* * * *
Halaqian
Ahli: 73190
Terkini: Saedah87
Statistik
Kiriman: 277623
Topik: 15087

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 1
Tetamu: 161
Jumlah: 162
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[08:54:46 PM] Gautham: kesesatan itu terbit dari Tangan sendiri


[08:55:16 PM] I am the warrior: Tak faham...


[08:55:24 PM] hasin: tahun ni saya tak baca doa awal dan akhir tahun..


[08:56:02 PM] hasin: buku doa ada kat rumah mak mertua


[08:56:16 PM] I am the warrior: Haa,ada yang mempersoalkan,boleh ke tak baca semua tu...entahlah...


[08:57:00 PM] Gautham: doa bukan ke na baca, doa adalah permohonan, mohon dalam bahasa yg kita fahamlah, subhanAllah


[08:57:32 PM] Gautham: Allah yg cipta bahasa berbagai bagai, tentulah Maha Mengetahui segalanya


[08:58:02 PM] Gautham: tiap tiap pagi mohon kemudahan keselamatan


[08:58:25 PM] Gautham: nak tidur pun minta Allah pelihara, mudah dan selamat


[08:59:29 PM] Gautham: tiap tiap diri kamu adalah pemimpin, mohonlah sendiri


[08:59:57 PM] Gautham: buku, tulisan, sebagai panduan


[09:00:43 PM] Gautham: Allah itu Lebih daripada IBU kamu, mintalah guna bahasa kamu dgn ibu kamu


[09:01:18 PM] Gautham: mok, cik lapaq, nak makan, boleh idak


[09:02:18 PM] Gautham: minta lah kepada AKU, AKU kabul kan


[09:02:29 PM] I am the warrior: Tapi tak semudah itu...


[09:02:46 PM] hasin: antara kelebihan puasa arafah ialah diampun dosa setahun lepas dan setahun akan datang


[09:03:49 PM] I am the warrior: Waaa,hebatnya kelebihan tu..


[09:04:03 PM] Gautham: aku sebagaimana kamu sangkakan, kamu ingat payah, jadilah payah, kamu ingat senang, dapatlah kemudahan


[09:04:47 PM] Gautham: nak lebih jadi umat muhammad kena puasa dua hari


[09:05:05 PM] I am the warrior: Dua hari?


[09:05:08 PM] Gautham: sebab yahudi pun puasa tapi sehari


[09:06:04 PM] Gautham: syiah puasa ingat hari karbala


[09:06:28 PM] hasin: tu puasa asyura..


[09:07:39 PM] hasin: mat konfius antara puasa arafah dengan puasa asyura


[09:08:21 PM] hasin: puasa arafah pada 9 zulhijah manakala puasa asyura pada 10 muharram


[09:09:22 PM] hasin: 10 hari utama dalam islam ialah 1 hingga 10 zulhijjah dengan 1 hingga 10 muharram


[09:10:50 PM] hasin: surah al-fajr pada ayat wa layalin 'asyr maknanya dan malam sepuluh


[09:11:12 PM] hasin: Allah bersumpah dengan sepuluh malam


[09:11:54 PM] hasin: ulamak kata maknanya sepuluh malam awal muharram atau zulhijjah


[09:30:30 PM] Mat Nuget: Ain  nak pergi tempat gautham ke


[09:55:23 PM] Mat Nuget: Ain!!


[11:56:07 PM] I am the warrior: Ya!!! Saya....


[11:56:25 PM] I am the warrior: Tak,mat....saya cuma dengar perkongsian sahaja....


[11:57:33 PM] I am the warrior: Awak jangan lah risau.......Saya okay....saya tak pergi...:senyum: 


[01:06:35 AM] Saedah87: Terkini: Re: Salam Ta'arruf 2016


Pages: [1]

[Qorban] Ta'rif dan Keshohihannya

        Secara bahasa kata أضحية (qorban) berasal daripada kata ضحى yang ertinya adalah kewujudan matahari yang telah meninggi. Hal itu kerana haiwan qorban disembelih pada waktu Dhuha. Dan jama’ daripada kata أضحية adalah أضاحى, dan kata tersebut memiliki bahasa lainnya iaitu ضحية yang jama’nya adalah ضحايا.

MUZIK: HUKUM DAN KEDUDUKANNYA

Quote
Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya.
Last 5 Shouts:

 

auni bukhaira

22 September, 2016, 01:42:32 PM
Assalamualaikum

 =)
 

I am the warrior

18 September, 2016, 01:08:28 PM
Is anybody there for me?? If no,it's okay..If I'm alone,it's okay..Because,I never be alone because Allah..Always by my side..I,m always walking away from Him,but,He never away from me..I always forget Him,but He always forgive  me as His humble and innocent slave...Take care guys!
 

is2

14 September, 2016, 02:10:43 PM
:)
 

maliki

09 September, 2016, 12:18:44 PM
.:
Ceramah Habib Rizieq:
"Islam adalah agama perdamaian tapi bukan berarti pasrah pada kesesatan, islam adalah agama kelembutan tapi bukan berarti diam terhadap penistaan dan penodaan agama"

Al Habib Muhammad Rizieq
 

maliki

09 September, 2016, 12:16:17 PM
.:
Wanita tarim merahsiakan nama mereka kerana tidak mahu lelaki ajnabi menyebut nama mereka .

Bagi mereka , nama mereka adalah " Aurat " juga .

SUBHANALLAH akhlak mereka sangat cantik ,

Cemburu sgt..
Itulah akhlak wanita tarim...

Show 50 latest