Shoutbox
Last 50 Shouts:

 

hotairballoon

04 February, 2016, 06:08:12 AM
tolong sayaa macam mana nak tanya soalan
 

Syuhada aqliah

03 February, 2016, 07:15:32 AM
Perlukan bimbingan.. bantu saya..
 

Mat Nuget

01 February, 2016, 09:57:37 PM
Nabi saw bersabda mafhumnya orang yang kuat itu bukanlah orang yang banyak bergaduh( selalu menang) tetapi orang yang kuat itu ialah yang dapat mengawal kemarahannya.
 

maliki

01 February, 2016, 08:24:57 AM
perkara yang betul2 menguji kesabaran ialah bila pergi beli nasi lemak kat kedai, kita datang dulu, orang lain yang dapat dulu.
 

maliki

29 January, 2016, 08:21:54 PM
walaupun diri banyak kelemahan, sehingga terasa banyak hal mengecewakan orang utk menjadi seperti orang lain. tapi saya nak belaja stay positif dan cuba senyum sokmo
 

afiQoh

28 January, 2016, 08:38:36 PM
Pejamkan mata,cuba belajar menerima..itu anugerah Allah untuk kita..everyone special
 

zillyitem90

27 January, 2016, 11:08:15 PM
"Kullukum Ra'in Wa Kullu Ra' in Mas'ulun 'An Ra'iyyatihi"

”Setiap dari kalian adalah pemimpin, dan tiap-tiap pemimpin akan dimintai pertanggungjawabannya.”

janganlah saling menyalahi orang lain kerana setiap kesalahan itu ada tanggungjawab kita yang tidak disempurnakan...
 

maliki

27 January, 2016, 07:56:18 AM
Salah satu perkara menyedihkan yang menimpa masyarakat kita saat ini, adalah bergesernya sikap suka berdebat. Sikap ini sering kita temukan di pasar, atau di jalan. Tetapi sekarang telah berpindah ke masjid"

- Sayyidil Habib Ali Abdurrahman Al-Jifri-
 

Maysarah

26 January, 2016, 01:32:26 PM
Ya ALLAH hanya ENGKAU sebaik-baik perancang.
 

Mei

20 January, 2016, 04:29:16 PM
Tips Diet hari ni:
Berzikir lah sebanyak mana yang boleh.Sehingga zikir itu memberi kamu tenaga juga rasa kenyang.
 

Iffah Rezali

12 January, 2016, 01:04:22 AM
jika engkau menangis untuk kesedihan hari ini, bersyukurlah untuk kegembiraan semalam :)
 

Cahaya pengetahuan

11 January, 2016, 04:42:37 PM
jadilah seperti perantau yang tahu untuk kembali ke tempat asal dan bukan seperti permastautin yang tinggal menetap seperti takkan balik jumpa Allah
 

saiya

11 January, 2016, 01:29:17 AM
Bahagia itu dari dalam diri
Kesannya zahir rupanya maknawi
 

maliki

08 January, 2016, 05:34:20 PM
 

zillyitem90

04 January, 2016, 11:39:56 PM
"Kalau rezeki dari Allah terlambat, maka beristighfarlah kepada Allah dan mohonlah semoga Allah melapangkan rezeki-Nya pada anda. Kunci syurga adalah sabar. Kunci kemualiaan adalah rendah hati. Dan kunci kebaikan (kehormatan) adalah taqwa."
-Ali bin Abi Talib karramAllahu wajhah-
 
 

nazim

04 January, 2016, 09:39:16 AM
"Cinta itu tidak pernah meminta, tapi memberi sepenuh rela dan dimana terciptanya cinta disitu rindu bermula'.
 

aisya maryam

31 December, 2015, 04:37:47 PM
kelemahan dan kekurangan adalah ukuran dalam memperbaiki diri untuk menjadi hamba yang lebih baik :)
 

aisya maryam

31 December, 2015, 04:32:43 PM
Perlu ada kekuataan dalaman untuk memaksa diri melakukannya..

Hai, terkadang apa yang kita mahukan tidak semua dapat dipenuhi.. tetapi jangan mudah cepat mengalah dan lemah. sentiasa positifkan diri dan pasakkan niat sebetul-betulnya agar segala kemahuan dan apa yang akan dilakukan dapat dicapai
 

I am the warrior

31 December, 2015, 11:38:59 AM
Diuji dengan ketakutan dan kesedihan adalah ujian keimanan untuk kita.Allah uji kita supaya kita lebih kuat untuk hadapi ujian yang mendatang...
 

I am the warrior

31 December, 2015, 12:06:58 AM
 Hari ini anda sayang pada anak, isteri serta Ibu bapak, dan juga keluarga tiap saat, tapi suatu hari nanti anda akan meninggalkan mereka untuk selama-lamanya.
Setiap yg bernyawa,pasti akan pergi jua..:'(
 

hada_islamic

28 December, 2015, 04:25:19 PM
Allah maha membolak-balikkan keadaan, apa yang dialami orang lain, bisa saja kita alami, jangan mencela siapapun

khadijahmustafa91

28 December, 2015, 12:08:53 AM
Kenapa perlu berhenti mengejar apa yang kita impikan?
.
Kenapa mudah lupa saat pertama kali kita mula mencipta langkah?
.
Kenapa semuanya berhenti sekelip mata?
.
Cuba tanya persoalan ini pada diri sendiri.
.
.
Andai benar niat dan minat kita itu cenderung pada sesuatu yg telah kita cipta,
 

zillyitem90

19 December, 2015, 11:15:41 PM
To be rich is not to what you have in your bank account, but what you have in your heart.
 

I am the warrior

18 December, 2015, 07:04:26 PM
Laugh in the face of adversity, and leap before you look. Dance as though EVERYBODY is watching. March to the beat of your own drummer. And stubbornly refuse to fit in.”
 

I am the warrior

18 December, 2015, 07:03:23 PM
“You’ll learn, as you get older, that rules are made to be broken. Be bold enough to live life on your terms, and never, ever apologize for it. Go against the grain, refuse to conform, take the road less traveled instead of the well-beaten path. Laugh in the face of adversity, and leap before yo
 

maliki

17 December, 2015, 10:46:09 PM
bicara itu lebih baik diam kan.hihii
 

I am the warrior

17 December, 2015, 12:44:37 PM
Bicara itu mampu mengguris luka, apabila menyindir penuh makna.
Bicara itu mampu menjadi racun, andai disalur menjadi fitnah.
Bicara itu mampu menikam tajam, kala dihunus bersulam dendam,
Bicara itu mampu menjadi penawar, andai nasihat menjadi gantinya.
Bicara itu mampu menjadi azimat, bermotiva
 

maliki

16 December, 2015, 11:04:31 AM
Pesanan Hadraji Maulana Muhammad In’amul Hasan Rahmatullah’alaih:

1. Sibukkan dirimu dalam usaha agama; jika tidak
kamu pun akan sibuk tapi bukan dalam agama.
2. Gunakan waktumu untuk agama; jika tidak waktu
pun akan habis tapi bukan untuk agama.
3. Gunakan hartamu untuk agama; jika tidak
 

zietahassan

15 December, 2015, 08:45:12 AM
Selamat menyambut Maulidur Rasul. Sollu 'Allan Nabi..  .
 

I am the warrior

14 December, 2015, 01:30:08 PM
(52). وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ
Sesungguhnya (agama tauhid) ini, adalah agama kamu semua, agama yang satu dan Aku adalah Tuhanmu, maka bertakwalah kepada-Ku.
 

maliki

13 December, 2015, 01:41:49 AM
sambungan..saya tahu saya bukan baik sangat.nak dapat yang solehah mestila saya kene belaja jadi soleh dulu. walaupun saya banyak kekurangan dimata mereka.:senyum:
 

maliki

13 December, 2015, 01:37:44 AM
bila saya teringat mula2 masuk ini dulu asyik citer pasal nak kawen je tapi sampai sekrang masih belum kawen lagi. malu rase dengan orang kat sini.:ketawa:.jodoh tak sampai lagi.doalah supaya saya dapat isteri yang solehah dan taat
 

I am the warrior

12 December, 2015, 06:42:28 PM
Apolygying doesn't mean you're right or wrong,
IT just means you value your relationship more than your ego...
 

I am the warrior

11 December, 2015, 08:52:43 PM
"Dosa ke ada rasa cinta?"
"Tak,cinta itu fitrah"
"Dah tu orang kata cinta tu haram?"
"Itu kerana ia  tersalur kerana nafsu,bukan iman"...
 

Amirah Eddie Ong

11 December, 2015, 08:23:08 PM
tidak semua perkara dapat/boleh digambarkan dengan kata-kata...
 

I am the warrior

10 December, 2015, 02:42:33 PM
Pintu hati belum terbuka untuk menutup aurat...
Jangan risau,pintu neraka terbuka untuk kamu..
-Ustaz Azhar Idrus-
 

Sara4478

10 December, 2015, 11:09:19 AM
Sabarlah menghadapi dugaan hidup. Syurga Allah mahal. Dunia tempat kita berpenat dan akhirat tempat kita berehat.

Apabila rasa 'down' kuatkan diri. Ingat Allah ada. La tahzan. Inna Allah ma'ana
 

zillyitem90

08 December, 2015, 11:14:31 PM
Ya Allah, kurniakannah aku kebahagiaan, kenikmatan, ketenangan apabila bersamaMu.......Amin
 

I am the warrior

05 December, 2015, 06:59:12 PM
 Wanita-wanita yang tidak baik untuk laki-laki yang tidak baik, dan laki-laki yang tidak baik adalah untuk wanita yang tidak baik pula. Wanita yang .baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk wanita yang baik. (Qs. An Nur:26)
 

I am the warrior

05 December, 2015, 06:58:32 PM
اَلْخـَبِيـْثــاَتُ لِلْخَبِيْثـِيْنَ وَ اْلخَبِيْثُــوْنَ لِلْخَبِيْثاَتِ وَ الطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِيْنَ وَ الطَّيِّبُوْنَ لِلطَّيِّبَاتِ.
“ Wanita-wanita yang tida
 

maliki

04 December, 2015, 10:05:37 PM
Lelaki yang pantas menikahimu itu...
Ia yang sederhana dalam urusan dunia dan paling cinta pada urusan akhirat,
Hobi terbaiknya melakukan amar ma’ruf nahi munkar
Lidahnya terjaga,
Senantiasa cinta pada keluarga,
Paling lambat marahnya,
Paling merdu taddarusnya,
Paling indah lantunan shalawa
 

halfsa

03 December, 2015, 09:50:23 PM
assalam
 

zillyitem90

28 November, 2015, 06:42:52 PM
YA ALLAH....Ampunilah dosa-dosa kami pada hari ni, hari hari sebelumnya dan hari hari selepasnya. Serta Engkau berikanlah penyelesaian kepada setiap kesempitan kami.  
 

I am the warrior

27 November, 2015, 01:23:50 PM
Jika ikatan masih tidak ada lagi ijab dan kabul,tiada ikatan yang sah,bercinta dengan yang bukan mahram jadi cinta yang haram...
 

I am the warrior

27 November, 2015, 01:22:21 PM
Kenapa kita mendambakan cinta si dia?Sedangkan cinta Allah,Allah beri buat semua hamba-Nya...
Kenapa kita perlu bersedih bila kita rasa'Tiada siapa akan pilih aku..'?
Sedangkan Allah sedia menerima kita sebagai hamba-Nya..
Sedarkah kita,dunia cinta ini,hanya penuh angan angan jika ikatan masih ti
 

Annaqoh

25 November, 2015, 09:31:21 PM
Assalammmualaikum...w.b.t..salam perkenalan saya ahli baru
 

I am the warrior

25 November, 2015, 05:25:55 PM
Jangan bersedih disaat orang memfitnah kita,
Jangan bersedih saat orang memburukkan kita,
Jangan bersedih saat orang menghakimi kita,
Kerana sebaik baik HAKIM,ialah ALLAH, bukan MANUSIA...^.^
 

zillyitem90

24 November, 2015, 10:23:20 PM
Bersyukur itu nikmat, sabar itu indah....
 

I am the warrior

20 November, 2015, 01:00:10 PM
Maka percayalah ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak di sangka2...
 

I am the warrior

20 November, 2015, 12:59:16 PM
Apabila kita REDHA pada sesuatu,yang mengecewakan hati kita,
Maka percayalah ALLAH