* * * *
Halaqian
Ahli: 73184
Terkini: Alif isacc
Statistik
Kiriman: 277609
Topik: 15087

Halaqian Online[15m]
Halaqian: 2
Tetamu: 267
Jumlah: 269
  • INFAQ PONDOKPusat Tahfiz AsSyifaa
    BIMB 13017010826020
    MYBANK 563019228995
    CIMB 8601747915
  • 23137a1a4c16dd8fdac3cb85349ab1c5_zpsqriknfsh
33 tahun belajar...8 jer dapat [zillyitem90] ulas : subhanallah............byk yg sering dilupakan dek lalai kerana dugaan dunia.........

[11:08:36 PM] I am the warrior: Apa yang mengarut ?


[11:08:51 PM] I am the warrior: Saya pening lah....


[11:09:10 PM] anak umi: akak pun poning X__X


[11:09:28 PM] I am the warrior: Ke akak,pun sepakat dengan mat nie.....


[11:09:29 PM] anak umi: akak x knl siapa Zilly


[11:09:49 PM] anak umi: a i k , xdak msa nk sepakat dgn laki2 ni


[11:10:02 PM] anak umi: nick akak ni dah lama ok ....


[11:10:20 PM] I am the warrior: Okay..:ketawa:,akak stress


[11:11:14 PM] I am the warrior: Okay lah saya pergi dulu...seronok chat dengan akak,dan mat..ini semua hanya gurauan semata... Dan ini semua poyo!


[11:12:18 PM] anak umi: nice to chat with u Ain


[11:12:40 PM] I am the warrior: Me too.. :senyum: bye!


[12:04:43 AM] Saya Hamba:


[02:57:44 PM] I am the warrior: Terkini [Topik Baru]: Luahan Hati: Rahsia...?


[03:06:53 PM] Gautham: kaunselor hanya dapat ringankan perasaan waktu itu sahaja


[03:07:27 PM] Gautham: dengan - jika ada lah - kemantapan tauhid dapatlah menepis segala nya


[03:08:22 PM] Gautham: sihir santau itu sebab diri sendiri pun ada - yang berdamping - dari kalangan jin, bunian, syaitan


[03:13:33 PM] Gautham: we know, what to do, what it takes, bersama Allah bagaikan 'lahaulawa............' 


[03:14:31 PM] Gautham: perasan idak, beberapa tahun dulu dah di ceritakan, 


[03:15:20 PM] Gautham: jangan lupa naa, Allahu menghidayahkan


[03:17:52 PM] Gautham: zaman kini, zaman dulu dulu, siapa yang Allah hidayahkannya, tetap pendiriannya, ikhlaslah dirinya, selamatlah dirinya


[03:19:34 PM] Gautham: kaedahnya, kita abaikan, oleh TV, oleh FB, oleh myspace, oleh kelalalian diri masing masing


[03:20:10 PM] Gautham: rata rata boleh sebut awwaludin makrifatulloh


[03:21:11 PM] Gautham: bila hadapi masalah, apa berlaku, itulah dugaan Allah, bencana, masalah, mehnah, kembalilah kepada Allah


[03:22:04 PM] Gautham: zaman nabi saw, sahabt boleh duduk dalam majlis bersama nabi, sudah aman, lega, senang, mudah


[03:23:11 PM] Gautham: buktinya, masa Perang Badar, gelisah yg 300 kena hadapi yang 1000, lalu teruklah nabi saw, mohon bantuan Allah


[03:24:28 PM] Gautham: mereka yang terlibat Badar, Allah ampunkan segala kesalahan dan kelakuan mereka selepas itu


[03:25:53 PM] Gautham: maksudnya Buta bila tak dapat melihat


[04:07:45 PM] Mei: dah tak jadi rahsia lagi dah nih...


[04:08:02 PM] anak umi: Terkini: Re: Rahsia...?


[04:12:41 PM] anak umi: Terkini: Re: Rahsia...?


[04:16:43 PM] anak umi: Terkini: Re: Rahsia...?


[04:17:16 PM] Mei: Terkini: Re: Rahsia...?


[04:17:58 PM] Mei: senyum*


[04:18:18 PM] Mei: kesian ain kan aisyah...


[04:18:29 PM] Mei: bai..kak mei..out dulu...


Pages: [1]

[Qorban] Ta'rif dan Keshohihannya

        Secara bahasa kata أضحية (qorban) berasal daripada kata ضحى yang ertinya adalah kewujudan matahari yang telah meninggi. Hal itu kerana haiwan qorban disembelih pada waktu Dhuha. Dan jama’ daripada kata أضحية adalah أضاحى, dan kata tersebut memiliki bahasa lainnya iaitu ضحية yang jama’nya adalah ضحايا.

MUZIK: HUKUM DAN KEDUDUKANNYA

Quote
Muzik pada umumnya merupakan alat-alat tertentu yang timbul daripadanya alunan bunyi dan irama sama ada ia berbentuk yang dipukul atau dipalu seperti gendang, rebana dan lain-lain atau yang ditiup seperti seruling, serunai, trompet dan lain-lain atau yang dipetik seperti gambus, gitar, biola dan seumpamanya.
Last 5 Shouts:

 

auni bukhaira

22 September, 2016, 01:42:32 PM
Assalamualaikum

 =)
 

I am the warrior

18 September, 2016, 01:08:28 PM
Is anybody there for me?? If no,it's okay..If I'm alone,it's okay..Because,I never be alone because Allah..Always by my side..I,m always walking away from Him,but,He never away from me..I always forget Him,but He always forgive  me as His humble and innocent slave...Take care guys!
 

is2

14 September, 2016, 02:10:43 PM
:)
 

maliki

09 September, 2016, 12:18:44 PM
.:
Ceramah Habib Rizieq:
"Islam adalah agama perdamaian tapi bukan berarti pasrah pada kesesatan, islam adalah agama kelembutan tapi bukan berarti diam terhadap penistaan dan penodaan agama"

Al Habib Muhammad Rizieq
 

maliki

09 September, 2016, 12:16:17 PM
.:
Wanita tarim merahsiakan nama mereka kerana tidak mahu lelaki ajnabi menyebut nama mereka .

Bagi mereka , nama mereka adalah " Aurat " juga .

SUBHANALLAH akhlak mereka sangat cantik ,

Cemburu sgt..
Itulah akhlak wanita tarim...

Show 50 latest