* * *
Halaqian
Ahli: 69958
Terkini: Sharifah Nasir
Statistik
Kiriman: 272377
Topik: 14308

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 5
Tetamu: 264
Jumlah: 269

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
CIMB8601747915
MBANK563019228995

FEB 2014 RM773.94
Cerpen Sedih Seorang Suami [ainarohani] ulas : Cerpen sedih seorang suami....ada juga si isteri yg mengalami nasib yang sebegitu....sama-sama ke...
Cerpen Sedih Seorang Suami [Liea Alex] ulas : hhmmm.. nak mencelah...ikutkan...isteri pon bekerja...habis..duit isteri buat apa?...kalu x boleh...
Kisah bekas nasi goreng Amira [yatis] ulas : Terima kasih atas perkongsian cerita. Memang sedih tak sangka di waktu ini masih ada insan yang t...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[09:28:46 PM] Saya Hamba: [09:28:21 PM] msa: ya....sebab tumbuhan sentiasa bertasbih kepada Allah.... dengan bahasanya yang tidak kita dengari dan fahami   <<<---


[09:28:48 PM] Saya Hamba: huh


[09:28:54 PM] msa: ambe yang manusia ni pun sangat sedikit bertasbih kepada Allah....huhuu


[09:30:01 PM] Saya Hamba: (17:44)  Langit yg tujuh, bumi & semua yg ada di dalamnya bertasbih kpd Allah. & tak ada suatupun melainkan bertasbih dgn memuji-Nya, tetapi kamu sekalian tidak mengerti tasbih mrk. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyantun lagi Maha Pengampun.


[09:30:14 PM] Saya Hamba: [09:28:54 PM] msa: ambe yang manusia ni pun sangat sedikit bertasbih kepada Allah....huhuu   <---wow ... hebat tuh


[09:30:18 PM] msa: ambe sedikit ragu2 dengan amalan2 yang dilakukan ketika ziarah kubur....sebab ambe tak tahu


[09:30:34 PM] hasin: sebab itu ada orang yang letak pokok atas kubur.. ada letak batu sungai


[09:30:43 PM] Saya Hamba: dapek yg sedikit tu hebat ler


[09:30:47 PM] Saya Hamba: wow


[09:30:50 PM] msa: batu pun sentiasa bertasbih


[09:31:04 PM] Saya Hamba: iklan dari depa nie lagi lasat la ... menepati Quran dan Hadis ler


[09:31:14 PM] Saya Hamba: mesti lazat hidup mereka nih


[09:31:23 PM] Saya Hamba: iman kan lazat


[09:31:40 PM] msa: ustaz hasin.... tau kisah rabiatul adawiyah tak?


[09:32:01 PM] Saya Hamba: perempuan yg tak kawin tu ker


[09:32:09 PM] hasin: tau sikit2


[09:32:18 PM] Saya Hamba: yg pabila lelaki pi melamar ...diberi jawapan powerr punya tuh


[09:32:25 PM] hasin: hasan basri melamarnya


[09:32:34 PM] hasin: tapi dia menolak


[09:32:43 PM] msa: sikit2 je ke? :sedihnya:... ambe tak tahu kisahnya....tak pernah baca sebab banyak versi...sakit kepala baca...


[09:32:44 PM] Saya Hamba: perghhh ... dia kato apa wehh


[09:33:00 PM] Saya Hamba: cerr bace versin hasin basri


[09:33:03 PM] msa: haaa...baru nak tanya dia hidup sezaman dengan siapa....oooo hasan basri


[09:33:36 PM] msa: ambe baca kisah dia masa sekolah dulu... tu pun baca tak habis


[09:33:43 PM] Saya Hamba: woiii jangan cerita pasai jodoh ... opsss ... ustaz hasin basri takpe ... layak


[09:33:53 PM] msa: sudah2 la tu pah SH...


[09:34:08 PM] msa: serabut betul la


[09:34:20 PM] msa: ok la...minta diri...takde mood


[09:34:39 PM] Saya Hamba: “Apakah seseorang yang gelisah terhadap keempat pertanyaan seperti itu membutuhkan suami atau mau menghabiskan waktunya hanya untuk memilih suami?”


[09:35:00 PM] Saya Hamba: “Apakah seseorang yang gelisah terhadap keempat pertanyaan seperti itu membutuhkan suami atau mau menghabiskan waktunya hanya untuk memilih suami?” -- Rabiatul Adawiyah


[09:36:49 PM] hasin: drama arab tentang rabiatul adawiyah tak sampai ke negara kita ke?


[09:43:24 PM] Saya Hamba: ttp://www.youtube.com/watch?v=atXLFQCwYHk   <---- mesti ustaz hasin basri mengatakan pasai drama nie 


[09:43:45 PM] Saya Hamba: uihh berkat wali Allah kat cb nie ... ado nie ha ... online plak tuh


[09:48:00 PM] Saya Hamba: ttp://www.youtube.com/watch?v=hzPHWCx4WJs


[09:49:55 PM] hasin: oo.. dah ada dalam youtube.. syukran pak SH


Topik Terkini Board Jwb P. Akhir
xx Topap Skor A 6 bulan cuma rm 80! Hebahan 0 fufu
xx KHIDMAT KAWALAN SERANGGA DAN ANAI-ANAI Hebahan 1 iskandarzulkarnainshah
xx PETUA UNTUK MENGHALANG ANAI-ANAI MEMBIAK Petua 21 iskandarzulkarnainshah
xx Salam Ta'arruf 08 Pentadbiran 4362 iskandarzulkarnainshah
xx (Geletek) Tidur Masa Khutbah Khutbah 2 msa
xx Warna-Warni -Foto- Pondok Tahfiz 3 alhaudhie
xx Najis Mula Disuntik ke Tubuh Umat Islam Sejak dari Lahir? Dunia Islam 50 Abg Ngoh
xx Bolehkah melakukan perbuatan berlebih-lebihan dalam memuji dan me... Akhlaq 2 Irsyadiirfani
xx Status Kedudukan Sifat 20 Aqeedah 84 SeliparBuruk
xx Selamat, Sihat, Berjaya dan BENAR Aqeedah 103 SeliparBuruk
xx Anak Istimewa - Hyperactive Pendidikan 40 ainarohani
question Menjadi Fasilitator? Kaunseling 0 Syuhada [Awan]
xx Mutiara Kata Hari Ini... Mutiara Kata 2064 Princess_ain
xx Wajib Baca Sebelum Nikah Kekeluargaan 2 Ana Tholibah
xx CUBA TEKA.. Ilmiah~Lucu 1 Ana Tholibah
xx Mohon tmpt2 kelas bahasa arab di lembah klang B. Arab 2 kasba
xx DIMANA TEMPAT RAWATAN SAWAN DAN DADAH? Kaunseling 1 acit
xx Kongsikan Bahan Bacaan Anda Hari ini. Review Buku 13 ansarul_haqq
xx Kurang Keyakinan, Risau Masa Hadapan Luahan Hati 4 Ixora_skru
xx Kemusykilan Aurat dengan Saudara Mara Muslimah 24 amru
xx Istikharah Soal Jawab 3 amru
xx Sebgai permulaan Penuntut Ilmu Hadith hndaklah brmula dgn Hadith... Al-Hadeeth 2 amru
xx Ayuh ramai2 block Wahabi Puteri Nur Dayana di Facebook. Luahan Hati 2 ansarul_haqq
xx hak gaji pencen Pentadbiran 2 amru
xx Siapa Jadikan Allah? Aqeedah 58 amru
xx Cara mudah dan jimat bawa bekal makan masa HAJI dan UMRAH Hebahan 0 salemabdkhalid
xx Mendengar bacaan Al-Quran Al-Quran 2 ansarul_haqq
xx Aku Wanita dan Aku Suka Wanita Luahan Hati 23 ammira
question Mendengar bacaan Al-Quran Soal Jawab 0 muzlina
xx Ayat Al-Quran hari ini... Al-Quran 319 muzlina
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 170

The orphans of Agent Orange

Fifty years on, children suffer from the horrific effects of America’s use of chemical weapons during the Vietnam War http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Cerpen Sedih Seorang Suami

Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dgn berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak Rm30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat.. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

'Set Off' Hutang Dengan Servis

Ustaz katalah ada seorang berhutang dengan saya sebanyak RM 12,000 tanpa sebarang faedah, dan berjanji akan membayarnya dalam masa 1 tahun, iaitu RM 1,000 setiap bulan. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Teknik Pemprosesan Pembenihan Awan

Kemarau dijangka berpanjangan hingga April 2014, hampir 4 bulan dijangka Malaysia alami kemarau http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 170
Last 10 Shouts:

 

Princess_ain

Hari ini pada 12:13:17 AM
ZIKIRULLAH HARI JUMA'AT:LA ILA HAILLALLAH.. 1000KALI
 

Princess_ain

Semalam pada 12:05:58 AM
ZIKIRULLAH HARI KHAMIS:
SUBHANALLAH HIL 'ADZIM..
SUBHANALLAH WABIHAMDIHI..
1000 KALI..
 

Princess_ain

16 April, 2014, 09:54:14 PM
LIMA(5) JAMBATAN HIDUP:
Jambatan terpendek:putus asa
Jambatan terpanjang:Pengharapan
Jambatan Terkuat:Iman
Jambatan Termahal:Pengorbanan
Jambatan terindah:Kasih Sayang...
 

Sun Shine

16 April, 2014, 09:41:36 AM
Assalamualaikum

Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini. =)
 

Princess_ain

15 April, 2014, 10:12:48 PM
   Jujur itu d'hati,memang sukar d'bukti,andai ia tidak dimliki,entah apalah erti..Hanya membuat pedih hati..Jujur bukan sekadar untuk menjaga Hati,Ia umpama azimat penguat Iman d'hati..,Jika jujur d'pandang sepi..Hilanglah percaya pengikat hati...
 

SilentMujahidah

15 April, 2014, 08:30:25 PM
Assalammualaikum semua
 

amru

15 April, 2014, 07:49:06 PM
Sesiapa di Utara malaysia, yang ada masalah Kronik, boleh call 0196313202
Mereka ada di Bandar Baru, dari sekarang hingga jumaat

inshaAllaah
 

ansarul_haqq

14 April, 2014, 11:38:36 AM
 قال عنها أحد السلف الصالح : (إننا في سعادة، لو علم بها الملوك لجادلونا عليها بالسيوف) !
 

amru

13 April, 2014, 12:15:48 PM
Maksud Lakum Dinukum Waliyadiin

adalah lebih baik menjaga diri masing masing, sesuai Peringatan Allah

Wahai orang beriman, Peliharalah dirimu dan juga ahli keluarga serta kaum kerabat kamu, daripada siksa api neraka

Fahamilah ya

Jangan keluh kesah dengan luaran diri mu, serta orang lain,
 

amru

12 April, 2014, 05:31:58 PM
-syahaadah-
Zikir paling Tinggi

nafikan selain Allah, yang layak sebagai Tuhan Yang ESA
Allahu ahad

tidak mengapa, kepada sesiapa yang tidak mahu kepada Islam

Lakum Dinukum Waliyaadin

Show 50 latest