* * * *
Halaqian
Ahli: 71240
Terkini: kukausar
Statistik
Kiriman: 273149
Topik: 14513

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 3
Tetamu: 331
Jumlah: 334
Melayu Belum Tonjol Nilai Islam Tulen [Fakir Billah] ulas :   Merendah diri itu menjadikan diri tenang.  Tonjol diri nampak  bonjol.

[06:34:50 PM] afiQoh: raden rahmat


[06:35:19 PM] afiQoh: lor..dah out ustaznya..:senyum:


[06:36:59 PM] maliki: sunan ampel


[06:37:37 PM] afiQoh: aa


[06:37:55 PM] afiQoh: wali


[06:41:22 PM] afiQoh: tak pe,T wasak kat pak nazri


[06:59:49 PM] Munzir khan: Belum sampaikah lagi


[07:09:57 PM] maliki: belum lagi


[07:14:56 PM] Munzir khan:  untuk khusyuk hati mereka mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan (kepada mereka)? 


[07:16:04 PM] Munzir khan: Belum sampaikah lagi masanya bagi orang-orang yang beriman, untuk khusyuk hati mereka mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan (kepada mereka)?


[07:17:07 PM] Munzir khan: Dan janganlah pula mereka menjadi seperti orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum mereka, setelah orang-orang itu melalui masa yang lanjut maka hati mereka menjadi keras, dan banyak di antaranya orang-orang yang fasik - derhaka. 


[09:07:14 PM] Amirah Eddie Ong: Assalammualaikum...


[09:56:03 PM] maliki: jawabsalam


[09:58:18 PM] Amirah Eddie Ong: :-)


[10:00:52 PM] maliki: ade ape2?


[10:04:10 PM] Amirah Eddie Ong: takde..


[10:04:19 PM] Amirah Eddie Ong: tak tahu nak cakap isu apa..


[10:05:12 PM] maliki: ramai ke yang graduan martab tak dapat jadi cikgu?


[10:06:02 PM] Amirah Eddie Ong: setakat ni alhamdulillah, graduan maktab semua dapat posting..


[10:06:13 PM] Amirah Eddie Ong: cuma, lambat atau cepat saje..


[10:06:39 PM] Amirah Eddie Ong: yang tak dapat posting mungkin ada kes-kes terpencil


[10:07:21 PM] maliki: selepas tamat belaja ade interbiew dulu,kalu fail camne?


[10:08:02 PM] Amirah Eddie Ong: ya, lepas habis semester akhir akan ada interview..


[10:08:37 PM] Amirah Eddie Ong: kalau tak lepas, kena mohon semula selepas tempoh 6 bulan dari tarikh interview


[10:08:55 PM] Amirah Eddie Ong: :senyum:


[10:09:15 PM] Amirah Eddie Ong: tak nak la cakap benda-benda tak lepas ni..


[10:09:34 PM] Amirah Eddie Ong: nak cakap yang positif-positif je supaya sentiasa semangat


[10:09:35 PM] maliki: cuba cikgu taip senyum dan *.gabungkan


[10:09:38 PM] Amirah Eddie Ong: :-)


[10:09:59 PM] Amirah Eddie Ong: senyum*


[10:10:06 PM] Amirah Eddie Ong: wah jadii


[10:10:13 PM] Amirah Eddie Ong: terima kasih..


[10:11:06 PM] maliki: b


[10:11:32 PM] maliki: b=bunga : -b- .yang ni pulak


[10:12:34 PM] Amirah Eddie Ong: -b-


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 244
Nyata, kadang-kala Islam Melayu merosakkan kefahaman orang lain. Sepatutnya kesemua ustaz mengajar secara ilmiah dengan rujukan yang muktabar dan diyakini. Bukan mereka cipta... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Ketika Mekah diterangi cahaya agama baru dan Rasul SAW yang agung mula mengumandangkan seruan kalimat tauhid, Bilal adalah antara orang pertama yang memeluk Islam... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 244
Last 5 Shouts:

 

Amirah Eddie Ong

Today at 11:49:02 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

Amirah Eddie Ong

Today at 11:47:35 PM
terkadang kita jadi bisu,
khuatir ditegur kita pula yang laku,
terpaksa persetankan apa yang mata nampak,
terpaksa bekukan perkataan yang hak,
kerana lemah,
kerana terpaksa,
kerana tiada apa-apa.
kecuali Allah.
Allah aku lemah."
-aeo-
 

ainarohani

22 January, 2015, 09:06:48 AM
Redha pada ketentuan dan ujianNYA menjadikan kita lebih tenang dan kuat.Usah menyalahkan takdir yang tak selari dengan keinginan,tapi berbaik sangkalah selalu dengan takdirNYA..ketentuanNYA adalah yang terbaik.teruskan berusaha,ikhtiar dan bertawakkal..berdoalah..berdoa dengan setulus hati.
 

Jiwaresah

19 January, 2015, 09:56:09 AM
Fikirkan cara untuk nak memajukan ekonomi orang islam diMalaysia.
 

Yuzie

15 January, 2015, 12:51:15 PM
Ada 1 perkara yang boleh khianti akal dan ilmu iaitu NAFSU SYAHWAT

Show 50 latest