Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Munzir khan

Pages: [1] 2
1
Soal Jawab / Apa Jawapan Kaum Wanita
« on: 30 June, 2012, 03:30:36 AM »
Salam,kepada wanita yang berkawin dan belom berkahwin,Apa pendapat anda tentang bakal suami atau suami anda ingin berjihad(berperang)kerana
Allah.?sebab ini sesuatu yang berat pada pendapat saya pada kaum wanita.

2
Munakahat / Kenapa Anda Izinkan Suami Anda Berpoligami
« on: 11 June, 2012, 12:42:55 PM »
Assalammualaikum.
Saja ingin tahu kenapa anda izinkan suami anda berpoligami.?
sedangkan banyak tanggapan buruk yang kita dengar tentang poligami.

3
Soal Jawab / Bagaimana pendapat Anda?
« on: 20 February, 2012, 12:32:08 AM »
Salam,saya ingin sedikit pendapat Dari halaqian mengenai orang yang berkerja dengan kerajaan,yang kita tahu bahawasanya salah satu hasil negara ialah dari cukai perniagaan.Dan kita tahu cukai itu datang daripada hasil halal Dan haram.apa yang ingin saya tahu iaitu cukai yang datang dari perniagaan haram disisi
agama Islam seperti arak.Judi pembankan yang mempunyai unsur riba dan sebagainya.jadi Adakah ini termasuk hasil kerajaan gunakan untuk membayar
kakitangan kerajaan.jika ini termasuk hasil kerajaan yang membayar kaki tangannya adakah ini dikatakan hasil yang haram bagi sesiapa yang berkerja dengan
KERAJAAN.

4
Aqeedah / Ketetapan yang menyempurnakan Agama islam
« on: 26 December, 2011, 07:28:40 AM »
salam,telah sempurna agama Islam setelah semuanya telah ditetapkan.jadi ikut lah Al Quran Dan sunah Rasul SAW.
Seperti penjelasan ayat Al Ahzab:36

Dan tidaklah harus bagi orang orang yang beriman lelaki dan perempuan,Apabila Allah dan rasul menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara
tidaklah harus mereka mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka.Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan
Rasul Nya,Maka sesungguhnya dia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata.

marilah sama sama ikut perintah Allah dan Rasul SAW.

5
Soal Jawab / Apa kelebihan agama Islam?
« on: 19 December, 2011, 10:45:54 PM »
Salam,apa yang special sangat tentang agama Islam,sampai nak kena berdakwah
nak suruh itulah inilah,apa dia?

6
Soal Jawab / Apa itu agama islam?
« on: 19 December, 2011, 09:55:58 PM »
Salam,apa sebenarnya agama Islam,boleh tak sesiapa
pastikan apa itu agama Islam.

7
Akhlaq / Yang batil harus di hentikan
« on: 07 December, 2011, 02:14:29 AM »
Salam,dalam Al Quran mengatakan tiada siapa akan tanggung dosa siapa siapa,cuma apa yang harus di lakukan
ialah menghentikan pekara yang batil yang mereka atau sesiapa lakukan,jika tidak,tiada lah kebenaran di tegakkan.
Sebab itu Allah turunkan Al Quran sebagai pertunjuk dan peringatan pada orang orang yang ingkar akan perintah
Allah.

Dan berilah peringatan dengan apa yang di wahyukan itu kepada orang orang yang takut akan di himpunkan
kepada Tuhannya(pada hari Kiamat)sedang bagi mereka tidak ada seorang perlindung dan memberi syafaat pun.
Selain dari Allah,agar mereka bertakwa.
Al An'am:51

Dan berilah peringatan kepada kerabat kerabat mu yang terdekat.
Ash Shu'ara:21

Anggap ah ini jihad kita menentang nafsu dan kebatilan yang semakin merebak.ibarat kalau anak kecil boleh
di asuh,bila dah besar susahlah.maksudnya kalau mereka kurang mereka diam,bila dah bertambah dah berani
menentang.

In Shaa Allah permudahkan hambanya yang beriman.



8
Soal Jawab / Bila Allah Tunjukkan Jalan Yang Lurus Kita Berpaling
« on: 02 December, 2011, 06:51:11 PM »
Salam,setiap Kali solat kita doa dekat Allah supaya tunjukkan jalan
yang lurus,selepas ditunjukkan kita berpaling.sudah kah Allah tunjukkan
jalan yang lurus,kepada kita,Dimana Allah tunjukan jalan yang lurus itu?

9
Soal Jawab / Yang Baik Dari Allah Yang Buruk Dari Kita
« on: 02 December, 2011, 06:40:19 PM »
Salam,Apakah yang dikatakan yang baik dari Allah dan yang buruk datang Dari Kita?
Ada kala sesetengah manusia menyalahkan Allah atas kejadian yang di katakan tidak
Sepatutnya menimpa mereka,di mana mereka katakan sudah berbuat kebaikkan tapi
masih di timpa masaalah.

10
Feqah Islam / Mati di hidupkan semula
« on: 29 November, 2011, 12:42:12 PM »
salam,mohonlah kesyukuran banyak apabila anda tejaga di waktu malam.
ibarat anda dibangkitkan dari mati.tiada siapa waktu itu dapat menolong
selain Allah.

Yaitu orang orang yang meyakini,bahawa mereka akan menemui Tuhan nya,
Dan mereka akan kembali kepadanya.
Al Baqarah:46

Sesungguhnya bangun di waktu malam adalah lebih tepat(untuk khusyuk)Dan bacaan
di waktu itu lebih berkesan.
Al Muzzammil:6

In Shaa Allah

11
Isu Semasa / Tolong telefon JAIS
« on: 25 November, 2011, 03:18:22 PM »
Salam,harap kalau nampak kemungkaran,salah satu
cara yang boleh di gunakan.telefon JAIS
maksiat macam mana yang boleh Kita telifon JAIS?

12
Soal Jawab / Guru yang terbaik
« on: 23 November, 2011, 02:53:43 PM »
salam,kenapa kita berguru,Dan apa kah guru yang terbaik?

13
Soal Jawab / Hukum Qisas
« on: 21 November, 2011, 03:49:47 PM »
Salam,bolehkah hukum Qisas digunakan semasa perang.
macam nyawa di ganti nyawa.tak Kira budak,perempuan,
atau orang tua?

14
Soal Jawab / KURANG ILMU
« on: 21 November, 2011, 03:36:27 PM »
Boleh ke kita tegur orang bila kita kurang ilmu?
orang akan kata,aku pon tak pandai macam mana
nak tegur orang.

15
Soal Jawab / Cintakan Allah lebih Dari Rasul SAW
« on: 21 November, 2011, 12:18:04 PM »
Salam,Ada kah orang yang cintakan Allah lebih Dari Rasul SAW?

16
Feqah Islam / Taufiq dan hidayah
« on: 18 November, 2011, 03:25:41 PM »
Salam.apakah yang dimaksudkan dengan taufiq dan hidayah.
Selalu kita dengar akan pekataan itu.

semoga Kita mendapat taufiq dan hidayah

17
Feqah Islam / Cara solat dan bacaan Dan doa
« on: 17 November, 2011, 03:48:17 AM »
Salam.jika Ada sesiapa yang arif tentang cara mengerjakan
solat.harap boleh membantu saya untuk menjelaskan cara
solat Subuh hingga isyak.Dari permulaan sehingga doa selepas
solat.

harap dapat membantu.In Shaa Allah

18
Ulama' & Tokoh / Yazid Bin Muawiyah
« on: 30 October, 2011, 04:28:22 AM »
Salam,
Ada sesiapa tahu cerita tentang Yazid bin Muawiyah ke?
Adakah pemerintah Arab Saudi dari keturunan Yazid bin Muawiyah?

19
Akhlaq / Ammar mungkar nahi makruf
« on: 11 October, 2011, 02:57:55 AM »
Salam,inilah yang terjadi pada zaman sekarang.jika masih Ada tempat maksiat dalam Malaysia.
Maka hancurlah aklaq umat islam kat malaysia.ulamak di katakan pengganas,orang2 yang luluskan
Maksiat jadi orang kenamaan yang kita hormat.

Ma Shaa Allah.

20
Feqah Islam / Solat Subuh 3 rakaat
« on: 07 October, 2011, 06:42:24 AM »
Salam.saya nak tahu ada ka solat Subuh 3rakaat.
Macam ni rakaat pertama baca al Fatihah lepas tu baca
surah ... rukuk sujud bangun rakaat Kedua tak baca al Fatihah
tapi baca surah... terus sujud bangun rakaat ketiga baca al Fatihah
Baca surah... Rukuk lepas tu baca doa qunut sujud.
boleh terangkan.

Pages: [1] 2