*
Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

khalifah tariq

18 October, 2014, 06:59:08 PM
Carilah.. Sesungguhnya Allah berada dimana2 sahaja..
 

Hawa21

12 October, 2014, 04:19:23 PM
Sabar2... kat rumah Allah pun berani ae.. lupa pada Maha Melihat di atas kot..
 

maliki

12 October, 2014, 02:09:31 PM
Dalam HP note3 tu banyak data2 penting,takut tersimpan no akaun bank je.gamba2 lagi.
tawakal jelah.
Baru hilang HP dah sedih macam ni
:'(
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:37:19 PM
aku nk bantu,, tp aku soh bini aku bantu nak? if nak, pm ler,, nnt aku tanye org umah aku..ok x erynda...
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:32:27 PM
sbb ko sengal, tu sbb org kate ko pelik..manja sgt plak..hahahaaa
 

Hawa21

11 October, 2014, 10:07:03 AM
Assalammualaikum...mencari zauj untk diri sndri...
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:59 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:48 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:46 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

msa

07 October, 2014, 03:26:10 AM
nurannisa.... jadilah diri anda sendiri..jangan sedih  :)
 

nurannisa

04 October, 2014, 02:32:30 PM
saya suka bersendiri tapi orang mengatakan saya pelik.saya sedih.
 

nurannisa

04 October, 2014, 02:32:27 PM
saya suka bersendiri tapi orang mengatakan saya pelik.saya sedih.
 

maliki

02 October, 2014, 03:30:47 PM
DAPATKAN SIMKAD TONE EXCEL SEGERA UNTUK MENDAPAT LEBIH BANYAK KEBAIKAN DAN GANJARAN DISAMPING MENGEKALKAN NO ASAL KITA.
UNTUK MAKLUMAN LANJUT SILA PM SAYA.
ATAU WASSAP KE 0139016504

 

maliki

02 October, 2014, 03:19:12 PM
 

alena

02 October, 2014, 02:03:41 PM
kef halakum ..
 

alena

02 October, 2014, 02:01:56 PM
kesal siang ini
 

qaeeysh

30 September, 2014, 12:55:57 PM
Inginkan pendedahan lebih lanjut tentang objektif pelaburan dan perlindungan Takaful? Hubungi saya menerusi talian 0165219407.
 

qaeeysh

30 September, 2014, 12:55:05 PM
Jawapannya ialah orang Cina melabur dalam instrument pelaburan jangka panjang yang memberi pulangan lebih tinggi serta mempunyai perlindungan ke atas pelaburan jangka panjang menerusi insurans.

Inginkan pendedahan lebih lanjut tentang objektif pelaburan dan perlindungan Takaful? Hubungi saya mene
 

qaeeysh

30 September, 2014, 12:53:37 PM
Kenapa orang Cina yang tidak layak melabur dalam ASB mampu menghantar anak belajar tanpa PTPTN?. Mengapa orang Melayu yang diberi pelbagai 'keistimewaan' tetapi masih berhutang? Mengapa orang Cina mampu untuk mendapat rawatan di hospital swasta walaupun bekerja dengan gaji tidak seberapa? Jawapannya
 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 03:02:28 AM
Contohi akhlak rasulullah kerana akhlahnya ialah al-Quran
 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 03:02:15 AM
Contohi akhlak rasulullah kerana akhlahnya ialah al-Quran
 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 03:01:45 AM
Contohi akhlak rasulullah kerana akhlahnya ialah al-Quran
 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 03:01:22 AM
Contohi akhlak rasulullah kerana akhlahnya ialah al-Quran
 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 02:59:33 AM
n

 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 02:59:31 AM
n

 

azhar148000@yahoo.com

26 September, 2014, 02:59:28 AM
n

 

Norsahida Zulkefli

15 September, 2014, 09:35:35 AM
success not failure

ainaz

05 September, 2014, 04:51:08 PM
Kami di PruBsn Takaful menyediakan Plan Takaful Keluarga Komprehensif  mampu milik dalam 1 Akaun sahaja

1- Perlindungan Asas
2- Personal Accident
3-  Kad Perubatan
4- Simpanan/ Pelaburan
 
Untuk pertanyaan sila whatsapp 013 2479201, kami sedia membantu.
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 12:11:43 PM
 حيثما وجد التفرق كان مبعثه الهوى لأن أصل الإختلاف الإجتهادي لا يقتضي الفرقة والعداوة   "أ-د- عبدالله بن بيه"
 bilamana wujudnya perpecahan, penyebabnya adalah nafsu kerana asal khilaf itu ialah perkara ijtihadi ti
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 11:44:20 AM
Plant your land and wait for the rain and take care of your shrubs.
 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو
 

al-baab

19 August, 2014, 06:56:06 AM
khatam ilmu itu, sempurna Iman, Allah lebih di cintai melebihi selainnya, jadi tidaklah guru itu, menyalahi sunnah, dan tidaklah ia tidak beramal
 

ansarul_haqq

08 August, 2014, 09:25:17 PM
"Dari anas radiallahuanhu sedang ia melalui sekelompok kanak2, lalu dia memberikn salam kpd mereka, lalu berkata beginilah rasullullah melakukannya."muttafaqunalaih
setiap hadis atau tingkah laku nabi yg kita dengar,
lakukanlah
 

ansarul_haqq

06 August, 2014, 11:50:28 PM
Cemburu plak tengok orang beli kitab banyak2, kalau la ada sponser..kan2 ?
:senyum:
 

human

05 August, 2014, 05:05:48 AM
Allah lah yang pengampun & pecinta ( ghafur & wadud ) forgiven love
 

human

05 August, 2014, 05:01:42 AM
fitrah insan fitrah Allah,insyaAllah
 

human

05 August, 2014, 04:52:26 AM
rancangan Allah, celupan Allah,   milik Allah
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:43:18 PM
  Bersedialah dengan mengekalkan sehingga tidak  terpisah dan menyekutukan Allah.


  Ilmu main peranan dalam setiap gerak-geri.

 Amal mentadbiri segala hujah ilmu.

  Orang yang benar-benar sujud kepada Tuhan yang sebenar membenar yang Siddiqin ke atas dirinya.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:35:26 PM
   Kedudukan bagi    orang yang senantiasa menyaksi Allah SWT tidak sempat baginya:-

Menempatkan selain Allah SWT.

Ia nampak dan kenal tiada lain selain Allah yang mengadakan setiap sesuatu walau pada sesuatu atau dalam sesuatu yang wujud.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:29:49 PM
  Bukanlah keterangan terhenti pada maklumat yang banyak.


   Setiap yang didhahirkan sudah tentu ada pemiliknya yang memiliki dari apa yang didhahirkan.

   Sesuatu tanpa huruf dan suara adalah baharu setelah terbentuk huruf dan perkataan, dilisan sebagai penjelasan dan huraian.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:23:07 PM
  Zaman berzaman sejak zaman para ambiya, khalifah dan  tabie-tabie, hinggalah hari ini dan sekarang ini, tidak lain yang memperbuat setiap sesuatu ke atas sesuatu adalah daripada Allah.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:16:16 PM
  Setiap saat selama 24 jam sehari semalam, Allah SWT perlakukan ke atas makluknya.

    Saksikanlah di setiap gerak geri, perlakuan diri sudah tentu ada yang menciptakan setiap perlakuan itu.

    Setiap perlakuan merupakan dalil dan bukti yang jelas nyata Allah.