* * * *
Halaqian
Ahli: 73091
Terkini: fyshur
Statistik
Kiriman: 277410
Topik: 15061

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 76
Jumlah: 77
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[11:02:10 PM] score: Namun, bagi pembelian rumah antara RM100k sehingga RM200k, pelanggan cina tetap memilih bank konveinsional kerana , dlm jangka panjang, faedah yg dikenakan masih rendah dibandingkan dgn bank islam 


[01:43:19 AM] Gadiz Dan Bunga: Terkini: Re: Salam Ta'arruf 2016


[09:07:42 AM] elsanxs: halaqahforum4


[09:52:28 AM] elsanxs: halaqahforum1


[10:00:42 AM] Gautham: beginilah yang Kerajaan harapkan, agar susana tiada fitnah


[10:01:40 AM] Gautham: bila perkataan keduniaan diterbitkan itu menyatakan fitnah, mengumpat, provokasi 


[10:14:54 AM] ayu mansor: Terkini: Re: Salam Ta'arruf 2016


[12:36:10 PM] nur qolbi: Terkini: Re: Elak Kelemahan diri dipergunakan oleh orang lain


[12:58:42 PM] Gautham: belajar tauhid mantapkan yakin, -syahaadah- Allah selamatkan kan kamu


[12:59:30 PM] Gautham: hari kehari biar sesiapa pun belajar, pondok atau sekolah, bahagian inilah yang lemah


[01:00:07 PM] Gautham: sebab Guru yg lemah tauhid


[01:00:51 PM] Gautham: sebab tu Allah nyatakan, kelemahan itu dari tangan kamu sendiri


[01:01:56 PM] Gautham: -syahaadah- nafi kelemahan, isbat kekuasaan  Allah


[01:02:54 PM] Gautham: agar dapat berserah Allah sebulat bulat fikiran, perasaan, amalan


[01:03:59 PM] Gautham: cubalah ingat dalam hati -syahaadah- 


[01:04:22 PM] Gautham: hadapi lah apa jua, tiada masalah


[01:04:57 PM] Gautham: wali wali Allah tiada kegusaran


[01:05:30 PM] Gautham: Mukmin dapat nikmat ia syukur, dapat ujian ia sabar


[01:06:25 PM] Gautham: inilah Ilmu Merawat Diri


[01:07:07 PM] Gautham: sirah membuktikan, golongan miskin miskin, menjadi pejuang syahid


[01:09:01 PM] Gautham: Tauhid- -syahaadah- menimbulkan ikatan ukhwah, kasih sayang, antara sesama, dan bertegas bila temui munafik dan kafir


[01:10:41 PM] Gautham: sila lah, hijrah, ubah haluan, dah ada basic fardhu ain, duduk berzikir , dgn kalimat paling tinggi nilai, -syahaadah-


[01:11:24 PM] Gautham: jgn lah hidup dilalaikan oleh TV, dan gadget gadget


[01:12:04 PM] Gautham: -syahaadah-


[03:35:41 PM] fyshur: Terkini: Re: Salam Ta'arruf 2016


[05:21:37 PM] fardyza: Terkini [Topik Baru]: Luahan Hati: Tuntutan Fasakh


[06:16:33 PM] Gautham: Allah timpakan ujian berdasarkan apa yg muncul dalam hatimu


[06:16:52 PM] Gautham: koreksi diri lah ya


[08:49:27 PM] hasin: slm


[08:57:24 PM] Gautham: jslm


[09:12:31 PM] hasin: Terkini: Re: Tuntutan Fasakh


[09:36:55 PM] hasin: selalu tengok iklan kerja di rumah dapat rm ribu2. kerja apa tu?


[09:37:57 PM] hasin: adakah itu iklan penipuan?


[10:06:06 PM] Gautham: kerja taip 


[10:06:55 PM] Gautham: kerja susun iklan buh alamat


Pages: [1]

MUZIK: HUKUM DAN KEDUDUKANNYA

Quote
Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya.

Bala Allah - Antara persoalan dan punca berlaku

Sabtu 1 Disember 2007 | 21 Dzulka'edah 1428 Hijrah
Bala Allah - Antara persoalan dan punca berlaku
Ustaz Zainudin Hashim
Thu | Nov 22, 07 | 3:00:45 pm MYT

Kenapa Allah SWT menurunkan bala ke atas hamba-Nya? Mengapa ia tidak ditimpakan ke atas generasi akan datang? Adakah bala yang ditimpakan itu mem
Last 5 Shouts:

 

I am the warrior

21 August, 2016, 04:18:57 PM
If you don't thank Allah every smile you've got,then you have no right to complain every tear you had.... Ho hoh,smile bro! Give salam and smile! You will be happy on that day,because you be the best muslim among your friends... ^__^
 

fauzey

01 August, 2016, 03:26:41 PM
Berminat tak nak join group dakwah Al Quran dan As Sunnah? jika berminat, msg sy di 0134070693..tq
 

anak umi

29 July, 2016, 09:48:17 PM
:)
ana sedang mencari usrah akhwat .

dear akhwat , atau anda mengenali mana2 akhwat ,

mohon whatsapp ana
010 6624924
 

anak umi

26 July, 2016, 11:15:36 PM
Assalamualaikum :)
ana sedang mencari usrah akhwat di area johor bahru . tolong ana    buntu dah tanya ramai orang , google bagai .

sesiapa boleh tolong ana whatsapp 010 6624924

Terima Kasih Syukran
 

sabrie yakuub

17 July, 2016, 12:33:10 PM
assalamualaikum

Show 50 latest