* * * *
Halaqian
Ahli: 71237
Terkini: jaya.jagannath.71
Statistik
Kiriman: 273148
Topik: 14512

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 4
Tetamu: 271
Jumlah: 275
Melayu Belum Tonjol Nilai Islam Tulen [Fakir Billah] ulas :   Merendah diri itu menjadikan diri tenang.  Tonjol diri nampak  bonjol.

[11:43:21 AM] SeliparBuruk: jarum2 jahat..ambil pendekatan undang2 mcm kat sweden tu.


[11:43:34 AM] SeliparBuruk: agenda pluralisme


[11:43:50 AM] elsanxs: sedangkan omputih pun ada rotan anak


[11:45:48 AM] SeliparBuruk: semua nk bawak kepada anak kurang didik...maka nyatalah dan jadilah seperti satu hadith rasulullah SAW,akhir zaman,tanda kiamat makin hampir, 'Hamba melahirkan Tuannya..


[11:45:58 AM] Mei: berbuih mulut nak nasiaht anak kalau ikut gaya sweeden tu


[11:46:06 AM] Mei: last2 anak hantar rumah keluaraga angkat


[11:46:10 AM] Mei: pisahkan dari ibu bapa


[11:46:28 AM] Mei: ntah apa2 le pemikiran diaorang nih


[11:46:45 AM] SeliparBuruk: ibubapa dipijak2 kepala,naik tocang anak, ibubapa jadi hamba kepada anak2nya...perhatikan...perhatikan..


[11:48:49 AM] SeliparBuruk: kecik2 bagai menatang minyak yg penuh anak dijagai,dah besar anak, ibubapa di jadikan seperti hamba...tlg buat tu,tlg buat ni memenuhi keperluan keduniaan anak,anak2 memperhambakan ibubapanya secara sedar atau tidak..


[11:50:13 AM] SeliparBuruk: Jelas,terang lg bersuluh dah sekarang ni akan hadith Rasulullah SAW ,difahami secara literally hatta laterally..


[11:50:17 AM] SeliparBuruk: Wallahu'alam.


[11:51:08 AM] elsanxs: lateral tu ape


[11:51:10 AM] SeliparBuruk: mudahan Allah tidak jadikan kita begitu..aaamiin Allahumma aamiin...mintajauh ya Allah...


[11:51:21 AM] elsanxs: ameen


[11:51:27 AM] SeliparBuruk: lateral secara hikmahnya,secara tersiratnya...


[11:51:39 AM] elsanxs: tingat pulak ameen anak kakak =;8)


[11:51:57 AM] elsanxs: alhamdulillah masuk tahfiz. dapat tawaran mrsm kemudian pun tolak


[11:52:12 AM] elsanxs: kalo tak kemain tanak masuk tahfiz nak kejar mrsm


[11:54:49 AM] Mei: Alhamdulilah


[11:54:55 AM] Mei: tahfiz mana els?


[11:55:13 AM] elsanxs: tahfiz lenggong


[11:55:22 AM] elsanxs: siap ade ekon tu.. baru lagi skolahnye


[11:56:27 AM] Mei: swasta ke


[11:56:34 AM] Mei: umur berapa masuk situ


[11:57:53 AM] elsanxs: skang form 1


[11:58:14 AM] elsanxs: kerajaan kalo tak silap. hari tu inteviu kerajaan negeri nye


[11:58:52 AM] SeliparBuruk: bwh seliaan maip?


[11:59:01 AM] elsanxs: tak pasti pulak


[11:59:16 AM] elsanxs: macam bes je dengor sminggu skali ade kelas swimming


[12:00:33 PM] SeliparBuruk: anak buah saye masuk Sekolah Agama majlis Agama Islam Wilayah persekutruan..bawah seliaan MAIWP..jabatan mufti ..Alhamdulillah.


[12:00:51 PM] SeliparBuruk: tengok sillibus, ermm..tough.


[12:02:10 PM] elsanxs: owh..


[12:03:58 PM] SeliparBuruk: pack smpi malam jadual harian..


[12:12:04 PM] SeliparBuruk: tak gi lunch?


Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 244
Ramadan mendidik kita menjaga perkataan, termasuklah antara pasangan suami isteri. Ada orang yang memelihara lidahnya dari memaki orang lain, tetapi tidak kepada isterinya... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Ada beberapa anggapan, pegangan dan salah sangka tentang puasa dalam kalangan masyarakat. Mereka menganggap batal atau kurang pahala beberapa perbuatan tertentu... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 244
Last 5 Shouts:

 

Amirah Eddie Ong

Today at 11:49:02 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

Amirah Eddie Ong

Today at 11:47:35 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

ainarohani

22 January, 2015, 09:06:48 AM
Redha pada ketentuan dan ujianNYA menjadikan kita lebih tenang dan kuat.Usah menyalahkan takdir yang tak selari dengan keinginan,tapi berbaik sangkalah selalu dengan takdirNYA..ketentuanNYA adalah yang terbaik.teruskan berusaha,ikhtiar dan bertawakkal..berdoalah..berdoa dengan setulus hati.
 

Jiwaresah

19 January, 2015, 09:56:09 AM
Fikirkan cara untuk nak memajukan ekonomi orang islam diMalaysia.
 

Yuzie

15 January, 2015, 12:51:15 PM
Ada 1 perkara yang boleh khianti akal dan ilmu iaitu NAFSU SYAHWAT

Show 50 latest