* * *
Halaqian
Ahli: 70887
Terkini: idesu
Statistik
Kiriman: 271307
Topik: 14306

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 2
Tetamu: 217
Jumlah: 219
9 Sebab Hati Tidak Bahagia [qaniah] ulas : Astaghfirullah, bila hati byk penyakit, agak susah nak bersihkan. Tp dgn istiqamah, insyaAllah ha...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Khalifah tariq, merujuk kepada soalan anda tu, sila baca semula artikel di atas sampai hadam.... ...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [khalifah tariq] ulas : Jadi, bagaimanakah keadaan sepatutnya bagi remaja yang sedang bercinta? Adakah dia perlu memutusk...

[10:54:17 PM] Fakir Billah: Kita ini ada, tetapi ada tak sungguh.


[10:54:47 PM] Fakir Billah: Sesungguhnya dia ( Allah ) yang tempuh setiap gerak dan diam pada setiap makluk.


[10:55:37 PM] Fakir Billah: Bagaimana ketika solat... ketika itu meletak kita solat adalah kafir dan meletak Allah yang solat adalah kufur.


[10:56:43 PM] Fakir Billah: Dengan Allah tidak boleh bercerai malah tidak boleh bersekutu dalam maksud faham ahli sunnah wal jamaah.


[10:57:14 PM] Fakir Billah: Bagaimana nak laksanakan perlakuan itu. mestilah ada cara atau kaedah atau petua ilmu.


[10:59:19 PM] maliki: ye


[11:00:14 PM] Fakir Billah: Zaman Nabi ada ler Nabi, tetapi zaman kita ini hanya pengetahuan yang menjadi petua untuk difahami.


[11:01:21 PM] Fakir Billah: Sebab itulah fardu Ain ( nyata Tuhan yang tidak nyata ) menjadi wajib bagi setiap lekaki dan wanita yang mukallaf ( baligh )


[11:02:01 PM] Fakir Billah: Kalimah penyaksian bukan hanya terhenti pada keterangan dibaca dengan perkataan dan sebutan.


[11:02:52 PM] Fakir Billah: Kita bukan burung kakak tua, pandai mengejek, Kalau setakat baca balik kata-kata Tuhan seperti MENGEJEK Tuhan.


[11:03:32 PM] Fakir Billah: Amal atau perbuatan mestilah diketahui.


[11:04:27 PM] Fakir Billah: Untuk menlaksanakan amal supaya tidaklah hanya syok perasan dengan mengelamun pahala, syurga tetapi ampunya pahala dan syurga tidak diketahui.


[11:05:20 PM] Fakir Billah: Amal kerana Allah dan BUKAN kerana sesuatu seawal di tapak kalimah penyaksian.


[11:05:53 PM] Fakir Billah: Solat ialah tiang, tanpa tapak kes naya tiang yang hendak didirikan itu menjadi sia-sia.


[11:06:58 PM] Fakir Billah: Kalimah ialah kata-kata Allah sebagai pengajaran, peringatan, teguran dan amaran bagi setiap individu.


[11:07:36 PM] Fakir Billah: Bukan hanya dibaca Al Quran itu, mesti beramal dengan setiap ayatNYA.


[11:07:54 PM] Fakir Billah: Berlindung dengan Allah bukan hanya dibaca.


[11:08:27 PM] Fakir Billah: Perlindungan Allah yang setiap saat perlu diketahui hadirNya yang dilalui dalam perjalanan kehidupan ini.


[11:09:13 PM] Fakir Billah: Sia-sialah kalau hanya syok perasan dengan mengelamun tanpa bagi ada Allah pada setiap saat.


[11:09:30 PM] Fakir Billah: Saat hanya ada 2 yakni suka dan duka.


[11:09:44 PM] Fakir Billah: Atau waktu senang dan susah.


[11:10:20 PM] Fakir Billah: Di Waktu senang bukan senang untuk mengadakan diri Allah kerana cuba Tuhan berlaku di situ.


[11:11:17 PM] Fakir Billah: Di waktu susah, fikiran jadi buntu, mulalah mencari Tuhan untuk mengadu atau mencelaNYA.


[11:11:42 PM] Fakir Billah: Di waktu susah mudah ingat Tuhan sket.


[11:12:24 PM] Fakir Billah: Sebaiknya di setiap kerja buat bagi ada Tuhan walau dimana, diketika dan apa jua keadaa,


[11:13:07 PM] Fakir Billah: Walau sedang menaip, sedang berjalan, sedang apa pun. Kerana Allah sedang bagi kita semasa itu.


[11:13:51 PM] Fakir Billah: Kita cuma bagi ada Dia sahaja dan bukan sahaja-sahaja, sebab bukan ada lain kuasa pun yang berkuasa.


[11:13:57 PM] maliki: naam


[11:14:46 PM] Fakir Billah: Diri kita bukan guna bateri, solar atau tenaga eletrik.


[11:15:02 PM] Fakir Billah: Tenaga atau kuasa daripadaNYA.


[11:15:49 PM] Fakir Billah: Kita boleh melihat, mendengar, berfikir sesudah berlaku faklamNYa yakni bertempuh dengan kuasa yang diperlihatkan.


[11:16:12 PM] Fakir Billah: Itlah serba sedikit kupasan untuk perihal maksud berlindung dengan Allah.


[11:17:37 PM] Fakir Billah: Nak komen nak cangah silakanlah tidak ada salah, kita hanya bincang bab yang bodoh-bodoh belaka kerana fitrah kita ini bukan pandai.


[12:06:14 AM] Saya Hamba:


[02:53:34 AM] Saya Hamba:


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337

Kulit Dan Neraka

ibnu_zukefeli~menuis:Saudaraku, cuba kita bayangkan bagaimana keadaan kita jika Allah SWT mematikan semua nociceptor pada tubuh kita.  http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

9 Sebab Hati Tidak Bahagia

busyraa~menulis:Ego-Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Last 10 Shouts:

 

maliki

23 October, 2014, 10:55:29 AM
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
 

khalifah tariq

18 October, 2014, 06:59:08 PM
Carilah.. Sesungguhnya Allah berada dimana2 sahaja..
 

Hawa21

12 October, 2014, 04:19:23 PM
Sabar2... kat rumah Allah pun berani ae.. lupa pada Maha Melihat di atas kot..
 

maliki

12 October, 2014, 02:09:31 PM
Dalam HP note3 tu banyak data2 penting,takut tersimpan no akaun bank je.gamba2 lagi.
tawakal jelah.
Baru hilang HP dah sedih macam ni
:'(
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:37:19 PM
aku nk bantu,, tp aku soh bini aku bantu nak? if nak, pm ler,, nnt aku tanye org umah aku..ok x erynda...
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:32:27 PM
sbb ko sengal, tu sbb org kate ko pelik..manja sgt plak..hahahaaa
 

Hawa21

11 October, 2014, 10:07:03 AM
Assalammualaikum...mencari zauj untk diri sndri...
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:59 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:53 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam

Show 50 latest