* * * *
Halaqian
Ahli: 73176
Terkini: ElhamDanish
Statistik
Kiriman: 277594
Topik: 15085

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 130
Jumlah: 131
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[09:34:38 PM] Gautham: syeikh itu ahli zikir


[09:34:54 PM] Gautham: jika belum tahu, tanya lah ahli zikir


[09:35:10 PM] Gautham: wali wali Allah, tiada kegusaran


[09:37:53 PM] Gautham: sebab tu guru mesti ada akhlak alquran


[09:37:58 PM] hasin: ahli zikir tu yang macamana tuan?


[09:39:09 PM] Gautham: ahli zikir dah lalui iman, islam, ihsan, berakhlak alquran, itulah nak kenal kita kena baca alquran


[09:40:05 PM] Gautham: tak terlibat bidaah


[09:41:04 PM] hasin: zikir untuk mengubat penyakit boleh tak?


[09:41:05 PM] Gautham: apa yg abubakar siddiq, umar alkhattab, osman affan dan ali abi talib, lakukan itu sunnah, bukan bidaah


[09:42:27 PM] Gautham: -syahaadah- maksud Allah yang Menyihatkan, meng afiatkan, tu adanya qunut subuh


[09:44:22 PM] Gautham: bila nabi beritahu, amalkan dulu islam kamu, agar iman masuk ke hati


[09:45:03 PM] Gautham: setiap amal ibadah yang dilakukan dgn ikhls akan menepis segala penyakit, lihat sahabat itu sebagai contoh


[09:45:47 PM] Gautham: sirah nabi, kisah para sahabt, selalu di bayankan dalam tabligh


[09:46:54 PM] Gautham: kena banyakkan meng ingat dan membaca -syahaadah-


[09:47:41 PM] Gautham: nafi kan selain Allah tiada kuasa, hanya Allah Maha Kuasa


[09:48:14 PM] Gautham: itu yg ulamak katakan, awwaludin makrifatulloh


[09:48:45 PM] Gautham: sekarang zaman lidah mendahului amal


[09:49:12 PM] Gautham: tu ada FB, tweet, instagram, dan sebagainya


[09:49:39 PM] Gautham: termasuk whassup


[09:50:00 PM] Gautham: pengikut iblis


[09:51:55 PM] Gautham: patut akhir kalam ialah Allah, tapi yg tersohor pun mati di hospital, siapa yang dia hadap waktu akhirnya


[09:52:27 PM] Munzir khan:  


[09:53:42 PM] Gautham: kita pun boleh menyampaikan, -syahaadah- tapi, dapat idak hidupkan hati mengingat


[09:55:10 PM] Gautham: jangan perasan, pandai menyebut, selepas amal, sampaikanlah


[09:56:20 PM] Gautham: Allah perentah, tetapi Allah beritahu bila kita baca AlQuran, tak pedulikan pelajarannya, Allah hantarkan syaitan syaitan, lama lama jadi kawan karib


[09:57:00 PM] Gautham: tak ambil pelajaran itu seperti, terlibat, melibatkan dgn bidaah


[09:57:41 PM] Gautham: begitu maksud Islam itu Tinggi


[09:57:59 PM] Gautham: Sucinya perlu kita jaga


[09:58:43 PM] Gautham: begitu juga maksud, Ulamak Pewaris nabi


[11:53:38 PM] Saya Hamba:


[12:43:51 AM] Saya Hamba: Terkini: Re: Cinta 'Monkey'


[02:49:58 AM] FilaAmin: Terkini: Re: XPAX Turbo


[02:55:25 AM] ElhamDanish: Terkini: Re: XPAX Turbo


[03:43:11 AM] AhmadFakri: Terkini: Re: XPAX Turbo


[03:46:41 AM] AhmadFakri: Terkini: Re: XPAX Turbo


Last 5 Shouts:

 

auni bukhaira

22 September, 2016, 01:42:32 PM
Assalamualaikum

 =)
 

I am the warrior

18 September, 2016, 01:08:28 PM
Is anybody there for me?? If no,it's okay..If I'm alone,it's okay..Because,I never be alone because Allah..Always by my side..I,m always walking away from Him,but,He never away from me..I always forget Him,but He always forgive  me as His humble and innocent slave...Take care guys!
 

is2

14 September, 2016, 02:10:43 PM
:)
 

maliki

09 September, 2016, 12:18:44 PM
.:
Ceramah Habib Rizieq:
"Islam adalah agama perdamaian tapi bukan berarti pasrah pada kesesatan, islam adalah agama kelembutan tapi bukan berarti diam terhadap penistaan dan penodaan agama"

Al Habib Muhammad Rizieq
 

maliki

09 September, 2016, 12:16:17 PM
.:
Wanita tarim merahsiakan nama mereka kerana tidak mahu lelaki ajnabi menyebut nama mereka .

Bagi mereka , nama mereka adalah " Aurat " juga .

SUBHANALLAH akhlak mereka sangat cantik ,

Cemburu sgt..
Itulah akhlak wanita tarim...

Show 50 latest