Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

Mat Nuget

Hari ini pada 08:18:18 AM
Insyallah, harini merupakan hari jumaat terakhir dalam bulan Ramadhan,
masih lagi tersisa 4,5 hari untuk Ramadhan meninggalkan kita.

Bagaimana dengan Dhuha kita? Tahajut kita? bagaimana dengan Quran kita?
Berape banyakkah diri kita terISLAH dgn madrasah Ramadhan pada kali ini?

Pakat muahasab
 

fauzey_fx

25 June, 2016, 02:05:07 AM
ada sapa2 minat nak join group dakwah alquran dan as sunnah di whatsapp tak.. msg sy di 0134070693
 

Ixora_skru

24 June, 2016, 07:47:50 PM
Apa yang kau lihat jelas terpampang di depan mata mu belum tentu milik mu....
 

zillyitem90

14 June, 2016, 09:35:42 AM
Malu itu baik pada seorang lelaki namun pada seorang wanita adalah lebih baik
 

zillyitem90

07 June, 2016, 12:12:48 PM
akan ada saatnya untuk seseorang yang telah lama menunggu dipersatukan dengan seseorang yang juga telah lama menunggunya
 

I am the warrior

07 June, 2016, 12:36:28 AM
"Kalau lelaki minta no phone kau,kau bagi aje kan...Tapi kalau aku,lelaki minta no phone untuk buat perkara yang nonsense..Aku bagi je,cuma aku tak bagi nombor...Aku bagi kaki atau pelempang,suruh dia kira..Kalau sanggup baru dapat..:ketawa:,terbaik."
Itu bukan terbaik,itu terbalik aku mendengarnya..=
 

Nursyarifah Syed Putera

06 June, 2016, 12:21:19 AM
Selamat Menyambut
Ramadhan warga Halaqian
 

I am the warrior

03 June, 2016, 07:13:24 PM
"Kalau dikasih ujan,nggak mau..Kalau dikasih panas pun nggak mau..Habistu,lo mau air ujan panas dicurah sama lo!? Ah,nggak reti 2 mau bersyukur..Mereng lo!"
Bersyukurlah duhai teman temanku...:senyum:
 

Nursyarifah Syed Putera

02 June, 2016, 09:30:32 PM
 R A M A D H A N
           M U      
     T U N G G U
         A K U
     D A T A N G
 

I am the warrior

01 June, 2016, 10:04:38 AM
"Dia tak pernah solat,dan tak pernah pergi masjid.
Hari ni,buat pertama kalinya dia ke masjid,berada di saf pertama,bukan kerana berhijrah,tetapi menjadi jenazah(ketika itu)"
#Tarbiah sentap!
 

zaifirah

01 June, 2016, 06:45:47 AM
Ramadhan semakin hampir. Semoga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya
 

Mohamad farhan

25 May, 2016, 06:20:36 PM
Apakah hukum saya mencium mulut sahabat lelaki saya. Saya seorang lelaki. Ciuman itu sebagai tanda saya sayang dia.
 

Nursyarifah Syed Putera

24 May, 2016, 06:24:10 PM
Apa yang ada disisi-Nya itu adalah lebih baik lagi
 

humaira as-siddiq

24 May, 2016, 12:15:47 AM
tidak sabar menanti ramadhan. ahlan wasahlan
 

Nursyarifah Syed Putera

24 May, 2016, 12:05:54 AM
Ramadhan 13 hari lagi
 

I am the warrior

20 May, 2016, 06:30:16 PM
Diam bukan tanda kita ni ada banyak masalah..Tapi diam itu sebab kita tahu apa yang patut dicakapkan,dan kita sedar,cakap kosong,perkara yang melalaikan..:senyum:
 

zarulhafifi

16 May, 2016, 07:19:56 AM
macam mana nak tahu maksud nama zarul hafifi?
 

zarulhafifi

16 May, 2016, 07:19:35 AM
macam mana nak tahu maksud nama zarul hafifi?
 

bendahara

15 May, 2016, 06:00:28 PM
Bicara hati menjadi hati kesayangan roh.
 

mastura_ms

15 May, 2016, 02:35:38 PM
alhmdulillahh hujannn
 

humaira as-siddiq

15 May, 2016, 07:52:03 AM
hargailah apa yang kita ada sekarang
kerana kita tidak tahu ia akan pergi & hilang dari pandangan & genggaman kita
 

Mei

13 May, 2016, 10:16:18 AM
"Kejahilan membuka ruang kepada musuh kita..syaitan laknatullah.."
 

Princess_ain

09 May, 2016, 01:19:48 PM
" Be the type of person who leaves a Mask, not a Scar.."

senyum*
 

Riot_heroes

21 April, 2016, 03:05:00 PM
tahniah kepada pra user kerana belum meninggal dunia ..
 

Cahaya pengetahuan

18 April, 2016, 12:07:29 PM
bila kita hanya mampu melihat salah orang , cek balik iman
 

Mat Nuget

06 April, 2016, 12:29:02 PM
Jadikanlah ilmu kamu itu ibarat garam, dan adab kamu ibarat tepung. Jagalah adab dimana sahaja kamu berada. Sepatutnya semakin berilmu seseorang itu, maka semakin dia akan berakhlak dan beradab"

-Al-Habib Najmuddin Othman Al-Khered Hafidzahullah-
 

maliki

01 April, 2016, 02:50:15 PM
"Rasulullah ﷺ melarang menyebarkan maklumat perbualan orang ramai tanpa mengusul periksa terlebih dahulu. Wallah'hi, tangan ini akan disoal oleh ALLAH samaada menulis perkara yang baik atau tidak.

Jangan menghukum orang dengan apa yang kita nampak, kerana banyak orang ditipu disebabkan matanya
 

nazim

21 March, 2016, 05:06:58 PM
"Tak perlu yang sempurna, cukup temukan orang yang selalu membuatmu bahagia & membuatmu bererti lebih dari sesiapapun". B.J.Habibie
 

I am the warrior

16 March, 2016, 10:57:12 PM
Senyum adalah cara terbaik untuk menghadapi kekuatan,berdepan ketakutan dan sembunyikan kepiluan...
IfU see someone without smile,GIVE them one of yours..SmIle^_^
 

Mat Nuget

16 March, 2016, 03:02:26 PM
Pick up line daie,

"Dalam banyak-banyak kopi, kopi apa yang paling pahit?"

Kopilih dia dari aku.

"Salah dik, kopilih maksiat dari Allah. Ini pahit."
 

Mat Nuget

16 March, 2016, 12:47:00 PM
Sekarang bukanlah untuk fikir anak-anak kamu kerja apa, sebaliknya kamu kena fikir bagaimana nak menyelamatkan anak kamu pada akhir zaman ini"

-Al-Fadhil Tuan Guru Ustaz Sidek Mohd Nor-
 

Mat Nuget

15 March, 2016, 08:34:07 AM
Siapa yang mengadakan resepsi dalam pernikahannya, mencampur-adukkan lelaki dan perempuan, atau dinyanyikan nyanyian-nyanyian yang melalaikan kepada Allah, maka dikuatiri akan terangkat barakah daripada pernikahan itu"

-Al-Alamah Habib Umar Bin Muhammad Bin Salim Bin Al-Hafidz-
 

Mat Nuget

15 March, 2016, 08:31:29 AM
Walaupun kita bukan orang baik dekatkanlah diri kita dengan orang-orang baik dan berilmu, nescaya kita tidak akan menyesal"

-Al-Habib Kazim Ja'afar Muhammad As-Saqqaf-

honey_date21

07 March, 2016, 07:22:41 PM
assalamualaikum maaf nak tanya..skrg dh xd inbox ye dlm halaqah ni?dah 5 tahun x buka..
 

Nur Hamizah Hamzah

26 February, 2016, 01:08:17 PM
setiap hari Allah beri kita peluang untuk memperbaiki diri..Alhamdulillah,hari ini Allah beri kita hidup,,moga setiap nafas kita pada hari ini mendapat barakah nya,In shaa Allah..
 

hada_islamic

23 February, 2016, 10:14:48 AM
ALHAMDULILLAH,

bersyukur atas setiap hela nafas yang di pinjamkan.kasih sayang yang tak pernah padam dari sang pencipta kepada hamba-hambaNYa.
SYUKUR atas segala nikmat.

subhanallah,alhamdulillah,allahuakbar
 

maliki

21 February, 2016, 10:15:58 AM
a.i.k ain..dah terperangkap dengan cinta moyet kawan sekolah
 

I am the warrior

19 February, 2016, 10:59:42 PM
Bila kita cintakan dia,kita tak tahu bahawa dia rupanya ada perasaan yang sama,rasa macam 'adventure'nya kisah cinta kita..Tapi apakan daya,masing2 masih bergelar pelajar.Mahu dicintai..Tidak dinafikan aku pun sama..Kalau dah jodoh tak ke mana..Lepaskanlah perasaan tu..kan?.. :senyum:
 

I am the warrior

19 February, 2016, 09:19:22 PM
:ketawa:,senyum sahaja...Bila orang tak da gigi senyum,dia akan buat orang yang melihat dia senyum lebih lebar tersenyum dan geli hati... senyum*
 

maliki

19 February, 2016, 10:30:25 AM
kalu dah takdop gigi camne?
 

I am the warrior

17 February, 2016, 09:14:42 PM
Life is short.
Smile while you still have teeth.:senyum: senyum*
 

Mat Nuget

09 February, 2016, 02:52:03 PM
Apabila hati tertarik dengan wajah wanita yang cantik, ubatnya ialah kita bayangkan wanita yg buruk,brkulit hitam dipnuhi bntik2 putih, gigi depannya keluar, muka dihurungi lalat, epala gendul
 

Mat Nuget

09 February, 2016, 02:44:03 PM
Nabi nawud a.s memberikan nasihat kepada anaknys. " Berjalan dibelakang harimau dan singa tak menjadi masalah. Tetapu jangan sesekali berjalan dibelakang wanita"
 

hotairballoon

04 February, 2016, 06:08:12 AM
tolong sayaa macam mana nak tanya soalan
 

Syuhada aqliah

03 February, 2016, 07:15:32 AM
Perlukan bimbingan.. bantu saya..
 

Mat Nuget

01 February, 2016, 09:57:37 PM
Nabi saw bersabda mafhumnya orang yang kuat itu bukanlah orang yang banyak bergaduh( selalu menang) tetapi orang yang kuat itu ialah yang dapat mengawal kemarahannya.
 

maliki

01 February, 2016, 08:24:57 AM
perkara yang betul2 menguji kesabaran ialah bila pergi beli nasi lemak kat kedai, kita datang dulu, orang lain yang dapat dulu.
 

maliki

29 January, 2016, 08:21:54 PM
walaupun diri banyak kelemahan, sehingga terasa banyak hal mengecewakan orang utk menjadi seperti orang lain. tapi saya nak belaja stay positif dan cuba senyum sokmo
 

afiQoh

28 January, 2016, 08:38:36 PM
Pejamkan mata,cuba belajar menerima..itu anugerah Allah untuk kita..everyone special
 

zillyitem90

27 January, 2016, 11:08:15 PM
"Kullukum Ra'in Wa Kullu Ra' in Mas'ulun 'An Ra'iyyatihi"

”Setiap dari kalian adalah pemimpin, dan tiap-tiap pemimpin akan dimintai pertanggungjawabannya.”

janganlah saling menyalahi orang lain kerana setiap kesalahan itu ada tanggungjawab kita yang tidak disempurnakan...