*
Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

Amirah Eddie Ong

27 January, 2015, 11:49:02 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

Amirah Eddie Ong

27 January, 2015, 11:47:35 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

ainarohani

22 January, 2015, 09:06:48 AM
Redha pada ketentuan dan ujianNYA menjadikan kita lebih tenang dan kuat.Usah menyalahkan takdir yang tak selari dengan keinginan,tapi berbaik sangkalah selalu dengan takdirNYA..ketentuanNYA adalah yang terbaik.teruskan berusaha,ikhtiar dan bertawakkal..berdoalah..berdoa dengan setulus hati.
 

Jiwaresah

19 January, 2015, 09:56:09 AM
Fikirkan cara untuk nak memajukan ekonomi orang islam diMalaysia.
 

Yuzie

15 January, 2015, 12:51:15 PM
Ada 1 perkara yang boleh khianti akal dan ilmu iaitu NAFSU SYAHWAT
 

human

14 January, 2015, 04:31:33 AM
sayangilah semua manusia sebagaimana kamu menyayangi diri kamu sendiri , kerana Allah berada dekat dengan setiap manusia.
 

fitzrie

12 January, 2015, 12:54:14 AM
Biar ilmu menuntun akal, jgn "akal menuntun ilmu"kerana akal akan khianat dgn ilmu.... Wallahualam...
 

human

11 January, 2015, 05:11:09 AM
hujan menguatkan hati orang yang beriman ,dan memusnahakn tipu daya syaitan
 

human

11 January, 2015, 03:33:54 AM
yang cantik itu berakhlak Al-Quran, yang kaya itu kaya hatinya,yang kuat itu yang beriman & sabar, yang untung itu beramal solleh dan berpesan dengan kebenaran dan sabar
 

human

11 January, 2015, 03:28:06 AM
orang beriman lebih cinta Allah & Rasullulah dari yang lain.
 
 

human

07 January, 2015, 02:52:31 AM
Sesungguhnya Tuhanku sentiasa dekat, lagi sentiasa memperkenankan permohonan hambaNya".

(Hud 11:61)

nursa

06 January, 2015, 09:32:37 PM
live without a PURPOSE is a NOT WORTH LIVING

nursa

06 January, 2015, 09:31:37 PM
your strongest love should be
 for Allah..
 

human

04 January, 2015, 10:04:53 PM
Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.

(Adz-Dzaariyaat 51:56)
 

human

04 January, 2015, 09:57:55 PM
istigfar menolak bala bencana, bertasbih makhluk dimudah rezeki
 

zulaiqa

26 December, 2014, 03:38:00 PM
hidup perlu lebih memberi
kerja sebagai satu ibadah
 

human

23 December, 2014, 02:41:05 PM
SesungguhNya Allah mengasihi orang-orang yang banyak bertaubat, dan mengasihi orang-orang yang sentiasa mensucikan diri.
(Al-Baqarah 2:222)
 

shahrul aizaq

02 December, 2014, 08:41:06 AM
Tiada aplikasi laman web ini kah?
 

ikwanRasullah

02 December, 2014, 05:31:18 AM
NI NAJAH_NAJWAH...Dahreti ker post....Go
 TOPIK
 

mysteronic78@gmail.com

23 November, 2014, 06:30:09 PM
Mari kita pastikan amalan dan ibadat kita kembali kepada Al-Quran & Sunnah dan bukan megikut tradisi orang ramai atau datuk nenek kita..ikutlah tradisi Rasullullah SAW
 

sinariislam96

23 November, 2014, 05:05:11 PM
Jangan biarkan kasih sayang itu berjalan seperti gunting,
Meskipun lurus tapi ia memisahkan yg menyatu.

Tetapi..

Biarkan kasih sayang itu berjalan seperti jarum meskipun
menusuk dan menyakitkan tapi ia menyatukan yg terpisah.
 

sinariislam96

23 November, 2014, 05:00:23 PM
" Apabila tenteraku sebaik baik tentera , maka pertolongan ALLAH akan tiba . "
|| Sultan Muhammad AL FATEH ||
Sultan Muhammad AL Fateh tidak meninggalkan solat fardhu walaupon sekali selepas baligh , malah baginda sering perbayakan solat sunat .
ALLAHU ~
 

najah-najwa

22 November, 2014, 05:29:34 PM
assalam,bagaimana hendak post kemusykilan di laman ni?
 

najah-najwa

22 November, 2014, 05:29:32 PM
assalam,bagaimana hendak post kemusykilan di laman ni?
 

is2

20 November, 2014, 01:42:38 PM
:)
 

sweetlavender

18 November, 2014, 04:35:36 PM
Jika sakit itu membuat kita ingat pada Allah itulah NIKMAT.. Jika kebahagiaan itu membuat kita lupa pada Allah, itulah MUSIBAH
 

sakinah umairah

17 November, 2014, 10:54:02 AM
cinta pertama kita hanya untuk ALLAH.. :)
 

sempoi

14 November, 2014, 03:48:37 PM
fiqa.. ermmm
 

sweetlavender

14 November, 2014, 12:18:30 PM
Jangan pertikaikan kenapa kita, Allah lebih tahu tang TERBAIK untuk kita. Allah x akan beri kita PAHIT kalau bukan UBAT. Kekadang kita DIUJI knapa x BERKASUT, tetapi kita LUPA ramai org DIUJI x BERKAKI..
 

sweetlavender

14 November, 2014, 09:42:02 AM
assalamualaikum.. salam Jumaat.. jgn lupa baca surah Al-Kahfi
 

lutbattuta

14 November, 2014, 01:40:43 AM
assalam

 

sweetlavender

13 November, 2014, 04:39:37 PM
Ikhlas itu ibarat semut hitam di atas batu hitam di dalam suasana yg gelap gelita
 

sweetlavender

13 November, 2014, 04:37:17 PM
Hasbunallah wa ni'mal wakil, ni'mal maula wa ni'man nashir.. Cukuplah Allah penolong kami dan Allah sebaik-baik Pelindung

muhdsyazwan

13 November, 2014, 03:25:11 PM
waalaikumussalam
 

sweetlavender

13 November, 2014, 02:09:51 PM
assalamualaikum

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:25:03 AM
waddup

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:25:03 AM
waddup

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:25:02 AM
waddup

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:25:02 AM
waddup

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:25:02 AM
waddup

muhdsyazwan

13 November, 2014, 11:24:58 AM
waddup
 

norain binti abd. latif

07 November, 2014, 05:21:00 PM
Kepada anak-anak didik ku Assalamualaikum: selamat menghadapi peperiksaan.
Semoga Allah memelihara anak-anak semua !
 

maliki

29 October, 2014, 09:45:09 AM
“Cinta yang Allah redha adalah cinta yang di semai semata-mata untuk mendekatkan diri kepada Allah, dalam rangka melakukan ketaatan padaNya, iaitu cintanya seorang LELAKI kepada ISTERInya! Cinta ini adalah cinta yang bermanfaat. Dengan cinta ini, mata dan hatinyaakan terpelihara. Oleh itu, orang y
 

mysteronic78@gmail.com

26 October, 2014, 05:06:33 PM
Assalamualaikum!
 

maliki

23 October, 2014, 10:55:29 AM
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
 

khalifah tariq

18 October, 2014, 06:59:08 PM
Carilah.. Sesungguhnya Allah berada dimana2 sahaja..
 

Hawa21

12 October, 2014, 04:19:23 PM
Sabar2... kat rumah Allah pun berani ae.. lupa pada Maha Melihat di atas kot..
 

maliki

12 October, 2014, 02:09:31 PM
Dalam HP note3 tu banyak data2 penting,takut tersimpan no akaun bank je.gamba2 lagi.
tawakal jelah.
Baru hilang HP dah sedih macam ni
:'(
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:37:19 PM
aku nk bantu,, tp aku soh bini aku bantu nak? if nak, pm ler,, nnt aku tanye org umah aku..ok x erynda...
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:32:27 PM
sbb ko sengal, tu sbb org kate ko pelik..manja sgt plak..hahahaaa