* * *
Halaqian
Ahli: 70692
Terkini: mamnoon
Statistik
Kiriman: 272495
Topik: 14488

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 4
Tetamu: 330
Jumlah: 334

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[04:16:20 PM] Nur Jasmin: kalau yang amalnya tak diterima Allah swt. berdepan lah dengan malaikat mungkar dan nakir. 


[04:16:43 PM] Nur Jasmin: sampai hari kiamat


[04:17:58 PM] Nur Jasmin: pun tak sunyi juga...


[04:18:47 PM] Nur Jasmin: dihitung amalan...tercari2 saudara yang berhutang


[04:19:02 PM] Nur Jasmin: sampai dititan sirat...


[04:19:10 PM] Nur Jasmin: pun tak sunyi juga...


[04:21:36 PM] Nur Jasmin: sampailah ditentukan syurga dan neraka. pun tak sunyi juga


[04:22:24 PM] Nur Jasmin: di syuga penuh dengan zikir dan sewaktu dengannya dan di neraka penuh dengan seksaan dan sewaktu dengannya.


[04:22:56 PM] Nur Jasmin: di sini je sunyi kejap. :ketawa:


[04:30:24 PM] Nur Jasmin: maafkan saya kalau ada yang terasa hati dengan saya. 


[04:49:27 PM] elsanxs:


[05:40:41 PM] Nur Jasmin: comelnyer..


[05:57:09 PM] elsanxs: jasmin tak balik lagi ke


[05:58:05 PM] Nur Jasmin: nak balik nie tengah cari tentang ayah.cara yang bagaimana untuk ambil hati ayah dan jaga ayah


[05:58:43 PM] Nur Jasmin: jasmin ni dari sek.men. tak tinggal gan parent.jadi...tak berapa mesra alam


[06:02:52 PM] Nur Jasmin: ni nak menimba ilmu nie..^_^


[06:07:33 PM] elsanxs: ooo


[06:51:17 PM] althoful nisa: Salam..nak Tanya, apa hukum buat majlis dengan pakai maskqeurade mcm pakai topeng muka tu?Apa sejarahnya?mhn pndagan mmbina.


[08:57:56 PM] al-baab: masquarede tu di sukai oleh parti parti orang kafir, agar tak cam wajah berbuat apa saja dalam parti


[08:58:11 PM] al-baab: nabi saw pesan, jangan tiru lah


[09:00:45 PM] al-baab: semuga gathering berjalan lancar dan mendapat kemudahan dari Allah


[09:01:57 PM] al-baab: majlis yang di anjurkan dengan lillahi taala, ilmu, mendapat perlindungan malaikat


[09:04:40 PM] al-baab: jika kalian ada menuduh, mengeji, orang lain, silakan ya, memohon ampun dan maaf daripada manusia itu


[09:05:55 PM] al-baab: jika sesiapa rajin dan tahu menyebut ayat ayat AlQuran, tetapi tidak mengambil pelajarannya, sedarlah, Allah hantarkan syaitan syaitan kepada diri yang berkenaan


[09:06:59 PM] al-baab: sedarlah hendaknya, Kitab AlQuran itu menjadi petunjuk kepada yang hendak bertaqwa


[09:07:57 PM] al-baab: Kitab untuk memperbaiki diri, bukan guna untuk mengumpat, memfitnah lain orang


[09:09:02 PM] al-baab: sebab itu jika fahamlah, jika belum mengetahui, bertanyalah kepada golongan ahli zikir


[09:09:35 PM] al-baab: dan jika faham lah, jagalah sahaja dirimu, kamu tidak menangung dosa lain orang


[09:10:47 PM] al-baab: sampaikanlah kebenaran daripada Allah, jangan sembunyikan sepertimana pendita yahudi


[09:11:30 PM] al-baab: atau, jangan memandai mandai menafsir mutasyabihat, kecualilah Allah ada bersama mu


[09:13:41 PM] al-baab: jika pun Allah ada bersama mu, kamu lah yang akan bahagia


[09:14:25 PM] al-baab: jika selain Allah, bersama mu, mulalah kamu di uji dengan berbagai tipudaya, masalah tak henti henti


[09:15:00 PM] al-baab: inilah di pesan, sebutlah Allaah banyak banyak


[09:15:49 PM] al-baab: Ingat lah dan sebutlah Allah = setiap masa, semuga dapat mati berserah Allah


[09:27:33 PM] al-baab: jika ada persoalan atau masalah, silakan bertanya , inshaAllaah


Pages: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 337

Antara Arak dengan Tapai

Sembilu Kasih~menulis : Apa yang menarik sebagaimana yang telah ditetapkan dalam Islam ialah apabila arak ini telah bertukar ... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Celoteh untuk Pemudaku

fikri ~ menulis: Usahkan berdiskusi tentang masalah pemuda, kita biarkan mereka hanyut dengan dunia mereka dan kita dengan dunia kita ... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 337
Last 10 Shouts:

 

Norsahida Zulkefli

15 September, 2014, 09:35:35 AM
success not failure

ainaz

05 September, 2014, 04:51:08 PM
Kami di PruBsn Takaful menyediakan Plan Takaful Keluarga Komprehensif  mampu milik dalam 1 Akaun sahaja

1- Perlindungan Asas
2- Personal Accident
3-  Kad Perubatan
4- Simpanan/ Pelaburan
 
Untuk pertanyaan sila whatsapp 013 2479201, kami sedia membantu.
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 12:11:43 PM
 حيثما وجد التفرق كان مبعثه الهوى لأن أصل الإختلاف الإجتهادي لا يقتضي الفرقة والعداوة   "أ-د- عبدالله بن بيه"
 bilamana wujudnya perpecahan, penyebabnya adalah nafsu kerana asal khilaf itu ialah perkara ijtihadi ti
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 11:44:20 AM
Plant your land and wait for the rain and take care of your shrubs.
 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو

Show 50 latest