Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

al-baab

Semalam pada 04:40:06 PM
Duduk dalam majlis ilmu, berpahala

Duduk bersama orang alim berfaedah

kenapa pula malu nak join

subhanallah
 

RS^

Semalam pada 02:18:50 PM
Seorang penyair mengatakan:

 

Setiap penulis pasti akan mati dan berlalu

tetapi waktu akan mengabadikan apa yang ia tulis itu

maka janganlah menulis dengan tulisan tangan Anda

selain yang membuat Anda bergembira

pada Hari Kiamat ketika melihatnya.
 

Abang Mohd. Shukri

22 July, 2014, 04:25:33 PM
Orang Yang Tidak Memuliakan Ibu Bpada Tiada Syurga Baginya
 

ansarul_haqq

21 July, 2014, 10:50:40 AM
Jika anda seorang yang melafazkan dua kalimah syahadah yang menjadikan kamu seorang Muslim, titipkanlah doa buat saudaramu diGhaza !
Jika anda seorang manusia, kasihanilah mereka yang berada di GHAZA.
#qunutnazilah#
 

ibucomey

18 July, 2014, 02:55:25 PM
Sabar Itu Indah
 

Aku Insan Lemah

18 July, 2014, 02:52:37 PM
wah, alim2 orang kat sini.. mcm x layak pula diri ni join..
 

al-baab

17 July, 2014, 03:57:28 PM
SABAR itu mudah saja, Tahanlah diri, buat bo do saja, jangan peduli apa orang kata, pedulilah apa yang Allah suka
 

ibucomey

16 July, 2014, 03:01:55 PM
Sabar itu Mudah di Ucap..Sukar di laksana..Selamat berpuasa..
 

cikgu anggun jelita

16 July, 2014, 09:27:43 AM
salam..
sy nk cari Hairi1210 nk tanya pasal saman PDRM.. HELP ME PLEASE
 

ananurtz

14 July, 2014, 12:04:31 AM
:ws:

 

al-baab

13 July, 2014, 03:53:01 PM
Gunakan lah apa yang masih ada, syukur lah, jangan mengeluh apa yang sudah tiada

Atas Izin Allah berlaku, samada berserah Allah, ataukah, menurut Nafsu

subhanallah
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:34 AM
selamat berpuasa
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:30 AM
selamat berpuasa
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:29 AM
selamat berpuasa
 

NurAqilah21

10 July, 2014, 11:25:39 AM
:). inbox x boleh guna lagi ya disini?alahai...ke memang dah x wujud langsung di halaqah ni?sila jawab sesiapa yang tahu akan hal ini.Syukran..
 

ansarul_haqq

10 July, 2014, 10:22:19 AM
Jom lazimkan qunut nazilah semua. bagi yang belum hafal, hafal lah sekarang.
"almuslim akhul muslim"
 

raffi

10 July, 2014, 03:36:56 AM
salam ramadhan semua
 

raffi

10 July, 2014, 03:29:51 AM
salam,selamat pagi semua
 

nurulamalina

10 July, 2014, 12:18:19 AM
Salam ramadhan sahabat2 :)
 

nuratikasidek

09 July, 2014, 02:19:48 PM
kemanisan setelah bersabar
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:06 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:05 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:00 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 02:02:21 PM
baik yang terbaik ketika berbaik-baik dengan ilahi
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 02:02:12 PM
baik yang terbaik ketika berbaik-baik dengan ilahi
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 01:54:51 PM
salam ramadhan kareem.. selamat menjalani ibadah puasa...
 

nampaktak

08 July, 2014, 09:18:38 AM
salam
 

Zahra Ayu

07 July, 2014, 05:33:04 PM
Hatiku milik Allah
 

Iskandar Sahidon

07 July, 2014, 01:55:50 PM
Salam Ramadhan semua, saya orang baru di sini... salam ukhwah
 

Zahra Ayu

06 July, 2014, 04:38:50 PM
Sabar itu pengubat lara
 

Zahra Ayu

06 July, 2014, 04:38:44 PM
Sabar itu pengubat lara
 

muhd azizi

05 July, 2014, 01:39:06 PM
waalaikumussalam
 

Annur Arinah

05 July, 2014, 11:26:26 AM
Assalamualaikum. ana orang baru disini. selamat berpuasa~
 

zietahassan

04 July, 2014, 09:12:02 AM
Wallahu Akram... ",)
 

herSlave

29 June, 2014, 11:36:01 PM
Salam Ramadhan Kareem :)
 

hani muslim

27 June, 2014, 10:52:15 PM
selamat menjalani bulan ramadhan yang bakal tiba.. :-)
 

Amir027

26 June, 2014, 04:56:17 AM
Ilmu itu pelita hidup
 

al-baab

24 June, 2014, 11:10:33 PM
Banyak bertanya seperti Yahudi

Pendita nya pula suka sembunyikan kebenaran

Itu menjadikan umat, SESAT, apakah mahu jadikan ikutan

sedangkan al quran menyeru, jika kamu belum tahu, bertanyalah orang yang tahu

Berok memang tak tahu baca, tak tahu ingat, tahu ikut suruhan pemiliknya saja, m
 

al-baab

24 June, 2014, 11:10:14 PM
Banyak bertanya seperti Yahudi

Pendita nya pula suka sembunyikan kebenaran

Itu menjadikan umat, SESAT, apakah mahu jadikan ikutan

sedangkan al quran menyeru, jika kamu belum tahu, bertanyalah orang yang tahu

Berok memang tak tahu baca, tak tahu ingat, tahu ikut suruhan pemiliknya saja, m
 

Ibn Syah

24 June, 2014, 05:07:57 PM
Assalamualaikum, semoga dapat berkongsi ilmu dengan kalian semua :)
 

ansarul_haqq

22 June, 2014, 01:35:38 AM
Teruskanlah mempelajari dan memahami agama yang diturunkan dari sang pencipta kita ini (islam).
disana ada bijiran mutiara yang cukup indah yang hanya dirasai oleh orang cuba untuk mengapainya sahaja.
 

al-baab

21 June, 2014, 02:31:37 PM
Talak tak jatuh jika sewaktu Amarah

silakan baca
Munakahat: Pembubaran Perkahwinan (Perceraian)
 

eveelle

21 June, 2014, 11:32:43 AM
saya bertengkar dgn suami. suami kata pukul 12 sy tak dpt henset. dia akan lepaskan sy. dalam keadaan mara. jatuh ke talak bg kami? a
 

khairsiah

19 June, 2014, 01:19:49 PM
Assalammualikum...Jom dengaq youtube ustaz Fadzil Kamaruddin  Riyadhus Sholihin
 

khairsiah

19 June, 2014, 01:19:48 PM
Assalammualikum...Jom dengaq youtube ustaz Fadzil Kamaruddin  Riyadhus Sholihin
 

nuratikasidek

19 June, 2014, 11:43:24 AM
alhamdulillah , diberi kesempatan bernafas lagi ...
 

nuratikasidek

19 June, 2014, 11:41:35 AM
membilng hari munuju ramadhan..
 

Habibul

18 June, 2014, 08:44:56 PM
Hindari Sikap Sombong...
 

Ayu Nurailin

18 June, 2014, 07:12:37 PM
ya allah,,tenangkn lah jiwa hamba mu ini...engkau berilah kekuatan kepadaku untuk menanggung segala penderitaan ini ya allah
 

al insyirah

17 June, 2014, 09:58:42 AM
assalamualaikum wbt ..dh nk msuk bulan puasa dh kita.