*
Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 12:11:43 PM
 حيثما وجد التفرق كان مبعثه الهوى لأن أصل الإختلاف الإجتهادي لا يقتضي الفرقة والعداوة   "أ-د- عبدالله بن بيه"
 bilamana wujudnya perpecahan, penyebabnya adalah nafsu kerana asal khilaf itu ialah perkara ijtihadi ti
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 11:44:20 AM
Plant your land and wait for the rain and take care of your shrubs.
 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو
 

al-baab

19 August, 2014, 06:56:06 AM
khatam ilmu itu, sempurna Iman, Allah lebih di cintai melebihi selainnya, jadi tidaklah guru itu, menyalahi sunnah, dan tidaklah ia tidak beramal
 

ansarul_haqq

08 August, 2014, 09:25:17 PM
"Dari anas radiallahuanhu sedang ia melalui sekelompok kanak2, lalu dia memberikn salam kpd mereka, lalu berkata beginilah rasullullah melakukannya."muttafaqunalaih
setiap hadis atau tingkah laku nabi yg kita dengar,
lakukanlah
 

ansarul_haqq

06 August, 2014, 11:50:28 PM
Cemburu plak tengok orang beli kitab banyak2, kalau la ada sponser..kan2 ?
:senyum:
 

human

05 August, 2014, 05:05:48 AM
Allah lah yang pengampun & pecinta ( ghafur & wadud ) forgiven love
 

human

05 August, 2014, 05:01:42 AM
fitrah insan fitrah Allah,insyaAllah
 

human

05 August, 2014, 04:52:26 AM
rancangan Allah, celupan Allah,   milik Allah
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:43:18 PM
  Bersedialah dengan mengekalkan sehingga tidak  terpisah dan menyekutukan Allah.


  Ilmu main peranan dalam setiap gerak-geri.

 Amal mentadbiri segala hujah ilmu.

  Orang yang benar-benar sujud kepada Tuhan yang sebenar membenar yang Siddiqin ke atas dirinya.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:35:26 PM
   Kedudukan bagi    orang yang senantiasa menyaksi Allah SWT tidak sempat baginya:-

Menempatkan selain Allah SWT.

Ia nampak dan kenal tiada lain selain Allah yang mengadakan setiap sesuatu walau pada sesuatu atau dalam sesuatu yang wujud.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:29:49 PM
  Bukanlah keterangan terhenti pada maklumat yang banyak.


   Setiap yang didhahirkan sudah tentu ada pemiliknya yang memiliki dari apa yang didhahirkan.

   Sesuatu tanpa huruf dan suara adalah baharu setelah terbentuk huruf dan perkataan, dilisan sebagai penjelasan dan huraian.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:23:07 PM
  Zaman berzaman sejak zaman para ambiya, khalifah dan  tabie-tabie, hinggalah hari ini dan sekarang ini, tidak lain yang memperbuat setiap sesuatu ke atas sesuatu adalah daripada Allah.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:16:16 PM
  Setiap saat selama 24 jam sehari semalam, Allah SWT perlakukan ke atas makluknya.

    Saksikanlah di setiap gerak geri, perlakuan diri sudah tentu ada yang menciptakan setiap perlakuan itu.

    Setiap perlakuan merupakan dalil dan bukti yang jelas nyata Allah.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:11:52 PM
    Perhatikan perlakuan Tuhan di makluk.  Jika dapat memerhatikan perlakuan Tuhan di makluk, bolehlah menyaksi apa yang Tuhan perlakukan.
 

Fakir Billah

02 August, 2014, 11:06:58 PM
Setiap yang berlaku bukan saja-saja. Apa yang Allah perlakukan untuk kita. Samada mahu memikirkan dengan tindakan atau hanya sebagai pembaca.
 

human

27 July, 2014, 01:41:21 AM
Musuh itu bukan dari Bani Adam - Salam Palestin ,Dunia perlukan cinta,kasih,sayang- love education Wadud,rahman,rahim-hurrmmp betui ka?
 

human

25 July, 2014, 12:30:20 PM
  Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, Allah yang melimpah-limpah rahmatnya akan menanamkan bagi mereka dalam hati orang ramai perasaan kasih sayang.
 

al-baab

23 July, 2014, 04:40:06 PM
Duduk dalam majlis ilmu, berpahala

Duduk bersama orang alim berfaedah

kenapa pula malu nak join

subhanallah
 

RS^

23 July, 2014, 02:18:50 PM
Seorang penyair mengatakan:

 

Setiap penulis pasti akan mati dan berlalu

tetapi waktu akan mengabadikan apa yang ia tulis itu

maka janganlah menulis dengan tulisan tangan Anda

selain yang membuat Anda bergembira

pada Hari Kiamat ketika melihatnya.
 

Abang Mohd. Shukri

22 July, 2014, 04:25:33 PM
Orang Yang Tidak Memuliakan Ibu Bpada Tiada Syurga Baginya
 

ansarul_haqq

21 July, 2014, 10:50:40 AM
Jika anda seorang yang melafazkan dua kalimah syahadah yang menjadikan kamu seorang Muslim, titipkanlah doa buat saudaramu diGhaza !
Jika anda seorang manusia, kasihanilah mereka yang berada di GHAZA.
#qunutnazilah#
 

ibucomey

18 July, 2014, 02:55:25 PM
Sabar Itu Indah
 

Aku Insan Lemah

18 July, 2014, 02:52:37 PM
wah, alim2 orang kat sini.. mcm x layak pula diri ni join..
 

al-baab

17 July, 2014, 03:57:28 PM
SABAR itu mudah saja, Tahanlah diri, buat bo do saja, jangan peduli apa orang kata, pedulilah apa yang Allah suka
 

ibucomey

16 July, 2014, 03:01:55 PM
Sabar itu Mudah di Ucap..Sukar di laksana..Selamat berpuasa..
 

cikgu anggun jelita

16 July, 2014, 09:27:43 AM
salam..
sy nk cari Hairi1210 nk tanya pasal saman PDRM.. HELP ME PLEASE
 

ananurtz

14 July, 2014, 12:04:31 AM
:ws:

 

al-baab

13 July, 2014, 03:53:01 PM
Gunakan lah apa yang masih ada, syukur lah, jangan mengeluh apa yang sudah tiada

Atas Izin Allah berlaku, samada berserah Allah, ataukah, menurut Nafsu

subhanallah
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:34 AM
selamat berpuasa
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:30 AM
selamat berpuasa
 

BADRI56

11 July, 2014, 09:44:29 AM
selamat berpuasa
 

NurAqilah21

10 July, 2014, 11:25:39 AM
:). inbox x boleh guna lagi ya disini?alahai...ke memang dah x wujud langsung di halaqah ni?sila jawab sesiapa yang tahu akan hal ini.Syukran..
 

ansarul_haqq

10 July, 2014, 10:22:19 AM
Jom lazimkan qunut nazilah semua. bagi yang belum hafal, hafal lah sekarang.
"almuslim akhul muslim"
 

raffi

10 July, 2014, 03:36:56 AM
salam ramadhan semua
 

raffi

10 July, 2014, 03:29:51 AM
salam,selamat pagi semua
 

nurulamalina

10 July, 2014, 12:18:19 AM
Salam ramadhan sahabat2 :)
 

nuratikasidek

09 July, 2014, 02:19:48 PM
kemanisan setelah bersabar
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:06 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:05 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

etohajra86

09 July, 2014, 09:59:00 AM
salam ramadhan,salam kasih,salam dunia
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 02:02:21 PM
baik yang terbaik ketika berbaik-baik dengan ilahi
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 02:02:12 PM
baik yang terbaik ketika berbaik-baik dengan ilahi
 

nuratikasidek

08 July, 2014, 01:54:51 PM
salam ramadhan kareem.. selamat menjalani ibadah puasa...