* * *
Halaqian
Ahli: 70607
Terkini: siti fatimah mohd shakri
Statistik
Kiriman: 272293
Topik: 14471

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 3
Tetamu: 301
Jumlah: 304

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[04:28:25 PM] al-baab: eeeh bila saya hukum?


[04:28:27 PM] Mei: patut ke


[04:28:59 PM] al-baab: Re: Status ibu dan bapa yang melahirkan anak tak sah taraf tetapi tidak berkahwin


[04:29:00 PM] pengguna forum: dah azan cukup2 lah tu. al baab jgn degil boleh tak. 


[04:29:04 PM] Mei: yang baru pun boleh panas dengan awak


[04:29:05 PM] Siapa Saya?: dah ler tu Kak Mei....


[04:29:09 PM] Mei: apatah lagi orang lama kat sini


[04:29:17 PM] pengguna forum: insya Allah panjang umur jumpa esok kembali


[04:29:18 PM] Siapa Saya?: biar jer la


[04:29:22 PM] Mei: hmm...


[04:29:24 PM] Siapa Saya?: solat asar pun nak masuk...


[04:29:29 PM] Mei: baik...


[04:29:36 PM] elsanxs: kalo bukan kat orang lain pun..nak tuju kat seseorang walopun takde niat,tak perlu kot panggilan camtu..


[04:29:44 PM] al-baab: ilmu8 lebih utama dari amal


[04:29:57 PM] Siapa Saya?: jangan luper yer


[04:30:12 PM] Siapa Saya?: ALlah akan tanya sejauh mana ilmu yang kamu pelajari tu diamalkan


[04:30:20 PM] al-baab: saya jahil tak kisahlah kalian nak tuduh apa pun


[04:30:42 PM] al-baab: teruskan ya, esok ke bila jumpa, teruskan


[04:30:56 PM] elsanxs: kat padang mahsyar duduk sebelah nabi SAW bukan ilmu tinggi ke rendah.. tapi akhlak


[04:31:03 PM] al-baab: sekadar di izin Allah


[04:31:11 PM] Siapa Saya?: okeh solat dulu -salam-


[04:31:46 PM] al-baab: kalo suka mengata orang tu akhlak lagumana ya elsanxs


[04:32:14 PM] al-baab: akhlak baik ialah perbaiki diri sendiri


[04:32:25 PM] al-baab: idaklah asyik menyalahkan lain orang


[04:32:48 PM] elsanxs: ok tok babab.. jom asar dulu


[05:02:11 PM] al-baab: dah solat, khusyuk depan Allah, takkan suka mnylahkan orang lian, awat yang kamu pi letakkan diri kamu dalam kemelut itu


[05:02:37 PM] al-baab: siapa yang tak mengerti, asyiklah tuduh orang lain


[05:02:52 PM] al-baab: tak bacakah, masalah menimpa diri akibat tangan sendiri


[05:03:25 PM] al-baab: tak boleh terima perkataan ini, kerana diri sudah ada benci


[05:03:46 PM] al-baab: sedangkan peringatan itu berguna kepada mukmin


[05:04:05 PM] al-baab: siapa yangt benar, siapa pula yang salah


[05:04:27 PM] al-baab: maaflah babun ni tak reti apa, cuba menasihati


[05:31:10 PM] ansarul_haqq: huh


[08:40:05 PM] ansarul_haqq: Terkini: Re: Hukum Jual Kucing


[09:00:25 PM] al-baab: Sabda Rasulullah s.a.w. " Bertuahlah orang yang sentiasa bekerja kuat untuk membetulkan diri sendiri,  daripada menyebut-nyebut keaiban orang lain"


Pages: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 337

Antara Arak dengan Tapai

Sembilu Kasih~menulis : Apa yang menarik sebagaimana yang telah ditetapkan dalam Islam ialah apabila arak ini telah bertukar ... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Celoteh untuk Pemudaku

fikri ~ menulis: Usahkan berdiskusi tentang masalah pemuda, kita biarkan mereka hanyut dengan dunia mereka dan kita dengan dunia kita ... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 337
Last 10 Shouts:

 

al-baab

Today at 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو
 

al-baab

19 August, 2014, 06:56:06 AM
khatam ilmu itu, sempurna Iman, Allah lebih di cintai melebihi selainnya, jadi tidaklah guru itu, menyalahi sunnah, dan tidaklah ia tidak beramal
 

ansarul_haqq

08 August, 2014, 09:25:17 PM
"Dari anas radiallahuanhu sedang ia melalui sekelompok kanak2, lalu dia memberikn salam kpd mereka, lalu berkata beginilah rasullullah melakukannya."muttafaqunalaih
setiap hadis atau tingkah laku nabi yg kita dengar,
lakukanlah
 

ansarul_haqq

06 August, 2014, 11:50:28 PM
Cemburu plak tengok orang beli kitab banyak2, kalau la ada sponser..kan2 ?
:senyum:
 

human

05 August, 2014, 05:05:48 AM
Allah lah yang pengampun & pecinta ( ghafur & wadud ) forgiven love

Show 50 latest