* * *
Halaqian
Ahli: 70697
Terkini: MuslimLibrarian
Statistik
Kiriman: 272498
Topik: 14489

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 6
Tetamu: 223
Jumlah: 229

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
MBANK563019228995

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

CIMB8601747915
Secebis Kisah Ulama Di Hari Raya [acit] ulas : Alhamdulillah,pada cuti Raya Aidilfitri 2013 dapat solat raya di surau asal Hj Abd Rahman Limbong...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [ana tholibah] ulas : Said NO to cinta lama-lama sebelum nikah .
Tegur Isteri Tanda Sayang [Nur Jasmin] ulas : Terima kasih info. saya suka sangat info ini.
Tegur Isteri Tanda Sayang [eiqa] ulas : assalamualaikum, saya ingin bertanya jika suami menegur isteri dengar bahasa kasar tidak mengapa ...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 8006061761 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[05:15:08 PM] Saya Hamba: [05:14:36 PM] al-baab: yang bukan Islam tentu lebih ganas   <--- benak jugak ker


[05:15:21 PM] al-baab: pesanan tu ada pada Kitab, Bacaan adalah AlQuran, tu poun tak ingat ke, subhanallah


[05:15:42 PM] Saya Hamba: sapo ? alahai ... lawaks


[05:15:49 PM] al-baab: AlQuran = Bacaan


[05:16:22 PM] al-baab: yg tak INgat tak mudah nak beramal, tak akan mahu ikut sunnah


[05:16:23 PM] Saya Hamba: [11:39:31 AM] al-baab: peperangan yang pertama, menambah yakin kepada Allah, kerana sahabat gelisah dengan bilangan yang kecil, 300 menghadapi 1000 kafir quraisy  [11:40:12 AM] al-baab: Bantuan Allah pada masa itu, menambah yakin, golongan yang di jamin s


[05:16:33 PM] Saya Hamba: lawaks ..... sapo tak ingat nih


[05:16:34 PM] Saya Hamba: lawaks


[05:16:50 PM] Saya Hamba: Maha Suci Tuhan ko yg tak lupa dan tak tiduq


[05:16:53 PM] Saya Hamba: lawaks


[05:17:19 PM] al-baab: bukan orang awam, yg di panggil Ulamak juga suka parti parti yang tak mengikut sunnah


[05:17:50 PM] al-baab: agaknya tak cukup kot, tauladan muhammad saw


[05:17:52 PM] Saya Hamba: sian ... lawaks .... lantak ko la berbuih2


[05:18:31 PM] al-baab: sepatutnya, Islam itu di sampaikan dengan Jujur dan Suci


[05:19:05 PM] al-baab: Jujur = menyampaikan kebenran, Hidyah Allah yang berikan


[05:19:07 PM] Saya Hamba: ye la ye la .. ko buek ler .. ko sorang jer pun dah cukuppp wooo


[05:19:09 PM] Saya Hamba: lawaks


[05:19:43 PM] al-baab: saya ni kan mengarut, banyak salah ada tak menurut al quran


[05:20:04 PM] al-baab: tanya lah orang alin yg buat tuduhan tu


[05:20:09 PM] al-baab: alim


[05:20:54 PM] Saya Hamba: [05:13:26 PM] al-baab: Allah beritahu muhammad saw, Ikutlah  [05:13:37 PM] al-baab: bukan ikut manusia, ikut kebenaran 


[05:21:00 PM] Saya Hamba: lawaks .... hampas gakkk


[05:21:02 PM] al-baab: tahu komplen saja, tapi tak reti amal bila di beri peluang, itu yang banyak manusia turut


[05:21:09 PM] Saya Hamba: baruu jer tibai ... tibai betul


[05:21:11 PM] Saya Hamba: lawaks


[05:22:07 PM] elsanxs:


[05:22:26 PM] Saya Hamba: wahai org alim ... ada satu sheikh kat berbuih2 kat halaqah ... nie print out kuliah online dia .... cuba check dia betui ker idak .... kalau jumpa yg jenis Murshid senang ler ... tak sempat tanya dia tau apa yg nak ditanya .......


[05:22:28 PM] Saya Hamba: perghhhh


[05:23:05 PM] Saya Hamba: sekali dia kabor ... dia tu ok .. .alim wooo ..... tapi hidayah Allah beri la kot


[05:23:09 PM] Saya Hamba: k e l a k u


[05:23:41 PM] Saya Hamba: perghhh ada org dok tadah mangkuk tuh ... tadah hati yg dah disucikan Murshid ko kot


[05:24:15 PM] Saya Hamba: mesti sonang ditambah masuk pelajaran selagi mengamal apa yg patut kot


[05:24:57 PM] Saya Hamba: sian la plak .. ropa2 masih tertakluk dgn sunnah-NYA ... lahai


[05:26:20 PM] Saya Hamba:


[05:45:38 PM] Nur Jasmin: elsanxs...hati tak tenang, ada bunga tak untuk saya?


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 337
Last 10 Shouts:

 

Norsahida Zulkefli

15 September, 2014, 09:35:35 AM
success not failure

ainaz

05 September, 2014, 04:51:08 PM
Kami di PruBsn Takaful menyediakan Plan Takaful Keluarga Komprehensif  mampu milik dalam 1 Akaun sahaja

1- Perlindungan Asas
2- Personal Accident
3-  Kad Perubatan
4- Simpanan/ Pelaburan
 
Untuk pertanyaan sila whatsapp 013 2479201, kami sedia membantu.
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 12:11:43 PM
 حيثما وجد التفرق كان مبعثه الهوى لأن أصل الإختلاف الإجتهادي لا يقتضي الفرقة والعداوة   "أ-د- عبدالله بن بيه"
 bilamana wujudnya perpecahan, penyebabnya adalah nafsu kerana asal khilaf itu ialah perkara ijtihadi ti
 

ansarul_haqq

30 August, 2014, 11:44:20 AM
Plant your land and wait for the rain and take care of your shrubs.
 

al-baab

27 August, 2014, 10:11:08 PM
Yang tidak beramal itu adalah syitan iblis, yang langsung tidak mahu mendengar perentah Allah, menyangka dia di dalam kebenaran

silakan amati ya
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 12:07:19 PM
فليست النعمة دليل الإِكرام، ولا سلب النعمة دليل الإِهانة. ولكن الإِكرام ينشأ حين تستقبل النعمة بشكر، وتستقبل النقمة بصبر.
-محمد متولي الشعراوي-
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:57:13 AM
I made so many mistakes in my life but the biggest of all would be if I think that I'm always right!
-Salman Alodah
 

ansarul_haqq

25 August, 2014, 11:55:08 AM
All praise be to Allah who has forgiven us today and not destroyed us due to our sin.
-Salman Alodah
 

talibarut

22 August, 2014, 10:37:50 AM
berita sukan tak ada ker kat sini ....
 

ansarul_haqq

21 August, 2014, 01:44:45 PM
Firman Allah SWT :
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُو

Show 50 latest