* * *
Halaqian
Ahli: 70886
Terkini: adhwa kirana
Statistik
Kiriman: 271307
Topik: 14306

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 103
Jumlah: 104
9 Sebab Hati Tidak Bahagia [qaniah] ulas : Astaghfirullah, bila hati byk penyakit, agak susah nak bersihkan. Tp dgn istiqamah, insyaAllah ha...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Khalifah tariq, merujuk kepada soalan anda tu, sila baca semula artikel di atas sampai hadam.... ...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [khalifah tariq] ulas : Jadi, bagaimanakah keadaan sepatutnya bagi remaja yang sedang bercinta? Adakah dia perlu memutusk...

[10:54:17 PM] Fakir Billah: Kita ini ada, tetapi ada tak sungguh.


[10:54:47 PM] Fakir Billah: Sesungguhnya dia ( Allah ) yang tempuh setiap gerak dan diam pada setiap makluk.


[10:55:37 PM] Fakir Billah: Bagaimana ketika solat... ketika itu meletak kita solat adalah kafir dan meletak Allah yang solat adalah kufur.


[10:56:43 PM] Fakir Billah: Dengan Allah tidak boleh bercerai malah tidak boleh bersekutu dalam maksud faham ahli sunnah wal jamaah.


[10:57:14 PM] Fakir Billah: Bagaimana nak laksanakan perlakuan itu. mestilah ada cara atau kaedah atau petua ilmu.


[10:59:19 PM] maliki: ye


[11:00:14 PM] Fakir Billah: Zaman Nabi ada ler Nabi, tetapi zaman kita ini hanya pengetahuan yang menjadi petua untuk difahami.


[11:01:21 PM] Fakir Billah: Sebab itulah fardu Ain ( nyata Tuhan yang tidak nyata ) menjadi wajib bagi setiap lekaki dan wanita yang mukallaf ( baligh )


[11:02:01 PM] Fakir Billah: Kalimah penyaksian bukan hanya terhenti pada keterangan dibaca dengan perkataan dan sebutan.


[11:02:52 PM] Fakir Billah: Kita bukan burung kakak tua, pandai mengejek, Kalau setakat baca balik kata-kata Tuhan seperti MENGEJEK Tuhan.


[11:03:32 PM] Fakir Billah: Amal atau perbuatan mestilah diketahui.


[11:04:27 PM] Fakir Billah: Untuk menlaksanakan amal supaya tidaklah hanya syok perasan dengan mengelamun pahala, syurga tetapi ampunya pahala dan syurga tidak diketahui.


[11:05:20 PM] Fakir Billah: Amal kerana Allah dan BUKAN kerana sesuatu seawal di tapak kalimah penyaksian.


[11:05:53 PM] Fakir Billah: Solat ialah tiang, tanpa tapak kes naya tiang yang hendak didirikan itu menjadi sia-sia.


[11:06:58 PM] Fakir Billah: Kalimah ialah kata-kata Allah sebagai pengajaran, peringatan, teguran dan amaran bagi setiap individu.


[11:07:36 PM] Fakir Billah: Bukan hanya dibaca Al Quran itu, mesti beramal dengan setiap ayatNYA.


[11:07:54 PM] Fakir Billah: Berlindung dengan Allah bukan hanya dibaca.


[11:08:27 PM] Fakir Billah: Perlindungan Allah yang setiap saat perlu diketahui hadirNya yang dilalui dalam perjalanan kehidupan ini.


[11:09:13 PM] Fakir Billah: Sia-sialah kalau hanya syok perasan dengan mengelamun tanpa bagi ada Allah pada setiap saat.


[11:09:30 PM] Fakir Billah: Saat hanya ada 2 yakni suka dan duka.


[11:09:44 PM] Fakir Billah: Atau waktu senang dan susah.


[11:10:20 PM] Fakir Billah: Di Waktu senang bukan senang untuk mengadakan diri Allah kerana cuba Tuhan berlaku di situ.


[11:11:17 PM] Fakir Billah: Di waktu susah, fikiran jadi buntu, mulalah mencari Tuhan untuk mengadu atau mencelaNYA.


[11:11:42 PM] Fakir Billah: Di waktu susah mudah ingat Tuhan sket.


[11:12:24 PM] Fakir Billah: Sebaiknya di setiap kerja buat bagi ada Tuhan walau dimana, diketika dan apa jua keadaa,


[11:13:07 PM] Fakir Billah: Walau sedang menaip, sedang berjalan, sedang apa pun. Kerana Allah sedang bagi kita semasa itu.


[11:13:51 PM] Fakir Billah: Kita cuma bagi ada Dia sahaja dan bukan sahaja-sahaja, sebab bukan ada lain kuasa pun yang berkuasa.


[11:13:57 PM] maliki: naam


[11:14:46 PM] Fakir Billah: Diri kita bukan guna bateri, solar atau tenaga eletrik.


[11:15:02 PM] Fakir Billah: Tenaga atau kuasa daripadaNYA.


[11:15:49 PM] Fakir Billah: Kita boleh melihat, mendengar, berfikir sesudah berlaku faklamNYa yakni bertempuh dengan kuasa yang diperlihatkan.


[11:16:12 PM] Fakir Billah: Itlah serba sedikit kupasan untuk perihal maksud berlindung dengan Allah.


[11:17:37 PM] Fakir Billah: Nak komen nak cangah silakanlah tidak ada salah, kita hanya bincang bab yang bodoh-bodoh belaka kerana fitrah kita ini bukan pandai.


[12:06:14 AM] Saya Hamba:


[02:53:34 AM] Saya Hamba:


Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 337

Teknik Pemprosesan Pembenihan Awan

Kemarau dijangka berpanjangan hingga April 2014, hampir 4 bulan dijangka Malaysia alami kemarau http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Eksekutif muda bankrap

Dalam satu laporan dan statistik dikeluarkan Jabatan Insolvensi Malaysia, hampir 45,000 individu yang berumur di bawah 35 tahun di negara ini diisytiharkan muflis sejak tiga tahun lalu http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 337
Last 10 Shouts:

 

maliki

23 October, 2014, 10:55:29 AM
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
 

khalifah tariq

18 October, 2014, 06:59:08 PM
Carilah.. Sesungguhnya Allah berada dimana2 sahaja..
 

Hawa21

12 October, 2014, 04:19:23 PM
Sabar2... kat rumah Allah pun berani ae.. lupa pada Maha Melihat di atas kot..
 

maliki

12 October, 2014, 02:09:31 PM
Dalam HP note3 tu banyak data2 penting,takut tersimpan no akaun bank je.gamba2 lagi.
tawakal jelah.
Baru hilang HP dah sedih macam ni
:'(
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:37:19 PM
aku nk bantu,, tp aku soh bini aku bantu nak? if nak, pm ler,, nnt aku tanye org umah aku..ok x erynda...
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:32:27 PM
sbb ko sengal, tu sbb org kate ko pelik..manja sgt plak..hahahaaa
 

Hawa21

11 October, 2014, 10:07:03 AM
Assalammualaikum...mencari zauj untk diri sndri...
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:59 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam

Show 50 latest