* * *
Halaqian
Ahli: 71044
Terkini: naufalsiddiq
Statistik
Kiriman: 272745
Topik: 14481

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 4
Tetamu: 262
Jumlah: 266
Masalah Besar Berpunca Daripada Masalah Kecil [ainarohani] ulas : Lebih baik menjadi lebih tegas dan berhikmah dalam mendidik....
Sayang bukanlah dengan merel...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [hanislutfi] ulas : Ramai remaja yg bercinta merancang untuk mendirikan rumah tangga .. nak nikah tu dah bagus , cuma...
Wali & Keramat [Fakir Billah] ulas :     Nabi SAW sendiri mengaku yang dirinya tidak ada apa-apa.  " Aku daripada Allah...

[12:22:16 PM] hasin: ye, msa


[12:23:10 PM] hasin: dia dah balik ganu ke belum?


[12:23:42 PM] miszniena: tak tahu la


[12:23:46 PM] miszniena: lamadah x nampak dia


[12:26:14 PM] hasin: dia sakit, kesian


[12:28:43 PM] miszniena: ada dengar haritu


[12:28:45 PM] miszniena: dia sakit apa ye


[12:28:48 PM] miszniena: kesian dia


[12:28:50 PM] hasin: awak masuk la fb dia.. banyak dia pos tentang kesihatannya


[12:29:38 PM] miszniena: oooo


[12:29:43 PM] miszniena: apenama fb dia


[12:30:31 PM] hasin: Langit Bumi


[12:31:10 PM] miszniena: oooo


[12:31:15 PM] miszniena: nanti saya tengok


[12:34:37 PM] hasin: ok


[12:35:39 PM] hasin: berila kata perangsang.. nak ziarah jauh pulak


[12:36:53 PM] miszniena: macam tak faham je


[12:36:53 PM] miszniena: hahaa


[12:36:54 PM] miszniena: dia sakit ape


[12:37:32 PM] elsanxs: oo


[12:37:46 PM] hasin: doktor dia tak pasti lagi sakit apa.. dah lama cek


[12:38:50 PM] hasin: saya tak tau kenapa akhir2 ni dia pos dalam BI pulak


[12:39:45 PM] hasin: sekarang dia makan ubat anti depressant


[12:40:04 PM] hasin: susah nak tidur


[12:46:59 PM] hasin: ok.. solat zuhur dulu.. slm


[12:50:39 PM] Saya Hamba:


[12:51:29 PM] sweetlavender: :)


[01:02:19 PM] Saya Hamba: sakit zahir terpaksa diobati ... sakit woo ..... tapi jika disertai sakit batin ... adoiii .... bergantung dalam tak sedar maka silalah mengucap2 banyak ... berdoa banyak2 kot


[01:03:00 PM] Saya Hamba: ehhh sabo .. saboo jangan gaduhh ... mengucap wehh .. ingat Allah banyak2 ... tu dipesan ketika tak sihat batin kot dalam sihat zahir


[01:03:23 PM] Saya Hamba: cakap memang mudah ... tapi kan sodang dilalui .... mengadu pada-N


[01:03:52 PM] Saya Hamba: akap memang mudah ... tapi kan mau tak mau sodang dilalui .... mengadu pada-NYA lagi baek ..... selain dari mengadu pada manusia


[01:03:59 PM] Saya Hamba: tiada daya dan upaya kami tanpa bantuan-NYA


[01:05:29 PM] Saya Hamba: uihhh jangan berat mulut maaa .... sebut dalam hati jerr ..... bior mengalah dalam mengalah


[01:06:15 PM] Saya Hamba: hanya diberati-NYA sekadar mengikut kemampuan manusia jer .... adoiii ... kan masyaAllah


[01:06:53 PM] Saya Hamba: sebab tu Rasulullah tak risau kalau umat baginda susah .... tapi dikhuatiri bila senangggg


Pages: [1]

Suami, bantulah isterimu .

 
Quote
"Buat apa tu Bedul?" jiran sebelah rumah menegur. "Tengah sidai baju. Isteri aku baru aje bersalin."

"Eh engko tak suruh emak atau emak mertua ko datang ke?" tanya Ahmad kehairanan. Ahmad memang tak biasa buat kerja-kerja

Status Hadith : 9/10 Rezeki Dalam Berniaga

 
Oleh:Ust. Mohd Khafidz Soroni (Jbtn Al Quran dan Al Sunnah & Institut Kajian hadis (INHAD) KUIS
Quote
Terdapat sebuah hadis yg sering digunakan bagi menggalakkan masyarakat Islam menceburi bidang perniagaan.
Hadis tersebut dicatatkan oleh Imam al Ghazali

Ummu Abdullah....pandai didik anak...

 
Sama-sama kita hayati kisah ini.
Quote
UMMU Abd binti Abd. Wadd bin Suway al-Hazaliyah adalah ibu kepada Abdullah bin Masud. Dia lebih dikenali dengan panggilan Ummu Abdullah.
Abdullah bin Masud adalah sahabat Nabi Muhammad yang pintar dan cerdas. Di

Himpunan Qaul Harus Baca Quran Utk Mayat

 
Baca Quran Untuk Simati Dan Hadiah Pahala :
Quote
Pendapat Ulamak Muktabar
• Harus baca Quran atas mayat
• Harus baca Quran Dikubur
• Harus hadiahkan pahala kepada mayat
• Sampai pahala baca Quran kepada mayat samada dekat atau jauh
Pages: [1]
Last 10 Shouts:

 

mysteronic78@gmail.com

23 November, 2014, 06:30:09 PM
Mari kita pastikan amalan dan ibadat kita kembali kepada Al-Quran & Sunnah dan bukan megikut tradisi orang ramai atau datuk nenek kita..ikutlah tradisi Rasullullah SAW
 

sinariislam96

23 November, 2014, 05:05:11 PM
Jangan biarkan kasih sayang itu berjalan seperti gunting,
Meskipun lurus tapi ia memisahkan yg menyatu.

Tetapi..

Biarkan kasih sayang itu berjalan seperti jarum meskipun
menusuk dan menyakitkan tapi ia menyatukan yg terpisah.
 

sinariislam96

23 November, 2014, 05:00:23 PM
" Apabila tenteraku sebaik baik tentera , maka pertolongan ALLAH akan tiba . "
|| Sultan Muhammad AL FATEH ||
Sultan Muhammad AL Fateh tidak meninggalkan solat fardhu walaupon sekali selepas baligh , malah baginda sering perbayakan solat sunat .
ALLAHU ~
 

najah-najwa

22 November, 2014, 05:29:34 PM
assalam,bagaimana hendak post kemusykilan di laman ni?
 

najah-najwa

22 November, 2014, 05:29:32 PM
assalam,bagaimana hendak post kemusykilan di laman ni?
 

is2

20 November, 2014, 01:42:38 PM
:)
 

sweetlavender

18 November, 2014, 04:35:36 PM
Jika sakit itu membuat kita ingat pada Allah itulah NIKMAT.. Jika kebahagiaan itu membuat kita lupa pada Allah, itulah MUSIBAH
 

sakinah umairah

17 November, 2014, 10:54:02 AM
cinta pertama kita hanya untuk ALLAH.. :)
 

sempoi

14 November, 2014, 03:48:37 PM
fiqa.. ermmm
 

sweetlavender

14 November, 2014, 12:18:30 PM
Jangan pertikaikan kenapa kita, Allah lebih tahu tang TERBAIK untuk kita. Allah x akan beri kita PAHIT kalau bukan UBAT. Kekadang kita DIUJI knapa x BERKASUT, tetapi kita LUPA ramai org DIUJI x BERKAKI..

Show 50 latest