* * *
Halaqian
Ahli: 70608
Terkini: fahmi_89
Statistik
Kiriman: 272294
Topik: 14471

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 2
Tetamu: 164
Jumlah: 166

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[05:02:11 PM] al-baab: dah solat, khusyuk depan Allah, takkan suka mnylahkan orang lian, awat yang kamu pi letakkan diri kamu dalam kemelut itu


[05:02:37 PM] al-baab: siapa yang tak mengerti, asyiklah tuduh orang lain


[05:02:52 PM] al-baab: tak bacakah, masalah menimpa diri akibat tangan sendiri


[05:03:25 PM] al-baab: tak boleh terima perkataan ini, kerana diri sudah ada benci


[05:03:46 PM] al-baab: sedangkan peringatan itu berguna kepada mukmin


[05:04:05 PM] al-baab: siapa yangt benar, siapa pula yang salah


[05:04:27 PM] al-baab: maaflah babun ni tak reti apa, cuba menasihati


[05:31:10 PM] ansarul_haqq: huh


[08:40:05 PM] ansarul_haqq: Terkini: Re: Hukum Jual Kucing


[09:00:25 PM] al-baab: Sabda Rasulullah s.a.w. " Bertuahlah orang yang sentiasa bekerja kuat untuk membetulkan diri sendiri,  daripada menyebut-nyebut keaiban orang lain"


[09:30:35 PM] afiQoh:  


[10:51:18 PM] Saya Hamba: lawaks


[12:07:42 AM] al-baab: dalam dunia mu hanya permainan, lawaks semuanya, memang best


[12:08:09 AM] al-baab: macam buih bermain di pantai, burst, lawak lah tu


[12:08:46 AM] al-baab: maklumlah sudah tiada pegangan, nak memegang pul bagi memegang bara api


[12:09:06 AM] al-baab: memegang pula bagai memegang bara api


[12:09:21 AM] al-baab: lawaks lah tu


[12:09:48 AM] al-baab: daripada k e l a k u  berubah lawaks


[12:11:32 AM] al-baab: pak fakir kata, kalam tu menunjukkan kemana halatuju penyebut kalam itu


[12:12:12 AM] al-baab: tapi saidina umar beritahu, katakanlah apa yang kamu tahu saja, janganlah tunjukkan kejahilan diri


[12:12:41 AM] al-baab: maaflah lawaks aja ni


[12:15:05 AM] al-baab: hal lain


[12:15:34 AM] al-baab: apakah ada prihatin, pada si dia yang suka complaint dan mengaibkan orang lain


[12:16:20 AM] al-baab: mengata depan depan itu mengumpat, mengata belakang belakang itu memfitnah


[12:16:44 AM] al-baab: ya Allah, mafkanlah mereka yang belum mengetahui


[12:17:00 AM] al-baab: letakkanlah mereka di sisimu


[12:17:27 AM] al-baab: berilah kemudahan dan keselamatan kepada mereka


[12:17:55 AM] al-baab: halaqahforum4


[03:15:45 AM] Saya Hamba: lawaks .... lawaks ..... ehh yg diumpat tu kan org macam ko yg dah ditunjukkan Tuhan ko .... mesti ko tak berbulu punya la


[03:16:03 AM] Saya Hamba: kan kalam ko tu menunjukkan halatuju ko tu haaa ...


[03:17:24 AM] Saya Hamba: raso2 yg betul2 suka tu ko jer la jang oiii pasai ko dah dapek mengetahui dari Tuhan ko dah jugak ko kan dah selamat dan selamat .... lawaks


[03:18:15 AM] Saya Hamba: [12:12:41 AM] al-baab: maaflah lawaks aja ni  <--- dia jer layak buat lawaks kat sini sebab dah ditunjukkan Tuhan dio ... lawaks


[03:19:06 AM] Saya Hamba: tah2 moga2 dia nak kemudahan dan keselamatan den terhadap perjuangan dia la kot .... lawaks


[03:20:15 AM] Saya Hamba: Terkini: Re: HUBUNGAN SESAMA MANUSIA


[06:50:45 AM] ansarul_haqq:  


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Last 10 Shouts:

 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو
 

al-baab

19 August, 2014, 06:56:06 AM
khatam ilmu itu, sempurna Iman, Allah lebih di cintai melebihi selainnya, jadi tidaklah guru itu, menyalahi sunnah, dan tidaklah ia tidak beramal
 

ansarul_haqq

08 August, 2014, 09:25:17 PM
"Dari anas radiallahuanhu sedang ia melalui sekelompok kanak2, lalu dia memberikn salam kpd mereka, lalu berkata beginilah rasullullah melakukannya."muttafaqunalaih
setiap hadis atau tingkah laku nabi yg kita dengar,
lakukanlah
 

ansarul_haqq

06 August, 2014, 11:50:28 PM
Cemburu plak tengok orang beli kitab banyak2, kalau la ada sponser..kan2 ?
:senyum:
 

human

05 August, 2014, 05:05:48 AM
Allah lah yang pengampun & pecinta ( ghafur & wadud ) forgiven love

Show 50 latest