* * * *
Halaqian
Ahli: 73179
Terkini: matjoha
Statistik
Kiriman: 277595
Topik: 15085

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 279
Jumlah: 280
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[01:36:07 PM] Gautham: Tauhid- لا إله إلا الله Menafikan selain Allah itu ada Kuasa, yang Berkuasa dan Maha, hanya ALLAH, dengan sendirinya larilah penyakit, dan bila Ikhlas, syaitan tidak dapat menguasai, kerana itulah Allah perentahkan, Perbanyakkan Menyebut dan M


[01:36:19 PM] Gautham: -syahaadah-


[01:36:51 PM] Gautham: Syaitan dan Manusia sesat, munafik, Kafir bersepakat untuk meniadakan Allah, melalui Tulisan, Media multi, dan acara kehidupan, dan ramai dari kita terikut ikut kesesatan


[01:37:10 PM] Gautham:  tanpa sedar, itu yang nabi SAW umpamakan, ibarat BUIH, walau ada smartphone, peribadi yang memilikinya sudah tidak smart, subhanAllah


[01:37:41 PM] Gautham: Orang yang Beriman bertolong tolongan didalam mengerjakan Kebaikan, dan Orang yang sesat bertolong tolongan didalam maksiat dan mungkar


[01:38:50 PM] Gautham: pilihan, pilih lah takdir yg baik, semuga bahagia


[08:49:11 PM] hasin: slm


[09:24:54 PM] Gautham: jslm


[09:25:40 PM] maliki: Waalaikummuslam. 


[09:32:31 PM] hasin: abang saya kawin kat selatan thai


[09:32:58 PM] hasin: sebab ayah perempuan tak restu


[09:34:17 PM] hasin: lepas kawin terus buat repot kat pejabat agama kelantan


[09:35:09 PM] hasin: sekarang dah sah suami isteri


[09:35:28 PM] hasin: cuma tak heboh lagi


[10:37:48 PM] I am the warrior: Ooo...


[10:39:43 PM] maliki: Bagusss


[10:39:59 PM] I am the warrior: Hah maliki,apa cerita hari ni?


[10:40:04 PM] I am the warrior: Okay tak?


[10:40:38 PM] maliki: Tak berape sihat.sakit kepala. Selsama


[10:40:48 PM] I am the warrior: Tak pergi office?


[10:40:58 PM] maliki: Keje banyak dan stress sangat


[10:41:33 PM] I am the warrior: Yang pasal kawan kat office


[10:41:37 PM] maliki: Tahun ni ofis ade projek besar jadiang sibuk danencabar


[10:41:54 PM] maliki: Dah berbaik dah


[10:42:07 PM] I am the warrior: Tahu stress,berbelit ayat nak baca...


[10:42:22 PM] I am the warrior: Oh,dah baik dah.. Bagus lah...:senyum:


[10:42:40 PM] maliki: Kepala berdnyut rasanya


[10:43:01 PM] I am the warrior: Rehatlah encik maliki....


[10:43:28 PM] maliki: Yela la ain..kalu gaduh dengan budak ofis susah jua.menang ke kalah ke.hari2 jumlpa..baik berbaik


[10:44:22 PM] I am the warrior: Yup,betul...macam gaduh ngan classmates..:ketawa:,tak suka gaduh p..sebab nanti hari2 jumpa..


[10:45:49 PM] maliki: Benar


[10:45:57 PM] I am the warrior: Right


[10:48:27 PM] maliki: Rehat dulu..


[10:48:35 PM] I am the warrior: Okay...


[10:49:05 PM] I am the warrior: Tidur cukup,makan ubat...stress,lupakan ...awak dah ada kat rumah...buang stress tu...


Pages: [1]

[Qorban] Ta'rif dan Keshohihannya

        Secara bahasa kata أضحية (qorban) berasal daripada kata ضحى yang ertinya adalah kewujudan matahari yang telah meninggi. Hal itu kerana haiwan qorban disembelih pada waktu Dhuha. Dan jama’ daripada kata أضحية adalah أضاحى, dan kata tersebut memiliki bahasa lainnya iaitu ضحية yang jama’nya adalah ضحايا.

MUZIK: HUKUM DAN KEDUDUKANNYA

Quote
Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya.
Last 5 Shouts:

 

auni bukhaira

22 September, 2016, 01:42:32 PM
Assalamualaikum

 =)
 

I am the warrior

18 September, 2016, 01:08:28 PM
Is anybody there for me?? If no,it's okay..If I'm alone,it's okay..Because,I never be alone because Allah..Always by my side..I,m always walking away from Him,but,He never away from me..I always forget Him,but He always forgive  me as His humble and innocent slave...Take care guys!
 

is2

14 September, 2016, 02:10:43 PM
:)
 

maliki

09 September, 2016, 12:18:44 PM
.:
Ceramah Habib Rizieq:
"Islam adalah agama perdamaian tapi bukan berarti pasrah pada kesesatan, islam adalah agama kelembutan tapi bukan berarti diam terhadap penistaan dan penodaan agama"

Al Habib Muhammad Rizieq
 

maliki

09 September, 2016, 12:16:17 PM
.:
Wanita tarim merahsiakan nama mereka kerana tidak mahu lelaki ajnabi menyebut nama mereka .

Bagi mereka , nama mereka adalah " Aurat " juga .

SUBHANALLAH akhlak mereka sangat cantik ,

Cemburu sgt..
Itulah akhlak wanita tarim...

Show 50 latest