* * * *
Halaqian
Ahli: 71967
Terkini: iltizam
Statistik
Kiriman: 274938
Topik: 14711

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 204
Jumlah: 205
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
Fakta - Jika Suka Makan Makanan Panas Sila Baca Ini [ares9] ulas : Terima kasih. Selalu sangat makan makanan panas & bakar. Tapi tahu hadis pasal jgn tiup air je. ...

[09:00:06 PM] miraegrapix: Terkini: Re: Suami Tertalu Menjaga Anak-anak (Particular tentang Anak)


[09:44:13 PM] hasin: slm


[09:46:40 PM] Amirah Eddie Ong: waalaikummussalam ustaz


[09:46:57 PM] Amirah Eddie Ong: ustaz, macammana ustaz dapat tulis salam macam tu?


[09:50:26 PM] hasin: tulis je s l m dekatkan


[09:50:47 PM] hasin: nak jawab salam tulis j s l m dekatkan


[09:51:08 PM] Saya Hamba:


[09:51:59 PM] Amirah Eddie Ong: slm


[09:52:19 PM] Amirah Eddie Ong: owh..alhamdulillah jadi..terima kasih ustaz..


[09:52:25 PM] Amirah Eddie Ong: senyum*


[09:52:32 PM] hasin: sama2


[09:53:47 PM] Amirah Eddie Ong: ustaz, sejak kebelakangan ni banyak kes bunuh diri ustaz..semua dekat2 je dengan tempat saya tinggal


[09:55:09 PM] hasin: dosa besar tu..


[09:55:59 PM] hasin: awak kenal ke orang tu?


[09:56:26 PM] Amirah Eddie Ong: kan ustaz...dalam masa 2 minggu dah ada 2 kes..


[09:56:58 PM] Amirah Eddie Ong: yang sorang tu saya kenal, satu kg, lelaki ustaz, kecewa dengan cinta


[09:57:49 PM] hasin: islam ke?


[09:57:56 PM] Amirah Eddie Ong: baru tadi, dlm kawasan melaka juga, perempuan, bakar diri, satu kg dengan pensyarah saya pula


[09:58:11 PM] Amirah Eddie Ong: ya ustaz, dua2 kes ni Islam..


[09:58:34 PM] hasin: yang perempuan tu kes apa?


[10:00:31 PM] Amirah Eddie Ong: perempuan dah ada gangguan jiwa beberapa tahun lepas, dia mula ada gangguan jiwa pun sebab cinta jga ustaz, putus tunang..


[10:01:06 PM] Amirah Eddie Ong: malam tadi pkul dua dia bakar diri dalam kereta, sebelum tu ada tinggal nota, kata dia nak bakar iblis..


[10:01:29 PM] Amirah Eddie Ong: dia kata iblis tu diri dia..


[10:02:21 PM] hasin: keluarga dia tak hantar hospital jiwa ke?


[10:03:31 PM] Amirah Eddie Ong: dah mcm2 usaha..tak menjadi..tekanan dia dah teruk agaknya..


[10:04:00 PM] Amirah Eddie Ong: ustaz, mcmmana kalau masa dia bunuh diri tu dia gila ustaz? apa hukumnya?


[10:04:53 PM] hasin: orang gila tak ada hukum, tak berdosa


[10:12:40 PM] Amirah Eddie Ong: ok ustaz, hmm lagi satu ustaz, waktu kes tu berlaku, mereka sebarkan gambar orang tu, mcm kes lelaki kg saya tu, orang sebar gambar dia gantung diri..


[10:12:52 PM] Amirah Eddie Ong: tak boleh kan ustaz mcam tu?


[10:18:02 PM] hasin: apa tujuan sebar gambar tu?


[10:18:55 PM] hasin: gambar2 yang menakutkan tak perlu disebarkan


[10:20:00 PM] Amirah Eddie Ong: hmm..boleh dikira berdosa sebb mengaibkan ke ustaz?


[10:21:39 PM] hasin: ya


[10:21:57 PM] Amirah Eddie Ong: ok, terima kasih ustaz..


[10:22:04 PM] hasin: sama2


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 221
JUMAAT adalah hari yang unik dan istimewa di kalangan umat Islam. Kemunculan sinar mentari penghulu segala hari itu sewajarnya dimanfaatkan sepenuhnya dalam usaha meraih keberkatan... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
MANUSIA mempunyai dua tugas utama sebagai hamba dan khalifah Allah SWT. Bagaimanapun, Allah SWT dengan kasih sayangnya tidak membiarkan hamba-Nya yang beriman dalam ... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 221
Last 5 Shouts:

 

talibarut

Today at 03:20:54 PM
Salam Lembaran..mugaan syawal yg diberkati ..hendakNya
 

fitrinurhelmi

31 July, 2015, 04:37:58 PM
salam perkenalan;-)
 

Waris Gunung Ledang

30 July, 2015, 03:44:52 PM
I'm proud to be a muslimah...
 

Esha

29 July, 2015, 01:05:15 PM
assalamualaikum :-)
 

Esha

29 July, 2015, 01:04:51 PM
:-)

Show 50 latest