* * *
Halaqian
Ahli: 70582
Terkini: zanalina
Statistik
Kiriman: 272211
Topik: 14462

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 2
Tetamu: 209
Jumlah: 211

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[09:23:20 PM] al-baab: Banjir nabi nuh, zaman tu, cerita tu, ada dalam kitab bhagavadgita


[09:24:08 PM] al-baab: tetapi biasalah, bila cerita, ada tambahan, seloka, gurindam, untuk menambah nambah isinya


[09:25:05 PM] al-baab: sebab ini, ada dakwaan, nama Ahmad itu muncul dalam salah satu Veda hindu


[09:26:04 PM] al-baab: jika tahu lah, dewa dewi yang ada di kuil dan tokong tu, ramai darinya, jin islam


[09:27:32 PM] al-baab: dalam masjid jin, yang duduk lepak dalam masjid tu, termasuklah yg islam dan yang tak beragama


[09:27:43 PM] al-baab: masjid alam jin


[09:28:51 PM] al-baab: ada sami hindu di daerah banting, guru kami rawat, sakit kepalanya, selepas sebulan, masuk islam


[09:29:13 PM] al-baab: sebab waktu di buat sendiri rawatan, dia mohon sama tuan Allah


[09:30:15 PM] al-baab: hal begini tak elok di ceritakan, wlau boleh menjadi testimonial


[09:30:45 PM] al-baab: Akhlak Mulia peribadi muslim itu ialah, alat dakwah


[09:39:00 PM] al-baab: di pusat pousat rawatan di malaysia, sama sahaja, tiada cerita ketuhanan


[09:39:45 PM] al-baab: sebab tu ada bacaan rukyah, tak ingat juga pada Allah, masih berfikiran negatif, mengaduh sakit, dan sebagainya


[09:40:38 PM] al-baab: instead of mengaduh sakit, bisa terasa, alangkah lebih baik berfikiran positif memohon Allah, menghilangkan bisa dan kesakitan


[09:40:59 PM] al-baab: even kafirin juga menyatakan kuasa minda, be positive


[09:41:49 PM] al-baab: instead of mengeluh, bukankah lebih baik, ingat Allah, mohon hilangkan itu masalah


[09:42:34 PM] al-baab: iblis dah beritahu Allah, manusia akan lalai


[09:43:00 PM] al-baab: sebab manusia ni jenis suka berleka leka


[09:43:46 PM] al-baab: Allah dah nlarang Adam jangan makan buah larangan, iblis pujuk rayu Hawa, itulah menunjukkan leka dan lalainya manusia


[09:44:22 PM] al-baab: punca keluar dari syurga, turun ke bumi


[09:45:18 PM] al-baab: tetapi bila malaikat sangsi terhadap ciptaan manusia, Allah berikan Harut Marut, turun ke bumi, hidup di kalangan manusia


[09:45:26 PM] hasin: semoga hari berkabung memberi kesan kepada amalan kita setelah diingatkan dengan kematian


[09:46:28 PM] al-baab: tu acara permainan dunia


[09:47:36 PM] al-baab: kita tuduh wahabi, buang segala - mereka bila ada kematian, mandi kapan, solatkan, terus tanam


[09:48:12 PM] al-baab: masih panas mayit tersa waktu nak masuk liang lahat


[09:48:28 PM] al-baab: di baqiq


[09:49:25 PM] al-baab: jika dulu di tanjong kupang, tanam satu kubur semua agama, buat ritual masing masing


[09:49:49 PM] al-baab: lagi ramai


[09:58:18 PM] al-baab: Tarikh dan waktu terhempas: 4 Disember 1977, kira-kira jam 8.35 malam. Lokasi terhempas: Hutan paya bakau di Tanjung Kupang, Johor.  Jadual penerbangan: Pesawat dari Pulau Pinang menuju ke Singapura.  Angka korban: 100 mangsa (93 penumpang dan tujuh krew 


[09:59:59 PM] al-baab: yg ni pun internasional, tapi hanya singapura, sesuai waktu itu tidaklah seperti MH17


[10:50:32 PM] Saya Hamba: lawaks


[11:37:20 PM] al-baab: manusia mudah lupa - melayu mudah lupa, hi.hi.hi


[11:45:34 PM] al-baab: di tempat jatuhnya, itu ada jin berkeliaran masuk dalm roh bergentayangan


[11:46:15 PM] al-baab: ada yg berpakaian pramugari, le kata driver teksi


[12:19:27 PM] al-baab: Terkini: Re: Apakah Islam mempunyai cara pemerintahan tersendiri?


[12:48:02 PM] al-baab: Terkini: Re: Allah Itu Maha Hebat Kenapa Diciptakan Malaikat?


Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 169

Yahudi Asfahan Pengikut Dajjal

Rasulullah SAW. menjelaskan secara khusus bahwa Yahudi Isfahan ini memakai Al-Tayalisah (Selendang Persian) yang merupakan pakaiannya khas mereka... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Kesan Makan Maggi Lebih Bahaya Daripada Syabu

Di sebalik kesedapan dan keenakan mee segera yang mempunyai pelbagai perisa itu sebenarnya kurang sihat sekiranya dimakan dalam kuantiti yang banyak dan secara berterusan...

http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Kepantasan Malaikat Jibrail Terbang Berdasarkan Teori Fizik Moden

Ahli Fizik dari Mesir bernama DR. Mansour Hassab El Naby mengemukakan teori berdasarkan petunjuk Al Qur’an (Surah As Sajdah:5) kelajuan cahaya dapat dihitung dengan tepat sama dengan hasil pengukuran secara ilmu fizik modern.http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Bersediakah suami menanggung dosa isteri?

Kita biasa dengar seorang lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 169
Last 10 Shouts:

 

talibarut

Yesterday at 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو
 

al-baab

19 August, 2014, 06:56:06 AM
khatam ilmu itu, sempurna Iman, Allah lebih di cintai melebihi selainnya, jadi tidaklah guru itu, menyalahi sunnah, dan tidaklah ia tidak beramal
 

ansarul_haqq

08 August, 2014, 09:25:17 PM
"Dari anas radiallahuanhu sedang ia melalui sekelompok kanak2, lalu dia memberikn salam kpd mereka, lalu berkata beginilah rasullullah melakukannya."muttafaqunalaih
setiap hadis atau tingkah laku nabi yg kita dengar,
lakukanlah
 

ansarul_haqq

06 August, 2014, 11:50:28 PM
Cemburu plak tengok orang beli kitab banyak2, kalau la ada sponser..kan2 ?
:senyum:
 

human

05 August, 2014, 05:05:48 AM
Allah lah yang pengampun & pecinta ( ghafur & wadud ) forgiven love
 

human

05 August, 2014, 05:01:42 AM
fitrah insan fitrah Allah,insyaAllah
 

human

05 August, 2014, 04:52:26 AM
rancangan Allah, celupan Allah,   milik Allah
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:43:18 PM
  Bersedialah dengan mengekalkan sehingga tidak  terpisah dan menyekutukan Allah.


  Ilmu main peranan dalam setiap gerak-geri.

 Amal mentadbiri segala hujah ilmu.

  Orang yang benar-benar sujud kepada Tuhan yang sebenar membenar yang Siddiqin ke atas dirinya.

Show 50 latest