* * * *
Halaqian
Ahli: 73184
Terkini: Alif isacc
Statistik
Kiriman: 277613
Topik: 15087

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 5
Tetamu: 305
Jumlah: 310
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[09:26:32 PM] anak umi: uih x kn lah , smpai terkorban , aidiladhadh lama lps


[09:27:00 PM] anak umi: korban Mat Nuget x pa lah


[09:27:03 PM] I am the warrior: :senyum:,moga selamat...Insyaallah....ada hikmahnya apa yang berlaku ni..


[09:27:10 PM] anak umi: Nuget mmg utk dimkn


[09:27:19 PM] I am the warrior: Siat2 nuget dia ek...


[09:27:34 PM] anak umi: hua hua hua


[09:28:10 PM] hasin: ain, ayah awak tak tahu ke masalah ni?


[09:28:33 PM] I am the warrior: Tahu...mama saya banyak luahkan kat dia..


[09:29:14 PM] I am the warrior: Apa yang ayah saya cakap,semuanya betul2 jadi..ayah saya cakap,laki macam tu,jangan dilayan,dan saya diminta olehnya ,untuk lebih berhati hati dengan lelaki...


[09:30:02 PM] hasin: kalau dah main sihir, solat pun Allah tak terima


[09:30:17 PM] I am the warrior: Kalau dilayan,tu yang boleh melarat...Ayah saya bagi warning kat mama,jangan rapat dengan laki tu,masalahnya,laki tu duduk sebelah dia,kat tempat kerja,dan bfdia kat depan dia..macam  mana tak trauma mama saya..


[09:30:39 PM] Mat Nuget: Geng cikgu la ni


[09:30:47 PM] I am the warrior: Hmmm


[09:30:57 PM] I am the warrior: Yup..


[09:31:13 PM] anak umi: menakutkan ,,,, ' harapkan pagar , pagar mkn padi '


[09:31:44 PM] Mat Nuget: Tenang aja..mungkin dia cuma cakap ja


[09:32:31 PM] I am the warrior: Tapi masalahnya,dia dah 'kenakan' orang..tak mustahil mama saya boleh 'kena' juga..:sedihnya:


[09:33:21 PM] anak umi: ALLAH ada , tak ada yg perlu takut dlm dunia ni (:


[09:33:30 PM] anak umi: *apa


[09:33:39 PM] I am the warrior: Okay,kalian dah baca kan masalahnya..saya nak buang tau..takut tetiba tersebar...boleh?..


[09:34:16 PM] I am the warrior: Allah ada bersama hamba hamba-Nya yang beriman....:senyum:


[09:35:17 PM] anak umi: amboi ... smpai mcm tu dia punya alert


[09:35:32 PM] anak umi: i dont think so


[09:35:39 PM] I am the warrior: Why?


[09:35:46 PM] anak umi: delete ja


[09:36:21 PM] I am the warrior: Ooo,okay..kalau ada halaqian tanya...jawab dalam grup wassap je tau..he.he. :senyum:


[09:36:37 PM] anak umi: mksd akak , mna lah dia thu ' I am the warrior ' tu Ain


[09:37:32 PM] I am the warrior: Mmm,tapi...kalau dia trace saya...huuuuaaaa


[09:37:58 PM] anak umi: mcm mna nk trace


[09:38:10 PM] anak umi: Ain rapat ka dgn uncle tuuu


[09:38:52 PM] I am the warrior: Tak..cuma dia tu,menakutkan saya...dia selalu minta nombor phone saya..saya buat tak tau je...lantak dia lah...


[09:39:20 PM] anak umi: uih , gila bayang ka apa org mcm tu


[09:39:36 PM] anak umi: dia waras atau normal ?


[09:39:43 PM] I am the warrior: Kalau tak trace pun,kalau benda ni cepat tersebar,and sampai pada mama saya,mesti saya di syaknya...


[09:39:52 PM] I am the warrior: Macam tak waras...


Pages: [1]

[Qorban] Ta'rif dan Keshohihannya

        Secara bahasa kata أضحية (qorban) berasal daripada kata ضحى yang ertinya adalah kewujudan matahari yang telah meninggi. Hal itu kerana haiwan qorban disembelih pada waktu Dhuha. Dan jama’ daripada kata أضحية adalah أضاحى, dan kata tersebut memiliki bahasa lainnya iaitu ضحية yang jama’nya adalah ضحايا.

MUZIK: HUKUM DAN KEDUDUKANNYA

Quote
Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya.
Last 5 Shouts:

 

auni bukhaira

22 September, 2016, 01:42:32 PM
Assalamualaikum

 =)
 

I am the warrior

18 September, 2016, 01:08:28 PM
Is anybody there for me?? If no,it's okay..If I'm alone,it's okay..Because,I never be alone because Allah..Always by my side..I,m always walking away from Him,but,He never away from me..I always forget Him,but He always forgive  me as His humble and innocent slave...Take care guys!
 

is2

14 September, 2016, 02:10:43 PM
:)
 

maliki

09 September, 2016, 12:18:44 PM
.:
Ceramah Habib Rizieq:
"Islam adalah agama perdamaian tapi bukan berarti pasrah pada kesesatan, islam adalah agama kelembutan tapi bukan berarti diam terhadap penistaan dan penodaan agama"

Al Habib Muhammad Rizieq
 

maliki

09 September, 2016, 12:16:17 PM
.:
Wanita tarim merahsiakan nama mereka kerana tidak mahu lelaki ajnabi menyebut nama mereka .

Bagi mereka , nama mereka adalah " Aurat " juga .

SUBHANALLAH akhlak mereka sangat cantik ,

Cemburu sgt..
Itulah akhlak wanita tarim...

Show 50 latest