* * *
Halaqian
Ahli: 69953
Terkini: shine bright
Statistik
Kiriman: 272374
Topik: 14307

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 4
Tetamu: 238
Jumlah: 242

PUSAT TAHFIZ ASSYIFAA

BIMB13017010826020
CIMB8601747915
MBANK563019228995

FEB 2014 RM773.94
Cerpen Sedih Seorang Suami [ainarohani] ulas : Cerpen sedih seorang suami....ada juga si isteri yg mengalami nasib yang sebegitu....sama-sama ke...
Cerpen Sedih Seorang Suami [Liea Alex] ulas : hhmmm.. nak mencelah...ikutkan...isteri pon bekerja...habis..duit isteri buat apa?...kalu x boleh...
Kisah bekas nasi goreng Amira [yatis] ulas : Terima kasih atas perkongsian cerita. Memang sedih tak sangka di waktu ini masih ada insan yang t...

zikir

TABUNG SERVER SEHATI SEJIWA

Akaun No:

CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services : Klik Di Sini :

[11:48:21 AM] Saya Hamba: Allah pun selawat atas Nabi .... diselawat camno tuh


[11:48:25 AM] Saya Hamba: lawaks


[11:48:31 AM] SeliparBuruk: pandai..


[11:49:30 AM] Saya Hamba: ehhh memang pun pandai hendak-NYA ke atas segala


[11:49:58 AM] SeliparBuruk: hang tanya gua nak selawat camno,cuba hang selawat,hang tau la selawat camno


[11:50:13 AM] Saya Hamba: ehhh dok selawat kat kamu ada la


[11:50:32 AM] Saya Hamba: maklumlah kena selawat atas org soleh gak


[11:51:18 AM] Saya Hamba: kalau idak nanti org soleh doakan makbul .... tambah2 bila kena aniaya


[11:51:43 AM] msa: amende laa


[11:51:47 AM] SeliparBuruk: hang sembang apa ni..


[11:51:53 AM] msa: entahnya


[11:53:56 AM] SeliparBuruk: terlebih cerdik jadi lagu tu.


[11:58:23 AM] Saya Hamba: terlebih syirik la den nih


[11:58:43 AM] Saya Hamba: baguih kalau dah cerdik ....dicukupkan-NYA


[11:58:58 AM] Saya Hamba: mengatakan amende laa dgn cara soleh


[11:59:16 AM] SeliparBuruk: Allahmma sholli 'alaa sayyidinaa Muhammadin fil awwaliin washalli 'alaa sayyidina Muhammadin fil aakhiriinaa washalli 'alaa sayyidinaa Muhammadin finnabiyyin washalli 'alaa sayyidina Muhammadin fil mursaliin, 


[11:59:18 AM] Saya Hamba: baguih la .....tanyalah hati ... sabda Nabi la kot


[11:59:19 AM] SeliparBuruk: washalli 'alaa sayyidina Muhammadin fil malail a'laa ilaa yaumiddiin


[12:00:11 PM] Saya Hamba: perghhh ... wanita solehah dan yg nak jadi solehah uka la selipar buruk ..... sebab tu tanda ketahanan jiwa yg melebihi tahap biasa


[12:01:15 PM] Saya Hamba: begitu yg diuji dgn ketentuan-NYA .... dikatakan lagi diuji makin bertambah2 mantop keimnan melebih yg biasa ... sebab dah paham jodoh ditangan-NYA


[12:01:52 PM] Saya Hamba: kata2 sekadar usaha kerana Tuhan


[12:02:47 PM] Saya Hamba: takkan mohon rezeki ... dok tunggu jer rezeki mai ..... so kena usaha mendapatkan jodoh


[12:03:21 PM] Saya Hamba: mungkin nampak macam mengeluh kat sini ....di luar .... tetapi didalam mantopp dalam mengingati Allah


[12:03:34 PM] Saya Hamba: maklumlah .... sabar dgn sabar yg baek ....


[12:04:10 PM] Saya Hamba: sampai Rasulullah pun naik hairan dengan terlebih beriman dari yg biasa2 nih


[12:05:04 PM] Saya Hamba: Sungguh menghairankan perkaranya org mukmin, krn setiap perkaranya akan baik baginya, apabila dia mendptkan kenikmatan maka dia bersyukur & itu baik bagi dia, & apabila ia mendapatkan musibah maka ia bersabar maka itupun baik bagi dia" (HR Bukhari)


[12:08:11 PM] SeliparBuruk: off-mode: SAW


[12:19:07 PM] Saya Hamba: lawaks


[12:19:50 PM] Saya Hamba: berbuat tapi tak dapat raso apa2 .... terliur amal apo tah ler .... donia la kot


[12:20:19 PM] SeliparBuruk: hang dok rasa apo?


[12:30:26 PM] SeliparBuruk: lapaq....


[12:34:30 PM] SeliparBuruk: takdak salah apa eih kalau terliur amal pun...terliur nak makan..lapaq...


[12:38:42 PM] SeliparBuruk: offline:SAW


[01:18:48 PM] msa: h ttps://www.youtube.com/watch?v=cRXsTjmG4FQ


[01:21:25 PM] msa: Terkini: Re: (Geletek) Tidur Masa Khutbah


Topik Terkini Board Jwb P. Akhir
xx (Geletek) Tidur Masa Khutbah Khutbah 2 msa
xx Warna-Warni -Foto- Pondok Tahfiz 3 alhaudhie
xx Najis Mula Disuntik ke Tubuh Umat Islam Sejak dari Lahir? Dunia Islam 50 Abg Ngoh
xx Bolehkah melakukan perbuatan berlebih-lebihan dalam memuji dan me... Akhlaq 2 Irsyadiirfani
xx Status Kedudukan Sifat 20 Aqeedah 84 SeliparBuruk
xx Selamat, Sihat, Berjaya dan BENAR Aqeedah 103 SeliparBuruk
xx Anak Istimewa - Hyperactive Pendidikan 40 ainarohani
question Menjadi Fasilitator? Kaunseling 0 Syuhada [Awan]
xx Mutiara Kata Hari Ini... Mutiara Kata 2064 Princess_ain
xx Wajib Baca Sebelum Nikah Kekeluargaan 2 Ana Tholibah
xx CUBA TEKA.. Ilmiah~Lucu 1 Ana Tholibah
xx Mohon tmpt2 kelas bahasa arab di lembah klang B. Arab 2 kasba
xx DIMANA TEMPAT RAWATAN SAWAN DAN DADAH? Kaunseling 1 acit
xx Kongsikan Bahan Bacaan Anda Hari ini. Review Buku 13 ansarul_haqq
xx Kurang Keyakinan, Risau Masa Hadapan Luahan Hati 4 Ixora_skru
xx Salam Ta'arruf 08 Pentadbiran 4361 SilentMujahidah
xx Kemusykilan Aurat dengan Saudara Mara Muslimah 24 amru
xx Istikharah Soal Jawab 3 amru
xx Sebgai permulaan Penuntut Ilmu Hadith hndaklah brmula dgn Hadith... Al-Hadeeth 2 amru
xx Ayuh ramai2 block Wahabi Puteri Nur Dayana di Facebook. Luahan Hati 2 ansarul_haqq
xx hak gaji pencen Pentadbiran 2 amru
xx Siapa Jadikan Allah? Aqeedah 58 amru
xx Cara mudah dan jimat bawa bekal makan masa HAJI dan UMRAH Hebahan 0 salemabdkhalid
xx Mendengar bacaan Al-Quran Al-Quran 2 ansarul_haqq
xx Aku Wanita dan Aku Suka Wanita Luahan Hati 23 ammira
question Mendengar bacaan Al-Quran Soal Jawab 0 muzlina
xx Ayat Al-Quran hari ini... Al-Quran 319 muzlina
xx Isteri menafkahi suami Soal Jawab 3 amru
xx Hak-Hak Isteri Selepas Bercerai Munakahat 27 amru
xx Janji Para Nabi Terhadap Kenabian Muhammad SAW Al-Quran 1 amru
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 170

The orphans of Agent Orange

Fifty years on, children suffer from the horrific effects of America’s use of chemical weapons during the Vietnam War http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Cerpen Sedih Seorang Suami

Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dgn berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak Rm30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat.. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

'Set Off' Hutang Dengan Servis

Ustaz katalah ada seorang berhutang dengan saya sebanyak RM 12,000 tanpa sebarang faedah, dan berjanji akan membayarnya dalam masa 1 tahun, iaitu RM 1,000 setiap bulan. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Teknik Pemprosesan Pembenihan Awan

Kemarau dijangka berpanjangan hingga April 2014, hampir 4 bulan dijangka Malaysia alami kemarau http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 170
Last 10 Shouts:

 

Princess_ain

Hari ini pada 12:13:17 AM
ZIKIRULLAH HARI JUMA'AT:LA ILA HAILLALLAH.. 1000KALI
 

Princess_ain

Semalam pada 12:05:58 AM
ZIKIRULLAH HARI KHAMIS:
SUBHANALLAH HIL 'ADZIM..
SUBHANALLAH WABIHAMDIHI..
1000 KALI..
 

Princess_ain

16 April, 2014, 09:54:14 PM
LIMA(5) JAMBATAN HIDUP:
Jambatan terpendek:putus asa
Jambatan terpanjang:Pengharapan
Jambatan Terkuat:Iman
Jambatan Termahal:Pengorbanan
Jambatan terindah:Kasih Sayang...
 

Sun Shine

16 April, 2014, 09:41:36 AM
Assalamualaikum

Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini. =)
 

Princess_ain

15 April, 2014, 10:12:48 PM
   Jujur itu d'hati,memang sukar d'bukti,andai ia tidak dimliki,entah apalah erti..Hanya membuat pedih hati..Jujur bukan sekadar untuk menjaga Hati,Ia umpama azimat penguat Iman d'hati..,Jika jujur d'pandang sepi..Hilanglah percaya pengikat hati...
 

SilentMujahidah

15 April, 2014, 08:30:25 PM
Assalammualaikum semua
 

amru

15 April, 2014, 07:49:06 PM
Sesiapa di Utara malaysia, yang ada masalah Kronik, boleh call 0196313202
Mereka ada di Bandar Baru, dari sekarang hingga jumaat

inshaAllaah
 

ansarul_haqq

14 April, 2014, 11:38:36 AM
 قال عنها أحد السلف الصالح : (إننا في سعادة، لو علم بها الملوك لجادلونا عليها بالسيوف) !
 

amru

13 April, 2014, 12:15:48 PM
Maksud Lakum Dinukum Waliyadiin

adalah lebih baik menjaga diri masing masing, sesuai Peringatan Allah

Wahai orang beriman, Peliharalah dirimu dan juga ahli keluarga serta kaum kerabat kamu, daripada siksa api neraka

Fahamilah ya

Jangan keluh kesah dengan luaran diri mu, serta orang lain,
 

amru

12 April, 2014, 05:31:58 PM
-syahaadah-
Zikir paling Tinggi

nafikan selain Allah, yang layak sebagai Tuhan Yang ESA
Allahu ahad

tidak mengapa, kepada sesiapa yang tidak mahu kepada Islam

Lakum Dinukum Waliyaadin

Show 50 latest