* * *
Halaqian
Ahli: 70921
Terkini: riana2512
Statistik
Kiriman: 271399
Topik: 14309

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 5
Tetamu: 317
Jumlah: 322
Wali & Keramat [Fakir Billah] ulas :     Nabi SAW sendiri mengaku yang dirinya tidak ada apa-apa.  " Aku daripada Allah...
Islam Melarang Cinta Berpanjangan ? [afiQoh] ulas : remaja yang bagaimanakah yang khalifah tariq maksudkan?

sibukkan dirimu hai remaja d...
9 Sebab Hati Tidak Bahagia [qaniah] ulas : Astaghfirullah, bila hati byk penyakit, agak susah nak bersihkan. Tp dgn istiqamah, insyaAllah ha...

[04:15:37 PM] Saya Hamba: ehhhh u all memang .... takwa giler tuhhh


[04:15:39 PM] pengguna forum: lawaks lah SH ni


[04:15:49 PM] pengguna forum: pastu usik sket mula la menyindir


[04:16:04 PM] pengguna forum: perangai ngan al baab sebijik jer cuma berbeza sket je


[04:16:23 PM] Durratul Hikmah: itu acik setuju senyum


[04:16:29 PM] pengguna forum: dia dok sindir2 al baab walhal tak sedar rentak dia nak hampir sama ngan al baab


[04:17:15 PM] Saya Hamba: "if you didn't study ISLAM, please don't say anything about ISLAM. – Dr Zakir Naik


[04:17:23 PM] pengguna forum: wahai orang2 tua lelaki dalam shoutbox ni.. kalau nak menolong orang nak menyampai.. try jenguk2 cara reply abang pawie


[04:18:14 PM] Saya Hamba: wahai org2 yg nak beriman ..... takkan sesat jika kamu bergantung pada Allah dicelah2 ujian-NYA atas ketentuan-NYA sekadar mengikut kemampuan manusia jer kot


[04:18:16 PM] Saya Hamba: lawaks


[04:18:17 PM] pengguna forum: udoh2 la tu ye SH.. den nak out dah.. renung2kan apa den sampaikan tu.. bukan dengki ilmu agama tapi cara mu menyampai tah hapa2


[04:18:27 PM] Saya Hamba: (48:1)  Sesungguhnya Kami telah memberikan kpdmu kemenangan yg nyata ,


[04:18:39 PM] Saya Hamba: terlampau nyata .... terlampau melimpah2 nikmat


[04:18:51 PM] Saya Hamba: perghhh nak layanan 1st class gitu jer


[04:19:10 PM] Saya Hamba: nih segala puji bagi Tuhan ke ... segala puji bagi manusia nih


[04:19:12 PM] Saya Hamba: lawaks


[04:19:23 PM] Saya Hamba: (48:2)  supaya Allah memberi ampunan kpdmu terhadap dosamu yg telah lalu & yg akan datang serta menyempurnakan ni'mat-Nya atasmu & memimpin kamu kpd jalan yg lurus,


[04:19:36 PM] Saya Hamba: apo la dosa den yg lalu .....


[04:19:52 PM] Mei: :ketawa:


[04:19:53 PM] Saya Hamba: apa yg disempurnakan ke atas kamu deh ..... bukan ngaku 1:7


[04:20:03 PM] Saya Hamba: (48:3)  dan supaya Allah menolongmu dgn pertolongan yg kuat (banyak).


[04:20:23 PM] Saya Hamba: ado ditulis .... ada org tertentu yg bagi pertolongan yg kuat ka


[04:20:25 PM] Saya Hamba: lawaks


[04:21:28 PM] Saya Hamba: yg kena sembelih ayam ... yg patut mengucap tu manusia .... tapi sekali pandang rupa2 ayam yg nak disyahadahkan plak


[04:21:29 PM] Saya Hamba: lawaks


[04:21:46 PM] Saya Hamba: maklumlah den nih lebih teruk dari haiwan ternak ....


[04:22:08 PM] Saya Hamba: (7:180)  Hanya milik Allah asmaa-ul husna , maka bermohonlah kpd-Nya dgn menyebut asmaa-ul husna itu & tinggalkanlah org2 yg menyimpang dr kebenaran dalam (menyebut) nama-nama-Nya . Nanti mrk akan mendapat balasan terhadap apa yg telah mrk kerjakan.


[04:22:29 PM] Saya Hamba: lekaih lekaih ... nampak je org menyimpang giler .... doakan lah kot


[04:22:48 PM] Saya Hamba: silap2 kang .... den sekali pun 2 x 5 ... jadi umpatan jer kang


[04:22:57 PM] azalinamatzaini.lin: assalammualaikum kak mei...


[04:23:02 PM] Saya Hamba: "if you didn't study ISLAM, please don't say anything about ISLAM. – Dr Zakir Naik


[04:23:17 PM] Saya Hamba: perghhh bagi salam pun terhadap yg tertentu je


[04:23:40 PM] Saya Hamba: takpun selepas dot dot dot .... "dan semua" kot


[04:23:45 PM] Saya Hamba: den kan cepat sangko buruk


[04:24:02 PM] Saya Hamba: sabor tu sabor tapi idaklah macam u all yg sabar dgn sabar yg baek deh


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 335

33 tahun belajar...8 jer dapat

Kisah ini adalah diriwayatkan daripada Hatim Al Asom yang merupakan penuntut kepada Sadiq Al Balqi r.a. Pada suatu hari Sadiq bertanya kepada Hatim: "Wahai muridku! Berapa lamakah engkau mengenaliku? Jawab Hatim: 33 tahun. Kata Sadiq; Apa yang engkau pelajari daripadaku dalam tempoh tersebut?. Maka Hatim menjawab hanya lapan (8) perkara yang aku perolehi daripadamu... http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png

Wali & Keramat

Wali-wali Allah SWT adalah orang-orang saleh yang telah dekat kepada Allah SWT dan telah ‘arif billah sesuai dengan ketaatannya yang terus menerus kepada Allah dan dengan konsekuen meninggalkan segala bentuk maksiat yang bergelimang dengan hawa nafsu. Mereka adalah orang- orang yang selalu menyibukkan diri dengan zikrullah sesuai dengan sabda Rasul, Artinya : “Beruntunglah orang-orang yang sendirian”. .. http://halaqah.net/v10/imej/readmore.png
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 335
Last 10 Shouts:

 

maliki

29 October, 2014, 09:45:09 AM
“Cinta yang Allah redha adalah cinta yang di semai semata-mata untuk mendekatkan diri kepada Allah, dalam rangka melakukan ketaatan padaNya, iaitu cintanya seorang LELAKI kepada ISTERInya! Cinta ini adalah cinta yang bermanfaat. Dengan cinta ini, mata dan hatinyaakan terpelihara. Oleh itu, orang y
 

mysteronic78@gmail.com

26 October, 2014, 05:06:33 PM
Assalamualaikum!
 

maliki

23 October, 2014, 10:55:29 AM
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
 

khalifah tariq

18 October, 2014, 06:59:08 PM
Carilah.. Sesungguhnya Allah berada dimana2 sahaja..
 

Hawa21

12 October, 2014, 04:19:23 PM
Sabar2... kat rumah Allah pun berani ae.. lupa pada Maha Melihat di atas kot..
 

maliki

12 October, 2014, 02:09:31 PM
Dalam HP note3 tu banyak data2 penting,takut tersimpan no akaun bank je.gamba2 lagi.
tawakal jelah.
Baru hilang HP dah sedih macam ni
:'(
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:37:19 PM
aku nk bantu,, tp aku soh bini aku bantu nak? if nak, pm ler,, nnt aku tanye org umah aku..ok x erynda...
 

hairilnua

11 October, 2014, 12:32:27 PM
sbb ko sengal, tu sbb org kate ko pelik..manja sgt plak..hahahaaa
 

Hawa21

11 October, 2014, 10:07:03 AM
Assalammualaikum...mencari zauj untk diri sndri...
 

erynda shah

07 October, 2014, 03:42:59 PM
saya perlukan seseorang untuk membimbiimg saya ke landasan yang betul bantu saya mendalami agama islam

Show 50 latest