* * *
Halaqian
Ahli: 70685
Terkini: Ratu Lebah
Statistik
Kiriman: 272493
Topik: 14488

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 4
Tetamu: 250
Jumlah: 254

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[03:54:13 PM] SirapSelasih: kiranya en.maliki tengah mencari ke


[03:55:09 PM] SirapSelasih: kalau dah berkenan dihati teruskan je... tak gitu elsanxs


[03:56:15 PM] elsanxs: betoi tu sirap.. sangat enak kalo dapat sirap di kala hari yang terik ini..nyam2


[03:56:58 PM] SirapSelasih: :)


[03:58:03 PM] SirapSelasih: bole le pegi bikin jap lagi elsanxs...sirap selasih ais...


[03:58:13 PM] maliki: kalau si lelaki tu nak tapi keluarga lelaki taknak macam mana.h.u.h.u


[03:58:15 PM] al-baab: jika kata dah berkenan, tu yg ada KOT, sebab depan kamu, depan kita, adalah pilihan


[03:59:06 PM] al-baab: qada dan qadar ialah peluang dan ancaman, manusia  harus dapat bertaubat memperbaiki kesilapan


[03:59:43 PM] al-baab: baca sirah nabi, nabi menggaris ke tanah, takdir kamu, adalah, apa yang kamu pilih


[04:00:24 PM] al-baab: KOT lah, dapat solat berjamaah di masjid, di awal waktu


[04:00:25 PM] SirapSelasih: en.maliki....perkara tu boleh bawa bincang baik-baik dengan family...mesti family faham punya.


[04:00:51 PM] al-baab: sebab tengah drive nak balik , jammed, tak dapatlah


[04:01:11 PM] Ratu Lebah: Terkini: Re: Salam Ta'arruf 08


[04:01:37 PM] al-baab: nabi muhammad saw, tak ada masalah, gerak dari Allah, anak yatim piatu


[04:02:05 PM] al-baab: nabi saw, kehendak Allah nak tunjukkan tauladan pada manusia


[04:02:28 PM] al-baab: jadi kena buat semua perkara, sebagai tauladan


[04:02:41 PM] al-baab: terpelihara, maksom


[04:03:24 PM] al-baab: kisah dgn abi makhtum yg buta, sedang nabi saw sedang layan golongan bangsawan


[04:03:54 PM] al-baab: cuba telitikan sirah ya, semuga di mudahkan Allah, untuk memahami


[04:04:39 PM] maliki: pak batu nak kawen dengan anak dara ke janda kalau diberi pilihan.h.u.h.u


[04:04:54 PM] al-baab: di wajibkan, umat islam agar menuntut Ilmu, kerana tanpa ilmu, banyaklah persangkaan


[04:05:43 PM] al-baab: peluang dgn gadis sunti lebih banyak ya, maliki


[04:06:00 PM] maliki: oo anak dara


[04:06:10 PM] SirapSelasih: terima kasih en.al-baab......atas ilmu yg dikongsi


[04:09:08 PM] al-baab: bab hukum hakam, rujuk alquran, muhkamat sudah tertentu ya


[04:09:46 PM] al-baab: jenis jenis hukum takzir tu yang dari ijtihad ulamak


[09:02:26 PM] Saya Hamba:


[09:23:13 PM] Saya Hamba:


[07:07:58 AM] Ummi Munaliza: Terkini: Re: HHH ke 7 (JB) Info dan Kehadhiran


[07:13:22 AM] Ummi Munaliza: Dijemput hadiri Himpunan Halaqian Halaqah ke 7 di Johor Bahru


[08:46:57 AM] pengguna forum: :)


[09:07:07 AM] Nur Jasmin: waalaikummussalam...


[09:07:27 AM] Nur Jasmin: assalamualaikum...


[09:07:31 AM] Nur Jasmin: ^_^ 


[09:23:13 AM] Nur Jasmin: Terkini: Re: Bagaimana Anda Bertemu Dengan Halaqah.Net


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Last 10 Shouts:

 

Norsahida Zulkefli

15 September, 2014, 09:35:35 AM
success not failure

ainaz

05 September, 2014, 04:51:08 PM
Kami di PruBsn Takaful menyediakan Plan Takaful Keluarga Komprehensif  mampu milik dalam 1 Akaun sahaja

1- Perlindungan Asas
2- Personal Accident
3-  Kad Perubatan
4- Simpanan/ Pelaburan
 
Untuk pertanyaan sila whatsapp 013 2479201, kami sedia membantu.
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 12:11:43 PM
 حيثما وجد التفرق كان مبعثه الهوى لأن أصل الإختلاف الإجتهادي لا يقتضي الفرقة والعداوة   "أ-د- عبدالله بن بيه"
 bilamana wujudnya perpecahan, penyebabnya adalah nafsu kerana asal khilaf itu ialah perkara ijtihadi ti
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 11:44:20 AM
Plant your land and wait for the rain and take care of your shrubs.
 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو

Show 50 latest