktilah pada agama, bangsa dan negara..sentiasa ingat itu..
    insyaAllah Allh lindungi kita dari anasir2 buruk..
    wallahualam

    Munzir khan

    • *
    • Posts: 612
      • View Profile
    Jawab #25 16 October, 2011, 06:46:03 PM
  • Publish Di FB
  • SaLam,semuanya bermula bila masa anak perlu di tarbiah,masa anak ingin mengetahui tentang dunia.
    Ibubapa habiskan masa dengan intenet,sibuk menonton baywacth,akadami fantasia,bahala Malaysia,dan
    Sebagainya.Dan anak tengoklah ibubapanya terhibur dengan benda benda macam ni.jadi kat mana mereka
    Mula berlajar benda macam ni?dekat rumah dulu.baru try dekat luar.
     
    Hati hati dengan apa yang kamu kerjakan

    bugis_united

    • *
    • Posts: 21
    • "Usaha Iman & Amal"
      • View Profile
    Jawab #26 14 December, 2011, 04:03:41 PM
  • Publish Di FB
  •  :msya:
    semoga semua umat ialam kembali kepada perkara yg asas, usaha Rasulullah SAW telah ditinggalkan maka bukan stakat ini masalah yg menimpa, lebih byk lg masalah akan melanda, kembali kepada 1 fikir mcm mana Rasulullah fikir untuk satukan umat (risaukan umat) dengan melakukan satu tertib yang sama iaitu "DAKWAH ILALLAH"

    muhammad naim

    • *
    • Posts: 288
      • View Profile
    Jawab #27 24 August, 2012, 04:53:10 PM
  • Publish Di FB
  • Kepada kerajaan malaysia kena memandang serius hal ini. kerana 'google semua ada..  terkejut*
    berjuang atas nama Islam

    FlaiR

    • *
    • Posts: 157
    • Ingatlah Allah walau di mana ~
      • View Profile
    Jawab #28 24 August, 2012, 06:55:40 PM
  • Publish Di FB
  • ginilah dunia akhir zaman.  :'( menangiis
    kemuncak kemungkran & krosakan
    Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah, tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    1 Replies
    2597 Views
    Last post 21 September, 2008, 04:40:16 AM
    by Sheikh.engku
    19 Replies
    3664 Views
    Last post 25 May, 2013, 04:17:50 PM
    by Ana Tholibah
    0 Replies
    571 Views
    Last post 21 September, 2012, 11:55:16 PM
    by Si poret